Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid 204 PS DSG
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
Η τρίτη γενιά του δημοφιλούς SUV Tiguan αναβαθμίστηκε καθολικά, με τις νέες επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις να του χαρίζουν έναν πραγματικά διττό χαρακτήρα.
Παρά το γεγονός ότι η Volkswagen δεν ήταν από τις πρώτες εταιρείες που παρουσίασαν ένα SUV για την μικρομεσαία κατηγορία, απεναντίας ήταν από τις τελευταίες πίσω στο 2008 με την πρώτη γενιά του Tiguan, κατάφερε με τις δύο προηγούμενες να ηγηθεί της κατηγορίας προσφέροντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα αυτής.
Τη χρονιά που μας πέρασε, η γερμανική εταιρεία λάνσαρε την ολοκαίνουργια τρίτη γενιά του Tiguan που προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης με ή χωρίς ήπια υβριδική υποβοήθηση, ντίζελ και plug-in hybrid. Η νεότερη έλευση στην αγορά αφορά τις τελευταίες, τις eHybrid, και εμείς δοκιμάζουμε αυτή με τους 204 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χλμ.
BUY NOW
Το Tiguan ήταν από τα πρώτα μοντέλα που ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, άλλαζε και το παρουσιαστικό του. Για παράδειγμα, η πρώτη γενιά διέθετε έκδοση με διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες που αναδείκνυαν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του με τις μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενώ η δεύτερη έφερε επιπλέον τις εκδόσεις R-Line με αξεσουάρ που παραπέμπουν σε σπορ αυτοκίνητο δρόμου.
Πλήρως αναβαθμισμένο
Η νέα γενιά εξακολουθεί να προσφέρει αισθητική διαφοροποίηση ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, με τις eHybrid όπως του αυτοκινήτου δοκιμής να συνδυάζονται αποκλειστικά με το σπορτίφ επίπεδο R-Line.
Αυτό σημαίνει ότι διαθέτει πολλές gloss black λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος, που εντοπίζονται στα πλαστικά προστατευτικά των θόλων και τους προφυλακτήρες. Οι τελευταίοι έχουν και διαφοροποιημένη σχεδίαση σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις εξοπλισμού, φέροντας παράλληλα και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Την εικόνα συμπληρώνουν οι αεροδυναμικής σχεδίασης τροχοί.
Γενικά, η σχεδίαση της νέας γενιάς του Tiguan έχει αλλάξει αρκετά και σε σχέση με την προηγούμενη που διέθετε έντονες ακμές, η νέα διαθέτει καμπύλες επιφάνειες που βελτιώνουν αρκετά την αεροδυναμική απόδοση (Cd 0.28 από 0.33) και κατά συνέπεια μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.
Αναβαθμισμένη παρουσιάζεται και η ηχομόνωση του νέου Tiguan, με όλες τις εκδόσεις να διαθέτουν εμπρός ηχομονωτικό παρμπρίζ και προαιρετικά να προσφέρονται αντίστοιχων ιδιοτήτων διπλά παράθυρα (Acoustic Package).
Από πλευράς διαστάσεων, η νέα γενιά του Tiguan έχει μεγαλώσει και το μήκος της έχει φτάσει αισίως τα 4,54 μέτρα. Το πλάτος του είναι 1,86 μέτρα και το ύψος 1,66 μέτρα, με το μεταξόνιο να ακουμπά τα 2,68 μέτρα. Την εικόνα συμπληρώνουν τροχοί αλουμινίου με ζάντες διάστασης από 17 έως 20 ίντσες. Η στάνταρ διάσταση για την έκδοση R-Line είναι οι 19 ιντσών και μοιάζουν ιδανικές. Γεμίζουν όμορφα τους θόλους και τα ελαστικά που τις ντύνουν διαθέτουν λογικό προφίλ (255/45) που ταιριάζει στο ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων.
Στο εσωτερικό, το νέο Tiguan ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα του Ομίλου, με ταμπλό δύο επιπέδων και κεντρική κονσόλα που έχει κλίση προς τον οδηγό. Η R-Line έκδοση που εφοδιάζει τις eHybrid εκδόσεις διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών με τρία διαφορετικά μοτίβα και το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 12,9 ιντσών, πράγμα που σημαίνει ότι έχει πραγματοποιήσει άλμα σε εικόνα και δυνατότητες.
