Με φρεσκαρισμένη εμφάνιση, εμπλουτισμένο εξοπλισμό και το γνωστό οδηγικό ταμπεραμέντο των μοντέλων της Ford, το ανανεωμένο Fiesta απολαμβάνει μια δεύτερη νιότη.
Το Fiesta είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της ευρωπαϊκής γκάμας της Ford και με κοντά μισό αιώνα αδιάκοπης εμπορικής παρουσίας, αποτελεί και ένα από τα σύμβολα της κατηγορίας των σουπερμίνι.
Η έβδομη γενιά του Fiesta κυκλοφόρησε πριν 4μιση χρόνια και στα τέλη του 2020 η Ford αναβάθμισε την γκάμα κινητήρων του με την διάθεση εκδόσεων με ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Το πλήρωμα του χρόνου όμως ήρθε, με αποτέλεσμα το Fiesta να περνά από την διαδικασία του γενικού facelift και εμείς να δοκιμάζουμε την σπορτίβ έκδοση ST-Line με τον 1.0 EcoBoost Hybrid των 125 ίππων.
BUY NOW
Επιδερμικά
Εξωτερικά, οι αισθητικές επεμβάσεις ακολουθούν το σύγχρονο οικογενειακό “πρόσωπο” της Ford και επικεντρώνονται στους νέους προφυλακτήρες και την μεγαλύτερη μάσκα που φιλοξενεί και το μπλε οβάλ σήμα. Την εικόνα συμπληρώνουν τα στάνταρ φώτα τύπου LED και τα σκουρόχρωμα πίσω φώτα αντίστοιχης τεχνολογίας. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειώσουμε ότι ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμου, Titanium, ST-Line ή Active, το σχέδιο της μάσκας και το περίγραμμά της διαφοροποιείται αρκετά. Στην περίπτωση του ST-Line που δοκιμάζουμε, είναι κυψελωτή και έχει μαύρο gloss περίγραμμα.
Οι διαφορές που συναντάμε στην καμπίνα εντοπίζονται στο αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών που έχουμε γνωρίσει από το Puma. Ο τελευταίος αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, είναι ευνάγνωστος, πλούσιος σε πληροφορία και αλλάζει μοτίβο ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Από την άλλη, ο πλοηγός του συστήματος πολυμέσων συνεργάζεται πλέον με την κάμερα στο παρμπριζ και ενημερώνει τον οδηγός για ενδεχόμενη πορεία σε δρόμο με αντίθετη φορά.
Κατά τα άλλα, το εσωτερικό του ανανεωμένου Fiesta έβδομης γενιάς δεν έχει σχεδιαστικές ή ποιοτικές αλλαγές. Τα υλικά που το αποτελούν είναι μαλακά και σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας, με το μεταξύ τους μοντάρισμα να είναι ακόμα καλύτερο. Η εικόνα του ταμπλό εξακολουθεί να χαρίζει μια σοβαρή εικόνα που ευνοεί την εργονομία. Φυσικά, ψηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 της έκδοσης ST-Line X που δοκιμάζουμε (SYNC 2.5 η ST-Line) με την πολύ ευκρινή και ζωντανή σε χρώματα οθόνη 8 ιντσών.
Οι χώροι θα βολέψουν τέσσερις ενηλίκους, με τον οδηγό να διαθέτει μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης στην κατηγορία με αρκετές ρυθμίσεις και επαρκή πλευρική στήριξη. Η ορατότητα κρίνεται ως καλή, καθώς πλήττεται σε μικρό βαθμό από την παχιά βάση στις εμπρός κολόνες και από τους μικρούς εξωτερικούς καθρέφτες. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 311 λίτρα και βρίσκεται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και γάντζους για χειροαποσκευές, αλλά σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης δεν δημιουργείται επίπεδος χώρος φόρτωσης.
Ομάδα που κερδίζει
Πέρα από την κορυφαία έκδοση ST με τον 1.5 EcoBoost των 200 ίππων, το ανανεωμένο Ford Fiesta έρχεται αποκλειστικά σε ήπια υβριδικές εκδόσεις με τον 1.0 EcoBoost. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με μια μίζα/γεννήτρια (BISG) που ανακτά ενέργεια και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία Li-Ion 8 Ah, και στη συνέχεια την χρησιμοποιεί για να διευκολύνει το έργο του κινητήρα. Το ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 16 ίππους και 50 Νm, αυξάνοντας σημαντικά την απόδοση στις χαμηλές στροφές. Μάλιστα, στην περίπτωση του ανανεωμένου Fiesta της δοκιμής με τον 125άρη 1.0 EcoBoost αποδίδει 170 Nm από τις 1.400 σ.α.λ. έως τις 4.500 σ.α.λ. και φτάνει τα 210 Nm στις 1.750 σ.α.λ. στο overboost, όμως η συνδυασμένη απόδοση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ (e-assist) ανεβαίνει στα 220 Nm στις ίδιες σ.α.λ.
Το σύνολο συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με ακριβή και δεκτικό στην επιθετική χρήση λεβιέ, καθώς και τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal και Sport. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.136 κιλών ανανεωμένο Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS είναι αρκετά ζωηρές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 9,4 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Το μοτέρ έχει θετικό τράβηγμα σε μεγάλο φάσμα, όρεξη για στροφάρισμα και ευχάριστη χροιά. Η λειτουργία του όμως είναι ελαφρώς τραχιά στις χαμηλές στροφές, χωρίς όμως να ενοχλεί.
