Η DS Automobiles και η υψηλή ραπτική πάνε χέρι χέρι, με τη νέα «κολεξιόν» της premium γαλλικής εταιρείας να αναδεικνύει τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα των μοντέλων της.
Η DS Automobiles παρουσίασε πριν μερικούς μήνες το ανανεωμένο 7 σε αρκετές εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού, προσφέροντας πληθώρα εναλλακτικών επιλογών στο απαιτητικό αγοραστικό κοινό της κατηγορίας.
Οι σχεδιαστές όμως της γαλλικής εταιρείας δεν εφησυχάζουν και συνεχίζουν να ενισχύουν την γκάμα του ξεχωριστού μοντέλου της μεσαίας κατηγορίας των SUV, με μία νέα έκδοση που αντλεί έμπνευση από τον κόσμο της υψηλής ραπτικής.
BUY NOW
Οι εκδόσεις Esprit de Voyage εξοπλίζουν τόσο τα μικρότερα DS 3 και DS 4, όσο και το μεγαλύτερο DS 7 που δοκιμάζουμε, και είναι οι πρώτες της νέας DS Collection. Πρόκειται για μια καινούργια δημιουργική προσέγγιση από τη γαλλική μάρκα, μέσω της οποίας θα παρουσιάζονται ξεχωριστές εκδόσεις βασισμένες πάνω στα μοντέλα της.
Ταξιδιάρα ψυχή
Η γκάμα του DS 7 διαθέτει εκδόσεις που τονίζουν τις διάφορες πτυχές του χαρακτήρα του, από σπορτίφ μέχρι και υπερπολυτελείς, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει αυτό που αρμόζει στα γούστα του.
Η νέα έκδοση Esprit De Voyage βασίζεται στο επίπεδο εξοπλισμού Rivoli και οι αλλαγές που φέρει δείχνουν αρκετά ταιριαστές στο ποιόν του. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι δεδομένη και τονίζεται από το ανοιχτόχρωμο δερμάτινο εσωτερικό και τον εμπλουτισμό των εξοπλιστικών χαρακτηριστικών του.
Πιο συγκεκριμένα, οι σχεδιαστές της DS Automobiles ακολούθησαν τεχνικές που απαντώνται στην παριζιάνικη ωρολογοποιία για να τονώσουν τον μοναδικό χαρακτήρα του 7, όπως για παράδειγμα την στάμπα με τον χάρτη της Ευρώπης στην δερμάτινη φάσα που διατρέχει το ταμπλό. Την διαφορετικότητα της έκδοσης εξασφαλίζουν ακόμα τα πατάκια με τις ειδικές ραφές και τα νέα διακοσμητικά στο εσωτερικό των μαρσπιέ που γράφουν ολογράφως το όνομα της έκδοσης.
Στο εξωτερικό, η υπογραφή της έκδοσης κοσμεί τα χαμηλά σημεία των εμπρός θυρών, ενώ στους καθρέφτες συναντάμε μαύρα διακοσμητικά καπάκια που με χρήση laser έχουν σταμπαριστεί με τον χάρτη της Ευρώπης.
Η εικόνα του DS 7 Esprit De Voyage ενισχύεται από τα μαύρα gloss διακοσμητικά που έχουν αντικαταστήσει τα χρωμιωμένα και τα συναντάμε στη μάσκα και τα DS Wings των Pixel LED Vision προβολέων, στους προφυλακτήρες, στα πλαίσια των παραθύρων, στις ράγες οροφής, στην κεραία τύπου πτερύγιο καρχαρία και στα πίσω LED φώτα. Την εικόνα συμπληρώνουν οι δίχρωμοι τροχοί 19 ιντσών Oyama με τα αεροδυναμικά ένθετα.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρκετά ξεχωριστό και τονίζει τον πολυσύνθετο χαρακτήρα του DS 7. Οι ανοιχτόχρωμες δερμάτινες ταπετσαρίες δεν είναι μόνο όμορφες στο μάτι και ποιοτικές στην υφή, αλλά ενισχύουν την φωτεινότητα της καμπίνας και αναβαθμίζουν την αίσθηση ευρυχωρίας.
Γενικά, η προσεγμένη καμπίνα διαθέτει κρυφό φωτισμό με πολλές χρωματικές επιλογές, αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, εμπρός και πίσω, και το μοντάρισμά τους έχει πραγματοποιηθεί με ευλάβεια. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι ογκώδης, αλλά όχι βαριά στο μάτι, με την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα δαπέδου να περιλαμβάνει αρκετά πλήκτρα, όπως αυτά για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα Driving Modes της συγκεκριμένης plug-in hybrid έκδοσης (Electric, Comfort, Hybrid, Sport και 4x4).