Όλες οι λειτουργίες του αυτοκίνητου και του συστήματος κίνησης περνάνε μέσα από το κατανοητό σύστημα πολυμέσων και η μπάρα αφής στη βάση της είναι εύχρηστη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και ένα νέο περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα με έγχρωμη οθόνη αφής για την ρύθμιση του ήχου, του προφίλ οδήγησης και την επιλογή «ατμόσφαιρας» στην καμπίνα. Ταυτόχρονα, η μετακόμιση του επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα τιμονιού, απελευθέρωσε χώρο για θήκες μικροαντικειμένων.
Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι προσεγμένη, με το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να είναι κορυφαίας ποιότητας. Σε αντίστοιχα πολύ ψηλό επίπεδο βρίσκεται και η συναρμογή των υλικών, που εγγυάται και την απουσία τριγμών με το πέρασμα του χρόνου.
Το Tiguan χρησιμοποιεί την τελευταία εκδοχή της διαμορφώσιμης πλατφόρμας MQB Evo και οι διαστάσεις του σε συνδυασμό με την πολύ καλή χωροταξική μελέτη, του χαρίζουν γενναιόδωρους χώρους και τέσσερις ενήλικοι ανεξαρτήτου αναστήματος κάθονται με άνεση, με έναν τρίτο πίσω να βολεύεται χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, και ας εξέχει το τούνελ μετάδοσης (διατίθεται και σε 4κίνητη έκδοση).
Το πορτμπαγκάζ της eHybrid έκδοσης που δοκιμάζουμε έχει χωρητικότητα 490 λίτρων (530 λίτρα έχουν όλες οι άλλες εκδόσεις). Έχει εντελώς ορθογώνιο σχήμα, είναι εύκολο στη φόρτωση χάρη στο μηδενικό κατώφλι, διαθέτει γάντζους για χειραποσκευές και σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης θα δημιουργηθεί επίπεδος χώρος. Ταυτόχρονα, η τοποθέτηση της μπαταρίας πάνω από τον πίσω άξονα δεν στέρησε από το Tiguan την δυνατότητα να προσφέρει συρόμενο πίσω κάθισμα και σε αυτή την έκδοση συστήματος κίνησης.
Level up
Το καινούργιο Tiguan eHybrid διαθέτει το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης του Ομίλου. Και μόνο στην ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του, αμέσως καταλαβαίνεις ότι είναι αρκετά ανώτερο από αυτό που αντικατέστησε.
Το νέο VW Tiguan eHybrid διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, μία με 204 ίππους και μία με 272 ίππους, με το σύστημα να αποτελείται από τον καινούργιο 4κύλινδρο 1.5 TSI, ένα ηλεκτρομοτέρ 116 ίππων και 330 Nm, και μία μεγάλη μπαταρία με χωρητικότητα 25,7 kWh (19,7 kWh ωφέλιμη).
Στην βασική έκδοση eHybrid, όπως του αυτοκινήτου δοκιμής, ο κινητήρας βενζίνης με τον άμεσο ψεκασμό και την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm, με την συνδυαστική απόδοση του συστήματος να ανέρχεται στους 204 ίππους και τα 350 Nm.
Το ηλεκτρομοτέρ συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, με τις επιδόσεις που χαρίζει το σύστημα στο Tiguan 1.5 eHybrid των 204 ίππων και των 1.791 κιλών να είναι ανταγωνιστικές. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για να πιάσει τα 100 χλμ../ώρα από στάση χρειάζεται 8,2 δλ. και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 210 χλμ./ώρα.
Ο οδηγός του νέου Tiguan eHybrid μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προφίλ οδήγησης, Eco, Comfort, Sport και Individual, με το τελευταίο να επιτρέπει στον οδηγό να διαλέξει μεταξύ άλλων και την σκληρότητα των στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ σε 15 διαφορετικές θέσεις (DCC Pro).
