Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS

Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS

Το Peugeot 408, ένα επιβλητικό σε διαστάσεις και αναμφίβολα γοητευτικό liftback, εξακολουθεί να πηγαίνει κόντρα στο ισχυρό ρεύμα των SUVs, προσθέτοντας στο οπλοστάσιό του ένα ιδιαίτερα αποδοτικό υβριδικό σύνολο 136 ίππων.

Σε έναν κόσμο αγγελικά πλασμένο, προτάσεις όπως το Peugeot 408 θα είχαν ένα μάλλον εύκολο έργο, εξαργυρώνοντας όχι μόνο το επιβλητικό τους παράστημα αλλά και τη δημιουργική -αν όχι ριζοσπαστική- ερμηνεία του καθορμισμένου όρου των crossovers.

Βλέπετε το γαλλικό liftback -εκεί οφείλεις να κατηγοριοποιήσεις την κάπως αλλόκοτη κορμοστασιά του Peugeot 408- δεν παραπέμπει σε καμία άλλη πρόταση της ευρωπαϊκής αγοράς, έχοντας καταφέρει να παντρέψει την πρακτικότητα ενός πεντάθυρου αμαξώματος με την avant guard σχεδιαστική λογική μιας αυθεντικά premium κατασκευής.

Χωρίς να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ως εξεζητημένο, το Peugeot 408 ξεχωρίζει ανάμεσα στον ορυμαγδό των SUVs, βροντοφωνάζοντας ότι υπάρχει κι άλλος -σχεδιαστικός- δρόμος, πέρα από την πολυφορεμένη ημίψηλη αρχιτεκτονική και τη στείρα, στις περισσότερες των περιπτώσεων, απόσταση από το έδαφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS

Εδώ οι θόλοι γεμίζουν με τους καλοσχεδιασμένους τροχούς των 19 ιντσών, δίχως να αφήνουν την παραμικρή υποψία ότι το 408 μπορεί ή πρέπει να αποδείξει την ικανότητα να κινείται μακριά από την άσφαλτο.

Ναι τα σκουρόχρωμα πλαστικά, τα οποία καλύπτουν τις εκτεθειμένες επιφάνειες του αμαξώματος προσδίδουν ένα… άρωμα περιπέτειας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ανθεκτικότητα της γαλλικής πρότασης στις κακουχίες την καθημερινότητα, αυτό ωστόσο δεν είναι αρκετό για να αμφισβητηθεί ο ξεκάθαρα ασφάλτινος χαρακτήρας του.

Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάμεσα στα στοιχεία εντυπωσιασμού συγκαταλέγονται και οι διαστάσεις του αμαξώματος, μιας και το μήκος των σχεδόν 4,7 μέτρων είναι από μόνο του αρκετό ώστε να το τοποθετήσει αρκετά ψηλά στην ιεραρχία της κατηγορίας του.

Την ίδια ακριβώς αίσθηση αποκομίζεις άλλωστε και από το εσωτερικό του Peugeot 408, γεγονός που δεν έχει να κάνει μονάχα με την αυταπόδεικτη άνεση-ευρυχωρία, αλλά κυρίως από την επιλογή των Γάλλων κινηθούν στη γνώριμη για εκείνους near premium λογική.

Σε απλά ελληνικά, η Peugeot έχει «ψωνίσει» από το πάνω ράφι, κάτι που αντικατοπτρίζεται στο φινίρισμα και τη συναρμογή των υλικών. Από τη στιγμή, μάλιστα, που η υψηλή ποιότητα κατασκευής ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τις out of the box σχεδιαστικές επιλογές και τον μακροσκελή κατάλογο του εξοπλισμού, το 408 δικαιολογεί και με το παραπάνω το πλασάρισμά του πλάι στο γερμανόφωνο big three της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείγμα υψηλής σχεδιαστικής νοημοσύνης αποτελεί το περίφημο i-cockpit, στον πυρήνα του οποίου βρίσκεται το μικρό σε διάμετρο τιμόνι και ο τοποθετημένος, στο ύψος των ματιών, ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS

Όπως και σε άλλες προτάσεις της γαλλικής φίρμας, έτσι και εδώ, η αναζήτηση της ιδανικής θέσης οδήγησης παραμένει μια δύσκολη υπόθεση, πέρα τούτου ωστόσο το γαλλικό hatchback δεν έχει να επιδείξει κάποια άλλη εργονομική ιδιαιτερότητα.

Τουναντίον, το πλήθος των υποδοχών για μικροαντικείμενα και οι πληθωρικοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εγγυώνται όχι μόνον την άνεση αλλά και την πρακτικότητα, σε μια πρόταση που αυτοδικαίως χρήζεται «οικογενειακή».

Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι μόνον η αντικειμενική… δυσκολία να εξαντλήσεις υπό κανονικές συνθήκες και τα 536 λίτρα του χώρου αποσκευών αλλά και η ευκολία πρόσβασης που προσφέρει στο εν λόγω διαμέρισμα το τεράστιο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.

Σχήμα οξύμωρο

Αν και το 408 συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της Peugeot, στη βάση της γκάμας του εφοδιάζεται με ένα τρικύλινδρο σύνολο χωρητικότητας μόλις 1,2 λίτρων. Υβριδικό με απόδοση 136 ίππων, ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Miller και διαθέτει έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρία με σκοπό να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα.

Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS

Όπως και στις αντίστοιχες υλοποιήσεις του ομίλου Stellantis, έτσι και στην περίπτωση του 408, το τρικύλινδρο μοτέρ συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο καλείται να μεταφέρει τα 230 Nm ροπής στον μπροστινό άξονα.

Το ηλεκτρικό μοτέρ, ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου, συμβάλλει στη λειτουργία του βενζινοκινητήρα με 29 ίππους και 55 Nm, αντλώντας την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 0,9 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS

Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, το Peugeot 408 έχει τη δυνατότητα να κινείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι που του επιτρέπει να περιορίζει και μάλιστα σημαντικά τις ενεργειακές απαιτήσεις του.

Σύμφωνα με τους Γάλλους, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται σε μόλις 5,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, στην πράξη ωστόσο η τιμή αυτή είναι κατά τι μεγαλύτερη, προσεγγίζοντας στις περισσότερες των περιπτώσεων τα 6 λίτρα.

Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας «τικάρει» το κουτάκι της αποδοτικότητας, στο επόμενο κρίσιμο ερώτημα στο οποίο καλείται να απαντήσει η υβριδική έκδοση του Peugeot 408 είναι αν οι 136 ίπποι και τα 230 Nm ροπής επαρκούν για τα περίπου 1.500 κιλά της γαλλικής πρότασης.

Η αλήθεια είναι ότι το τρικύλινδρο σύνολο των 1.199 κ.εκ. δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν στέκεται αντάξιο των περιστάσεων, υποστηρίζοντας τον ούτως ή άλλως φιλήσυχο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS

Ο ρόλος του ηλεκτροκινητήρα είναι και σε αυτήν την περίπτωση καθοριστικός, μιας και γεμίζει τα όποια κενά μπορεί να παρουσιάζει ένας κινητήρας αυτού του διαμετρήματος, διασφαλίζοντας την ελαστικότητά του σχεδόν από το ρελαντί.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ώρα.

Πάνω στα αδιαμφισβήτητα οφέλη της ενσωμάτωσης ενός υβριδικού συνόλου ανάμεσα στις προδιαγραφές του 408 έρχεται το πλαίσιο να χτίσει την ικανότητά του να ανθίσταται στις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου, διατηρώντας ταυτόχρονα υψηλά το ηθικών εκείνων που θα θελήσουν να αναζητήσουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS

Σημειώστε ότι ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης, όπως άλλωστε και την ευκαιρία να παρέμβει στη λειτουργία του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, καταφεύγοντας στα αντίστοιχα paddles.

Η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης «κρύβει» ως έναν βαθμό το πραγματικό μέγεθος του αμαξώματος και ειδικότερα το μήκος των σχεδόν μέτρων, κάνοντας το Peugeot 408 να μοιάζει πιο ευέλικτο και συνεπώς πιο ταιριαστό στο αστικό «τοπίο».

Μερίδιο στη διαμόρφωση ενός αναμφισβήτητα αποτελεσματικού συνόλου διατηρούν και οι τροχοί των 19 ιντσών, αποτελώντας μέρος του βασικού εξοπλισμού της «εισαγωγικής» έκδοσης Allure των 34.900 ευρώ.

Peugeot 408 1.2 Hybrid 136 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υβριδική εναλλακτική

Ναι το Peugeot 408 δεν είναι το πιο προσιτό crossover της ελληνικής αγοράς, ωστόσο, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι πρόκειται για μια τετράτροχη-υβριδική πρόταση με μήκος 4,7 μέτρων, συνιστά μια εξαιρετική εναλλακτική για εκείνους που θα θελήσουν να διαφοροποιηθούν από την πεπατημένη των κατά κανόνα αδιάφορων σχεδιαστικά SUVs.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας βενζίνης: 1.199 κ.εκ., 136 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 29 ίπποι, 51 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 205 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.687/1.847/1.478 χλστ., 2.787 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.469 κιλά
Χώρος αποσκευών: 536 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 34.900 ευρώ - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