Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C5 Aircross PHEV 225 PS
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Οι νεότερες ελεύσεις στην γκάμα του ανανεωμένου μεσαίου SUV της Citroen αφορούν τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις και εμείς δοκιμάζουμε την ισχυρή εκδοχή με τους 225 ίππους.
Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα στην χώρα μας πριν μερικές εβδομάδες με την βενζινοκίνητη και την πετρελαιοκίνητη έκδοση, και αυτή την περίοδο η γκάμα του εμπλουτίστηκε με τις εξηλεκτρισμένες plug-in hybrid προτάσεις.
Αισθητικά, οι διαφορές των plug-in hybrid εκδόσεων από τις συμβατικές είναι μικρές και εντοπίζονται στους λογότυπους Hybrid στα εμπρός φτερά και την πίσω πόρτα, καθώς και στην μία επιπλέον τάπα «καυσίμου» για την φόρτιση της μπαταρίας.
BUY NOW
Αυξάνεστε και πληθύνεστε
Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου που υπάρχουν δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις στην γκάμα του Citroen C5 Aircross, μιας και πριν την ανανέωση υπήρχε μόνο μία με 225 ίππους. Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης και των δύο εκδόσεων διαθέτει ηλεκτρομοτέρ 110 ίππων και 360 Nm, μπαταρία 14,2 kWh και έναν 4κύλινδρο 1.600άρη βενζινοκινητήρα που αποδίδει στη μία περίπτωση 150 ίππους και 250 Nm, και στην άλλη 181 ίππους και 300 Nm.
Η συνδυαστική ροπή και στις δύο περιπτώσεις είναι 360 Nm, με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 180 και 225 ίππους αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία έκδοση Hybrid 225, με τον 1,6 PureTech να διαθέτει και μονάδα μίζας/γεννήτριας για άμεσες και αθόρυβες επανεκκινήσεις.
Το ηλεκτρομοτέρ είναι ενσωματωμένο στο ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων e-EAT με πολύδισκο συμπλέκτη και παίρνει ρεύμα από την μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο πίσω μέρος, κάτω από τον χώρο αποσκευών.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι ικανή για ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει σε πραγματικές συνθήκες τα 50 χλμ. Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα και μετά μπαίνει στο παιχνίδι το θερμικό μοτέρ των 1,6 λίτρων. Όπως είναι λογικό με τέτοια ταχύτητα η αυτονομία του πέφτει.
Το ανανεωμένο plug-in hybrid C5 Aircross διαθέτει πλέον στον βασικό του εξοπλισμό ενσωματωμένο φορτιστή 7,4 kW, πράγμα που σημαίνει ότι η μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών μπορεί να φορτίσει σε λιγότερο από δύο ώρες.
Υπεραποδοτικό
Χάρη στον συνδυασμό των δύο μοτέρ της hybrid έκδοσης, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross αποκτά διαμορφώσιμο χαρακτήρα. Υπάρχουν τρεις επιλογές λειτουργίας στο σύστημα κίνησης: Ηλεκτρική, υβριδική και Sport. Στην πρώτη περίπτωση λειτουργεί μόνο το ηλεκτρομοτέρ. Στην υβριδική αποφασίζει το σύστημα διαχείρισης με ποιον τρόπο θα λειτουργήσει το σύστημα, φέρνοντας στο προσκήνιο το θερμικό μοτέρ μόνο στις μεσαίες και μεγάλες ταχύτητες. Στο Sport πρόγραμμα λειτουργούν και τα δύο μοτέρ και επιτυγχάνεται η μέγιστη απόδοση του συστήματος κίνησης.
Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών γίνεται πολύ ομαλά και μόνο όταν μπει γερά στο παιχνίδι ο θερμικός κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του. Οι επιδόσεις που χαρίζει το plug-in hybrid σύστημα κίνησης των 225 ίππων και 360 Nm στο C5 Aircross των 1.760 κιλών είναι δυνατές και οι κορυφαίες στην γκάμα του μοντέλου. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 8,7 δλ. και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 225 χλμ./ώρα.