Ψηλά στην κεντρική κονσόλα συναντάμε το αναδιπλούμενο αναλογικό ρολόι της B.R.M. Chronographs και ακριβώς από κάτω το νέο σύστημα πολυμέσων DS Iris με την widescreen των 12,3 ιντσών. Το νέο infotainment έχει ταχύτερο και με περισσότερες δυνατότητες λογισμικό, και έχει εμπλουτιστεί με τις λειτουργίες του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος. Παράλληλα, διαθέτει στη βάση του πλήκτρα αφής για τις συντομεύσεις των βασικών λειτουργιών του, βοηθώντας παράλληλα την εργονομία.
Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, με αναβαθμισμένα γραφικά, ακόμα πλουσιότερη πληροφορία και εναλλασσόμενα διαμορφώσιμα μοτίβα για να επιλέξει ο οδηγός αυτό που του αρέσει.
Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και πέντε ενηλίκους, με τον μεσαίο πίσω να μην νιώθει άβολα χάρη στο μεγάλο πλάτος της καμπίνας και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα. Επιπλέον, η έκδοση διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη κλίση για την πλάτη του πίσω καθίσματος, από διακόπτη στα πάνελ των πίσω θυρών, προσφέροντας ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης για τους πίσω.
Το πορτμπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα (με στάνταρ ηλεκτρική λειτουργία) και σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ η χωρητικότητα των 555 λίτρων είναι μεγάλη για plug-in hybrid και θα βολέψει όλα τα μπαγκάζια.
Υπερταχεία πολυτελείας
Το DS 7 βασίζεται στην τελευταία εκδοχή της διαμορφώσιμης πλατφόρμας EMP2 που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis, και είναι συμβατή με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες. Έχει μήκος 4,59 μέτρα και μεταξόνιο 2,74 μέτρα, διαστάσεις που το φέρνουν ακριβώς μεταξύ των κατηγοριών C-SUV και D-SUV, παίζοντας με αυτό τον τρόπο σε δύο ταμπλό.
Μία από αυτές τις τεχνολογίες είναι και τα plug-in hybrid συστήματα κίνησης, με έναν (225 ίπποι) ή δύο ηλεκτροκινητήρες (300 ή 360 ίπποι). Το σύστημα αποτελείται από τον γνωστό αλουμινένιο 4κύλινδρο 1.600άρη που διαθέτει άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα twin scroll. Στην έκδοση E-TENSE 4x4 αποδίδει 200 ίππους στις 6.000 rpm και 300 Nm στις 3.000 rpm, ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Το εμπρός ηλεκτρομοτέρ είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων e-EAT με πολύδισκο συμπλέκτη και αποδίδει 110 ίππους και 320 Nm. Στους πίσω τροχούς, υπάρχει συνδεδεμένο ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων και 160 Nm που βελτιώνει την πρόσφυση σε όλα τα τερέν και αναβαθμίζει τις επιδόσεις. Ο συνδυασμός των τριών μοτέρ αποδίδει σύμφωνα με το εργοστάσιο 300 ίππους και 520 Nm.
Τα δύο ηλεκτρομοτέρ παίρνουν ρεύμα από μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου μεγαλύτερης χωρητικότητας που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει χωρητικότητα 14,2 kWh και δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε λιγότερο από δύο ώρες εάν συνδεθεί σε Wallbox 7,4 kW. Επιπλέον, εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 63 χλμ και ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων (27 γρ./χλμ.).
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης E-TENSE 4x4 χαρίζει στο DS 7 έναν διαμορφώσιμο χαρακτήρα. Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν πέντε επιλογές λειτουργίας στο σύστημα κίνησης και στις εκδόσεις E-TENSE συνδυάζονται με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ενεργητική ανάρτηση DS Active Scan που λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του οδοστρώματος από κάμερα και ανάλογα επεμβαίνει στη σκληρότητα των αμορτισέρ.
Στην επιλογή Electric λειτουργεί μόνο το πίσω μοτέρ (μεταδίδει με λιγότερες απώλειες κίνηση στους πίσω τροχούς) και ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία μέχρι 63 χλμ. με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα.
