Δοκιμή: Νέο Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS

Ford Puma 2024 1

Με ρετουσαρισμένη εμφάνιση, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και βελτιώσεις σε όλα τα σημεία, το ανανεωμένο B SUV της Ford ρίχνεται στον εμπορικό στίβο της κατηγορίας πλήρως προετοιμασμένο.

Η απόφαση της Ford να αναβιώσει το εμβληματικό Puma πριν τέσσερα χρόνια δεν ήταν εύκολη. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά γνωρίζαμε ότι η ονομασία προέρχεται από ένα μικρό και ευχάριστο οδηγικά κουπέ της δεκαετίας του ‘90, και το μπλε οβάλ μας παρουσίασε ένα B SUV με σχεδιαστικές αναφορές σε αυτό.

Ford Puma 2024 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τελικά, το Puma δεύτερης γενιάς αποδείχθηκε λίρα εκατό για την Ford, διαγράφοντας δυνατή εμπορική πορεία χάρη στον ολοκληρωμένο και πρακτικό χαρακτήρα του, προσφέροντας ταυτόχρονα το γνωστό οδηγικό ταμπεραμέντο που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της φίρμας.

Για να συνεχίσει όμως να είναι ανταγωνιστικό σε αυτή την ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία, έπρεπε να περάσει από το καθιερωμένο facelift. Η Ford μας παρουσίασε στις αρχές του έτους το ανανεωμένο Puma και πλέον ήρθε η ώρα να το δοκιμάσουμε στη χώρα μας.

Αλλαγές ουσίας

Το ανανεωμένο Puma δεν φέρει μεγάλες αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμά του, διατηρώντας το νεανικό και δυναμικό παρουσιαστικό που παραπέμπει σε κουπέ. Οι επεμβάσεις που υπέστη από τους σχεδιαστές της Ford το εναρμονίζουν με την σύγχρονη οικογενειακή ταυτότητα της εταιρείας και επικεντρώνονται στους νέους προφυλακτήρες και την ανασχεδιασμένη μάσκα με την ενεργή γρίλια.

Ford Puma 2024 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, πάνω από την μάσκα συναντάμε το νέο σήμα της μάρκας (μπλε με άσπρο), με την πιο επίκαιρη εικόνα να συμπληρώνεται από τα νέα φώτα τύπου LED με την διαφορετική φωτεινή «υπογραφή» και την υψηλότερη απόδοση. Το σύνολο ολοκληρώνεται από νέας σχεδίασης τροχούς αλουμινίου και αναθεωρημένη χρωματική παλέτα, με το νέο Cactus Grey του αυτοκινήτου δοκιμής να είναι ταιριαστό και να προσφέρεται δωρεάν.

Οι περισσότερες και ουσιαστικότερες αλλαγές στο ανανεωμένο Puma εντοπίζονται στο εσωτερικό. Το ταμπλό έχει ανασχεδιαστεί πλήρως και πλέον αποτελείται από σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας με ωραία υφή. Η συναρμογή των υλικών είναι ανώτερη σε όλα τα σημεία και χαρίζουν αίσθηση γεροδεμένου. Νέες και ευχάριστες στην υφή είναι και οι ανασχεδιασμένες ταπετσαρίες, όπως και οι διακοσμητικές φάσες.

Ford Puma 2024 10

Αυτό όμως που χτυπάει αμέσως στο μάτι και το κάνει το ξεχωρίζει σε σχέση με το παρελθόν, είναι ο ψηφιακός του κόσμος. Το ανανεωμένο Puma διαθέτει ένα εντελώς καινούργιο σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 12 ιντσών, από 8ιντση που είχε πριν, το οποίο όχι μόνο είναι πιο εντυπωσιακό στο μάτι, αλλά έχει και τέσσερις φορές μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, το νέο SYNC 4 σύστημα υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση για τα Android Auto και Apple CarPlay, έχει ενσωματωμένη την ψηφιακή βοηθό Alexa και προσφέρει σύνδεση 5G για όλες τις over the air ενημερώσεις.

Νέος και ελαφρώς πιο μεγάλος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του ανανεωμένου Puma, φτάνοντας πλέον τις 12,8 ίντσες από τις 12,3 ίντσες. Τα γραφικά του είναι όμορφα και η μορφή του αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Ταυτόχρονα, προσφέρει και πλουσιότερη πληροφορία στον οδηγό.

Πάνω από τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, βρίσκουμε ένα ενσωματωμένο soundbar, στα πρότυπα του νέου ηλεκτρικού Explorer, ενώ κάτω από το σύστημα πολυμέσων συναντάμε το πλήκτρο για την ένταση του ήχου και δύο κουμπιά, για το σύστημα stop/start και το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ.