Οδηγώντας το, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι πότε εμπλέκεται το BISG, εκτός αν κοιτάζεις την ένδειξη στον πίνακα οργάνων που μαρτυρά πότε βοηθά τον EcoBoost. Επιβραδύνοντας για ένα φανάρι, ο κινητήρας σβήνει όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 25 χλμ./ώρα και παίρνει μπρος όταν ξαναβάλεις σχέση στο κιβώτιο, ενώ η επανεκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος stop/start είναι ανεπαίσθητη.
Το Ford Fiesta φημίζεται για τα οδικά του χαρακτηριστικά και την λειτουργία της ανάρτησής του, όντας ένα από τα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα της αγοράς. Η χαμηλωμένη κατά ένα πόντο ανάρτηση και τα πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια που διαθέτει η έκδοση ST-Line ελέγχουν απόλυτα το αμάξωμα και φιλτράρουν αποτελεσματικά και χωρίς θόρυβο τις ανωμαλίες σε όλα τα τερέν (πόλη, επαρχιακό, αυτοκινητόδρομο).
Το ESP δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί και στην πλειονότητα των περιπτώσεων μοιάζει αχρείαστο, μιας και επεμβαίνει διακριτικά μόνο όταν το επιδιώξεις σε μια σφιχτή διαδρομή. Η πρόσφυση που χαρίζει ο συνδυασμός ανάρτησης, ελαστικών 205/45 R17 και το καλοζυγισμένο άκαμπτο πλαίσιο, δεν έχουν αντίπαλο. Σύμμαχος στην εξερεύνηση του ορίου πρόσφυσης και την αναζήτηση οδηγικής ευχαρίστησης, είναι το άμεσο μπροστινό και το πλούσιο σε αίσθηση και πληροφορία τιμόνι. Τα φρένα της έκδοσης αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, κάτι όμως που είναι ψυχολογικό και όχι ουσιαστικό ζήτημα. Το μεσαίο πεντάλ έχει μεστή αίσθηση και προοδευτική αντίσταση. Στο ταξίδι, η σφιχτή ανάρτηση γίνεται αντιληπτή αλλά όχι ενοχλητική, με την βελτιωμένη ηχομόνωση και τους μικρούς καθρέφτες φροντίζουν για ένα σχετικά ήσυχο περιβάλλον.
Αυτό που πρέπει
Η έκδοση ST-Line με τον 125άρη EcoBoost Hybrid κοστίζει 19.653 ευρώ και έχει πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η πλουσιότερη έκδοση ST-Line X που δοκιμάζουμε κοστίζει 20.893 ευρώ και περιλαμβάνει επιπλέον Full LED προβολείς, σκουρόχρωμα πίσω φώτα LED, κάμερα οπισθοπορείας, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, πίσω πλαφονιέρα, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, αισθητήρα βροχής, ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη και σύστημα infotainment SYNC 3 με πλοηγό, ασύρματη φόρτιση, ενσωματωμένο modem και δυνατότητα σύνδεσης με το smartphone του οδηγού μέσω Ford Pass για απομακρυσμένο έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου.
Η κατανάλωση των 7,1 λτ./100 χλμ. κρίνεται ως λογική για το χαρακτήρα του μοντέλου, τιμή που μπορεί να πέσει και κοντά στα 6 λτ./100 χλμ. με τη χρήση του προγράμματος Eco που αλλάζει την απόκριση του κινητήρα και του γκαζιού. Σε συνθήκες πίεσης όμως θα ξεπεράσει με ευκολία τα 8 με 8,5 λτ./100 χλμ. Ο 1.0 EcoBoost Hybrid όμως προσφέρει χαμηλά ετήσια πάγια έξοδα χάρη στο μικρό κυβισμό του και τα 114 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει. Ακόμα, το ανανεωμένο Ford Fiesta μπορεί να καλυφθεί με εγγύηση μηχανικών μερών για μέχρι 8 έτη, ενώ όλες οι εκδόσεις του συγκεκριμένου κινητήρα μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο και δεν χρεώνονται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Η ανανέωση που πραγματοποίησε η Ford επικαιροποίησε αρκετά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό Fiesta, με την έκδοση ST-Line να διατηρεί ζωντανό και έναν σπάνιο στις μέρες μας χαρακτήρα, αυτόν των καθαρόαιμων warm hatch. Μοντέλα δηλαδή της compact κατηγορίας με σχετικά λογική τιμή, χειροκίνητο κιβώτιο, σβέλτες επιδόσεις και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Αυτή την στιγμή, τα σουπερμίνι που διαθέτουν τέτοια “πικάντικη” έκδοση με αυτά τα χαρακτηριστικά μετριούνται στα δάκτυλα της μίας παλάμης, με το ανανεωμένο Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS που δοκιμάζουμε να είναι το φθηνότερο και το καλύτερο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη 48V mild hybrid, 125 PS/6.000 σ.α.λ., 170 Nm/1.400-4.500 σ.α.λ. (220 Nm/1.750 σ.α.λ. με overboost και e-assist)
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,0 λτ./100 χλμ., 114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.069/1.735/1.484 χλστ., 2.493 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.136 κιλά
Χώρος αποσκευών: 311 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 19.653 ευρώ/0 ευρώ