Δοκιμή: Citroen C5 X Plug-In Hybrid 225 PS

Citroen C5 X

Η νέα ναυαρχίδα της Citroen αντλεί έμπνευση από το ένδοξο παρελθόν των Γάλλων δημιουργών και δύναμη από ένα plug-in υβριδικό σύνολο 225 ίππων, κερδίζοντας επάξια μία θέση ανάμεσα στις πιο ξεχωριστές προτάσεις των ημερών μας.

Σύμπτωση που επαναλαμβάνεται παύει να αποτελεί σύμπτωση και μια γρήγορη ματιά στο παρελθόν της Citroen φαντάζει από μόνη της αρκετή ώστε να πείσει ακόμα και τους πλέον επιφυλακτικούς, ότι οι Γάλλοι αρέσκονται στο να εξαντλούν κάθε σχεδιαστική ή μη περιθώριο εξέλιξης.

Είναι η φυσική ροπή προς την εκκεντρικότητα και την καινοτομία που γέννησε τη θεότητα της Citroen DS, την επιβλητική CX, την εξωτική SM και τις μεταγενέστερες XM και C6. Προτάσεις που όχι άδικα τοποθετήθηκαν ευθείς εξαρχής στην κορυφή της αυτοκινητικής πυραμίδας, μολονότι ακολούθησαν μια πολύ διαφορετική κοσμοθεωρία από εκείνη των συνοδοιπόρων τους. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C5 X

Η φαντασία στην εξουσία

Παρατηρώντας, λοιπόν, τον τρόπο με τον οποίο το νεοφώτιστο Citroen C5 X ξεδιπλώνει την πληθωρική σιλουέτα στην άσφαλτο θαρρείς ότι έχεις να κάνεις με εκείνη την ιδιαίτερα πάστα αυτοκινήτων που ταξιδεύουν κόντρα στο ρεύμα, διαμορφώνοντας νέα σχεδιαστικά και τεχνολογικά δεδομένα.

Αντί μιας αδιάφορης μπερλίνας με λιγότερο ή περισσότερο έντονη την παρουσία της πολυτέλειας, έχουμε να κάνουμε με ένα επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές liftback, το οποίο μάλιστα υιοθετεί τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός crossover.

Citroen C5 X
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τελικό αποτέλεσμα αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει, ακόμα και εκείνους που θα σταθούν κριτικά απέναντι στους σχεδιαστικούς νεωτερισμούς του Citroen C5 X, δηλώνοντας εραστές της συντηρητικής σχολής.

Ο όγκος του γαλλικού liftback -το μήκος του πεντάθυρου αμαξώματος ξεπερνά τα 4,8 μέτρα- παίζει τον ρόλο του, την ίδια στιγμή που στοιχεία όπως οι τροχοί των 19 ιντσών, η διπλή πίσω αεροτομή και το… ακανόνιστο σχήμα των φωτιστικών σωμάτων βάζουν το κερασάκι στην τούρτα.

Citroen C5 X

Θεωρείστε δεδομένο, συνεπώς, ότι το Citroen C5 X δεν έχει κατασκευαστεί ή αν προτιμάτε δεν έχει σχεδιαστεί ώστε να περνά απαρατήρητο, δημιουργώντας με τις ιδιαιτερότητες του παρουσιαστικού του φανατικούς οπαδούς αλλά και ορκισμένους εχθρούς.

Ένα νέο επίπεδο άνεσης

Μολονότι στο επίπεδο της σχεδίασης δεν χωρούν αντικειμενικές κρίσεις, στο πεδίο της άνεσης δεν μπορεί κανείς να επικαλεστεί το… ελαφρυντικό της υποκειμενικότητας. Είτε αρέσει, είτε όχι λοιπόν, το Citroen C5 X αποτελεί μία κατηγορία από μόνο του σε ό,τι αφορά την εμπειρία που θα βιώσουν ο οδηγός, ο συνοδηγός και οι πίσω επιβάτες στο εσωτερικό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C5 X

Ευρύχωρο, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και υποδειγματική ηχομόνωση, το C5 X αποτελεί πλέον τον βασικό πρεσβευτή του περίφημου Citroen Advanced Comfort, αξιοποιώντας τόσο τις φυσικές διαστάσεις όσο και την τεχνολογία.

