Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross

Το δημοφιλές μεσαίο SUV της Citroen ανανεώνεται αισθητικά και εμπλουτίζεται εξοπλιστικά, με στόχο να ανεβάσει ακόμα πιο πολύ τον πήχη της κατηγορίας στον τομέα της άνεσης.

Η Citroen δεν είναι από τους πρωτεργάτες των SUV κατηγοριών. Μέσα όμως σε λίγα χρόνια, κατάφερε να έχει μια πλήρη γκάμα που όπως δείχνουν τα νούμερα, αρέσει. Μάλιστα, το μεγαλύτερο από αυτά, το C5 Aircross, κατάφερε μέσα σε 3μιση χρόνια ύπαρξης να πουλήσει περισσότερα από 325.000 αυτοκίνητα.

Έχουμε γράψει αρκετές φορές ότι το Citroen C5 Aircross είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό μεσαίο SUV και δικαίως απολαμβάνει αυτής της προτίμησης από το αγοραστικό κοινό. Παρ' όλα αυτά, το πέρασμα του χρόνου ήρθε και για το γαλλικό μοντέλο, οπότε οι άνθρωποι της Citroen έκριναν ότι έπρεπε να περάσει αυτή την περίοδο από την διαδικασία του φρεσκαρίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C5 Aircross

Καλοαναθρεμμένο

Το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross διαφοροποιείται αρκετά στο αισθητικό κομμάτι και φέρει την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής εταιρείας. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου συναντάμε περισσότερες έντονες ακμές και νέους προβολείς LED και προφυλακτήρα με αρκετά κάθετα στοιχεία και επανασχεδιασμένους αεραγωγούς.

Τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και τα AirBumps παραμένουν ως έχουν, ενώ πίσω συναντάμε νέα LED φώτα με τρισδιάστατα γραφικά. Την εικόνα συμπληρώνουν τα νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου και τα glossy black καπάκια των καθρεφτών, και σε συνδυασμό και με τους 23 πόντους απόστασης από το έδαφος, το παρουσιαστικό του ανανεωμένου C5 Aircross είναι αρκετά πιο αθλητικό και επιβλητικό.

Citroen C5 Aircross
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην καμπίνα οι αλλαγές επικεντρώνονται σε καίρια σημεία και αφορούν την ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τους οριζόντιους πλέον αεραγωγούς και τη νέα οθόνη αφής 10 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων, καθώς και στον επιλογέα του αυτόματου κιβώτιου.

Διαφοροποίηση βρίσκουμε και στα καθίσματα, όπου τοποθετήθηκαν τα δεύτερης γενιάς Advanced Comfort με την ενισχυμένη γέμιση και τις νέες ταπετσαρίες με φρέσκα μοτίβα στις ραφές. Ο οδηγός εξακολουθεί να ενημερώνεται από ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, με τις ενδείξεις του να διαφοροποιούνται ανάλογα με το σύστημα και το πρόγραμμα κίνησης.

Citroen C5 Aircross

Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας σκληρά και μαλακά πλαστικά, με την συναρμογή τους να δείχνει ακόμα πιο προσεγμένη. Στους χώρους δεν υπάρχουν αλλαγές, πράγμα που σημαίνει ότι πέντε ενήλικοι θα βολευτούν. Μάλιστα, το πίσω συρόμενο κάθισμα παραμένει και εισφέρει τα μέγιστα στην πρακτικότητα, με τον χώρο αποσκευών των εκδόσεων με θερμικό μοτέρ να κυμαίνεται από τα 580 έως τα 720 λίτρα και των plug-in-hybrid εκδόσεων από τα 460 έως τα 600 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για όλα τα γούστα

Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross έχει πλέον μία έκδοση βενζίνης και πετρελαίου, και δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές (PHEV). Η βενζινοκίνητη έκδοση εφοδιάζεται με τον βραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 PureTech των 130 ίππων και των 230 Nm και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο 8 οκτώ ταχυτήτων. Αντιστοίχως, η πετρελαιοκίνητη με τον βελτιωμένο 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm και εφοδιάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Η νεότερη προσθήκη στην γκάμα αφορά τις δύο πλέον plug-in-hybrid εκδόσεις. Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα και των δύο εκδόσεων διαθέτει ηλεκτρομοτέρ 110 ίππων και 320 Nm, μπαταρία 13,2 kWh και έναν 4κύλινδρο 1.600άρη βενζινοκινητήρα που αποδίδει στη μία περίπτωση 150 ίππους και 250 Nm, και στην άλλη 180 ίππους και 300 Nm.

