Παρά το επιβλητικό της ανάστημα, η ανανεωμένη Mercedes GLE Coupe επενδύει στην αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel χωρητικότητας μόλις 1.993 κ.εκ. και δικαιώνεται.
H έννοια της πολυτέλειας διαθέτει πολλές και διαφορετικές εκφάνσεις και αναγνώσεις, επιτρέποντας στον καθένα από εμάς να την αντιληφθεί και κυρίως να την προσαρμόσει στο δικό του σύστημα αξιών.
Πολυτέλεια θα μπορούσε να θεωρηθεί η χρήση εξεζητημένων υλικών, η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών, η επιλογή αντισυμβατικών σχεδιαστικών γραμμών ή ακόμα και αυτό καθαυτό το επιβλητικό εκτόπισμα των μεταλλικών επιφανειών.
Στοιχίζοντας όλα τα παραπάνω, λοιπόν, καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι η ασημή της Merceces-Benz GLE Coupe δεν απέχει σημαντικά από τον ευρέως αποδεκτό ορισμό της πολυτέλειας.
BUY NOW
Πληθωρικό σε κάθε του διάσταση, το γερμανικό SUV όχι μόνον δεν περνά απαρατήρητο αλλά γεμίζει το οπτικό σου πεδίο με τέτοιον τρόπο, αναγκάζοντας ακόμα και τον απλό παρατηρητή να υποκλιθεί στο μεγαλείο του.
Στην επικαιροποιημένη, σχεδιαστικά, εκδοχή της, μάς συστήνεται με έναν δίλιτρο, προφανώς υπερτροφοδοτούμενο, κινητήρα diesel απόδοσης 292 ίππων να βρίσκεται κάτω από μακρύ καπό.
Το τετρακύλινδρο σύνολο ανήκει στην κατηγορία των ήπια υβριδικών κινητήρων μιας και απολαμβάνει τη συντροφιά ενός ηλεκτροκινητήρα-εναλλάκτη, ενώ με τη σειρά του το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων σε συνεργασία με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό φροντίζουν για τη βέλτιστη δυνατή διαχείριση των 550 Nm ροπής.
Έστω και προαιρετικά το γερμανικό SUV των 5,0 μέτρων εξοπλίζεται με αερανάρτηση η οποία μεταβάλλει όχι μόνο τα χαρακτηριστικά απόσβεσης αλλά και την απόσταση που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος.
H coupe γραμμή
Η παρουσία της GLE Coupe στην ελληνική άσφαλτο μαρτυρά την απόφαση των Γερμανών να σπάσουν τα σχεδιαστικά κλισέ και την όποια παράδοση τη θέλει να υιοθετεί πιο συντηρητικές γραμμές για τα μοντέλα της.
Στην περίπτωση που καταφέρεις να… χωνέψεις το γεγονός ότι απέναντί σου στέκεται ένα SUV με μήκος πέντε μέτρων και άκρως εντυπωσιακό ανάστημα, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εκτιμήσεις και θα κατατάξεις στα ατού του αυτοκινήτου τον τρόπο με τον οποίο έχει επιλέξει να πάρει αποστάσεις από την πλειονότητα του ανταγωνισμού.
Αν και το προτεταμένο ρύγχος με το άστρο στο μέσον του φαντάζει αρκετό ώστε να χαρίσει στο γερμανικό SUV έναν διακριτό χαρακτήρα, η coupe γραμμής της οροφής είναι εκείνη που ορίζει πράγματα και καταστάσεις.
Ψηφιακός κόσμος
Στο πιλοτήριο της Mercedes-Benz GLE Coupe κεντρικό είναι ο ρόλος του ψηφιακού πάνελ το οποίο δημιουργείται με τον συνδυασμό δύο υψηλής ανάλυσης οθονών μεγέθους 12,3 ιντσών. Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης ευνοεί την περιμετρική ορατότητα και τον πλήρη έλεγχο του περιβάλλοντος χώρου, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο πιο εύκολο τον χειρισμό του μεγαλοπρεπούς SUV.
Έξτρα πόντους στην αυτοπεποίθηση σου προσφέρουν και οι αναρίθμητες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, οι οποίες προλαμβάνουν ατυχείς καταστάσεις ή στη χειρότερη των περιπτώσεων μειώνουν τις συνέπειές τους.
Στο περιθώριο, πάντως, της επίδειξης τεχνολογικής αρτιότητας είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σου δοθεί η ευκαιρία να εκτιμήσεις τους εξαιρετικά γενναιόδωρους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, οι οποίοι στα κατάλληλα… χέρια μετατρέπονται σε ένα κρεσέντο πρακτικότητας.