Παράλληλα, υπάρχει η λειτουργία Electric που δίνει έμφαση στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και η Hybrid που καθορίζει το σύστημα τον τρόπο λειτουργίας, ανάλογα με τις συνθήκες. Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο πρόγραμμα Hybrid, είτε για να διατηρήσει το ποσοστό ενέργειας της μπαταρίας είτε να για να ορίσει μέχρι πιο ποσοστό θα διατηρήσει την ενέργεια της μπαταρίας για μετέπειτα χρήση.
Ο τρόπος που συνεργάζονται οι κινητήρες είναι αρμονικός και χαρίζει δυνατές επιδόσεις, με το πέρασμα του συστήματος από την ηλεκτρική, στην υβριδική ή την θερμική λειτουργία, να είναι στρωτή και ανεπαίσθητη.
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG6 λειτουργεί σωστά και οι αλλαγές που πραγματοποιεί είναι ομαλές και ακαριαίες, διαθέτοντας παράλληλα σπορ πρόγραμμα που αλλάζει σχέση σε πιο υψηλές στροφές περιστροφής και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles στο τιμόνι.
Η εκκίνηση του γερμανικού SUV γίνεται κάθε φορά ηλεκτρικά, καθώς ακόμα και όταν το ποσοστό της μπαταρίας είναι 0% διαθέτει ικανό απόθεμα για τα πρώτα μέτρα. Όπως είναι λογικό, σε μια τέτοια συνθήκη θα ενεργοποιηθεί άμεσα ο θερμικός κινητήρας και φυσικά θα σβήσει στο άσε του γκαζιού για οικονομία καυσίμου.
Από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου, σε περίπτωση που ξεκινάτε τις διαδρομές σας με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία, θα χρειαστείτε περίπου 16,5 kWh για να καλύψετε τα πρώτα 100 χλμ. και ελάχιστη βενζίνη για λόγους λίπανσης ή όταν κυνηγάτε τις επιδόσεις και μπαίνει στο παιχνίδι ο 1.5 TSI.
Αυτό μεταφράζεται σε διπλάσια ηλεκτρική αυτονομία σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης γενιάς, διανύοντας εύκολα περισσότερα από 100 χλμ. σε e-mode. Εάν δεν φορτίσετε την μπαταρία, θα λειτουργήσει σαν ένα προηγμένο συμβατικό υβριδικό και θα καταναλώσει κατά μέσο όρο περίπου 6 με 6,5 λτ./100 χλμ. Ο συνδυασμός και των δύο «κόσμων» (μπαταρία με 20 kWh και ρεζερβουάρ με 45 λίτρα βενζίνη), θα χαρίσει αυτονομία που θα ξεπεράσει τα 750 χλμ.
Επιπλέον, το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του Tiguan διαθέτει ισχυρότερη φόρτιση, με τον OBC να έχει πλέον ισχύ 11 kW από 3,6 και σε περίπτωση που χρειαστεί ταχυφόρτιση, μπορεί να τραβήξει έως 50 KW. Αυτό σημαίνει ότι μιας πλήρης φόρτισης σε wallbox θα διαρκέσει περίπου 2μιση ώρες και σε ταχυφορτιστή θα χρειαστεί για το 0-80% κάτι λιγότερο από μισή ώρα (26 λεπτά).
Ο οδηγός του Tiguan eHybrid κάθεται σε ergoActive μπάκετ κάθισμα που κάνει μασάζ και προσφέρει υψηλή άνεση και σωστή στήριξη του σώματος, και σε συνδυασμό με το μεγάλο εύρος ρύθμισης του σπορ τιμονιού με το περφορέ δέρμα, είναι βέβαιο ότι βρει την ιδανική θέση οδήγησης. Η ορατότητα περιμετρικά είναι πολύ καλή και σε αυτό βοηθούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι αντίστοιχου μεγέθους εξωτερικοί καθρέφτες.
Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά Tiguan διαθέτουν στον στάνταρ εξοπλισμό τη νέα DCC Pro ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δύο βαλβίδων, που συνεργάζεται με το Vehicle Dynamic Manager που πρωτοείδαμε στο Golf GTI και επεμβαίνει στη λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού (XDS) και της ανάρτησης για να προσφέρει σωστό έλεγχο και υψηλή άνεση.
