Δοκιμάζουμε τη νέα Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 PS
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
Μετά το απαραίτητο φρεσκάρισμα, η Toyota Corolla επιστρέφει στα πρωτοσέλιδα, ευελπιστώντας ότι η εμμονική αφοσίωσή της στην υβριδική τεχνολογία μπορεί να την οδηγήσει ακόμα πιο μακριά.
Ο τίτλος του δημοφιλέστερου αυτοκινήτου στον πλανήτη ίσως είναι από μόνος του αρκετός ώστε να πείσει ακόμα και τους πιο δύσπιστους όχι μόνον για την ούτως ή άλλως αυταπόδεικτη εμπορική επιτυχία ενός αυτοκινήτου που έχει στρογγυλοκαθίσει τα τελευταία χρόνια στην κορυφή των charts, αλλά και για αυτή καθ’ αυτήν την αξία του.
Είναι η αξία ενός αυτοκινήτου που έχει αποδείξει στο πέρασμα του χρόνου ότι διαθέτει το απαραίτητο ειδικό βάρος ώστε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις κάθε εποχής, υπερασπιζόμενο με σθένος εκείνες τις αρχές που πρεσβεύει από τα πρώτα του «βήματα» στην άκρως απαιτητική σκηνή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
BUY NOW
Ο λόγος για τη γνωστή στους περισσότερους Toyota Corolla, η οποία σήμερα επιστρέφει στο προσκήνιο της επικαιρότητας με αφορμή την άφιξη, επί ελληνικού εδάφους, της επικαιροποιημένης εκδοχής της.
Αλλαγές στα σημεία
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι με την πρώτη ματιά θα δυσκολευτεί κανείς να εντοπίσει διαφορές που να στοιχειοθετούν τη μετάβαση του μικρομεσαίου best seller σε μια νέα εποχή. Ακόμα και έτσι πάντως, το ιαπωνικό hatchback διατηρεί τον αιχμηρό και απρόσμενα δυναμικό χαρακτήρα του.
Ανάμεσα σε εκείνες τις αλλαγές που οφείλει κανείς να σταθεί είναι οι νέοι προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας και δείκτες κατεύθυνσης τεχνολογίας LED, καθώς και τον ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα, ο οποίος έχει περιορίσει την έκθεσή του στο… χρώμιο, παραχωρώντας περισσότερο χώρο στο γυαλιστερό μαύρο χρώμα.
Από εκεί και πέρα, οι καλοσχεδιασμένες ζάντες των 17 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, όπως άλλωστε και η μαύρη οροφή, εξασφαλίζουν στη Toyota Corolla μια πιο δραματική εικόνα, αποτελώντας ωστόσο «προίκα» της προγενέστερης εκδοχής της.
Ο κατάλογος των λιγοστών μεν, καίριων δε παρεμβάσεων σε οδηγεί στο πιλοτήριο του ιαπωνικού hatchback, εκεί που η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10,5 ιντσών αναλαμβάνει να σε μυήσει σε έναν ψηφιακό κόσμο, ο οποίος ολοκληρώνεται από τον επίσης νέο ψηφιοποιημένο πίνακα οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών με το πλήθος των πραγματοποιήσιμων ενδείξεων.
Βέβαια η ουσία των αναβαθμίσεων που έχει συντελεστεί στην επικαιροποιημένη εκδοχή της νέας Toyota Corolla κρύβεται πίσω από την ψηφιακή «βιτρίνα» και αφορά στις υπηρεσίες και στις εφαρμογές που στριμώχνονται στο τεχνολογικό οπλοστάσιο του αυτοκινήτου.
Ξεκινώντας την περιπλάνησή μας στον ψηφιακό κόσμο της ανανεωμένης Toyota Corolla από το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αξίζει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά το ιαπωνικό hatchback προσφέρει τη δυνατότητα over the air αναβαθμίσεων, αξιοποιώντας με την προεγκατεστημένη κάρτα SIM υπηρεσίες που εμπλουτίζονται από την πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του built-in συστήματος δορυφορικής πλοήγησης με τις πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, όπως και η χρήση του Διαδικτύου για την ακρόαση ενός ραδιοφωνικού σταθμού ακόμα και σε σημεία που η λήψη επίγειου σήματος δεν είναι εφικτή.
Αντιστοίχως, εμπλουτισμένος επιστρέφει και ο κατάλογος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, καθιστώντας αυτομάτως τη συμβίωση με το ιαπωνικό hatchback… αρμονικότερη.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το σύστημα αποτροπής σύγκρουσης έχει αναβαθμιστεί ώστε να αναγνωρίζει τον κίνδυνο πρόσκρουσης ακόμα και με οχήματα, ποδηλάτες ή πεζούς που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Κρίσιμο, για συνθήκες έκτακτης ανάγκης είναι και εκείνο το σύστημα το οποίο αντιλαμβάνεται την αδυναμία του οδηγού να ανταποκριθεί στο έργο του, αναλαμβάνοντας μετά τις σχετικές προειδοποιήσεις να ακινητοποιήσει με ασφάλεια το όχημα.
