Η plug-in υβριδική έκδοση του Audi Q3 ακολουθεί πιστά το πνεύμα των προτάσεων του είδους, προσφέροντας χαμηλό καθημερινό κόστος κίνησης και ετήσιο κόστος χρήσης, σε ένα premium και άνετο πακέτο.
Η νεότερη, 2η γενιά του Q3 παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2019, με την Audi να δίνει έμφαση στην παροχή ενός όσο το δυνατόν πιο πρακτικού, ραφιναρισμένου και πάντα premium, μικρομεσαίου SUV. Η plug-in υβριδική έκδοση που ήρθε στην αγορά το 2021, λανσαρίστηκε έχοντας ως στόχο να αποτελέσει μια εναλλακτική χαμηλών εκπομπών ρύπων και καθημερινής κατανάλωσης, που δεν στερείται δύναμης και πολύ καλής απόδοσης. Φυσικά, όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα του είδους αυτών των διαστάσεων, το κόστος της απόκτησής της είναι υψηλό (από 47.750 ευρώ), όμως το γεγονός ότι λόγω του ελληνικού καθεστώτος φορολόγησης δεν έχει επιβαρύνσεις στον εταιρικό χρήστη, το Audi Q3 45 TFSI e όπως είναι το όνομά της έκδοσης, την καθιστά άκρως ενδιαφέρουσα σε αυτό το κοινό.
Γνώριμη σχεδίαση – Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και καλή πρακτικότητα
BUY NOW
Σχεδιαστικά, οι γραμμές του plug-in υβριδικού Audi Q3 δεν αλλάζουν συγκριτικά με αυτές των υπολοίπων εκδόσεων του μικρομεσαίου SUV, με το αυτοκίνητο να είναι καλαίσθητο, δυναμικό υπό συγκεκριμένες γωνίες και σύμφωνο με την πρόσφατη αισθητική φιλοσοφία της μάρκας. Σημεία που δείχνουν ότι πρόκειται για την plug-in υβριδική έκδοση είναι η έξτρα τάπα για τη σύνδεση της πρίζας φόρτισης ακριβώς μπροστά από την πόρτα του οδηγού, αλλά και το υψηλότερο κατά 10 χλστ. αμάξωμα, που απαίτησε η έξτρα προσθήκη της μπαταρίας.
Στο εσωτερικό του Q3 45 TFSI e ξεχωρίζουμε το πολύ ποιοτικό αποτέλεσμα που έχουν προσδώσει οι άνθρωποι της Audi σε ό,τι αφορά στην επιλογή των υλικών, τη συναρμογή και το φινίρισμά τους. Το γεγονός αυτό, που χαρακτηρίζει φυσικά και τις υπόλοιπες εκδόσεις του Q3, ενισχύεται στην περίπτωση του plug-in υβριδικού μοντέλου από την προσεγμένη ηχομόνωση και τον μηδενικό θόρυβο όταν λειτουργεί μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ, δημιουργώντας έτσι μια συνολικά άκρως ποιοτική εμπειρία για τους επιβάτες του αυτοκινήτου. Δεν λείπουν και οι πλήρως ψηφιακές οθόνες στη θέση του πίνακα οργάνων και στην κεντρική κονσόλα (για το σύστημα infotainment), που ξεχωρίζουν για την υψηλή ευκρίνειά τους. Εργονομικά, τα πάντα βρίσκονται τοποθετημένα στη σωστή θέση, εκτός ίσως από το κουμπί της μίζας που είναι χαμηλά και πάνω στην κεντρική κονσόλα, ενώ υπάρχουν και παραδοσιακά χειριστήρια που διευκολύνουν τη χρήση του κλιματισμού. Αρκετά καλή σε άνεση και στήριξη του σώματος είναι και η θέση οδήγησης, που φυσικά παρέχει πλήρεις ρυθμίσεις.
Στο πεδίο των χώρων, η προσθήκη των μπαταριών στο πάτωμα κάτω από τα πίσω καθίσματα έχει κλέψει λίγο από τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, χωρίς πάντως και πάλι άτομα ακόμη και με ύψος άνω του μέσου να έχουν πρόβλημα. Πολύ καλός παραμένει και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Στο πορτ-μπαγκάζ, ο ωφέλιμος όγκος έχει μειωθεί αρκετά σε σχέση με αυτό των «συμβατικών» εκδόσεων (380 λτ. από 530 λτ.), ενώ παράλληλα απουσιάζει και το συρόμενο πίσω κάθισμα που διαθέτουν στάνταρ τα υπόλοιπα Q3.
