
Η ολοκαίνουργια δεύτερη γενιά του Grandland έγινε πραγματικά grand και ρίχνεται στον εμπορικό στίβο μάχης με γεμάτη τη φαρέτρα του.
Η Opel αποτελεί μια παραδοσιακή δύναμη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και από την στιγμή που ενσωματώθηκε στον Όμιλο Stellantis, διανύει μία νέα «χρυσή» εποχή με ανταγωνιστικά μοντέλα που πρωταγωνιστούν στις κατηγορίες τους.

Η νεότερη έλευση στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας είναι η δεύτερη γενιά του Grandland που παρουσιάστηκε, καθόλου τυχαία, τις ημέρες που γιόρταζε η γερμανική φίρμα τα 125 χρόνια παραγωγικής δραστηριότητας. Το νέο SUV είναι το μεγαλύτερο στην γκάμα της Opel και εξακολουθεί να αποτελεί τη ναυαρχίδα της φίρμας, φέροντας ότι πιο σύγχρονο υπάρχει αυτή την στιγμή στα ράφια του Ομίλου.
BUY NOW
Από το μηδέν
Για την δημιουργία του νέου Grandland, οι μηχανικοί της Opel δεν ακολούθησαν την πεπατημένη, αλλά ξεκίνησαν την υλοποίησή του από το μηδέν. Είναι το πρώτο Opel που βασίζεται στην πολυδιαμορφώσιμη πλατφόρμα STLA Medium, και το τρίτο κατά σειρά μοντέλο του Ομίλου.
Η νέα medium πλατφόρμα έχει εξελιχθεί με πρωταρχικό σκοπό να ενσωματώσει ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, και προορίζεται για μοντέλα μήκους από 4,3 έως 4,9 μέτρα και μεταξόνιο από 2,7 έως 2,9 μέτρα, όπως το νέο Opel Grandland.

Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι αυξημένες και το τοποθετούν ανάμεσα σε δύο κατηγορίες, τα μικρομεσαία και μεσαία SUV, με το μήκος του να φτάνει τα 4,65 μέτρα, το πλάτος τα 1,93 μέτρα και το ύψος τα 1,66 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι σε σχέση με το πρώτης γενιάς Grandland, το νέο είναι 17,3 εκ. μακρύτερο, 4,6 εκ. πλατύτερο και 3,6 εκ. ψηλότερο. Επιπλέον, το μεταξόνιο του ακουμπά πλέον τα 2,80 μέτρα και είναι 12 εκ. μακρύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του, με ότι θετικό συνεπάγεται.
Ο σύγχρονος και εντελώς καινούργιος «εσωτερικός» κόσμος του νέου Grandland υποστηρίζεται και από την εξωτερική εικόνα του, φέροντας την τελευταία λέξη της σχεδιαστικής γλώσσας της γερμανικής εταιρείας.

Στο εμπρός μέρος του νέου γερμανικού SUV συναντάμε το 3D Vizor με τον φωτεινό λογότυπο της μάρκας, το blitz, που αγκαλιάζεται από τους κορυφαίους προβολείς Intelli-Lux HD με περισσότερα από 50.000 αυτόνομα φωτεινά στοιχεία.
Κάτω από την μάσκα συναντάμε τις εισαγωγές αέρα με τις ενεργές γρίλιες, ενώ το ανάγλυφο καπό διατρέχεται από μια έντονη ακμή στο μέσο που αντλεί έμπνευση από την ράχη του σαλαχιού (manta ray). Από το πλάι, οι έντονες ακμές χαρίζουν ένα αθλητικό στιλ και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά την απαραίτητη SUV προσέγγιση.