Για του λόγου το αληθές και μιλώντας πάντα για την κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου, οι επιβάτες αναπαύονται στα advanced comfort καθίσματα, ενώ ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν την πολυτέλεια της επιλογής διαφορετικών ειδών και έντασης μασάζ.

Citroen C5 X
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λιθαράκι της έχει βάλει φυσικά και η νέα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση η οποία προσαρμόζει τη λειτουργία της στα χαρακτηριστικά της ασφάλτου διασφαλίζοντας σε πραγματικό χρόνο την απόλυτη ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής.

Κατά τα λοιπά, στο πιλοτήριο του γαλλικού liftback σε υποδέχεται το χαρακτηριστικής σχεδίασης τιμόνι και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 12 ιντσών. Μικρότερος απ’ ότι θα περίμενε κανείς και με ελλείψεις σε ό,τι αφορά τις διαθέσιμες ενδείξεις είναι ο επίσης ψηφιακός πίνακας, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά χρήσιμη την παρουσία του Head-Up Display.

Citroen C5 X

Η ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών κινούνται λίγο έως πολύ στα επίπεδα των μέχρι σήμερα γνωστών προτάσεων της Citroen, δημιουργώντας μια εξαιρετικά οικεία και φιλόξενη ατμόσφαιρα.

Η αρμονική συνύπαρξη φυσικών διακοπτών και επιφανειών αφής έχει περιορίσει σε αριθμό και σημαντικότητα τα εργονομικά ατοπήματα, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν θα χρειαστεί κανείς χρόνο ώστε να βρει τα… πατήματά του στο δαιδαλώδες περιβάλλον χρήστη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C5 X

Για το τέλος αφήσαμε τον χώρο αποσκευών, ο οποίος στην plug-in υβριδική έκδοση έχει αφετηρία τα 485 λίτρα καθώς υπολείπεται κατά 60 λίτρα από τις συμβατικές διαμορφώσεις του αυτοκινήτου. Ακόμα και έτσι πάντως, το C5 X δεν χρειάζεται να πείσει για τον οικογενειακό προσανατολισμό του και την πρακτικότητα που είναι ικανό να προσφέρει χάρη στο ευμετάβλητο χωροταξικό του αποτύπωμα.

Smooth operator

Η πρώτη επαφή με το plug-in υβριδικό Citroen C5 X στους δρόμους της Αθήνας αποκαλύπτει μόνον ένα από τα πολλά πρόσωπα της γαλλικής πρότασης. Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου να βρίσκεται σε… ύπνωση, ο ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που κάνει τη βρώμικη δουλειά.

Citroen C5 X

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο θόρυβος, ο κραδασμός και όλα τα δεινά του αμαρτωλού-θερμικού παρελθόντος δεν βρίσκονται εκεί για να νοθεύσουν την αποκαλυπτική εμπειρία της αέρινης κύλισης ενός αγαθού γίγαντα πάνω στην κατώτερη των περιστάσεων ελληνική άσφαλτο και το μόνο που μπορεί να χαλάσει την ονειρεμένη συμβίωση με την πληθωρικό liftback είναι ο ρυθμός με τον οποίο μειώνεται η ηλεκτρική αυτονομία του.

Σε πραγματικές συνθήκες θα δυσκολευτείς να διανύσεις τα 50 plus χιλιόμετρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, ωστόσο, αν δεν το παρακάνεις με το γκάζι και αξιοποιήσεις πλήρως την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση με το πρόγραμμα «Brake» του κιβωτίου, η επίδοση του C5 X δεν απέχει, τουλάχιστον σημαντικά, από την «εργοστασιακή».

