Formula 1: Ξέσπασε «πόλεμος» στη Mercedes -Όλες οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών
Ο Lewis Hamilton «άναψε φωτιές» δηλώνοντας στο BBC ότι η ομάδα του Brackley δεν τον άκουσε για τη σχεδιαστική φιλοσοφία της νέας Mercedes W14 του 2023. Πώς σχετίζονται τα λόγια του με την ανανέωση του συμβολαίου του για το 2024.
Σε όλη τη διάρκεια της δύσκολης σεζόν του 2022, όταν η Mercedes F1 βρέθηκε ξαφνικά στο ναδίρ με το πρώτο της μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο (την προβληματική W13) έπειτα από οκτώ χρόνια κυριαρχίας στη Formula 1, ο Lewis Hamilton δήλωνε διαρκώς τη στήριξή του στην ομάδα - εκφράζοντας δημοσίως την πίστη του ότι η Mercedes F1 είχε την ικανότητα να αναστρέψει την κατάσταση.
Όμως, αυτό άλλαξε μετά το πρώτο GP του 2023, στο Μπαχρέιν: η νέα Mercedes W14 ήταν «μίλια μακριά» από την κυρίαρχη Red Bull RB19, και μάλιστα έμεινε πίσω και από τη Ferrari και από την Aston Martin. Η αιτία αυτή της αλλαγής της δημόσιας στάσης του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή απέναντι στην ομάδα του ήταν η σχεδιαστική φιλοσοφία της φετινής W14.
BUY NOW
Η Mercedes F1, θέλοντας να κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο και όχι να μιμηθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Red Bull -εκ των πραγμάτων την πλέον ιδανική για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που ισχύουν από το 2022- επέλεξε να συνεχίσει το σχεδιαστικό concept της περσινής W13. Έχοντας ενθαρρυνθεί, προφανώς, από την πρόοδο που έκανε στο δεύτερο μισό της σεζόν του 2022, κερδίζοντας μάλιστα και το GP Βραζιλίας.
Όμως, η απόφαση αυτή της πρώην πρωταθλήτριας απέτυχε παταγωδώς στο φετινό GP του Μπαχρέιν. Στις δοκιμές κατάταξης η W14 ήταν 6 δέκατα μακριά από τη Red Bull, 3 δέκατα μακριά από τη Ferrari και μαζί με την Aston Martin. Και στον αγώνα, ο Hamilton τερμάτισε μόλις 5ος, 50'' μακριά από τη Red Bull, έχοντας δεχθεί την πρόσπέραση από τον Fernando Alonso με τη νέα Aston Martin AM23 – που ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Red Bull.
Ενόψει μιας ακόμη σεζόν που προιαγράφεται αποτυχημένη για την ομάδα του Brackley, ο Lewis προχώρησε σε μια ασυνήθιστη δημόσια κριτική για την ομάδα με την οποία κατέκτησε έξι πρωταθλήματα κατασκευαστών τα τελευταία δέκα χρόνια, λέγοντας: «Εξήγησα πέρσι [στην ομάδα] τα προβλήματα του αυτοκινήτου. Εέχω οδηγήσει τόσα πολλά αυτοκίνητα στη ζωή μου, που ξέρω τι χρειάζεται και τι δεν χρειάζεται ένα μονοθέσιο».
Μάλιστα, ο Άγγλος είπε ότι θα ήθελε η ομάδα να αναλάβει την ευθύνη της αποτυχίας, να του πει ευθέως «'ξέρεις, δεν σε ακούσαμε, [το αυτοκίνητο] δεν είναι εκεί που πρέπει να είναι και πρέπει να κάτσουμε να δουλέψουμε'». Και συνέχισε: «Πρέπει να δούμε την ισορροπία του στις στροφές, τις αδυναμίες του, και να συσπειρωθούμε ως ομάδα. Είμαστε πολύπρωταθλητές, ξέρετε, απλώς δεν το πέτυχαν σωστά αυτή τη φορά, δεν το πέτυχαν σωστά πέρσι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε πάλι όλα σωστά για να προχωρήσουμε παραπέρα».
Η «φωτιά» που άναψε ο Hamilton με αυτές τις δηλώσεις του είναι μια νέα πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσει ο διευθυντής της ομάδας, Toto Wolff, πέραν της αναστροφής της απόδοσης της W14. Πόσω μάλλον μετά τη δική του παραδοχή ότι η επιλογή να συνεχιστεί στη W14 η σχεδιαστική φιλοσοφία της W13 αποδείχθηκε αποτυχημένη.
Ο Αυστριακός είπε μετά τον αγώνα του Μπαχρέιν ότι η Mercedes F1 πρέπει να εγκαταλείψει αυτό το σχεδιαστικό concept διότι «δεν πιστεύω ότι θα καταφέρει να γίνει ανταγωνιστικό εν καιρώ». Κι έπειτα, στο αυστριακό περιοδικό OE24 συμπλήρωσε: «Βάσει των αγωνιστικών μας φιλοδοξιών, ήταν κακό που βρεθήκαμε πίσω. Δεν θέλουμε να τερματίζουμε δεύτεροι, θέλουμε να κερδίζουμε. Όμως, υπάρχει μία ομάδα που είναι μίλια μακριά. Παίζουν με τον ανταγωνισμό, δεν φθείρουν καν τα ελαστικά τους. Μετά τον πρώτο αγώνα, πιστεύω κι εγώ ότι θα κερδίσουν όλους τους αγώνες φέτος».
