Το ανανεωμένο Renault Captur διαθέτει φρεσκαρισμένη εμφάνιση, προηγμένο εξοπλισμό και βελτιώσεις στα σημεία, αναβαθμίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του.
Το Renault Captur δεν χρειάζεται συστάσεις. Από το 2013 που έκανε την εμφάνισή της η πρώτη γενιά του μοντέλου, κατάφερε να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό χάρη στα μελετημένα χαρακτηριστικά της.
Παρόμοια τακτική ακολούθησε η γαλλική εταιρεία και για την δεύτερη γενιά του μοντέλου, δίνοντας έμφαση παράλληλα στην ποιότητα, την εξατομίκευση και γενικά την προσεγμένη εικόνα.
BUY NOW
Όλα αυτά βέβαια δεν πέρασαν απαρατήρητα από το αγοραστικό κοινό που το εμπιστεύτηκε και του χάρισε ζηλευτή εμπορική πορεία. Στα 10 χρόνια παρουσίας στον εμπορικό στίβο, το Renault Captur κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 2.000.000 αυτοκίνητα σε 90 χώρες του πλανήτη.
New era
Η προσθήκη νέων μοντέλων στην γκάμα, όπως το Rafale και το Symbioz που θα τα δούμε σε λίγο καιρό στους ελληνικούς δρόμους, έφερε νέο οικογενειακό design που όπως είναι λογικό δεν μπορούσε να μην το ενστερνιστεί το Captur.
Οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας δημιούργησαν μια νέα μάσκα που το κέντρο της κοσμείται από το Nouvel’ R σήμα και η τοποθέτηση του καπό ψηλότερα και σε πιο οριζόντια θέση, τόνισαν αρκετά τη μουσούδα και πλέον το Captur δείχνει πιο... τσαμπουκαλεμένο.
Ανασχεδιασμένος είναι ο εμπρός προφυλακτήρας με τις διαφορετικές εισαγωγές αέρα για την αναπνοή του μοτέρ, με τις κάθετες στα άκρα του να αφορούν την ψύξη των φρένων. Η εικόνα εμπρός ενισχύεται από τα νέα φώτα τύπου LED, με τα έντονα κάθετα ημέρας να παραπέμπουν σε διαμάντι που είναι κομμένο στη μέση.
Στο πλάι ξεχωρίζουν τα νέα διακοσμητικά στα εμπρός φτερά και στα χαμηλά σημεία των θυρών, με τις πλαστικές προεκτάσεις να «ντύνουν» τα μαρσπιέ για να μην λερωθούν τα μπατζάκια των επιβατών στο έμπα έβγα. Ανασχεδιασμένοι είναι και οι τροχοί αλουμινίου, με την πλούσια έκδοση εξοπλισμού Techno που δοκιμάζουμε να έχει στάνταρ 18άρηδες με ακτίνες που θυμίζουν λεπίδες.
Πίσω, συναντάμε νέο προφυλακτήρα και λογότυπο, ενώ τα LED φώτα διαθέτουν πλέον διάφανο πλαστικό κάλυμμα. Διαφοροποιημένη είναι και η χρωματική παλέτα που προσφέρει 14 συνδυασμούς με δυνατότητα διχρωμίας, ενώ εμπλουτισμένη είναι και η λίστα αξεσουάρ που περιλαμβάνει πλευρικά σκαλοπάτια, κοτσαδόρο, σχάρα ποδηλάτων κ.α.
Τελειοποίηση
Οι αλλαγές που πραγματοποίησε η Renault στο εσωτερικό του ανανεωμένου Captur είναι στοχευμένες, καθώς η καμπίνα του γαλλικού compact SUV ήταν ήδη από τις πιο «προσεγμένες» της κατηγορίας και φέρει πολυμορφικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου.
Η βασική σχεδίαση δεν έχει διαφοροποιηθεί και μόνο το χαμηλό τμήμα της κεντρικής κονσόλας έχει αλλάξει. Τα περιστροφικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού της προηγούμενης «γενιάς» καταργήθηκαν και στην θέση τους μπήκε μία θήκη για το τηλέφωνο του οδηγού. Ο αυτόματος κλιματισμός της έκδοσης, ελέγχεται πλέον μέσω πλήκτρων που βρίσκονται κάτω από το νέο σύστημα πολυμέσων.
Η κεντρική κονσόλα έχει διατηρήσει την κλίση της προς τον οδηγό, με την εργονομία συνολικά να κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο. Τα πλαστικά που απαρτίζουν το ταμπλό είναι πολύ καλής ποιότητας, με το μαλακό που καλύπτει το πάνω μέρος να είναι κορυφαίας ποιότητας. Εκεί που εντοπίζουμε διαφορά είναι στα πλαστικά των εμπρός θυρών, μιας και ψηλά δεν φέρουν πλέον γέμιση. Έχουν όμως την ίδια υφή και ποιότητα.
