Η Nissan λάνσαρε πρόσφατα το νέο Qashqai και σειρά για δοκιμή έχει η ισχυρότερη και αυτόματη έκδοση του δημοφιλούς ιαπωνικού SUV.
Το Qashqai είναι το σημαντικότερο μοντέλο στην σύγχρονη ιστορία της Nissan. Όχι μόνο γιατί δημιούργησε τάσεις που ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές, αλλά επειδή κατάφερε μέσα σε 15 χρόνια ζωής να πουλήσει εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά την υφήλιο.
Η σχεδίαση του νέου Nissan Qashqai δεν διαφοροποιήθηκε αισθητά για ευνόητους λόγους. Έτσι, είναι σίγουρο ότι αντικρίζοντας την φιγούρα του δεν θα μπερδευτεί κανένας για το ποιόν του, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μια σχεδιαστική συνέχεια που αρέσει σε αρκετούς.
BUY NOW
Στο εμπρός μέρος, η κλασική για Nissan μάσκα V-Motion είναι ιδιαίτερα τονισμένη και δανείζεται στοιχεία από το πιο νεανικό Juke, ενώ τα λεπτά φώτα τύπου LED προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό. Το ίδιο ισχύει και για τους κάθετους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα, με την κεντρική εισαγωγή αέρα να αποτελεί αισθητική συγγένεια με την προηγούμενη γενιά.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες ανάγλυφες επιφάνειες με τις τονισμένες ακμές να αγκαλιάζουν τους μυώδεις πίσω ώμους, ενώ η γραμμή παραθύρων που ενώνεται με το πίσω παρμπρίζ δημιουργεί το εφέ της “αιωρούμενης οροφής”. Την αρκετά πιο δυναμική εμφάνιση σε σχέση με το παρελθόν τονίζει και η σχεδίαση του πίσω μέρους, που πλέον είναι πιο “αιχμηρό”. Επιπλέον, ακόμα και οι βασικές σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες των δύο πιο βασικών εκδόσεων (Elite και Premium), δεν δείχνουν παράταιρες.
Το “τονισμένο” παρουσιαστικό ενισχύεται και από τις αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και το φέρνουν πιο κοντά στην καρδιά της ευτραφούς κατηγορίας. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του είναι 4.425 χλστ. (+35 χλστ.), το πλάτος 1.835 χλστ.(+32 χλστ.), το ύψος 1.625 χλστ. (10 χλστ.) και το μεταξόνιο 2.665 χλστ. (+20 χλστ.).
Ευρύχωρο και καλοβαλμένο
Οι αυξημένες διαστάσεις ευνόησαν και τους χώρους των επιβατών, που πλέον καθίζουν με αρκετή άνεση τέσσερις ψηλούς ενήλικους, με έναν τρίτο πίσω στο κέντρο να μην δυσανασχετεί. Το μπες βγες είναι αρκετά εύκολο, με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν σχεδόν 90 μοίρες. Ο χώρος αποσκευών κέρδισε και αυτός με την σειρά του 74 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 504. Έχει μεγάλο άνοιγμα, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, γάντζους για χειραποσκευές και από κάτω του κρύβει μια ρεζέρβα ανάγκης με τα εργαλεία της. Σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος θα δημιουργηθεί μεγάλο σκαλοπάτι, κάτι που λύνεται όμως με το διπλό πάτωμα των ακριβότερων εκδόσεων (N-Connecta και πάνω).
Η σχεδίαση του ταμπλό δημιουργεί ένα νοητό V που τονίζει την κεντρική κονσόλα, με τα υλικά που το αποτελούν να είναι αρκετά καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά. Το μοντάρισμα των υλικών έχει γίνει προσεκτικά και δείχνουν ότι θα αντέξουν στον χρόνο. Η εργονομία είναι πολύ καλή και όλοι οι φυσικοί διακόπτες έχουν πολύ όμορφη αίσθηση.
Ο οδηγός θα βρει την θέση που τον βολεύει χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος, με το τελευταίο να προσφέρει και καλή πλευρική στήριξη. Η ορατότητα περιμετρικά δεν προβληματίζει και υποβοηθάται από τους μεγάλους πλευρικούς καθρέφτες. Η λήψη πληροφορίας από τον οδηγό είναι μια εύκολη υπόθεση, με την ευκρινέστατη οθόνη 7 ιντσών του υπολογιστή ταξιδίου που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο αναλογικά όργανα, να παρουσιάζει πληθώρα στοιχείων μέσα από ένα πολύ εύκολο και απλό μενού χρήσης. Το ίδιο εύκολο και απλό στην χρήση είναι και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών, την αυξημένη συνδεσιμότητα και τα φυσικά πλήκτρα για τις κύριες λειτουργίες.