Όλα αυτά δεν μπορούν παρά να ηχούν ιδιαίτερα δυσάρεστα στα αυτιά του Hamilton, που δεν έχει πολλές ακόμη σεζόν -καθότι φέτος έκλεισε τα 38 του χρόνια- να κερδίσει το όγδοο πρωτάθλημα-ρεκόρ της καριέρας του. Και, μοιραία, τροδοφοτούν τον μύλο της φημολογίας σχετικά με τη μη ανανέωση του συμβολαίου του με την ομάδα του Brackley για το 2024.
Η στάση του Lewis μέχρι στιγμής έδειχνε την απόλυτη πίστη του στην ομάδα. Την προηγούμενη εβδομάδα σχολίασε τα λόγια των Damon Hill και Jenson Button ότι περιμένει να διαπιστώσει την ταχύτητα της W14 για να αποφασίσει αν θα μείνει στη Mercedes F1 το 2024, λέγοντας: «Τελικά οι άνθρωποι εξακολουθούν να γεννούν φήμες χωρίς να έχουν στοιχεία. Δεν βοηθάει αυτό. Και θα πίστευε κανείς ότι και οι δύο θα πρέπει να με έχουν μάθει μέχρι τώρα».
Αυτά τα έλεγε μετά τις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν, γνωρίζοντας ότι η W14 δεν ήταν το μονοθέσιο που περιμένε. Έπειτα, στο τέλος του αγώνα είπε στην ομάδα του, από τη ραδιοεπικοινωνία επιστρέφοντας στα pits: «Σπουδαία δουλειά σήμερα, σπουδαία δουλειά αυτές τις δύο εβδομάδες. Ξέρω ότι δεν είμαστε εκεί που θέλουμε, αλλά ας συνεχίσουμε να πιέζουμε. Έχουμε σοβαρή δουλειά να κάνουμε για να κλείσουμε το κενό, και πιστεύω σε εσάς, οπότε ας προχωρήσουμε».
Επίσης, στη διάρκεια του τριημέρου είπε για το θέμα του συμβολαίου του για το 2024: «Μετά από μια δύσκολη χρονιά σαν την περσινή, είμαι ακόμα εδώ. Κι αν έχουμε μια εξίσου δύσκολη χρονιά και φέτος, πάλι θα είμαι εδώ. Είμαι μαχητής, και μαχόμαστε ως ομάδα. Ακόμη πιστεύω ότι μπορώ να φέρω το αυτοκίνητο σε ένα σημείο που ίσως οι άλλοι δεν μπορούν, και λατρεύω αυτή την πρόκληση. Φυσικά, θα ήθελα πολύ να ξεκινούσαμε τη σεζόν με ένα σπουδαίο αυτοκίνητο, αλλά είναι το ταξίδι που μετράει στην ουσία.
»Δεν υπάρχει τίποτα που να μας κρατάει πίσω για το συμβόλαιό μου, πάντοτε ένιωθα πολύ, πολύ ήρεμος για αυτό. Δεν πιστεύω ότι πρέπει οπωσδήποτε να γίνει αυτό κιόλας το δευτερόλεπτο. Βρίσκομαι σε μια πολύ ευτυχή θέση. Θα γίνει όταν θα είμαστε έτοιμοι. Έχω σπουδαία σχέση με τον Toto και τη Mercedes και υποστηρίζουμε πλήρως ο ένας τον άλλον. Είμαι πολύ περήφανος για τη δουλειά που κάνουμε εντός και εκτός πίστας και όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε. Θα φτάσουμε εκεί που θέλουμε».
Μετά το απογοητευτικό για την ομάδα GP του Μπαχρέιν, για το θέμα της ανανέωσης του συμβολαίου του Lewis ρωτήθηκε και ο Wolff - και απάντησε: «Όσο ακριβώς πρέπει να είμαστε διαφανείς σχετικά με το πώς πρέπει να αναστρέψουμε την απόδοση του αυτοκινήτου, άλλο τόσο δεν έχει νόημα να μιλάμε για το θέμα των οδηγών μας το 2024. Είναι υπερβολικά νωρίς, πρέπει όλοι να πιέσουμε προς την ίδια κατεύθυνση -οι οδηγοί, οι μηχανικοί, όλοι εμείς στη διοίκηση- αντί να ρίξουμε λευκή πετσέτα. Ποτέ δεν κάναμε κάτι τέτοιο και ποτέ δεν θα το κάνουμε».
Κατά συνέπεια, προς το παρόν αυτός ο εσωτερικός «πόλεμος» που ξεκίνησε στα ενδότερα της Mercedes με τις δημόσιες δηλώσεις του Lewis φαντάζει περισσότερο σαν μια κρίση της σχέσης των ανθρώπων της ομάδας, παρά σαν μια ρωγμή που μπορεί να φέρει τη ρήξη στο πιο επιτυχημένο δίδυμο οδηγού-διευθυντή της ιστορίας της Formula 1.