Το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 πραγματοποιεί σχετικά γρήγορες αλλαγές σχέσεων και διαθέτει λειτουργία «Brake» που ενισχύει την επιβράδυνση όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το γκάζι. Ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να αυξήσει την ανάκτηση ενέργειας για να μεγιστοποιήσει αντίστοιχα την ηλεκτρική αυτονομία.
Στην πραγματικότητα, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross Hybrid 225 μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά, μιας και η μπαταρία είναι ικανή να καλύψει τις βασικές καθημερινές ανάγκες χωρίς να τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Αυτός βέβαια είναι και ο ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης ενός plug-in hybrid.
Τις καθημερινές μπορείς να κινείσαι ηλεκτρικά (φορτίζοντας στο σπίτι ή στο γραφείο), ενώ σε μια εκδρομή θα συνδράμει και ο θερμικός κινητήρας. Στην υβριδική λειτουργία και αφού εξαντλήσει όλη την ηλεκτρική αυτονομία, το σύστημα εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται κοντά στα 5,0 λτ. για τα πρώτα 100 χλμ.
Από εκεί και πέρα, εάν δεν ξαναφορτίσεις η κατανάλωση θα βρίσκεται κοντά στα 8,5 λτ. Περίπου όσο και στο Sport πρόγραμμα, αλλά και πάλι οι τιμές εντυπωσιάζουν εάν αναλογιστούμε το βάρος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Η συνολική αυτονομία που παρέχει το σύστημα είναι γύρω στα 500 χλμ. κι ας έχει μικρύνει το ρεζερβουάρ (43 λτ. από 53 λτ.) για να χωρέσει η μπαταρία.
Επιπλέον, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό C5 Aircross προσφέρει στον οδηγό την δυνατότητα μέσω του αντίστοιχου πλήκτρου στην κεντρική κονσόλα να επιλέξει τον τρόπο που θα «χειριστεί» την μπαταρία ανάλογα με την διαδρομή που θα πραγματοποιήσει, επεμβαίνοντας στο απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας που θα διατηρήσει η μπαταρία.
Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός μπορεί να κρατήσει ρεύμα για 10 χλμ, για 20 χλμ. ή ακόμα και για τη μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία. Για παράδειγμα, αν πρόκειται να κινηθείς στον αυτοκινητόδρομο και ο προορισμός σου είναι κάποιο αστικό κέντρο, μπορείς να διατηρήσεις ή να αυξήσεις το απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας που έχει η μπαταρία. Μάλιστα, σε περίπτωση που δεν είναι γεμάτη η μπαταρία, η επιλογή MAX θα θέσει σε λειτουργία τον ηλεκτρικό κινητήρα για να την φέρει σε αυτό το επίπεδο, με αύξηση όμως της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς τον ρόλο γεννήτριας τον παίζει το βενζινοκινητήρας.
Αγχολυτική κάψουλα
Σε σχέση με τα αδελφά μοντέλα του Ομίλου Stellantis που χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα EMP2, το C5 Aircross κάνει τη διαφορά χάρη και στη διαφορετική προσέγγιση στην ανάρτηση.
Πίσω τοποθετούνται πολλαπλοί σύνδεσμοι και εμπρός γόνατα MacPherson (στις συμβατικές εκδόσεις υπάρχει ημιάκαμπτος στον πίσω άξονα), αλλά η χρήση αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με υδραυλικά τέρματα δημιουργεί ένα αυτοκίνητο απόλυτα πιστό στο χαρακτήρα της γαλλικής εταιρείας.
Το αποτέλεσμα είναι άνεση υψηλού επιπέδου, η οποία δεν επιτυγχάνεται εις βάρος του κρατήματος. Στο ταξίδι βρίσκεται στο στοιχείο του, με την ησυχία και την άνεση να αγγίζουν την τελειότητα. Σε αυτό βέβαια βοηθά και το ηχομονωτικό παρμπρίζ που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Στην πόλη, η ανάρτηση καταπίνει την πλειονότητα των κακοτεχνιών και μόνο σε πολύ μεγάλες, κοφτερές λακκούβες μπορεί να ακουστεί. Σε στριφτερή διαδρομή ενός επαρχιακού δρόμου, η ανάρτηση θα επιτρέψει κλίση που δεν επηρεάζει την πορεία του, ενώ παρά την μαλακή ρύθμιση ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν το αφήνει να βουτήξει έντονα σε δυνατό φρενάρισμα.
