Η τρίτη γενιά του μικρομεσαίου C4 διαθέτει ολοκληρωμένο και ξεχωριστό χαρακτήρα, και αποτελεί την καλύτερη βιτρίνα της σύγχρονης εποχής της Citroen.
Η Citroen δεν είναι μια συνηθισμένη αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς τα μοντέλα της διαθέτουν τολμηρή σχεδίαση και ιδιαίτερη τεχνολογία, κάνοντάς τα να ξεχωρίζουν όχι μόνο απέναντι στον ανταγωνισμό, αλλά και μεταξύ των μοντέλων του Ομίλου Stellantis.
Το C4 μάλιστα, καταφέρνει να συνδυάσει με μεγάλη επιτυχία σχεδιαστικά μοτίβα του παρελθόντος, με τις σύγχρονες σχεδιαστικές γραμμές που ακολουθεί η εταιρεία. Δένει δηλαδή με μαεστρικό τρόπο την μεγάλη παράδοση της γαλλικής εταιρείας με την δυναμική σιλουέτα των fastback, προσθέτοντας παράλληλα ορισμένα crossover στοιχεία που επιτάσσουν οι τάσεις.
BUY NOW
Για παράδειγμα, το Citroen C4 διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (περίπου 16 εκ.), κοντούς προβόλους, ψηλό και σχεδόν οριζόντιο καπό, πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και τροχούς μεγάλης διαμέτρου (18 ίντσες). Το συνολικό αποτέλεσμα είναι μοναδικό και φωνάζει από μακριά την καταγωγή του.
Το Citroen C4 αποτελεί γνωστή ποσότητα και η γκάμα κινητήρων ξεχωρίζει για την πληρότητά της. Η διαμορφώσιμη πλατφόρμα CMP έχει την ικανότητα να «στεγάσει» συστήματα κίνησης που καταναλώνουν βενζίνη, πετρέλαιο ή ρεύμα, καθώς και ήπια υβριδικά με θερμικό κινητήρα βενζίνης. Ακόμα, διατίθεται και σε έκδοση X με μακρύτερο 4θυρο αμάξωμα για αυτούς που θέλουν ακόμα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και εντονότερη παρουσία στο δρόμο.
Potion Magique
Το Citroen C4 που δοκιμάζουμε φέρει τον αναβαθμισμένο 1.5 BlueHDi που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο σασμάν οκτώ σχέσεων. Ο 4κύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας πετρελαίου διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και αποδίδει 130 ίππους και 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.. Παρουσιάζει ένα δυνατό και γεμάτο «πρόσωπο» και η λειτουργία του έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά για κινητήρα του είδους, ενώ παράλληλα κινεί με άνεση το βάρους 1.250 κιλών 5θυρο αμάξωμα.
Οι επιδόσεις που χαρίζει στο γαλλικό μοντέλο είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές για την κατηγορία, με τον κατασκευαστή να ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 206 χλμ./ώρα.
Το αυτόματο κιβώτιο είναι σωστά καλιμπραρισμένο και δεν θα αφήσει ποτέ τον οδηγό του «κρεμασμένο» με λάθος σχέση. Η κλιμάκωση είναι σωστή και οι γρήγορες αλλαγές που πραγματοποιεί χαρίζουν δυνατή αίσθηση στον οδηγό, με τον τελευταίο να μπορεί να επέμβει μέσω των paddle στο πολυλειτουργικό τιμόνι με την δερμάτινη επένδυση.
Η λειτουργία του κιβωτίου διαφοροποιείται και μέσω των τριών προγραμμάτων οδήγησης που διαθέτει (Eco, Normal και Sport), επεμβαίνοντας παράλληλα στο βάρος του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και την απόδοση του συστήματος κλιματισμού.
Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από τέσσερα δισκόφρενα, επιβραδύνουν δυνατά το γαλλικό μοντέλο και δείχνουν να αντέχουν στη σκληρή χρήση. Το πλατύ πεντάλ από την άλλη έχει γραμμική αντίσταση και σωστό βάρος, αλλά δεν προσφέρει την απαιτούμενη αίσθηση.
Όλες οι εκδόσεις εξοπλισμού φέρουν τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά διάστασης 195/60, με την πλούσια έκδοση MAX του αυτοκινήτου δοκιμής να έχει αεροδυναμικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Με δεδομένο ότι τα ελαστικά που φοράει έχουν οικολογικό προσανατολισμό και η ρύθμιση της ανάρτησης (MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δίνει έμφαση στην άνεση, η κλίση στις στροφές είναι υπαρκτή, αλλά δεν υποβαθμίζει το κράτημα.
Υπό πίεση, το πετρελαιοκίνητο C4 δεν βουτάει έντονα στα δυνατά φρεναρίσματα και ελέγχει πολύ σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, εξαλείφοντας ταυτόχρονα την πλεύση στις συνεχείς κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Το περιθώριο πρόσφυσης που εξασφαλίζει ο συνδυασμός είναι μεγάλο και υπό πίεση οι αντιδράσεις του C4 είναι ασφαλείς και ομοιογενείς. Σε περίπτωση υπερβολής του οδηγού, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα επέμβουν σωστά και προοδευτικά.