Plug-in υβριδικό που «πάει» και δεν καίει
To plug-in υβριδικό σύστημα του Audi Q3 αποτελείται από τον γνωστό 1.400άρη TFSI κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων ισχύος του VW Group, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων που βρίσκεται στο χώρο του αυτόματου διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου των 6 σχέσεων, μαζί και με τον δικό του συμπλέκτη. Η διάταξη αυτή επιτρέπει τη χρήση των συμπλεκτών και της επιλογής των σχέσεων ακόμη και όταν το βενζινοκίνητο μοτέρ είναι σβηστό. Συνδυαστικά, η μέγιστη ισχύς αγγίζει τα 245 άλογα και η ροπή τα 400 Nm – νούμερα τα οποία κινούν σβέλτα το βαρύ plug-in υβριδικό Q3 (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.). Με το ξεκίνημα του μοτέρ ο ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία και ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται μόνο όταν απαιτείται περισσότερη δύναμη – πάντα με το δεδομένο ότι υπάρχει αρκετό ρεύμα στην μπαταρία των 13,0 kWh.
Η Audi αναφέρει ότι με μια πλήρη φόρτιση το Q3 45 TFSI e μπορεί να διανύσει αμιγώς ηλεκτρικά αποστάσεις έως και 51 χλμ., στην πράξη όμως και ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και το διαθέσιμο set-up, το νούμερο αυτό –όπως σε όλα τα PHEV– είναι μειωμένο. Πάντως, το σύστημα δεν αφήνει ποτέ την μπαταρία να «μηδενίσει» σε ρεύμα, αφού υπάρχει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και πέδηση που στέλνει ενέργεια σε κάθε ευκαιρία, ενώ όταν απαιτείται ο βενζινοκινητήρας μπορεί να παίξει και το ρόλο του… φορτιστή. Στο πεδίο της κατανάλωσης, στην περίπτωση που η μπαταρία είναι φορτισμένη τότε το Q3 45 TFSI e μπορεί να προσφέρει αμιγώς ηλεκτρικές καθημερινές μετακινήσεις με μηδενική κατανάλωση βενζίνης, ενώ σε μεγαλύτερες αποστάσεις όπου η περισσότερη ενέργεια της μπαταρίας έχει χρησιμοποιηθεί και πάλι η κατανάλωση είναι μειωμένη συγκριτικά με αυτή του αμιγώς βενζινοκίνητου μοντέλου (στη δοκιμή μας δεν ξεπέρασε τα 6,0 λτ./100 χλμ.).
«Premium» αίσθηση στο δρόμο
Το Audi Q3 45 TFSI e στο δρόμο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην παροχή πολύ καλών επιπέδων άνεσης και ποιότητας κύλισης, αλλά και γενικότερα, στο να προσφέρει έναν συνολικά ραφιναρισμένο και «ήσυχο» χαρακτήρα στο δρόμο. Και στην πράξη, το γερμανικό SUV τα καταφέρνει πολύ καλά, παρά το αυξημένο του βάρος, προσφέροντας στους επιβάτες του άνετες καθημερινές μετακινήσεις. Το ίδιο βέβαια ισχύει και στην εθνική, εκεί όπου το plug-in υβριδικό Audi Q3 αποδεικνύεται εξαιρετικά σταθερό, χωρίς θόρυβο στο εσωτερικό του και συνολικά «αεράτο». Αν θελήσει κάποιος να αναζητήσει πιο σπορ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά, τότε το plug-in υβριδικό Q3 θα του τα προσφέρει χωρίς ωστόσο να είναι το κύριο πεδίο δράσης του. Σε μια πιο «σφιχτή» διαδρομή η σταθερότητα του αυτοκινήτου είναι δεδομένη και οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι μικρές, ωστόσο το αυξημένο και πάλι βάρος ορίζει μια υποστροφική αλλά διαχειρίσιμη και από τα ηλεκτρονικά, αντίδραση όταν το αυτοκίνητο πιεστεί, που δεν θα εμπνεύσει για κάτι περισσότερο. Το τιμόνι από την πλευρά του παρέχει όση αίσθηση απαιτείται και τα φρένα έχουν συνολικά καλή συμπεριφορά.
Συμπέρασμα
Εφόσον ξεπεραστεί, όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά της κατηγορίας του, ο σκόπελος της τιμής, τότε το Audi Q3 45 TFSI e θα δείξει απλόχερα στον νέο του ιδιοκτήτη τον ραφιναρισμένο, ξεκάθαρα premium και συνάμα, ευκολοδήγητο χαρακτήρα του, που θα τον ικανοποιήσει απόλυτα για στην επιλογή του. Προαπαιτούμενο στη χρήση του είναι επίσης να μην ξεχνά ο οδηγός να το φορτίσει – σε 3 ώρες και 45 λεπτά η μπαταρία του μπορεί να φορτίσει πλήρως από μια κοινή πρίζα, για να εκμεταλλευτεί πραγματικά τη δυνατότητά του να κινείται ηλεκτρικά και άκρως οικονομικά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.395 κ.εκ., 150 PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.550-3.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 116 PS, 330 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 245 PS, 400 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,4 λτ./100 χλμ., από 32 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.485/1.849/1.625 χλστ., 2.680 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.815 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 47.750 ευρώ - 0 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