Citroen C5 X

Από εκεί και πέρα ο κινητήρας βενζίνης του 1,6 λίτρου λειτουργεί συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, με τη μετάβαση από το ένα σύστημα κίνησης στο άλλο να πραγματοποιείται πολύ ομαλά, σχεδόν ανεπαίσθητα, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την άνεση οδηγού και επιβατών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα ακόμα στοιχείο που βαραίνει την πλάστιγγα προς τη μία ή την άλλη πλευρά είναι αυτό της κατανάλωσης καυσίμου, από τη στιγμή που θα ξοδέψεις το ηλεκτρικό φορτίο των συσσωρευτών ιόντων λιθίου και θα χρειαστείς τη συμβολή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης. Και σε αυτή την περίπτωση μια μετριοπαθής πρόβλεψη θα μπορούσε να είναι τα 7 με 8 λίτρα/100 χλμ. με τάσεις περεταίρω αύξησης αν το δεξί σου πόδι αποδειχθεί βαρύτερο του κανονικού.

Citroen C5 X

Υπερταχεία

Σε αντίθεση με άλλες προτάσεις αντίστοιχου βεληνεκούς, ο διακόπτης επιλογής προγραμμάτων οδήγησης μόνο διακοσμητικός δεν είναι στο Citroen C5 X. Κι ενώ έχεις συμβιβαστεί με την ιδέα ότι ένα γαλλικό liftback και δη plug-in υβριδικό δεν θα μπορούσε να διεκδικήσει τίποτα περισσότερο από την άνετη, ασφαλή και εν γένει αρχοντική παρουσία του στην άσφαλτο, το πέρασμα στο πρόγραμμα «Σπορ» αλλάζει τα δεδομένα, αποκαλύπτοντας μια νέα πτυχή του χαρακτήρα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιτάχυνση προκύπτει αβίαστα, το σύστημα διεύθυνσης αποκτά το ενδεδειγμένο βάρος και ως δια μαγείας η ανάρτηση δείχνει να ελέγχει αποτελεσματικότερα τις κινήσεις του αμαξώματος, μειώνοντας θεαματικά τις κλήσεις.

Το νωχελικό δείγμα γραφής του C5 X Plug-In Hybrid μετατρέπεται σε ένα άκρως αιχμηρό λογύδριο, ανάλογο της αριθμητικής υπεροχής των 225 συνδυαστικών ίππων, των 360 Nm της μέγιστης ροπής και των 7,8 δευτερολέπτων της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα.

Citroen C5 X

Εν κατακλείδι  

Η τιμή πόρτας των 50.900 ευρώ για την plug-in υβριδική έκδοση των 225 ίππων καθιστούν αυτομάτως τo Citroen C5 X μια πρόταση που αφορά λίγους. Με δεδομένο ωστόσο ότι η γκάμα του γαλλικού liftback διαθέτει το απαραίτητο βάθος, ξεκινώντας από την αξιόμαχη έκδοση του 1,2 λίτρου και των 130 ίππων, η τιμή ίσως να μην αποτελέσει ουσιαστικό πρόβλημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν λοιπόν η ιδιαίτερη αισθητική του κορυφαίου στις ημέρες μας Citroen σας ταιριάζει και όσα περικλείει σε 4,8 μέτρα μετάλλου καλύπτουν τις ανάγκες σας δεν έχετε από το να ενστερνιστείτε τη γαλλική δημιουργικότητα και την εκκεντρικότητα του άρτι αφιχθέντα C5 X.      

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 181 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 300 Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 110 ίπποι, 360 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 225 ίπποι, 360 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 233 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,3 λτ./100 χλμ., 29 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.805/1.865/1.485 χλστ., 2.785 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.760 κιλά
Χώρος αποσκευών: 485-1580 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 50.900 ευρώ - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