Στον δυναμισμό του νέου Grandland προσδίδουν επίσης οι μεγάλοι τροχοί διάστασης από 19 έως 20 ίντσες, που χάρη στη σχεδίασή τους εισφέρουν και στην αεροδυναμική απόδοση του γερμανικού SUV. Ακόμα, η οπισθοκλινής οροφή και οι τρεις μαύρες κολόνες δημιουργούν την αίσθηση ότι αιωρείται η οροφή. Πίσω, τα λεπτά φώτα τύπου LED ενώνονται μεταξύ του από μία φωτεινή «γραμμή» που στο κέντρο της δεσπόζει ολογράφως ένα φωτεινό Opel, τονίζοντας με αυτό τον τρόπο την καταγωγή και την ιστορία της φίρμας. Η ονομασία του μοντέλου είναι ανάγλυφη, στην βάση της 5ης πόρτας. Την εικόνα συμπληρώνουν ο προφυλακτήρας με τις ακμές που παραπέμπουν σε διαχύτη και η μεγάλη αεροτομή με το ενσωματωμένο τρίτο φως αιχμηρής σχεδίασης.
Μελετημένο χωροταξικά, πλούσιο εξοπλιστικά
Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί οριζόντιες γραμμές που ενισχύουν την αίσθηση πλάτους και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας. Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται μαλακό πλαστικό και καταλήγει σε μια διακοσμητική φάσα που παραπέμπει σε ανθρακονήματα. Ακριβώς από κάτω, βρίσκουμε μια ευχάριστη στην υφή υφασμάτινη επένδυση οικολογικής προσέγγισης με λίγη γέμιση για να είναι μαλακή, με το ίδιο υλικό να ντύνει και τα ψηλά σημεία των θυρών. Η συναρμογή των υλικών είναι καλή σε γενικές γραμμές, με ορισμένα σημεία που δεν πιάνει εύκολα το μάτι να επιδέχονται βελτίωσης.

Η κεντρική κονσόλα έχει μικρή κλίση προς τον οδηγό και στην κορυφή της εδράζεται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 16 ιντσών (10 ιντσών η βασική), και σε συνδυασμό με την ψηλά τοποθετημένη και ογκώδη κονσόλα δαπέδου, δημιουργεί αίσθηση cockpit σπορ κατασκευής.
Πίσω από το κανονικών διαστάσεων τριάκτινο τιμόνι νέας σχεδίασης βρίσκουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών που παρουσιάζει κάμποσες πληροφορίες στον οδηγό. Ο τελευταίος μπορεί να λάβει πληροφορία και από το μεγάλο Intelli-HUD στο παρμπρίζ, επιτρέποντάς του να επικεντρωθεί στον δρόμο.

Το νέο Opel Grandland φέρει και μία νέα λειτουργία, την Pure, που την ενεργοποιεί χειροκίνητα ο οδηγός ή μπορεί να ρυθμίσει την αυτόματη χρήση της μέσα από το σύστημα πολυμέσων. Η συγκεκριμένη λειτουργία μειώνει το περιεχόμενο πληροφορίας που λαμβάνει ο οδηγός στα απολύτως απαραίτητα, με σκοπό να μην αποσπάται εύκολα η προσοχή του οδηγού κατά τη νυχτερινή οδήγηση και να προάγεται η ασφάλεια. Η τελευταία ενισχύεται και από την ύπαρξη φυσικών διακοπτών για το σύστημα κλιματισμού, ευνοώντας με αυτό τον τρόπο και την εργονομία.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικους, ανώτεροι από τον προκάτοχό του, ενώ ένας πέμπτος δεν θα δυσκολευτεί να βολευτεί χάρη και στο μαζεμένο ύψος του κεντρικού τούνελ. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν πιστοποίηση AGR, είναι πολύ άνετα και στηρίζουν σωστά το σώμα, ενώ δεν απουσιάζουν οι λειτουργίες μασάζ και κλιματισμού (θέρμανση και ψύξη).

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και χρηστικές προσφέροντας 36 λίτρα αποθηκευτικών χώρων, με το αυτοκίνητο δοκιμής να διαθέτει και το Pixel Box που περιλαμβάνει και βάση για την ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη φτάνει τα 550 λίτρα και θα χωρέσει πολλές αποσκευές. Το σχήμα του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, έχει διπλό πάτωμα και γάντζους για χειραποσκευές, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης (40/20/40), θα δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης που θα ξεπεράσει τα 1.600 λίτρα (1.641 λίτρα).
Blitzkrieg
Το νέο Opel Grandland διαθέτει πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα συστημάτων κίνησης, με υβριδικές εκδόσεις με 48βολτο σύστημα ή επαναφορτιζόμενο με ηλεκτρική αυτονομία 87 χλμ. (WLTP), και αμιγώς ηλεκτρική με αυτονομία 521 χλμ. (WLTP).

