Δοκιμάζουμε το BYD Dolphin των 19.998 ευρώ

BYD DOLPHIN 60.4kW

Το BYD Dolphin κάνει την είσοδό του στην ελληνική αγορά, με την εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή του, τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό του και την καλή αυτονομία του να αποτελούν τα όπλα στην φαρέτρα του.

Το BYD Dolphin είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων πολύ πριν από την επίσημη κυκλοφορία του στη αγορά, λόγω της έντονης φημολογίας που αφορούσε στην τιμή του στην ήπειρό μας, η οποία υποσχόταν ένα εξαιρετικό value for money για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και σήμερα, με το αυτοκίνητο να βρίσκεται στη χώρα μας και να κοστίζει κάτω από 20.000 ευρώ, το Dolphin επιβεβαιώνει αυτές τις φήμες και πλέον, απευθύνεται όχι μόνο σε όσους αναζητούν έναν τρόπο να μπουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και σε όσους ψάχνουν ένα προσιτό και πρακτικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο.

Εκτός από την τιμή, σημαντικό ρόλο παίζει και το εκτόπισμα της BYD, η οποία είναι μια από τις ελάχιστες κερδοφόρες κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες και η πρώτη που εκθρόνισε την VW από την πρώτη θέση των πωλήσεων στην αγορά της Κίνας μετά από 15 χρόνια. Η ραγδαία ανάπτυξη της BYD είναι εμφανής τόσο στις παγκόσμιες πωλήσεις της όσο και στην επέκταση της γκάμας των μοντέλων της, όπου διαθέτει PHEV, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων να έχουν ήδη ξεπεράσει το 1.000.000 μέσα στο 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νεανική εμφάνιση

Η σύγχρονη φιλοσοφία της αυτοκινητοβιομηχανίας αντικατοπτρίζεται και στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, η οποία ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία "Ocean Aesthetics", με τις καθαρές γραμμές και τις μεγάλες γεμάτες καμπύλες επιφάνειες να αναδεικνύουν τον ηλεκτρικό και νεανικό του χαρακτήρα. Οι προβολείς LED του BYD Dolphin, εμπνευσμένοι από την αρμονική και ταυτόχρονα δυναμική κίνηση του δελφινιού, τραβούν αμέσως το βλέμμα, ενώ η κλειστή μάσκα προσδίδει μια φουτουριστική νότα.

Το προφίλ του αυτοκινήτου είναι εξίσου εντυπωσιακό, με έντονες γραμμές να διατρέχουν το αμάξωμα από μπροστά μέχρι πίσω, προσδίδοντας μια αίσθηση ελευθερίας και ρευστότητας, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό τους, προσφέρουν μια σπορ πινελιά.

Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα LED που εκτείνονται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου αποτελούν ένα ακόμα ξεχωριστό στοιχείο του Dolphin, ενώ η διακριτικά ενσωματωμένη αεροτομή στην οροφή, βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση και ενισχύει τον δυναμισμό του μοντέλου. Η έκδοση Comfort, όπως αυτή της δοκιμής μας, προσφέρει 6 επιλογές χρωμάτων στον εν δυνάμει αγοραστή, ενώ η πλουσιότερη έκδοση Design διαθέτει 4 δίχρωμες επιλογές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνολογία και ποιότητα

Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και η καμπίνα του BYD Dolphin, η οποία χαρακτηρίζεται από μια μοντέρνα και μινιμαλιστική σχεδίαση, με καθαρές γραμμές και ποιοτικά υλικά, τα οποία όμως στην πλειοψηφία τους είναι σκληρά.

Τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, κατασκευασμένα από vegan δέρματα και με δυναμική σχεδίαση, είναι άνετα και παρέχουν καλή στήριξη, ακόμα και σε μεγαλύτερης διάρκειας διαδρομές, με την θέση οδήγησης να είναι εργονομικά σχεδιασμένη και όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται σε εύκολη απόσταση. Το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι και το ηλεκτρικό κάθισμα 6 δρόμων επιτρέπουν στον οδηγό να βρει την ιδανική θέση ανεξαρτήτως ύψους, ενώ ο πίνακας οργάνων των 5 ιντσών προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Ωστόσο, αυτό που κλέβει την παράσταση είναι η περιστρεφόμενη οθόνη αφής 12,8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, από το σύστημα πλοήγησης, που δείχνει τους κοντινούς σταθμούς φόρτισης και την διαθεσιμότητά τους, και την ψυχαγωγία μέχρι τις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Ταυτόχρονα προσφέρει συνδεσιμότητα με το smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay, καθώς και τέσσερις θύρες USB (2 μπροστά και 2 πίσω), ενώ οι φωνητικές εντολές γίνονται εύκολα κατανοητές από το σύστημα, αν και πρέπει να δοθούν στα αγγλικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη πλευρά, αν και η φωνητική βοηθός “μιλάει” μερικές φορές ελληνικά και μερικές αγγλικά, μπερδεύοντας λίγο τον οδηγό, δεν γίνεται κουραστική, παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες, όπως η ύπαρξη κίνησης μπροστά ή η προσέγγιση σε σχολική ζώνη, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απενεργοποίησής της.

Το BYD Dolphin, παρά το συμπαγές του μέγεθος αφού δεν ξεπερνάει τα 4,29 μ. σε μήκος και τα 1,77 σε πλάτος, καταφέρνει να προσφέρει μια εκπληκτικά ευρύχωρη και άνετη καμπίνα για την κατηγορία, κάτι που οφείλεται στο μεταξόνιο των 2,7 μ., καθιστώντας το ιδανικό τόσο για τις καθημερινές οικογενειακές μετακινήσεις στην πόλη όσο και εκτός.

Ο άπλετος χώρος για τα πόδια και το κεφάλι για τους εμπρός και για τους πίσω δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητος, ενώ ακόμα και άτομα που ξεπερνούν αρκετά το 1,80 σε ύψος θα νιώσουν σαν το σπίτι τους. Ταυτόχρονα το πλάτος του πίσω καθίσματος επιτρέπει την άνετη φιλοξενία τριών επιβατών, δείχνοντας στον ανταγωνισμό πώς πρέπει να είναι ένα πραγματικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ευρυχωρία του Dolphin δεν περιορίζεται μόνο στην καμπίνα επιβατών. Το πορτμπαγκάζ των 345 λίτρων προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για τις καθημερινές ανάγκες, ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν (40:60), με το συνολικό όγκο να φτάνει τα 1310 λίτρα. Επιπλέον, οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι που είναι διάσπαρτοι στην καμπίνα αυξάνουν την πρακτικότητα και θα βολέψουν για μικροπράγματα στα οποία ο οδηγός πρέπει να έχει άμεση πρόσβαση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πιο πλούσια έκδοση Design συναντάμε επιπλέον πανοραμική οροφή, πίσω φιμέ τζάμια κι ασύρματη φόρτιση κινητού, με τη διαφορά τιμής από την απλή να είναι μόλις 1.500 ευρώ.

Χωρίς το άγχος της φόρτισης

Μπορεί η εξωτερική εμφάνιση και το προσεγμένο εσωτερικό του να είναι δύο από τα βασικά κριτήρια για την πετυχημένη απήχηση ενός αυτοκινήτου, αλλά στα αμιγώς ηλεκτρικά ίσως το πιο σημαντικό ρόλο παίζει το κινητήριο σύνολο. Κάτω από το “καπό” του BYD Dolphin κρύβεται ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ο οποίος καταφέρνει να ισορροπεί μεταξύ επιδόσεων και γραμμικότητας, προσφέροντας το κατάλληλο περιβάλλον ακόμα και για οδηγούς που έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με την ηλεκτροκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χωρίς βίαια ξεσπάσματα, αλλά πάντα με το “νεύρο” που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της κατηγορίας, καταφέρνει να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται προς τέρψιν της αυτονομίας στα 160 χλμ./ώρα.