Νέα σχεδίαση έχουν και οι οικολογικού προσανατολισμού ταπετσαρίες, με τις σύγχρονες χρωματικές επιλογές να δείχνουν ταιριαστές. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την θέση που τον βολεύει, χάρη στο μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού και του καθίσματος, ενώ ενημερώνεται από ένα καινούργιο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών (υπάρχει και με 10,2 ίντσες) με τρία διαφορετικά μοτίβα και μπόλικη πληροφορία.
Στην έκδοση διπλού καυσίμου που δοκιμάζουμε (LPG), ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων εμφανίζει αυτονομία, μέση κατανάλωση, μερικό χιλιομετρητή και ένδειξη για το είδους καυσίμου που καταναλώνεται ανά πάσα στιγμή. Η επιλογή καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη) πραγματοποιείται από ένα πλήκτρο που βρίσκεται στην κάτω αριστερή πλευρά του ταμπλό. Ακριβώς από πάνω συναντάμε και το νέο πλήκτρο/shortcut για την ενεργοποίηση ή την απενεργοποίηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS). Η ρύθμισή του πραγματοποιείται μέσω του συστήματος πολυμέσων.
Για την ψυχαγωγία και την ενημέρωση του οδηγού και των επιβατών, φροντίζει το νέο σύστημα πολυμέσων που λειτουργεί με Android Automotive 12 λογισμικό και φέρει έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 10,4 ιντσών (960x1.280 px). Η χρήση του είναι πολύ εύκολη χάρη στο κατανοητό και χωρίς πολλές «διακλαδώσεις» μενού, έχει γρήγορο επεξεργαστή και διαθέτει ασύρματο mirroring τόσο για Android όσο και iOS συσκευές.
Οι πολύ καλοί χώροι για τέσσερις ενηλίκους δεν έχουν διαφοροποιηθεί προφανώς και ο χώρος αποσκευών με το συρόμενο πίσω κάθισμα (κατά 16 εκ.) κυμαίνεται μεταξύ 422 λτ. και 536 λτ., και συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων σε χωρητικότητα για την κατηγορία. Επιπλέον, διαθέτει μεγάλο άνοιγμα για διευκόλυνση στο φόρτωμα, γάντζους για χειραποσκευές και διπλό πάτωμα για την δημιουργία επίπεδου χώρου σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Μία έκδοση για κάθε ανάγκη
Το ανανεωμένο Renault Captur διατίθεται σε πέντε εκδόσεις κινητήρα, με την βάση να καταλαμβάνει ο 3κύλινδρο 1.0 TCe των 90 ίππων και των 160 Nm. Ακολουθεί η έκδοση διπλού καυσίμου που δοκιμάζουμε και φέρει το ίδιο 1.000άρι μοτέρ, αλλά όταν καταναλώνει υγραέριο αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με την έκδοση διπλού καυσίμου να προσφέρει μεγάλη αυτονομία, μηδενικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο.
Στην συνέχεια συναντάμε τις ήπια υβριδικές εκδόσεις με τον 4κύλινδρο 1.3 TCe. Η εκδοχή με τους 140 ίππους και τα 260 Nm διατίθεται αποκλειστικά με χειροκίνητο σασμάν έξι ταχυτήτων, ενώ η ισχυρότερη με τους 160 ίππους και τα 270 Nm προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Στην κορυφή συναντάμε την Full Hybrid έκδοση E-TECH με σύστημα που αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, δύο ηλεκτρομοτέρ και ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όλες οι υβριδικές εκδόσεις μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο, ενώ δεν επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους τέλη κυκλοφορίας.
Η έκδοση διπλού καυσίμου που δοκιμάζουμε αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm όταν καταναλώνει βενζίνη, ενώ όταν καίει υγραέριο η ισχύς φτάνει τους 100 ίππους και η ροπή τα 170 Nm.
Ο συγκεκριμένος 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο της Renault σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη, ενώ παίρνει μπροστά πάντα με βενζίνη.
Οι αισθητήρες του συστήματος δίνουν άμεσα το πράσινο φως κι έτσι ο κινητήρας αλλάζει σε υγραέριο χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία. Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 100 χλμ./ώρα από στάση στο Captur TCe 100 LPG έρχονται σε 13 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 173 χλμ./ώρα. Το 6άρι κιβώτιο με την σχετικά κοντή κλιμάκωση διασφαλίζει ζωντάνια στο σύνολο, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό και διευκολύνει στο να διατηρείς τον κινητήρα στο ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας του.
Ο επιλογέας του σασμάν έχει θετικό κούμπωμα και σχετικά μικρές διαδρομές. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν γραμμικό πεντάλ και σωστή αντίσταση, με την πλούσια έκδοση Techno της δοκιμής να φέρει ηλεκτρικό χειρόφρενο και να προσθέτει στον πίσω άξονα δισκόφρενα αντί για ταμπούρα.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, μέσω του συστήματος πολυμέσων ή του πλήκτρου στο τιμόνι, μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας, Comfort, Eco, Sport και MySense, που επηρεάζουν το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και τον κλιματισμό, ενώ διαφοροποιούν την εμφάνιση του πίνακα οργάνων και την απόχρωση του ατμοσφαιρικού φωτισμού.