Στην Comfort και την Hybrid αποφασίζει το σύστημα διαχείρισης με ποιον τρόπο θα λειτουργήσει το σύστημα, φέρνοντας στο προσκήνιο το θερμικό μοτέρ μόνο στις μεσαίες και μεγάλες ταχύτητες. Στο Sport πρόγραμμα λειτουργούν και τα τρία μοτέρ, ενώ στο 4x4 την κίνηση εξασφαλίζουν τα ηλεκτρικά μοτέρ, με τον βενζινοκινητήρα να εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητο.
Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών γίνεται πολύ ομαλά και μόνο όταν μπει γερά στο παιχνίδι ο θερμικός κινητήρας κάνει ελαφρώς αισθητή την παρουσία του. Οι επιδόσεις που δίνει το σύστημα είναι κορυφαίου επιπέδου για PHEV αυτού του μεγέθους. Με τέρμα το γκάζι, δεν μπορείς να αμφισβητήσεις τα μόλις 5,9 δλ. που ανακοινώνει η DS Automobiles, ενώ ο τρόπος που αλλάζουν τα ψηφία στον ψηφιακό πίνακα οργάνων κάνουν τα 235 χλμ./ώρα της τελικής να φαίνονται επίσης ένα ρεαλιστικό νούμερο.
Το DS 7 E-TENSE 4x4 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά, μιας και η μπαταρία είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Αυτός βέβαια είναι και ο ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης ενός plug-in hybrid (καθημερινή φόρτιση), και σε μια εκδρομή θα συνδράμει και ο θερμικός κινητήρας.
Στην υβριδική λειτουργία και αφού εξαντλήσει όλη την ηλεκτρική αυτονομία, το σύστημα εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται κοντά στα 4,7 λτ. για τα πρώτα 100 χλμ. Από εκεί και πέρα, εάν δεν ξαναφορτίσουμε την μπαταρία θα κυμανθεί κοντά στα 9 λτ./100 χλμ. Περίπου όσο και στο Sport πρόγραμμα, αλλά και πάλι οι τιμές εντυπωσιάζουν εάν αναλογιστούμε το βάρος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Ο οδηγός κάθεται σε ένα πολύ άνετο και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα με καλή πλευρική στήριξη, με την έκδοση να προσθέτει στα εμπρός καθίσματα λειτουργία μασάζ και κλιματισμού (θέρμανση και κρύο). Η ορατότητα ενισχύεται από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους καθρέφτες, βοηθώντας τον οδηγό στις σφικτές αστικές συνθήκες και όχι μόνο.
Η ρύθμιση της ανάρτησης δίνει έμφαση στην άνεση, προσφέροντας ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου. Η τελευταία βέβαια ενισχύεται από τα ηχομονωτικά παράθυρα, δημιουργώντας ένα ήρεμο και αγχολυτικό περιβάλλον οδήγησης, τονίζοντας ταυτόχρονα τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου και της έκδοσης. Στις στροφές θα πάρει κλίση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα αλλοιωθεί η πορεία του, ενώ σε περίπτωση επιλογής του προγράμματος Sport θα παρουσιάσει ένα ελαφρώς πιο πειθαρχημένο πρόσωπο και τα χειριστήρια θα μπουν σε επιθετικό mode.
Αντί συμπεράσματος
Η έκδοση Esprit De Voyage του DS 7 στη χώρα μας μπορεί να εξοπλίσει τα υβριδικά συστήματα E-TENSE 225 και E-TENSE 4x4 300, με την πρώτη να κοστίζει 59.900 ευρώ και τη δεύτερη που δοκιμάζουμε 64.600 ευρώ.
Όπως θα διαβάσατε, ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι γενναιόδωρος και περιλαμβάνει στοιχεία που συναντάμε σε ακριβότερα μοντέλα, αναβαθμίζοντας τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του μοντέλου και υποστηρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο την τιμή του.
Με αυτά κατά νου και σε συνδυασμό με το αποδοτικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης, το νέο DS 7 E-TENSE 4x4 Esprit De Voyage προσφέρει επιπλέον χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, πολύ δυνατές επιδόσεις και τετρακίνηση, την ίδια στιγμή που περιορίζονται δραστικά τα πάγια έξοδά του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 200 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 300 Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 110 ίπποι/320 Nm (εμπρός) – 113 ίπποι/166 Nm (πίσω)
Συνδυαστική απόδοση: 300 ίπποι, 520 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,2 λτ./100 χλμ., 27 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.593/1.891/1.625 χλστ., 2.738 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.836 κιλά
Χώρος αποσκευών: 555 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 57.000 ευρώ - 0 ευρώ