Από την άλλη, η μπαταρία Blade Battery, που φοράει το Dolphin, είναι μια τεχνολογική καινοτομία της BYD. Πρόκειται για μια μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) με μοναδική σχεδίαση, όπου τα στοιχεία της είναι διατεταγμένα σε λεπτές, επίπεδες μονάδες που μοιάζουν με λεπίδες, προσφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις συμβατικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καταρχάς, είναι εξαιρετικά ασφαλής, αφού η δομή της και η χημική της σύνθεση την καθιστούν λιγότερο επιρρεπή σε υπερθέρμανση και θερμική διαφυγή, μειώνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς σε περίπτωση ατυχήματος. Επιπλέον, έχει υποβληθεί με επιτυχία σε αυστηρές δοκιμές ασφαλείας, όπως η δοκιμή διείσδυσης με καρφί (nail penetration test), αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά της.

Ταυτόχρονα προσφέρει καλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και κατά συνέπεια μεγαλύτερη αυτονομία, κάτι που με την μπαταρία χωρητικότητας 60,4 kWh που φοράει το BYD Dolphin μεταφράζεται σε έως και 427 χλμ. εμβέλεια σε μεικτές συνθήκες και πάνω από 520 σε αστικό ιστό, πάντα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής μας ξεπεράσαμε με άνεση τα 350 χλμ., αυτονομία αρκετή για να καλύψει τις εβδομαδιαίες ανάγκες του μέσου οδηγού, ενώ παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει “καθαρή” λειτουργία one-pedal, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα και, σε συνδυασμό με τη στάνταρ αντλία θερμότητας, συμβάλλουν στην αύξηση της συνολικής αυτονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκδόσεις που υπάρχουν στην ελληνική αγορά (Comfort και Design) φέρουν ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, με τη μπαταρία να μπορεί να ολοκληρώσει ένα πλήρη κύκλο φόρτισης σε αντίστοιχης έντασης wallbox σε μόλις 6 ώρες και 12 λεπτά. Επιπλέον, χρειάζεται μόλις 40 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80% σε ταχυφορτιστή DC, με μέγιστη ισχύ τα 88 kW.

Στο δρόμο του ρεύματος

Όμως όλα τα παραπάνω θα περνούσαν σε δεύτερη μοίρα, αν το BYD Dolphin δεν μπορούσε να περάσει στον δρόμο αυτή την ευχάριστη αίσθηση που το συνοδεύει. Ευτυχώς για αυτό και δυστυχώς για τον ανταγωνισμό, την περνάει και σε εξαιρετικά καλό βαθμό. Ισορροπημένο και με υψηλή ποιότητα κύλισης, το μικρομεσαίο μοντέλο καταπίνει με ευκολία τα χιλιόμετρα σε όλες τις συνθήκες, προσφέροντας ηρεμία στους επιβάτες, αφού η απουσία θορύβου λόγω ηλεκτροκινητήρα και η καλή ηχομόνωση αφήνουν εκτός ανεπιθύμητους ήχους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα στην πόλη, αν και οι μπροστινές κολόνες κόβουν ελαφρώς την ορατότητα προς τα φανάρια, ο σχετικά μικρός κύκλος στροφής του και οι περιμετρικές κάμερες προσφέρουν την κατάλληλη ευελιξία και ασφάλεια, για να κινηθεί ο οδηγός με άνεση. Τα 3 διαθέσιμα οδηγικά προγράμματα (eco, normal και sport) προσφέρουν το καθένα τα δικά τους πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά.

Στο eco η κατανάλωση μπορεί να πέσει έως και 13kW, στο normal ισορροπεί μεταξύ επιδόσεων και αυτονομίας και στο sport mode ελευθερώνει όλη την ισχύ του, με τον οδηγό, επιλέγοντας την αντίστοιχη ένδειξη στον πίνακα οργάνων, να μπορεί να μετρήσει το 0-100 του. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι 204 ίπποι γίνονται “επιθετικοί” μόνο όταν το απαιτήσει ο οδηγός, με το ESP να δουλεύει αρμονικά και να μην γίνεται κουραστικό με τις επεμβάσεις του.

