Δοκιμάζουμε πρώτοι τη νέα Mercedes-Benz GLE Coupe
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Η γερμανική εταιρεία χαρίζει μια δεύτερη νιότη στο μεγάλο πολυτελές Sport Activity Coupe, εφοδιάζοντάς το με τα καλύτερα πολεμοφόδια που διαθέτει στη φαρέτρα της.
Η Mercedes-Benz δεν μια τυχαία μάρκα και διαθέτει ιδιαίτερα πλούσια γκάμα SUV, όχι μόνο από μοντέλα αλλά και εκδόσεις, γιατί μπορεί και επιβάλλεται. Το μοντέλο μάλιστα που ουσιαστικά ηγείται αυτής και ας μην το κορυφαίο της (υπάρχει και η GLS), είναι η εμβληματική GLE.
Η τελευταία γενιά της GLE, η τέταρτη, παρουσιάστηκε το 2019 και πριν μερικούς μήνες πέρασε από την διαδικασία της ανανέωσης. Για την Coupe έκδοση αμαξώματος που δοκιμάζουμε είναι η δεύτερη γενιά, καθώς εμπλούτισε την γκάμα του γερμανικού SUV το 2015. Οι αλλαγές όμως του ρετουσαρίσματος αφορούν και τις δύο εκδόσεις αμαξώματος.
BUY NOW
Σημεία των καιρών
Η Mercedes-Benz GLE με κωδική ονομασία W167 είναι ένα από τα πιο ανταγωνιστικά μοντέλα της απαιτητικής κατηγορίας των μεγάλων πολυτελών SUV και η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσε να συνεχίσει την πορεία της και χωρίς την ανανέωση.
Το αισθητικό και μηχανολογικό φρεσκάρισμα στη μέση της ζωής ενός μοντέλου είναι δεδομένο όμως, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι της Mercedes-Benz να προχωρήσουν σε γενική «ενδυνάμωση» της GLE.
Αισθητικά, η νέα GLE (SUV και SAC) διαθέτει αρκετές σχεδιαστικές αλλαγές που αφορούν τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τη μάσκα και τις ζάντες αλουμινίου. Νέας σχεδίασης και τεχνολογίας είναι και τα φώτα τύπου LED, διαθέτοντας επιπλέον λειτουργίες.
Η GLE Coupe που δοκιμάζουμε δεν διαφέρει μόνο ως προς την οπισθοκλινή οροφή, αλλά και ως και προς τα «γραφικά» των πίσω LED φώτων. Ακόμα, η συγκεκριμένη έκδοση αμαξώματος συνδυάζεται στάνταρ με το πακέτο AMG Line Exterior που περιλαμβάνει την «διαμαντένια» μάσκα, τα ογκώδη πλευρικά σκαλοπάτια, τα προστατευτικά των θόλων στο χρώμα του αμαξώματος και τον πίσω προφυλακτήρα με τον ψευδο-διαχύτη και τα διακοσμητικά που παραπέμπουν σε απολήξεις εξάτμισης.
Νέες είναι και οι προαιρετικές ασύμμετρες AMG ζάντες των 21 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής, με ελαστικά 275 εμπρός και 315 πίσω, που διαθέτουν διαφοροποιημένη σχεδίαση που ευνοεί την αεροδυναμική.
Θαυμαστός εσωτερικός κόσμος
Αέρας ανανέωσης φύσηξε και στην καμπίνα της GLE, φέρνοντας νέες επενδύσεις στα καθίσματα και διαφορετικές διακοσμητικές φάσες. Ταυτόχρονα, η Mercedes-Benz την εφοδίασε και με το επικαιροποιημένο, δεύτερης γενιάς σύστημα πολυμέσων MBUX, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη συνδεσιμότητα και φυσικά, πιο όμορφη εικόνα στο ταμπλό.
Το MBUX αποτελείται από δύο έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 12,3 ίντσες, μία που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και μία για τα πολυμέσα, και πλέον συνδυάζεται με το νέο τιμόνι που φέρει πλήκτρα αφής. Τα τελευταία όμως δεν είναι πάντα υπάκουα στις εντολές του οδηγού, τουλάχιστον όταν τα ακουμπάνε τα δικά μου δάχτυλα.