Το Grandland Hybrid που δοκιμάζουμε αποτελεί την βάση της γκάμας, και κατά συνέπεια την πιο προσιτή έκδοση. Πρόκειται για το εξελιγμένο και αποδοτικό 48V υβριδικό σύστημα κίνησης του Ομίλου Stellantis, στην ισχυρότερή του εκδοχή με τους 136 ίππους.
Το νέο Grandland Hybrid φέρει τον αναβαθμισμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCT6).

Το ηλεκτρομοτέρ του υβριδικού συστήματος κίνησης φωλιάζει στο αυτόματο κιβώτιο και αποδίδει 29 ίππους και 55 Nm, παίρνοντας ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh. Η τελευταία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού προκειμένου να μην επηρεάζονται οι χώροι της καμπίνας, ενώ στον θερμικό κινητήρα είναι προσαρμοσμένο σύστημα μίζας-εναλλάκτη (belt starter) ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) να γίνεται με ομαλό και άμεσο τρόπο.
Το σύστημα είναι αρκετά εξελιγμένο με στόχο να προσομοιάσει την αίσθηση των υβριδικών συστημάτων υψηλότερης τάσης και χάρη στην σωστή και αποδοτική λειτουργία του εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Όσον αφορά το θερμικό μοτέρ, πρόκειται για την αναβαθμισμένη γενιά του πολυβραβευμένου 3κύλινδρου 1.2 Turbo που διαθέτει νέα μέρη σε ποσοστό 40% και έχει εξελιχθεί για να αποτελεί μέρος εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης.
Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί του Ομίλου τοποθέτησαν τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού αντί για ιμάντα, για βελτιωμένη απόδοση σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών και αυξημένη αξιοπιστία. Επιπλέον, πληροί τις προδιαγραφές ρύπων 6.4.

Το Grandland Hybrid αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ το ηλεκτρομοτέρ των 29 ίππων και των 55 Nm εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε αστικές και όχι μόνο συνθήκες.
Παράλληλα, διαθέτει ένα έντονο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας που γεμίζει γρήγορα την μπαταρία και χάρη στην ισχύ της (ανάβουν και τα φώτα των φρένων), μειώνει την φθορά στο σύστημα πέδησης (δίσκοι και τακάκια). Σε περίπτωση μάλιστα που κινείσαι σε μια κατηφορική διαδρομή και έχει γεμίσει η μπαταρία, τότε το έξυπνο σύστημα διαχείρισης θα θέσει σε λειτουργία τον θερμικό κινητήρα, ακόμα και με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco, για να προσφέρει την επιβράδυνση που ένοιωθες (φρένο κινητήρα) και κατά την ανάκτηση ενέργειας.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles στο τιμόνι και φυσικά αλλάζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας που έχει επιλέξει ο οδηγός. Στον τομέα των επιδόσεων, το νέο Grandland Hybrid απαιτεί 10,2 δλ. για να ολοκληρώσει την μέτρηση του 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 202 χλμ./ώρα.
Το σύστημα διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport, και στην πράξη θα χρειαστείς μόλις λίγα μέτρα για να καταλάβεις ότι πρόκειται για το πιο αποδοτικό ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης της αγοράς, μιας και λειτουργεί σωστά.

