Δοκιμάζουμε το MINI Hatch στην έκδοση Cooper των 136 ίππων

MINI Cooper 1.5 136 ps

Η τρίθυρη και προσφάτως επικαιροποιημένη έκδοση του MINI Hatch δηλώνει «παρών», προτάσσοντας το εμβληματικό design και τη σφυρηλατημένη στο πέρασμα του χρόνου σχέση της με τον πραγματικό οδηγό.

Την ιστορία, ως γνωστόν, τη γράφουν οι νικητές. Εκείνοι που έχουν απολαύσει έστω μια φορά στη ζωή τους τη θέα από το ψηλότερο σκαλί του βάθρου, μετουσιώνοντας του κόπους και τις προσπάθειες μιας ζωής σε ένα βαρύτιμο τρόπαιο και μερικές, βιαστικές γουλιές αφρώδους οίνου.

Στο στρατόπεδο των νικητών ανήκει και το εμβληματικό Mini, το αυτοκίνητο το οποίο υπενθύμισε σε ολόκληρο τον αυτοκινητικό πλανήτη την χιλιοειπωμένη ιστορία του Δαυίδ και του Γολιάθ, ανατρέποντας τα προγνωστικά και κυριαρχώντας, παρά την καχεκτική κορμοστασιά του, στις αφιλόξενες ειδικές διαδρομές του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια, η σημαντικότερη νίκη στη μέχρι τώρα πορεία του Mini δεν ήταν αυτή, αλλά εκείνη που το επανέφερε -και το κράτησε- στη ζωή, σχεδόν μισό αιώνα μετά τη δημιουργία του. Ήταν το 2000 όταν το βρετανικό τετράτροχο επέστρεφε στο προσκήνιο της επικαιρότητας, διεκδικώντας στη σύγχρονη μορφή του, μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή.

MINI Cooper 1.5 136 ps

Την οποία και πήρε, έστω κι αν η συμμετοχή των Βαυαρών στην προσπάθεια αναβίωσής του, νόθευσε, στις συνειδήσεις των λίγων ρομαντικών, τη βρετανική του καταγωγή και τον αυστηρά αστικό προσανατολισμό του.

Είκοσι χρόνια μετά, οι όποιες ενστάσεις για τον τρόπο με τον οποίο το BMW Group διατύπωσε τη σύγχρονη εκδοχή του MINI ανήκουν στο παρελθόν. Δικαίως, καθώς η μετέπειτα πορεία του αυτοκινήτου διέψευσε εκείνους που προεξοφλούσαν τη φτωχή συγκομιδή του και τη φθίνουσα πορεία του στα σύγχρονα αυτοκινητικά δρώμενα.

Από το χθες στο σήμερα

Στην τρίτη κατά σειρά γενιά του και μετά τις απαραίτητες αναβαθμίσεις που δέχθηκε σε επίπεδο σχεδίασης και εξοπλισμού, το MINI Hatch φαντάζει πιο ώριμο, πατώντας φυσικά στα χνάρια του θρυλικού προγόνου του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
MINI Cooper 1.5 136 ps

H αλήθεια είναι ότι από τη σύγχρονη εκδοχή του MINI δεν έλειψαν ποτέ εκείνα τα στοιχεία σχεδιασμού που καθιστούσαν σαφή την καταγωγή του, ωστόσο, η σημερινή εικόνα του, με τα ενσωματωμένα στους προβολείς φώτα τεχνολογίας και το union jack μοτίβο των πίσω φωτιστικών σωμάτων, έχει πετύχει την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στο χθες και το σήμερα.

Το δικό τους λιθαράκι βάζουν και τα προαιρετικά, στην πλειονότητά τους, στοιχεία εξοπλισμού, τα όποια φροντίζουν για την εξατομίκευση του αυτοκινήτου αλλά και για την ανάδειξη των ιδιαίτερων σχεδιαστικών χαρακτηριστικών του.

MINI Cooper 1.5 136 ps
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη δική μας περίπτωση, ένα «ταπεινό» -σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών- MINI Cooper κατάφερε να κλέψει λίγη από τη λάμψη των ισχυρότερων εκδόσεων του αυτοκινήτου επενδύοντας στις ντυμένες στα… μαύρα ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17 ιντσών και τα εξίσου… αινιγματικά λογότυπα στο μπροστινό και το πίσω τμήμα του αμαξώματος.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, μιας και το κεντρικά τοποθετημένο όργανο με την οθόνη αφής των 8,8 ιντσών στο μέσο του και ο διάκοσμος του θαλάμου επιβατών δεν σου επιτρέπουν να αισθανθείς ότι βρίσκεται σε μία από τις βασικές διαμορφώσεις του βρετανικού τετράτροχου.