Η πολύ καλή άνεση που προσφέρει ενισχύεται και από τα χαρακτηριστικά της καμπίνας, όπως τα καθίσματα Advanced Comfort δεύτερης γενιάς με την ακόμα πιο πλούσια γέμιση. Πρόκειται για τα πιο άνετα καθίσματα σε μοντέλο της κατηγορίας, αλλά υστερούν σε πλευρική στήριξη. Η θέση οδήγησης συνολικά είναι πολύ καλή, με το κάθισμα και το τιμόνι να έχουν μεγάλο εύρος ρύθμισης. Επιπλέον, η ορατότητα που απολαμβάνει ο οδηγός είναι πολύ καλή χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους καθρέφτες.
Στην καμπίνα οι αλλαγές του ανανεωμένου C5 Aircross επικεντρώνονται σε καίρια σημεία και αφορούν την ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τους οριζόντιους πλέον αεραγωγούς και τη νέα οθόνη αφής 10 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων, καθώς και στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός εξακολουθεί να ενημερώνεται από ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, με τις ενδείξεις του να διαφοροποιούνται ανάλογα με το σύστημα και το πρόγραμμα κίνησης.
Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας σκληρά και μαλακά πλαστικά, με την συναρμογή τους να είναι πολύ καλή. Στους χώρους για τους επιβάτες δεν υπάρχουν αλλαγές, πράγμα που σημαίνει ότι πέντε ενήλικοι θα βολευτούν. Μάλιστα, το πίσω συρόμενο κάθισμα παραμένει και εισφέρει τα μέγιστα στην πρακτικότητα, με τον χώρο αποσκευών της plug-in-hybrid έκδοσης να κυμαίνεται από τα 460 έως τα 600 λίτρα (580 έως 720 λτ. στις συμβατικές), ανάλογα με την θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος.
Στο ταμείο
Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross Hybrid 225 συνδυάζεται με δύο επίπεδα εξοπλισμού (C-Series και Shine Pack) και η πιο αδύναμη 180 μόνο με το C-Series. Η τιμή εκκίνησης της έκδοσης Hybrid 225 είναι τα 46.650 ευρώ.
Σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού συναντάμε πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που, σε συνδυασμό με τον σύγχρονο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα του μοντέλου, καταφέρνουν να δικαιολογούν την υψηλή τιμή του. Επιπλέον, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι όλες τους κυκλοφορούν ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο και έχουν τιμή προ φόρων κάτω από τα 40.000 ευρώ με όλα τα θετικά που αυτό σημαίνει για χρήση ως εταιρικό αυτοκίνητο.
Ακόμα, όλες οι εκδόσεις του Citroen C5 Aircross Hybrid καλύπτονται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, με την εγγύηση της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή τα 160.000 χλμ.
Επιπρόσθετα, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, αρκεί να φορτίζεις καθημερινά την μπαταρία και να εκμεταλλεύεσαι την ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 50 χλμ. που μπορεί να προσφέρει, με σκοπό να πετύχετε μια χαμηλή μέση κατανάλωση κοντά στα 5,0 λτ./100 χλμ.
Συμπερασματικά, η plug-in hybrid έκδοση του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross προσφέρει όλα τα καλά των συμβατικών εκδόσεων με ελαφρώς μειωμένο χώρο αποσκευών, προσθέτοντας όμως στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, δυνατές επιδόσεις και δραστική μείωση στα πάγια έξοδά του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 181 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 300 Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 110 ίπποι, 360 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 225 ίπποι, 360 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 225 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,3 λτ./100 χλμ., 29 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.840/1.689 χλστ., 2.730 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.760 κιλά
Χώρος αποσκευών: 460-600 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 46.650 ευρώ - 0 ευρώ