Πέρα από το γεγονός ότι με λίγη προσοχή στο πεντάλ του γκαζιού μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά για κάμποσα χιλιόμετρα, το σύστημα δεν αδρανοποιείται στις μεγάλες ταχύτητες και λειτουργεί σε όλο το φάσμα ταχύτητας κίνησης. Μπορείς δηλαδή να κινείσαι ακόμα και με ταχύτητα ταξιδίου, να αφήσεις για ένα δευτερόλεπτο το γκάζι, να σβήσει ο θερμικός κινητήρας και να διατηρήσεις τη φόρα μόνο με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα (με ευγενικό πάτημα του γκαζιού) και όχι σε στήθωμα.
Σε αστικό περιβάλλον και με στρωτό και ήρεμο στιλ οδήγησης, είναι ικανό να κινηθεί ηλεκτρικά σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Η νέα γενιά του Grandland υποστηρίζει πολύ σωστά την εξηλεκτρισμένη φύση της, χάρη στην ήσυχη λειτουργία της σφιχτής ανάρτησης και την προσεγμένη ηχομόνωση. Στον αυτοκινητόδρομο ξεχωρίζει για την ευθυβολία και την καλή ποιότητα κύλισης, με την τελευταία να πλήττεται ελαφρώς από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.

Εάν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σβέλτα και να εκμεταλλευτεί την ισχύ και την ροπή του κινητήρα, το Grandland δεν θα πει όχι, αρκεί βέβαια ο οδηγός να πιέσει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης, η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται, το ηλεκτρομοτέρ σιγοντάρει διαρκώς τον θερμικό κινητήρα με boost 12 ίππων και το κιβώτιο πραγματοποιεί πολύ γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Δεν τις κρατάει στον κόφτη, λειτουργεί ομαλά, ακούει εύκολα στο kickdown και μπορεί να κατεβάσει μονοκοπανιά τέσσερις σχέσεις.
Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλό έλεγχο, διαχειρίζεται σωστά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, και παρά τις σφιχτή ρύθμισή της δεν θα δυσανασχετήσει. Το τιμόνι είναι σχετικά άμεσο και με καλό βάρος, ενώ στέλνει και κάμποση πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Οι κλίσεις είναι υπαρκτές και ελεγχόμενες, και δεν επηρεάζουν την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Απεναντίας, κρατάει πεισματικά ακόμα και υπό πίεση.

Στο τομέα της κατανάλωσης, το νέο Grandland Hybrid κατάφερε να κινηθεί κατά την διάρκεια της δοκιμής με μόλις 7,5 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες κυκλοφορίας. Υπό πίεση δεν θα ξεπεράσει τα 8,5 – 9,0 λτ./100 χλμ., ενώ σε χαλαρό ρυθμό κίνησης και χωρίς ιδιαίτερο κόπο θα πέσει με ευκολία κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ.
Εν κατακλείδι
Το νέο Opel Grandland Hybrid συνδυάζεται και με τα τέσσερα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού, Grandland, Grandland Plus, GS και GS Plus, με την τιμή εκκίνησης να έχει οριστεί στα 33.900 ευρώ.
Από την βασική κιόλας έκδοση εξοπλισμού, τα χαρακτηριστικά άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι πολλά και δεν απουσιάζει κάτι ουσιαστικό. Ταυτόχρονα, το οικονομοτεχνικό προφίλ της έκδοσης είναι προσεγμένο, με χαμηλά ετήσια πάγια έξοδα (ασφάλεια και τέλη κυκλοφορίας) και λογική κατανάλωση για το μέγεθός του.

Συμπερασματικά, το νέο Opel Grandland ήρθε πολύ διαβασμένο και ξεκινά την εμπορική του καριέρα στοχευμένα, όντας μια ολοκληρωμένη και συνιστώμενη επιλογή. Διαθέτει σωστές διαστάσεις για οικογενειακό SUV (ανάμεσα σε C και D SUV), οι χώροι και ο εξοπλισμός του δεν φέρουν «εκπτώσεις», ενώ η upmarket εικόνα του δεν συνδυάζεται και από αντίστοιχη άνοδο της τιμής. Στα συν η 5ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και το 48βολτο υβριδικό σύστημα κίνησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 202 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5 λτ./100 χλμ., 123 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.650/1.934/1.640 χλστ., 2.795 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.660 κιλά
Χώρος αποσκευών: 550 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 33.900 ευρώ/0 ευρώ