Αλλαγές συναντάμε και στην ανάρτηση του ανανεωμένου Renault Captur, με νέα γεωμετρία και επαναρυθμισμένα αμορτισέρ. Το αποτέλεσμα είναι να διατηρήσει το ευχάριστο πρόσωπο που γνωρίζουμε, με ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά, λογική κλίση στις στροφές και άνεση υψηλού επιπέδου, μόνο που τώρα έχει ποιοτικότερη λειτουργία και ελαφρώς πιο άμεσες αντιδράσεις. Το τιμόνι με την σειρά του έχει επανακαλιμπραριστεί και είναι αρκετά άμεσο και με σωστό βάρος, αλλά θα θέλαμε να προσφέρει λίγη περισσότερη αίσθηση.
Ακόμα, η απόσταση των 17 εκ. από το έδαφος, σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί με άνεση σε έναν πατημένο χωματόδρομο. Τα όρια σε αυτές τις συνθήκες θα τα θέσουν τα ελαστικά δρόμου και φυσικά η έλλειψη ρεζέρβας (υπάρχει η κουλούρα του LPG στη θέση της).
Ωδή στην οικονομία
Η Renault είναι μία από τις ελάχιστες εταιρείες που δίνουν την επιλογή αγοράς έκδοσης διπλού καυσίμου. Παρά το γεγονός ότι το υγραέριο (LPG) δεν ανήκει στα δημοφιλή καύσιμα, η Renault ποντάρει σε αυτό για τους προφανείς λόγους. Δεν είναι μόνο οι φοροαπαλλαγές που προσφέρουν ορισμένα κράτη της Ε.Ε. για αυτού του είδους τις εκδόσεις, αλλά και το χαμηλό κόστος χρήσης που προσφέρουν στον ιδιοκτήτη τους.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ένας από τους κυριότερους λόγους για την αγορά του ανανεωμένου Captur LPG είναι το χαμηλό κόστος μετακίνησης όταν καταναλώνετε υγραέριο. Το αντίστοιχο ρεζερβουάρ βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και χωράει 40 lt, ενώ είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και διαθέτει πολλές δικλείδες ασφαλείας (ειδικές βαλβίδες, βαθμός πλήρωσης 80% κ.ά.). Επίσης, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης δεν έχει διαφοροποιηθεί, διατηρώντας τα 48 του λτ.
Η μέση κατανάλωση είναι 7,4 λτ. βενζίνης/100 χλμ. και 8,3 λτ. LPG/100 χλμ, με τα δύο ρεζερβουάρ να δίνουν αθροιστική αυτονομία πάνω από 1.100 χλμ. (1.131 χλμ.). Από αυτά, τα 649 χλμ. μπορούν να γίνουν με βενζίνη και τα υπόλοιπα 482 χλμ με υγραέριο. Έτσι το κόστος για 100 χλμ. με χρήση βενζίνης είναι 13,01 ευρώ (1,759 ευρώ/λτ) και με LPG μόλις 7,15 ευρώ (0,861 ευρώ/λτ). Ακόμα, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το δίκτυο με LPG βρίσκεται σχεδόν παντού, αναβαθμίζοντας αρκετά το μοντέλο στα μάτια και την τσέπη αυτού που θέτει ως προτεραιότητα το χαμηλό κόστος καυσίμου, σε όποιο σημείο της χώρας και εάν βρίσκεται.
Αντί συμπεράσματος
Το Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Evolution, Evolution Plus και Techno, με την τιμή εκκίνησης να έχει καθοριστεί στα 21.950 ευρώ (μετά από προωθητική ενέργεια). Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα είναι η πιο προσιτή της γκάμας και είναι 800 ευρώ φθηνότερη από αυτή των 90 ίππων που δεν έχει το σύστημα υγραεριοκίνησης.
Από την βασική κιόλας έκδοση Evolution, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι καλός, ενώ όπως είναι λογικό γίνεται πιο πλήρης όσο ανεβαίνουμε έκδοση. Ακόμα, η εργοστασιακή εγγύηση που καλύπτει το νέο μοντέλο είναι 5ετής.
Εν κατακλείδι, το ανανεωμένο Renault Captur παραμένει από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, με το πιο σύγχρονο παρουσιαστικό να του προσθέτει δυναμισμό και ακόμα πιο έντονη παρουσία στο δρόμο.
Παράλληλα, η έκδοση διπλού καυσίμου που δοκιμάσαμε μοιάζει ιδανική στην μεταβατική περίοδο που διανύει η αυτοκίνηση, με πολλά πλεονεκτήματα οικονομοτεχνικής φύσεως που επιτρέπουν μετακινήσεις χωρίς δεύτερη σκέψη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη-υγραέριο, 100 PS/4.600-5.000 σ.α.λ., 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 13 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 173 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,1 λτ./100 χλμ.(βενζίνη)-7,6 λτ./100 χλμ.(LPG), 137-138 γρ./χλμ.(βενζίνη)-120-121 γρ./χλμ.(LPG)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.239/1.797/1.575 χλστ., 2.639 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.279 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422-536 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 21.950 ευρώ / 0 ευρώ