Το καλό όμως είναι ότι ο οδηγός έχει πολλές επιλογές για την χρήση των λειτουργιών της GLE, και πέρα από τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι, μπορεί να επέμβει στο σύστημα πολυμέσων είτε μέσω της οθόνης αφής, είτε από το touchpad στην κονσόλα δαπέδου, είτε μέσω φωνητικών εντολών (Hey Mercedes).
Από πλευράς ποιότητας, ως γνήσια GLE διαθέτει κορυφαία υλικά στην καμπίνα που έχουν μονταριστεί ευλαβικά και χαρίζουν στιβαρή, μασίφ αίσθηση. Παρά την ψηφιακή αναβάθμιση, η ανανεωμένη GLE έχει διατηρήσει ορισμένους φυσικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και περιμετρικά του touchpad που διευκολύνουν στην καθημερινότητα και ανεβάζουν την εργονομία.
Αλλαγή στους χώρους δεν υπάρχει, πράγμα που σημαίνει ότι στην καμπίνα της 5μετρης GLE με το μεταξόνιο των 2,94 μέτρων, θα βολευτούν εύκολα πέντε ενήλικες. Σε αυτό βέβαια βοηθά και το μεγάλο πλάτος των 2 μέτρων, ενώ η οπισθοκλινής οροφής δεν θα δημιουργήσει «πρόβλημα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Ο χώρος αποσκευών της επαναφορτιζόμενης υβριδικής GLE Coupe που δοκιμάζουμε έχει χωρητικότητα 510 λίτρα (655 λίτρα έχουν οι ήπια υβριδικές εκδόσεις), και θα χωρέσει πολλά μπαγκάζια. Το σχήμα του είναι ορθογώνιο και βοηθά στην πλήρη εκμετάλλευσή του, έχει μηδενικό κατώφλι φόρτωσης, διαθέτει γάντζους για χειραποσκευές και σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος θα δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης.
Plug-in hybrid νέας κοπής
Η Mercedes-Benz εφοδίασε την ανανεωμένη GLE με τη νέα τέταρτη γενιά του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος κίνησης και ακόμα μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών. Επιπλέον, τοποθετήθηκε ισχυρότερος ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW, ενώ μπορεί προαιρετικά να συνδεθεί και με ταχυφορτιστή («τραβάει» μέχρι 60 kW).
Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης της 350 de 4MATIC αποτελείται από έναν 2λιτρο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας απόδοσης 197 ίππων και 440 Nm, ένα ηλεκτρομοτέρ 136 ίππων και 440 Nm, και μια μπαταρία χωρητικότητας 31,2 kWh (23,4 kWh ωφέλιμη), ενώ εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας.
Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 334 ίπποι και 750 Nm, και οι επιδόσεις που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. και τελική ταχύτητα που ακουμπά τα 210 χλμ./ώρα. Το σύστημα εκκινεί πάντα με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα, και μόνο όταν είναι ενεργοποιημένο το Sport πρόγραμμα αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο το θερμικό μοτέρ.
Τα υπόλοιπα προγράμματα λειτουργίας του συστήματος είναι τα Electric, Hybrid, Off-Road, Individual και Battery Hold, με το πρώτο όπως είναι ευκόλως κατανοητό να δίνει έμφαση στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Η τελευταία μπορεί να φτάσει και τα 85 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, πράγμα που σημαίνει ότι με ευκολία μπορεί να καλύψει τις καθημερινές υποχρεώσεις του οδηγού της χωρίς να κάψει σταγόνα ντίζελ.
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, με καθημερινή φόρτιση η μέση κατανάλωση καυσίμου «εκμηδενίζεται», ενώ σε περίπτωση που αδειάσει η μπαταρία θα διατηρηθεί κοντά στα 6,5 λτ./100 χλμ. Βέβαια, η μπαταρία δεν αδειάζει ουσιαστικά ποτέ και όλες οι εκκινήσεις και η κίνηση με χαμηλή ταχύτητα θα γίνουν στην πλειοψηφία τους με ηλεκτρισμό.