Τέλος, ο θάλαμος επιβατών της GLE Coupe δεν θα απογοητεύσει τον γαλουχημένο στα υψηλά ποιοτικά στάνταρ της Mercedes, καθιστώντας από την πρώτη στιγμή σαφείς τη θέση και τον ρόλο της στην πολυδιάστατη παλέτα της γερμανικής φίρμας.
Τετρακύλινδρο θαύμα
Οι τέσσερις κύλινδροι και τα μόλις 1.993 κ.εκ. πιθανόν να θεωρηθούν… λίγα για το μέγεθος και το βάρος της Mercedes-Benz GLE Coupe, ωστόσο, ο ήπια υβριδικός πετρελαιοκινητήρας δείχνει πως έχει τις απαντήσεις, συνδυάζοντας την απαραίτητη δυναμική με την απροσδόκητα υψηλή αποδοτικότητα.
Η πυκνή κλιμάκωση αλλά και η εξαιρετική λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των εννέα σχέσεων εξασφαλίζουν ότι θα πάρεις το μέγιστο από τους 292 ίππους και τα 550 Nm ροπής και στην περίπτωση που επιμείνεις, ξεπερνώντας το νωχελικό «ξύπνημα» του δίλιτρου κινητήρα diesel είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αποζημιωθείς.
Άλλωστε το γεγονός ότι μια κατασκευή 2,3 τόνων μπορεί και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 7 δευτερόλεπτα, συνιστά την καλύτερα απόδειξη ότι από τη μικρότερη σε ισχύ και κυβισμό Mercedes-Benz GLE Coupe δεν λείπουν οι επιδόσεις.
Πλην των επιδόσεων, δεν λείπουν και οι μονοψήφιες τιμές της κατανάλωσης καυσίμου, υπενθυμίζοντας τα ακράδαντα πλεονεκτήματα ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα απέναντι σε οποιαδήποτε βενζινοκίνητη υλοποίηση.
Εντός εκτός και επί τα αυτά
Τα οχήματα ελευθέρου χρόνου οικοδόμησαν την απόλυτη κυριαρχία του πάνω στην πολυπραγμοσύνη που τους προσφέρει ο διττός προσανατολισμός τους. Έτσι, λοιπόν, και η GLE Coupe 300d της δοκιμής μας ανταποκρίθηκε σε όλες σχεδόν τις συνθήκες με την ίδια συνέπεια και αποτελεσματικότητα.
Η επιλογή ανάμεσα στα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Off-Road) ενισχύει την προσαρμοστικότητα του γερμανικού SUV, την ίδια στιγμή που τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ σε συνδυασμό με την αερανάρτηση αναλαμβάνουν, σαν άλλοι ταχυδακτυλουργοί, να εξαφανίσουν τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου. Σε μεγάλο βαθμό τα καταφέρνουν, αν και οι εγκάρσιες ανωμαλίες προκαλούν τις περισσότερες φορές τη νευρική αντίδραση του πίσω άξονα.
Όπως και να έχει, το μέγεθος και το βάρος του γερμανικού SUV βάζουν του δικούς τους κανόνες τους οποίους οφείλεις να ακολουθήσεις να δεν θες να εκτεθείς. Η GLE Coupe λατρεύει τον ανοιχτό δρόμο, θα βρει εύκολα ρυθμό σε μια πιο «σφικτή» διαδρομή αλλά και θα ταλαιπωρηθεί αν την υποβάλλεις, πρωί Δευτέρας, στο μαρτυρικό «σταμάτα-ξεκίνα» της αφιλόξενης Λ. Κηφισίας.
Αντί συμπεράσματος
Η ξεχωριστή ιδιοσυγκρασία της ασημί GLE Coupe αντικατοπτρίζεται πλήρως στις ιδιαίτερες γραμμές του σχεδιασμού της, μολονότι ο αφανής ήρωας της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ο δίλιτρος κινητήρας diesel που κρύβεται κάτω από το καλλίγραμμο μεταλλικό κοστούμι της.
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι τα 100.750 ευρώ καθιστούν την απόκτησή της… δύσκολη, αν όχι ακατόρθωτη, από την πλειοψηφία των αγνών θαυμαστών της.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.993 κ.εκ. βενζίνης 48V mild hybrid, 292 PS/4.200 - 6.000 σ.α.λ., 550 Nm/1.800 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο εννέα σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 6,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 226 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,6 λτ./100 χλμ., 173 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.939/1.947/1.730 χλστ., 2.935 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.320 κιλά
Χώρος αποσκευών: 655- 1.790 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 100.750 ευρώ/147,9 ευρώ