Στην πράξη, το νέο Tiguan eHybrid πατάει στο δρόμο με τον καλύτερο τρόπο που έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια πίσω από το τιμόνι του γερμανικού SUV, προσφέροντας υψηλού επιπέδου άνεση και κράτημα. Η λειτουργία της ανάρτησης, ακόμα και στο Sport πρόγραμμα οδήγησης είναι ανεκτική στις κακοτεχνίες των δρόμων και δεν συνοδεύεται από θορύβους ή χτυπήματα.
Από την άλλη, το εμπρός σύστημα είναι αρκετά άμεσο στις εντολές τους οδηγού και ακριβές, ενώ η κλίση του αυτοκινήτου είναι λογική. Ακόμα και υπό πίεση, η τροχιά που έχει χαράξει ο οδηγός δεν θα αλλοιωθεί και μόνο μετά από υπερβολή του τελευταίου θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, μέχρι φυσικά να επέμβουν με πολύ διακριτικό τρόπο τα ηλεκτρονικά βοηθήματά του. Το τιμόνι διαθέτει σωστό βάρος ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, αλλά δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση.
Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και συμπαγή πίσω. Είναι αρκετά δυνατά, αλλά το πλατύ πεντάλ τους έχει σχετικά σπογγώδη αίσθηση, λόγω του ότι πραγματοποιεί και ανάκτηση ενέργειας. Η τελευταία έχει τρεις ρυθμίσεις, ασθενής, αυτόματη και ισχυρή, με την αυτόματη να μειώνει σωστά ταχύτητα στο Tiguan όταν πλησιάζει εμπόδιο ή διασταύρωση.
Στο ταμείο
Μπορεί σαν plug-in hybrid που είναι να θεωρείται ιδανικό για εταιρικούς χρήστες, και είναι, αλλά μοιάζει μια εξαιρετικά συνιστώμενη επιλογή για τον υποψήφιο αγοραστή που θέλει να πάρει ένα οικογενειακό SUV με ένα αποδοτικό εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Ενημερωτικά πάντως, τα eHybrid Tiguan δεν επιβαρύνονται από φόρο, έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο. Ακόμα, καλύπτεται από εγγύηση τεσσάρων ετών για τα μηχανικά μέρη και 8ετή για το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα.
Η τιμή του νέου VW Tiguan 1.5 eHybrid 204 PS DSG R-Line κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας και έχει οριστεί στα 51.100 ευρώ (38.865 ευρώ Λ.Τ.Π.Φ.). Όσοι επιθυμούν την ισχυρότερη έκδοση των 272 ίππων, θα πρέπει να εκταμιεύσουν 2.800 ευρώ επιπλέον (53.900 ευρώ).
Από πλευράς εξοπλισμού άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, τα στάνταρ στοιχεία είναι πολλά και περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν, περιλαμβάνοντας πληθώρα χαρακτηριστικών που προέρχονται από το μεγαλύτερο Touareg (καθίσματα ergoActive κ.α.). Ταυτόχρονα, η έκδοση διαθέτει στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό την πολύ καλή ανάρτηση DCC Pro, εννέα αερόσακους μαζί με τους πίσω πλευρικούς και τον εμπρός κεντρικό, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, προβολείς LED Plus, το Driving Experience Control με δυνατότητα εξατομίκευσης «ατμόσφαιρας» κ.α.
Εν κατακλείδι, το νέο Volkswagen Tiguan eHybrid των 204 ίππων αποτελεί μια αρκετά αποδοτική πρόταση που συνδυάζει τα καλά των δύο κόσμων, και σίγουρα αξίζει να βρεθεί στη λίστα αυτού που αναζητά ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο οικογενειακό SUV.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ. 150 ίπποι/5.500-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 116 ίπποι (85 kW)/330 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 204 ίπποι, 350 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,4 λτ./100 χλμ., 10 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.539/1.859/1.658 χλστ., 2.679 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.791 κιλά
Χώρος αποσκευών: 490 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 51.100 ευρώ (Λ.Τ.Π.Φ. 38.865 ευρώ)-0 ευρώ