Κάτι περισσότερο από αισθητή είναι άλλωστε και η αναβάθμιση στον τομέα της ποιότητας, καθώς το φινίρισμα των υλικών όσο η συναρμογή τους κινούνται στα επίπεδα μια αυθεντικά premium κατασκευής.

MINI Cooper 1.5 136 ps

Αν και οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές δεν θα μπορούσε να αποτελέσει το κριτήριο της επιλογής, τουλάχιστον για εκείνους που εξακολουθούν να γοητεύονται από τις αναλογίες ενός MINI, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι με τις ελάχιστες δυνατές παραχωρήσεις ακόμα και η τρίθυρη έκδοση μπορεί να υπηρετήσει τον πολυδιάστατο ρόλο που αναλογεί σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον πραγματικό οδηγό

Στην έκδοση Cooper, το MINI κρύβει κάτω από το καπό του τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου, ο οποίος στη συγκριμένη περίπτωση αποδίδει 136 ίππους και 220 Nm ροπής, έχοντας στο πλευρό του το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη.

Ο παραπάνω συνδυασμός δεν είναι από μόνος του αρκετός για να κάνει τη διαφορά, το MINI ωστόσο, εξακολουθεί να διαθέτει αυτόν τον μαγικό τρόπο με τον οποίο μετατρέπει ακόμα και τους 136 ίππους ενός τρικύλινδρου κινητήρα στην απαιτούμενη ισχύ αρκετή για να υποστηρίξει στην πράξη την ξεκάθαρα οδηγοκεντρική του λογική.

MINI Cooper 1.5 136 ps

Είναι σχεδόν, βέβαιο, λοιπόν ότι με το πλαίσιο να δημιουργεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις της μέγιστης… αξιοποίησης των 136 ίππων, θα καταφέρει να πάρει το καλύτερο από ένα σύνολο που απευθύνεται και μάλιστα στον πρώτο ενικό στο πραγματικό οδηγό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τιμόνι απρόσμενα βαρύ ακόμα και όταν ο διακόπτης των προγραμμάτων οδήγησης γυρίσει στη θέση Eco, την ίδια στιγμή που η ανάρτηση δεν συγχωρεί την απροσδιόριστη μορφή της ελληνικής ασφάλτου.

Αυτό σημαίνει πως για έναν μη… υποψιασμένο, ακόμα και το MINI Cooper των 136 ίππων μπορεί να αποδειχθεί κουραστικό ή έστω αχρείαστα σκληρό αν επιζητάς τίποτα περισσότερο από ένα ήπιων τόνων τετράτροχο για το απολύτως διεκπεραιωτικό σπίτι-δουλειά, δουλειά-σπίτι.

MINI Cooper 1.5 136 ps

Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, βέβαια, μπορεί να να εξαργυρώσεις την αποδοτικότητα του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου και την ευκολία με την οποία η επτατάχυτη μονάδα διατηρεί το τρικύλινδο σύνολο στο βέλτιστο εύρος λειτουργίας του.

Αν πάλι οι προτεραιότητες του οδηγού είναι διαφορετικές και δεν περιστρέφονται γύρω από τα ml της κατανάλωσης καυσίμου, η σπάνια στις ημέρες αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και το μεστό σε αντιδράσεις πλαίσιο, συνιστούν την καλύτερη απάντηση σε εκείνους που θα αμφισβητήσουν την ικανότητα του τρίθυρου MINI Hatch των 136 ίππων να σταθεί αντάξιο των υψηλών προσδοκιών μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα θέλαμε το τριάκτινο τιμόνι να διαθέτει paddles, προσφέροντας τη δυνατότητα της άμεσης παρέμβασης στις επιλογές του αυτόματου κιβωτίου, πέραν τούτου ωστόσο θα δυσκολευτείς να βρεις έστω και ένα στοιχείο που να αμφισβητεί τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου

MINI Cooper 1.5 136 ps

Άλλωστε και οι απόλυτες τιμές των επιδόσεων -η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8 δευτερόλεπτα- οδηγούν στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα, ντύνοντας με την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση κάθε επίκληση στο δεξί πεντάλ.

Ναι, τα 21.265 ευρώ του τρίθυρου MINI Cooper φαντάζουν πολλά στα μάτια εκείνων που θα σταθούν στις εξωτερικές διαστάσεις του και ενδεχομένως στις περιορισμένες μεταφορικές δυνατότητές του, όχι όμως και για αυτούς που θα δουν πίσω από την ούτως ή άλλως ξεχωριστή κορμοστασιά του τις πραγματικές δεξιότητές του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. βενζίνη, 136 PS/4.500 σ.α.λ., 220 Nm/1.480 σ.α.λ.
Μετάδοση: 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 117γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.821/1.727/1.414 χλστ., 2.495 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.160 κιλά
Χώρος αποσκευών: 211 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 21.520 ευρώ (έκδοση με μηχανικό κιβώτιο) / 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