Από την άλλη, η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions με τα υδραυλικά τέρματα έχει ήσυχη λειτουργία και προσφέρει πολύ καλή άνεση που θυμίζει ακριβότερο μοντέλο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καλή ηχομόνωση, η ποιότητα κύλισης είναι από τις «δυνατές» στην κατηγορία. Το τιμόνι είναι άμεσο και σχετικά ελαφρύ, χωρίς όμως να ξεχωρίζει για την αίσθησή του.
Χιλιομετροφάγος
Το Citroen C4 βρίσκεται από πλευράς διαστάσεων στην καρδιά της κατηγορίας, με το μήκος του να πλησιάζει τα 4,36 μέτρα και να βολεύει στις σφικτές αστικές συνθήκες. Παράλληλα, η συγκεκριμένη πλατφόρμα (CMP) είναι επιμηκυμένη σε σχέση με τα αδερφάκια του και προσφέρει ένα μεγάλο μεταξόνιο που φτάνει τα 2,67 μέτρα. Αυτό μεταφράζεται σε καλούς χώρους στην καμπίνα, δίνοντας την δυνατότητα να κινηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι, ακόμα και ψηλοί.
Μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων. Διαθέτει διπλό πάτωμα που διευκολύνει στην δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, μεγάλο άνοιγμα λόγω σχεδίασης και γάντζους για χειραποσκευές.
Ο οδηγός κάθεται σε ένα πολύ άνετο κάθισμα και χάρη στις διαθέσιμες ρυθμίσεις θα βρει με ευκολία τη θέση που τον βολεύει. Το μαλακό κάθισμα προσφέρει απλώς αποδεκτή πλευρική στήριξη, αλλά εξασφαλίζει καλή ορατότητα χάρη στο ύψος του. Παρόλα αυτά, η ορατότητα διαγώνια προς τα πίσω πλήττεται ελαφρώς από τη σχεδίαση του αμαξώματος.
Το ταμπλό διαθέτει σύγχρονη σχεδίαση και ακολουθεί μια απλή λογική στη διάταξή του που ευνοεί την εργονομία και την λήψη πληροφορίας. Τα υλικά που το απαρτίζουν είναι σε γενικές γραμμές καλής ποιότητας, με το μαλακό πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό να είναι κορυφαίο. Κύριο highlight αποτελεί η έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας .
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και ορισμένους φυσικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού, ενώ δέχεται πληροφορία από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5 ιντσών με πέντε διαφορετικά μοτίβα που συνεργάζεται και με έγχρωμο head-up display.
Μεγάλη βαρύτητα έχει δοθεί και στην άνεση των επιβατών, με το C4 να ενστερνίζεται πιστά το πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort. Η μαλακή αίσθηση κατά την κύλιση σε συνδυασμό με τα καθίσματα Advanced Comfort, φιλτράρουν τους κραδασμούς που περνούν στην καμπίνα και χαρίζουν αίσθηση «μαγικού χαλιού».
Πέρα όμως από την προσφερόμενη άνεση και ευρυχωρία, η γαλλική εταιρεία έχει δώσει μεγάλη προσοχή και στην πρακτικότητα της καμπίνα. Υπάρχουν συνολικά 16 θήκες για μικροαντικείμενα συνολικής χωρητικότητας 39 λίτρων, συμπεριλαμβανομένης της βάσης ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου και της βάσης/θήκης ενός τάμπλετ μπροστά από τον συνοδηγό.
Το ντίζελ που σου ταιριάζει
Οι εκδόσεις εξοπλισμού που συνδυάζονται με τον πετρελαιοκινητήρα είναι οι Plus, Plus Tech και Max. Από την βασική κιόλας έκδοση ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι πλήρης και γίνεται πραγματικά πλούσιος στην κορυφαία MAX του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε.
Η τιμή εκκίνησης της γκάμας, χωρίς τις προωθητικές ενέργειες της εγχώριας αντιπροσωπείας, έχει καθοριστεί στα 30.300 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 34.100 ευρώ για την πλούσια έκδοση εξοπλισμού MAX που δοκιμάζουμε.
Πέρα από τον αμιγώς οικογενειακό χαρακτήρα που διαθέτει το Citroen C4, θα πρέπει να συνυπολογίσετε τη χαμηλή κατανάλωση των 6,0 λίτρων, το πολύ προσεγμένο κόστος χρήσης με τα χαμηλά ετήσια πάγια έξοδα, την άτοκη χρηματοδότηση που το συνοδεύει αυτή την περίοδο και φυσικά την 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη.
Αυτό σημαίνει ότι το πετρελαιοκίνητο Citroen C4 των 130 ίππων με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί μια ολοκληρωμένη και ευχάριστη στη συμβίωση πρόταση που θα σας κάνει όλα τα χατίρια, και με το παραπάνω.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. πετρέλαιο, 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ., 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 206 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 129 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.360/1.800/1.525 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.250 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 30.300 ευρώ/83 ευρώ