Η φόρτιση της μεγάλης, για plug-in hybrid μοντέλο, μπαταρίας είναι μια γρήγορη υπόθεση και όταν συνδεθεί σε ένα wallbox θα χρειαστεί 2μιση ώρες για την πλήρη φόρτισή της. Σε περίπτωση που κουμπώσει σε κάποιον ταχυφορτιστή, θα φορτίσει από το 0% έως το 80% σε σε 20 λεπτά.
Στο δρόμο, η ανανεωμένη GLE παρουσιάζει διττό χαρακτήρα. Η μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία και η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας θυμίζει αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις να πραγματοποιούνται στο αθόρυβο.
Η αερανάρτηση προσφέρει κορυφαία άνεση, παρά τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών, και ταυτόχρονα ελέγχει σωστά το βαρύ γερμανικό SUV (2.655 κιλά). Σε έναν επαρχιακό θα πάρει λογική κλίση, που όμως δεν θα επηρεάσει την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Στον ανοιχτό δρόμο βρίσκεται στο στοιχείο της και ο πετρελαιοκινητήρας θα διατηρεί ταχύτητα ταξιδίου στο «ρελαντί» χάρη στο 9άρι σασμάν. Η λειτουργία του θερμικού μοτέρ είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, δεν έχει κραδασμό και διαθέτει ωραία χροιά για το είδος του.
Εκεί που θα δυσανασχετήσει, είναι στην πόλη. Όχι τόσο από τα πέντε μέτρα μήκους, αλλά από τα 2 μέτρα πλάτους που θα έχουν διαρκώς σε εγρήγορση τον οδηγό της. Κατά τα άλλα, αδιαφορεί για τις κακοτεχνίες του δρόμου και σε περίπτωση που βρεθείτε κάπου στενά, το 360 σύστημα καμερών θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό θα βγείτε αλώβητος.
Τα φρένα με τη σειρά τους είναι πολύ δυνατά και δείχνουν ακούραστα, αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω (οι εμπρός είναι και διάτρητοι), αλλά το πλατύ πεντάλ έχει ελαφρώς σπογγώδη αίσθηση.
Η GLE Coupe που δοκιμάζουμε έχει και το πακέτο off road, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και προστατευτικές ποδιές, με την αερανάρτηση να της χαρίζει ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Επιπλέον, οι κάμερες που υπάρχουν περιμετρικά διαθέτουν μία επιπλέον λειτουργία, την transparent bonnet, που κάνουν «αόρατο» το καπό σε εκτός δρόμου διαδρομές για να ξέρει ο οδηγός που πατάνε οι εμπρός τροχοί του.
Αντί συμπεράσματος
Σαν γνήσια Mercedes-Benz, η ανανεωμένη GLE διαθέτει πλούσια γκάμα εκδόσεων κινητήρα που αποτελείται από ήπια υβριδικά σύνολα βενζίνης και ντίζελ, δύο Plug-in Hybrid (την πετρελαιοκίνητη που δοκιμάζουμε και μία που φέρει κινητήρα βενζίνης), καθώς και τις εκδόσεις επιδόσεων της Mercedes-AMG.
Η τιμή εκκίνησης των κουπέ εκδόσεων έχει οριστεί στα 111.250 ευρώ, με την «δική» μας 350 de 4MATIC να κοστολογείται στα 118.150 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος και ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί μέσω του ατελείωτου προαιρετικού εξοπλισμού να «χτίσει» την GLE Coupe του γούστου του, με το ανάλογο υψηλό αντίτιμο φυσικά.
Η ανανεωμένη Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC Coupe αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο της πολυτελούς κατηγορίας και τα χαρακτηριστικά της δεν θα χαλάσουν κανένα χατήρι. Στα συν, η πολυπόθητη κουπέ σιλουέτα που όχι μόνο αρέσει στο αγοραστικό κοινό, αλλά της ταιριάζει όσο λίγα μοντέλα της κατηγορίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας ντίζελ: 1.993 κ.εκ., 197 ίπποι/3.600 σ.α.λ., 400 Nm/1.800 – 2.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 136 ίπποι/440 Nm (εμπρός)
Συνδυαστική απόδοση: 334 ίπποι, 750 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 6,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,6 λτ./100 χλμ., 15 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.941/2.018/1.716 χλστ., 2.935 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.730 κιλά
Χώρος αποσκευών: 510 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 118.150 ευρώ - 0 ευρώ