Φουλ της τεχνολογίας
Το νέο Qashqai βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-C και χάρη στον σύγχρονο τρόπο συγκόλλησης των επιμέρους τμημάτων και την χρήση αλουμινίου (πόρτες, εμπρός φτερά και καπό) και συνθετικών (πίσω πόρτα) υλικών σε αρκετά τμήματα του αμαξώματος, οι μηχανικοί της Nissan κατάφεραν να αυξήσουν την ακαμψία κατά 41% και να μειώσουν το συνολικό βάρος κατά 60 κιλά, σε σχέση με το παρελθόν.
Αλλαγές συναντάμε και στα μηχανικά μέρη, όπου ο 4κύλινδρος αλουμινένιος 1.3 DiG-T ενισχύεται πλέον από ήπια υβριδικό σύστημα 12V ALiS (Advanced Lithium ion battery System). Το συγκεκριμένο σύστημα έχει μαζεμένες διαστάσεις, ζυγίζει μόλις 22 κιλά και συνεισφέρει 6 Nm ροπή σε επιτάχυνσεις από τα 20 έως τα 110 χλμ./ώρα και για έως 20 δλ.. Επιπλέον όφελος υπάρχει και από την ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ., την ομαλή λειτουργία του συστήματος stop/start και το coasting που πραγματοποιεί όταν συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο X-Tronic, όπως του αυτοκίνητου δοκιμής.
Ο συγκεκριμένος συνδυασμός έρχεται με την ισχυρή έκδοση των 158 ίππων και των 270 Nm. Το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic είναι τύπου CVT και είναι ακρετά αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν. Επιπλέον, διαθέτει σπορ πρόγραμμα λειτουργίας και paddles για χειροκίνητες αλλαγές 7 εικονικών σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, οι επιδόσεις που εξασφαλίζει στο 1.468 κιλών Qashqai κάνουν λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ. και η αίσθηση μπορεί να το επιβεβαιώσει με ευκολία. Ειδικά στο σπορ πρόγραμμα, το σύνολο δείχνει ιδιαίτερα ζωντάνο, με το κιβώτιο να έχει υποδειγματική και ήσυχη λειτουργία. Μόνο σε συνθήκες έντονης πίεσης θα ανεβάσει για λίγο τις στροφές του κινητήρα. Σε γενικές γραμμές όμως, το X-Tronic του νέου Qashqai είναι ίσως το καλύτερο CVT της αγοράς και το αποδεικνύει σε όλες τις συνθήκες χρήσης, ειδικά την αστική. Η κατανάλωση της έκδοσης κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 8 λτ./100 χλμ., τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την κατηγορία, την ισχύ και τον τύπο μετάδοσης. Ακόμα, λόγω ήπια υβριδικής τεχνολογίας, μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στον Δακτύλιο.
Η λειτουργία της ανάρτησης είναι σωστή και αθόρυβη, επιτυγχάνοντας σε μεγάλο βαθμό την χρυσή τομή μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Σε συνδυασμό μάλιστα και με την μελετημένη ηχομόνωση, η ποιότητα κύλισης του νέου Qashqai είναι κορυφαίου επιπέδου. Ακόμα, οι ανώμαλιες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων δεν της βάζουν δύσκολα, ειδικά στις εκδόσεις με τροχούς 215/65 R17, ενώ η κλίση στις στροφές δεν πρόκειται να αλλοιώσει την πορεία που έχετε χαράξει. Το τιμόνι με την σειρά του είναι γρήγορο και άμεσο, αλλά θα θέλαμε λίγο επιπλέον βάρος στο sport πρόγραμμα λειτουργίας. Το πλατύ πεντάλ φρένου όμως έχει σωστή αντίσταση και αναλογικότητα στο πάτημα, με τους τέσσερις δίσκους να μην δείχνουν σημάδια κόπωσης.
Στο ταμείο
Η αυτόματη έκδοση του Nissan Qashqai έχει τιμή εκκίνησης τα 29.790 ευρώ και αφορά την δεύτερη τη τάξη εξοπλιστική έκδοση Premium. Διαθέτει εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που δεν παρουσιάζει ελλείψεις, και σε συνάρτηση με τον ολοκληρωμένο και πιο ώριμο χαρακτήρα της τρίτης γενιάς, δημιουργείται μια εξαιρετικά συνιστώμενη και ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.333 κ.εκ. Βενζίνη 12V Mild Hybrid, 158 PS/5.500 σ.α.λ., 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο X-Tronic CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 199 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,3 λτ./100 χλμ., 142 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.425/1.835/1.625 χλστ., 2.665 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.468 κιλά
Χώρος αποσκευών: 504 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 29.790 ευρώ/99,40 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