Ford Puma 2024 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα περιστροφικά χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού έχει πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια και ο οδηγός πλέον τον χειρίζεται μέσα από το σύστημα πολυμέσων, υποβαθμίζοντας ελαφρώς την εργονομία. Μέσα από το τελευταίο ο οδηγός θα επιλέξει και ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Slippery), πράγμα που σημαίνει ότι αντίστοιχο πλήκτρο στην κονσόλα δαπέδου απουσιάζει.

Στο σημείο που συναντιέται το ταμπλό με την κονσόλα δαπέδου βρίσκουμε ειδική θέση για την τοποθέτηση του κινητού τηλεφώνου, υποστηρίζει και ασύρματη φόρτιση στην έκδοση ST Line X, αλλά αυτό μεταφράζεται και σε απουσία της θήκης που υπήρχε στο παρελθόν. Μικρό το κακό.

Ford Puma 2024 20

Εντελώς νέο είναι και το flat bottom τιμόνι, που πλέον έχει δύο ακτίνες, καθώς και το ένα και μοναδικό χειριστήριο πίσω από αυτό που ενσωματώνει πλέον τις λειτουργίες των υαλοκαθαριστήρων και των φλας. Είναι όμως εύκολο στη χρήση και δεν θα δυσκολέψει κανέναν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι που προσφέρει η καμπίνα του ανανεωμένου Puma δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με το παρελθόν, με την μόνη αλλαγή να εντοπίζεται στην σχεδίαση του ουρανού πάνω από τις πίσω θέσεις που εξασφαλίζει λίγο παραπάνω αέρα για το κεφάλι ψηλών επιβατών.

Ford Puma 2024 18

Ο οδηγός διαθέτει μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης στην κατηγορία με αρκετές ρυθμίσεις στο τιμόνι και το κάθισμα, και καλή πλευρική στήριξη από τελευταίο. Η ορατότητα κρίνεται καλή, καθώς πλήττεται σε μικρό βαθμό από την παχιά βάση στις εμπρός κολόνες.

Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του παραμένει ως ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας με τα 456 λίτρα του, έχει ορθογώνιο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, και ακριβώς από κάτω υπάρχει το εξαιρετικά χρηστικό και μοναδικό στην κατηγορία MegaBox των 80 λίτρων για την τοποθέτηση βρεγμένων ή λερωμένων αντικειμένων. Υπενθυμίζουμε ότι διαθέτει και τάπα στο κάτω μέρος του για την αποστράγγιση υγρών και τον καθαρισμό της βρωμιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αποδοτικά και υβριδικά

Η γκάμα του ανανεωμένου Ford Puma αποτελείται πλέον από ήπια υβριδικές εκδόσεις βενζίνης με τον 3κύλινδρο 1.0 EcoBoost, με ισχύ 125, 155 και 170 ίππους. Οι εκδόσεις με τον 125άρη κινητήρα μπορούν να συνδυαστούν και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift των επτά σχέσεων, ενώ οι εκδόσεις με τους 155 και 170 ίππους(ST) είναι αποκλειστικά αυτόματες.

Ford Puma 2024 21

Η έκδοση κινητήρα που δοκιμάζουμε είναι η βασική με τους 125 ίππους και το 6άρι χειροκίνητο σασμάν. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με μια μίζα/γεννήτρια (BISG) που ανακτά ενέργεια και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία Li-Ion 0,38 kWh, και στη συνέχεια την χρησιμοποιεί για να διευκολύνει το έργο του κινητήρα.

Το ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 16 ίππους και 50 Νm, αυξάνοντας σημαντικά την απόδοση στις χαμηλές στροφές. Μάλιστα, στην περίπτωση του ανανεωμένου Puma της δοκιμής με τον 125άρη 1.0 EcoBoost αποδίδει 170 Nm από τις 1.400 σ.α.λ. έως τις 4.500 σ.α.λ. και φτάνει τα 210 Nm στις 1.750 σ.α.λ. στο overboost, όμως η συνδυασμένη απόδοση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ (e-assist) ανεβαίνει στα 220 Nm στις ίδιες σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Puma 2024 11

Το σύνολο συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με ακριβή και δεκτικό στην επιθετική χρήση λεβιέ, καθώς και τέσσερα προγράμματα οδήγησης. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.241 κιλών ανανεωμένο Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS είναι ζωηρές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 9,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 191 χλμ./ώρα.

Το μοτέρ έχει θετικό τράβηγμα σε μεγάλο φάσμα, όρεξη για στροφάρισμα και ευχάριστη χροιά. Ταυτόχρονα, η λειτουργία του έχει βελτιωθεί ελαφρώς στις χαμηλές στροφές περιστροφής, παρουσιάζοντας ποιοτικότερα χαρακτηριστικά λειτουργίας.