Οι αναρτήσεις φαίνεται σαν να έχουν ρυθμιστεί για τους ελληνικούς δρόμους. Εξομαλύνουν με μαεστρία τις όποιες κακοτεχνίες, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά ασθενικές, ενώ η τοποθέτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα έχει θετικό αντίκτυπο στις γρήγορες στροφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε “φιδίσιες” διαδρομές, το Dolphin δίνει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον οδηγό να πατήσει πιο βαθιά το γκάζι και να στρίψει πιο έντονα το κοφτερό και με σωστή πληροφόρηση τιμόνι, δείχνοντας ότι μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο ικανό να αναβαθμίσει τις αστικές μετακινήσεις του κατόχου του, αλλά δεν “φοβάται” να προσφέρει και δόσεις αδρεναλίνης. Αρωγοί στη διασκέδαση είναι το σύστημα πέδησης που ακινητοποιεί γρήγορα και με ασφάλεια το μοντέλο χωρίς να δείχνει σημάδια κόπωσης μετά και από συνεχόμενα φρεναρίσματα, ενώ η ξύλινη αίσθηση που συναντάμε σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, στο Dolphin είναι σε πολύ πιο μετριασμένο επίπεδο.

Σίγουρα η κύρια δουλειά του δεν είναι να ανεβοκατεβαίνει με τέρμα γκάζι βουνά, αλλά το γεγονός ότι είναι κατασκευασμένο πάνω στην e-Platform 3.0, μια πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, του προσφέρει, εκτός από τα πλεονεκτήματα σε αυτονομία, ευρυχωρία και ασφάλεια, μια ισορροπημένη οδηγική συμπεριφορά, που παραμένει ουδέτερη ακόμα και στο όριο, μιας και η μπαταρία βρίσκεται στο πλαίσιο του οχήματος, αυξάνοντας τη συνολική ακαμψία κατά 100% και μοιράζοντας καλύτερα το βάρος της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην συνολική καλή του εικόνα έρχεται να προστεθεί η πλούσια και στάνταρ από τη βασική έκδοση σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης που μεταξύ άλλων προσφέρει 7 αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερες 360°, adaptive και intelligent Cruise Control, ειδοποίηση τυφλού σημείου, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση σύγκρουσης, ειδοποίηση διασταύρωσης εμπρός και πίσω και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ενώ διαθέτει σύστημα Vehicle-to-Load (V2L) που επιτρέπει την τροφοδοσία με ρεύμα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών από το αυτοκίνητο.

Εν κατακλείδι

Μπορεί η τιμή των 19.998 ευρώ που στοιχίζει το BYD Dolphin, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης “Κινούμαι ηλεκτρικά 3”, να μοιάζει ως μια όαση σε μια εποχή όπου ακόμα και τα συμβατικά μοντέλα έρχονται με αρκετά αυξημένο κόστος απόκτησης, δεν θα σήμαινε τίποτα όμως εάν δεν συνοδευόταν με έναν πλήρη εξοπλισμό, μια πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και μια ασφαλή οδική συμπεριφορά.


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κινέζικο μικρομεσαίο δεν ταράζει τα νερά της αγοράς λοιπόν μόνο με την άκρως προσιτή τιμή του, όμως μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αποδεικνύει ότι με προσπάθειες σαν και αυτή, η ηλεκτροκίνηση είναι καταδικασμένη να πετύχει, ιδίως στην εποχή μας όπου η έννοια του υψηλού Value for Money δείχνει να μην βρίσκεται στην πρώτη θέση του ενδιαφέροντος πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 204 PS, 310 Nm.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 60,4 kWh
Επιδόσεις: 7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία: Έως 427 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.290/1.770/1.570 χλστ., 2.700 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.658 κιλά
Χώρος αποσκευών: 345 λίτρα
Τιμή -Τέλη κυκλοφορίας: 19.998 ευρώ (με την κρατική επιδότηση)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