Το δημοφιλές B-SUV της Citroen ανανεώθηκε σε όλους τους τομείς και δείχνει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.
Το Citroen C3 Aircross αποτελεί μία από τις τοπ επιλογές στην κατηγορία μικρών SUV και αυτό έχει μεταφραστεί δικαιολογημένα σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεων. Ο χρόνος όμως είναι αμείλικτος και όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, η Citroen προχώρησε σε ένα φρεσκάρισμα ουσίας για να το διατηρήσει στις επάλξεις.
Έτσι λοιπόν, το Citroen C3 Aircross πέρασε από την διαδικασία της ανανέωσης για να διατηρήσει την εμπορική του δυναμική ακολουθώντας όλες τις σύγχρονες τάσεις της εποχής. Στο αισθητικό κομμάτι, το ανανεωμένο C3 Aircross απέκτησε νέους προφυλακτήρες και μάσκα με πιο κάθετες γράμμες που του χαρίζουν μια πιο off road προσέγγιση στην κατηγορία, ενώ τα νέα λεπτά φώτα τύπου LED (στάνταρ σε όλη την γκάμα) το κάνουν να δείχνει πιο δυναμικό. Διαφορά συναντάμε και στα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμίνου των 16 και 17 ιντσών, ενώ η χρωματική παλέτα έχει εμπλουτιστεί δημιουργώντας 70 πιθανούς συνδυασμούς για να καλύψει όλα τα γούστα.
BUY NOW
Φουλ της άνεσης
Στο εσωτερικό, οι μεγαλύτερες αλλαγές αφορούν τα καθίσματα, την κεντρική κονσόλα και το σύστημα πολυμέσων. Τα καθίσματα έχουν ανασχεδιαστεί για ακόμα μεγαλύτερη άνεση και βελτιωμένη πλευρική στήριξη, ενώ απο τις εκδόσεις Shine (όπως το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε) και πάνω συναντάμε τα καθίσματα Advanced Comfort που γνωρίσαμε στα C4 C-Cross και C5 Aircross. Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, τα συγκεκριμένα καθίσματα είναι τα πιο άνετα της αγοράς και εάν κάτσεις μια φορά σε τέτοια, όλα τα άλλα καθίσματα σου μοιάζουν απλά.
Το κάθισμα του οδηγού έχει αρκετές ρυθμίσεις για να βολέψει όλους τους σωματότυπους και η ψηλή τοποθέτησή του βοηθά στην ορατότητα. Την τελευταία ενισχύουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με τα πλαϊνά παράθυρα να έχουν χαμηλή γραμμή για να μπορούν τα μικρά παιδιά που κάθονται στο πίσω κάθισμα να δουν έξω με ευκολία.
Η κονσόλα δαπέδου από την άλλη, έχει επανασχεδιαστεί με αποτέλεσμα να διαθέτει μια μεγαλύτερη θήκη στο εμπρός μέρος και δύο ποτηροθήκες δίπλα από το χειρόφρενο. Πιο πάνω στην κεντρική κονσόλα συναντάμε το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment που συνοδεύεται από περισσότερα φυσικά πλήκτρα για πιο άμεση χρήση των λειτουργιών του, ενώ από την έκδοση Shine και πάνω έχει διαγώνιο 9 ιντσών.
Κατά τα άλλα, τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα του είναι σκληρά πλαστικα καλής ποιότητας, με το μεταξύ τους μοντάρισμα και φινίρισμα να είναι ακόμα πιο προσεγμένο. Σε περίπτωση μάλιστα αγοράς της έκδοσης Shine που διαθέτει τις επενδύσεις Urban Blue, το ταμπλό αποκτά και μια σκούρα μπλε επένδυση με μια ελαφριά γέμιση που αναβαθμίζει την εικόνα του.
Οι χώροι δεν έχουν αλλοιωθεί, παραμένοντας ένα από τα πιο ευρύχωρα B-SUV της αγοράς. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με μεγάλη άνεση, ενώ σε περίπτωση αγοράς της έκδοσης Shine Plus συναντάμε και συρόμενο (60:40) και διαιρούμενο πίσω κάθισμα (40:20:40) που αυξομειώνει και τον χώρο αποσκευών. Χωρίς αυτό το πορτμπάγκαζ έχει την ικανή χωρητικότητα των 410 λίτρων, ενώ με αυτό μπορεί να φτάσει τα 520 λίτρα, εις βάρος πάντα του χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Και στις δύο περιπτώσεις όμως υπάρχει διπλό πάτωμα και γάντζοι για τις χειραποσκεύες.
Δυνατό και οικονομικό
Ο κινητήρας που εφοδιάζει το ανανεωμένο C3 Aircross της δοκιμής είναι ο βελτιωμένος πετρελαιοκίνητήρας 1.5 BlueHDi που αποδίδει 110 ίππους και 250 Nm. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με επιλογέα που έχει λογικές διαδρομές και κινεί με περισσή άνεση το γαλλικό B-SUV των 1.280 κιλών. Στον τομέα των επιδόσεων, ο κατασκευαστής αναφέρει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 178 χλμ./ώρα, τοποθετώντας το στην καρδιά της κατηγορίας. Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω και δείχνουν αποτελεσματικά, με το μεσαίο πεντάλ να έχει ομοιγενή αντίσταση και καλή αίσθηση.
Στο δρόμο, ο πετρελαιοκινητήρας θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο σε αστικές συνθήκες με χαμηλές ταχύτητες. Αλλά και πάλι, δεν μπορούμε να μην του αναγνωρίσουμε τα ιδιαίτερα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Σε αυτές τις συνθήκες θα εκτιμήσετε το ιδιαίτερα ελαφρύ και γρήγορο σε αίσθηση τιμόνι, αλλά και την σωστή λειτουργία της ανάρτησης. Σε ταχύτερο ρυθμό, η ανάρτηση λειτουργεί ακόμα καλύτερα και ο αεροδυναμικός θόρυβος κρατιέται σε λογικό πλαίσιο. Η άνεση που παρέχει είναι καλή, κάτι που ισχύει και για τον έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Δύσκολα θα τρομάξει τον οδηγό, ενώ αν πιεστεί θα γύρει λογικά και η παραμικρή τάση υποστροφής θα «κοπεί» εν τη γενέσει της από το μη απενεργοποιούμενο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.
Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση κοστίζει 19.900 ευρώ και η δεύτερη πιο πλούσια Shine του αυτοκίνητου δοκιμής φτάνει τα 21.900 ευρώ. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ιδιαίτερα πλούσιος και ταιριάζει ταμάμ στον χαρακτήρα του ανανεωμένου C3 Aircross, χωρίς να ανεβάζει αρκετά την τιμή του. Όσοι θέλουν Grip Control και Hill Assist Descent για κίνηση και σε ολισθηρά τερέν, θα πρέπει να καταφύγουν στην πλουσιότερη έκδοση Shine Pack που κοστίζει 23.450 ευρώ.
Τέλος, τα πάγια έξοδα της έκδοσης κινητήρα είναι συγκρατημένα (€79 ετήσια τέλη κυκλοφορίας στις εκδόσεις Shine και πάνω, μηδενικά οι υπόλοιπες), και η κατανάλωση των 6,2 lt/100 km βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Επιπλέον, όλα τα ανανεωμένα C3 Aircross καλύπτονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά τους μέρη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. πετρέλαιο, 110 PS/3.750 σ.α.λ., 250 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6άχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 178 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,2 λτ./100 χλμ., 124 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.160/1.760/1.640 χλστ., 2.600 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.280 κιλά
Χώρος αποσκευών: 410 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 19.900 ευρώ /Από 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