Citroen C5 Aircross
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνδυαστική ροπή και στις δύο εκδόσεις είναι 360 Nm, με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 180 και 225 ίππους αντίστοιχα. Η μπαταρία και των δύο εκδόσεων αρκεί για 55 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Μία πλήρης φόρτισης της μπαταρίας μπορεί να έχει διαρκέσει μόλις 2 ώρες, μιας και διαθέτει στον προαιρετικό εξοπλισμό ενσωματωμένο φορτιστή 7,4 kW. Εννοείται ότι οικονομοτεχνικά οι δύο PHEV εκδόσεις διαπρέπουν, μιας και η μέση κατανάλωση της ισχυρής έκδοσης είναι σύμφωνα με το WLTP 1,4 λτ/100 χλμ. και η εκπομπές ρύπων μόλις 31 γρ/χλμ. CO2.

Στην σύντομη επαφή που είχαμε με το ανανεωμένο μεσαίου SUV της Citroen στους δρόμους της νότιας Γαλλίας, οδηγήσαμε την βενζινοκίνητη έκδοση και την ισχυρή επαναφορτιζόμενη υβριδική των 225 ίππων. Σε σχέση με τα αδελφά μοντέλα του Ομίλου Stellantis που χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα EMP2, το C5 Aircross κάνει τη διαφορά χάρη και στη διαφορετική προσέγγιση στην ανάρτηση.

Citroen C5 Aircross
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας και εμπρός γόνατα MacPherson (στις plug-in υβριδικές εκδόσεις στον πίσω άξονα τοποθετούνται πολλαπλοί σύνδεσμοι), αλλά η χρήση αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με υδραυλικά τέρματα δημιουργεί ένα αυτοκίνητο απόλυτα πιστό στο χαρακτήρα της γαλλικής εταιρείας. Το αποτέλεσμα είναι άνεση υψηλού επιπέδου, η οποία δεν επιτυγχάνεται εις βάρος του κρατήματος. Στο ταξίδι βρίσκεται στο στοιχείο του, με την ησυχία και την άνεση να αγγίζουν την τελειότητα. Στην πόλη, η ανάρτηση καταπίνει την πλειονότητα των κακοτεχνιών και μόνο σε πολύ μεγάλες, κοφτερές λακκούβες μπορεί να ακουστεί.

Προ των πυλών

Από πλευράς εξοπλισμού, όλες οι εκδόσεις του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross είναι δικίνητες, με τον οδηγό να υποβοηθάται από 20 συστήματα που αποτελούν ένα ισχυρό ατού στην κατηγορία των SUV. Σε αυτά περιλαμβάνεται και το Highway Driver Assist, ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με τη λειτουργία Stop & Go και το σύστημα Active Lane Departure Warning.

Citroen C5 Aircross
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν κατακλείδι, το ανανεωμένο μεσαίου SUV της Citroën ξεχωρίζει ακόμα πιο πολύ σε εμφάνιση και ουσία, όντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας. Το εμπορικό του λανσάρισμα στην χώρα μας θα πραγματοποιηθεί τέλη Ιουλίου, με άγνωστες προς το παρόν τιμές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 130 PS/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 8άχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,2 λτ./100 χλμ., 140 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.840/1.670 χλστ., 2.730 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.490 κιλά
Χώρος αποσκευών: 580 - 720 λίτρα (εκδόσεις με θερμικό μοτέρ) / 460 – 600 λίτρα (εκδόσεις PHEV)
Άφιξη στην Ελλάδα-Τέλη κυκλοφορίας: Τέλος Ιουλίου 2022/98 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