Ford Puma 2024 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδηγώντας το, δύσκολα θα αντιληφθείς ότι εμπλέκεται το BISG, εκτός αν κοιτάζεις την ένδειξη στον πίνακα οργάνων που μαρτυρά πότε βοηθά τον EcoBoost. Επιβραδύνοντας για ένα φανάρι, ο κινητήρας σβήνει όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 25 χλμ./ώρα και παίρνει μπρος όταν ξαναβάλεις σχέση στο κιβώτιο, ενώ η επανεκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος stop/start είναι ανεπαίσθητη.

Το Puma κρατάει ψηλά την σημαία της οδικής συμπεριφοράς που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Ford και εξακολουθεί να ξεχωρίζει στην κατηγορία για τα οδικά του χαρακτηριστικά και την λειτουργία της ανάρτησής του, όντας ένα από τα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα της αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Ford Puma 2024 5

Η σπορ ανάρτηση της έκδοσης ST Line που δοκιμάζουμε ελέγχει υποδειγματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και φιλτράρει αποτελεσματικά και χωρίς θόρυβο τις ανωμαλίες σε όλα τα τερέν (πόλη, επαρχιακό, αυτοκινητόδρομο).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ESP δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί και στην πλειονότητα των περιπτώσεων μοιάζει αχρείαστο, μιας και επεμβαίνει διακριτικά μόνο όταν το επιδιώξεις σε μια σφιχτή διαδρομή. Η πρόσφυση που χαρίζει ο συνδυασμός ανάρτησης, ελαστικών 215/55 R17 και το καλοζυγισμένο άκαμπτο πλαίσιο, δεν έχουν αντίπαλο. Σύμμαχος στην αναζήτηση οδηγικής ευχαρίστησης, είναι το άμεσο μπροστινό και το καλό σε αίσθηση και πληροφορία τιμόνι.

Ford Puma 2024 27

Τα φρένα της έκδοσης αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, κάτι όμως που είναι ψυχολογικό και όχι ουσιαστικό ζήτημα. Το μεσαίο πεντάλ έχει μεστή αίσθηση και προοδευτική αντίσταση. Στο ταξίδι, η σφιχτή ανάρτηση γίνεται αντιληπτή από τον μυημένο αλλά όχι ενοχλητική, με την βελτιωμένη ηχομόνωση και τους μικρούς καθρέφτες να φροντίζουν για ένα σχετικά ήσυχο περιβάλλον.

Ολοκληρωμένο και καλοεξοπλισμένο

Πέρα από την κορυφαία έκδοση επιδόσεων ST των 170 ίππων, το Puma διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Titanium, ST Line και ST Line X. Η τιμή εκκίνησης της γκάμας, χωρίς προωθητικές ενέργειες, έχει οριστεί στα 26.665 ευρώ, με αυτή του ST Line που δοκιμάζουμε να είναι τα 27.709 ευρώ. Οι διαφορές της έκδοσης δοκιμής σε σχέση με την Titanium εντοπίζονται στην σπορ ανάρτηση, το αεροδυναμικό κιτ και τα διακοσμητικά της έκδοσης μέσα-έξω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Puma 2024 25

Η κατανάλωση των 7,2 λτ./100 χλμ. κρίνεται ως λογική για το χαρακτήρα του μοντέλου, τιμή που μπορεί να πέσει και κοντά στα 6 λτ./100 χλμ. με τη χρήση του προγράμματος Eco που αλλάζει την απόκριση του κινητήρα και του γκαζιού. Σε συνθήκες πίεσης όμως θα ξεπεράσει τα 8 λτ./100 χλμ.

Ο 1.0 EcoBoost όμως προσφέρει χαμηλά ετήσια πάγια έξοδα χάρη στο μικρό κυβισμό του και τα 121 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει. Επιπλέον, το ανανεωμένο Ford Puma μπορεί να καλυφθεί με εγγύηση μηχανικών μερών για μέχρι 8 έτη, ενώ μπορεί να εισέρχεται καθημερινά στον Δακτύλιο (υβριδική τεχνολογία) και δεν χρεώνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας (εκδόσεις με χειροκίνητο σασμάν). Ακόμα, όλες οι εκδόσεις μπορούν να αποκτηθούν με ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα, που περιλαμβάνουν επιτόκιο από 2,99%.

Ford Puma 2024 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν κατακλείδι, η ανανέωση που πραγματοποίησε η Ford επικαιροποίησε αρκετά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό Puma, ειδικά τον ψηφιακό του κόσμο και τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Σε συνδυασμό με την πρακτική και ευρύχωρη καμπίνα, το πολύ ευχάριστο οδηγικό του πρόσωπο και το αποδοτικό εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης, το ανανεωμένο μοντέλο παραμένει μία από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 125 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 210 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 191 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ., 121 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.186/1.805/1.550 χλστ., 2.588 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.241 κιλά
Χώρος αποσκευών: 456 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.665 ευρώ/0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