Βέβαια εκείνο το σύστημα που κάνει πρεμιέρα στην ανανεωμένη Toyota Corolla και με το οποίο καλείσαι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να συμπορευτείς είναι το περίφημο Predictive Efficient Drive, το οποίο -μεταξύ άλλων- ενισχύει αυτόνομα το φαινόμενο του engine braking όταν κρίνει εκείνο ότι η ενέργεια αυτή πρόκειται να βελτιστοποιήσει την αποδοτικότητα του υβριδικού συνόλου.
Σε υβριδικούς ρυθμούς
Μιλώντας για το self charging υβριδικό σύνολο των Ιαπώνων, έχοντας περάσει στην 5η κατά σειρά γενιά συνδυάζει την παρουσία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1,8 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, «ξεκλειδώνοντας» με τη συμβολή και του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης 140 ίππους.
Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του υβριδικού συνόλου δεν απέχουν, τουλάχιστον σημαντικά, από την εικόνα που είχαμε διαμορφώσει γι’ αυτό μέχρι σήμερα. Υπεραποδοτικό μέσα στην πόλη, κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευκολία που προσφέρει στις καθημερινές μετακινήσεις σου αλλά και με τα χρήματα που σου επιστρέφει από τη στιγμή που θα… ευθυγραμμιστείς με την υβριδική φιλοσοφία του.
Στην προκειμένη περίπτωση οι αριθμοί δεν αποκαλύπτουν τη μισή αλλά ολόκληρη την αλήθεια, μιας και τα σχεδόν 4,5 λίτρα/100 χλμ. της μέσης τιμής της κατανάλωσης καυσίμου τοποθετεί τον πήχη αρκετά ψηλά.
Οι ισορροπίες βέβαια αλλάζουν και μάλιστα άρδην από τη στιγμή που θα βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο και θα θελήσεις να «ντύσεις» το εξαιρετικό setup του πλαισίου με την όποια δυναμική μπορεί να κρύβουν οι 140 υβριδικοί ίπποι.
Τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης είναι εκεί για να βοηθήσουν στη μετάβαση από το ένα καθεστώς στο άλλο, αλλάζοντας όχι μόνον τον τρόπο αλλά και τον χρόνο αντίδρασης του υβριδικού συνόλου κάθε φορά που καταφεύγεις στο δεξί πεντάλ.
Πάντως σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι η υβριδική έκδοση των 140 ίππων δεν έχει δημιουργηθεί για να βάζει δύσκολα στο πλαίσιο, υπερασπιζόμενη μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων της υπομονής σου τον φιλήσυχο χαρακτήρα της.
Η ισορροπία μεταξύ του υπερβολικού θορύβου και του… περισσεύματος ισχύος παραμένει εύθραυστη και μάλιστα σε τέτοιον βαθμό που αποτρέπει οποιαδήποτε κίνηση θα μπορούσε να προκαλέσει την έκδηλη αμηχανία του υβριδικού συνόλου.
Δεν είναι λίγες εκείνες οι φορές που πιάνεις τον εαυτό να δαπανά χρόνο και φαιά ουσία σε μια απέλπιδα προσπάθεια να υπερβεί τις όποιες ιδιομορφίες παρουσιάζει η λειτουργία του υβριδικού συνόλου, σε ένα περιβάλλον που η Toyota Corolla δείχνει να βρίσκεται έξω από τα νερά της.
Την ίδια στιγμή καλείσαι να βρεις τον τρόπο με τον οποίο θα αποφύγεις την παρέμβαση του Predictive Efficient Drive και την κάπως άτσαλη επιβράδυνση που προκαλεί η ενεργοποίησή του. Κάτι τέτοιο, βέβαια, φαντάζει ανέφικτο, καθώς το συγκεκριμένο σύστημα υποβοήθησης κάνει αισθητή την παρουσία του ακόμα και στην περίπτωση που η χάραξη του διαδρομής που ακολουθεί θεωρηθεί αρκετά «σφικτή».
Πάντως, αν και εφόσον βρεις το «sweet spot» του ιαπωνικού hatchback τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα απολαύσεις το ραφιναρισμένο και πλούσιο σε πληροφορία feedback που εισπράττεις από τα χειριστήρια του, καθώς και τις ήπιες αντιδράσεις του πλαισίου ακόμα και σε εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες.
Εν κατακλείδι
Η πρόσφατα ανανεωμένη Toyota Corolla επιμένει… υβριδικά, ποντάροντας στην αποδοτικότητα ενός ακόμα υβριδικού συνόλου που κρύβει κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός.
Οι όποιες αναβαθμίσεις πραγματοποιήθηκαν στον κατάλογο του εξοπλισμού οδηγούν εκ του ασφαλούς στον εκσυγχρονισμό όχι μόνον της εικόνας της αλλά των υπηρεσιών, τοποθετώντας παρόλα αυτά σε δεύτερο πλάνο την ανάγκη ή αν προτιμάτε τη διάθεση του οδηγού να κινηθεί σε έναν διαφορετικό ρυθμό από εκείνον που η υβριδική φύση του αυτοκινήτου ορίζει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.798 κ.εκ., 152 PS/ 6.000 σ.α.λ., 190 Nm/4.400-5.200 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 95 PS/185 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 140 PS
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,1 sec. 0-100 km/h, 180 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,0 λτ./100 χλμ., 114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.370/1.790/1.460 χλστ., 2.700 χλστ. μεταξόνιο
Χώρος αποσκευών: 361 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 28.470 ευρώ- 73 ευρώ