Πιο επίκαιρο από ποτέ, το νέο Peugeot 308 εξαργυρώνει την αποδοτικότητα ενός αποδεδειγμένης αξίας κινητήρα diesel και την αποτελεσματικότητα ενός πλαισίου που έχει να μας δώσει πολλά ακόμα.
Η ευθαρσώς διατυπωμένη πρόθεση της Peugeot να αλλάξει κατηγορία και να διεκδικήσει περίοπτη θέση ανάμεσα σε εκείνους τους κατασκευαστές που κατά παράδοση πρωταγωνιστούν στην premium αυτοκινητιστική σκηνή της Ευρώπης έκανε πολλούς να χαμογελάσουν σκωπτικά, αμφισβητώντας επί της ουσίας την ικανότητα των Γάλλων να σπάσουν το γνωστό δίπολο BMW-Mercedes ή ακόμα και να αποτελέσουν την… Audi στη θέση της Audi προσφέροντας μια χρυσή εναλλακτική.
Σχεδόν μια δεκαετία μετά, ουδείς μπορείς να αμφισβητήσει όχι μόνον τις premium βλέψεις και προοπτικές της αυτοκινητοβιομηχανίας από το περήφανο Σοσό αλλά και την ικανότητά της να ορίζει εκείνη τους κανόνες του παιχνιδιού στις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται.
BUY NOW
Τρανό παράδειγμα της θεαματικής μετεξέλιξης της Peugeot από απλό παρατηρητή σε μείζονα ρυθμιστή των εξελίξεων αποτελεί το νέο 308, το οποίο απέδειξε από την πρώτη κιόλας στιγμή ότι εξακολουθεί να υπάρχει ζωή και η ελπίδα να αναγεννηθεί μια κατηγορία με την οποία δείχνει να μην ασχολείται κανείς.
Στη σκιά, λοιπόν, των πάσης φύσεως SUVs, το νέο Peugeot 308 κατάφερε να βρει πρόσφορο έδαφος και να ξεδιπλώσει τις αρετές τους, δημιουργώντας ένα ισχυρό πόλο ανάπτυξης στο άνυδρο και αποστεωμένο segment των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.
Όλα από την αρχή
Επιλέγοντας να κινηθεί κόντρα στο ρεύμα, το ασημί Peugeot 308 καλείται να αποδείξει ότι όχι μόνον έχει λόγο ύπαρξης στην γκάμα ενός mainstream κατασκευαστή αλλά και ισχυρές πιθανότητες να πλασαριστεί σε μια από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας του.
Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο χρώμα αμαξώματος δεν το κολακεύει, καθιστώντας δυσδιάκριτες τις ιδιαίτερες πτυχώσεις του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος. Ακόμα και έτσι, πάντως, το νέο Peugeot 308 έχει τον τρόπο να ξεχωρίζει και κλέβει τις εντυπώσεις, επενδύοντας είτε στο προτεταμένο ρύγχος με τα κάθετης διάταξης φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, είτε στο εξαιρετικά μυώδες τελείωμα του αμαξώματος με την ενιαία «μπάρα» των φωτιστικών σωμάτων στην πέμπτη πόρτα και τον πληθωρικό διαχύτη χαμηλότερα.
Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,4 μέτρα, το νέο Peugeot 308 εξακολουθεί να κινείται εντός των ορίων της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks, έχοντας παρόλα αυτά αποκτήσει μια πιο πειστική στάση στην άσφαλτο, μεταφράζοντας τα 11 επιπλέον εκατοστά μετάλλου σε μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Τα 412 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών συνιστούν μια επίδοση ικανή για να τοποθετήσει το γαλλικό hatchback στο bucket list μιας τυπικής οικογένειας, ωστόσο, πριν μπεις στη διαδικασία να εκτιμήσεις τις χωροταξικές δεξιότητες του νέου 308 και τις πρακτικές προεκτάσεις του, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχεις εκτιμήσει τη διαφορετικότητα με την οποία προσεγγίζει τον όρο του premium το εσωτερικό του.
Το περίφημο i-cockpit είναι δίχως αμφιβολία εκείνο που κάνει τη διαφορά, αποτυπώνοντας με τον πιο εύγλωττο τρόπο την απόφαση των Γάλλων να μην ακολουθήσουν τη σχεδιαστική πεπατημένη, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να φλερτάρουν με την υπερβολή.
Η πολυεπίπεδη αρχιτεκτονική του ταμπλό, η μικρή διάμετρος του ελλειπτικού τιμονιού, η θέση του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο κεντρική οθόνη ελέγχου της κεντρικής κονσόλας χωρίζεται σε δύο μέρη ώστε φιλοξενήσει τα περίφημα i-toggles, καθιστούν οποιαδήποτε σύγκριση με τον ανταγωνισμό περιττή.
Προφανώς η εργονομία δεν αγγίζει την τελειότητα, καθώς αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να συμβιβαστείς με τη θέση οδήγησης και τη θέαση των ενδείξεων του πίνακα οργάνων, ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό για να μετριάσει τις εντυπώσεις από το πιλοτήριο του νέου Peugeot 308.
Diesel über alles
Είδος υπό εξαφάνιση, ακόμα και στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks, o τετρακύλινδρος κινητήρας diesel με χωρητικότητα μόλις 1,5 λίτρου και απόδοση 130 ίππων αποτελεί ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα του νέου Peugeot 308 απέναντι στον ανταγωνισμό.
Ένα πλεονέκτημα το οποίο προκύπτει αβίαστα από την ασύγκριτη αποδοτικότητα του πετρελαιοκίνητου συνδυασμού και μεταφράζεται σε τιμές κατανάλωσης που ακόμα και ένα αξιοπρεπές υβριδικό θα δυσκολευτεί να «πιάσει».
Τα 4,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα σε ένα ταξίδι μεγαλύτερο των 750 χιλιομέτρων είναι αν μη τι άλλο μια επίδοση ενδεικτική των δυνατοτήτων του τετρακύλινδρου BlueHDi των 1.499 κ.εκ., ο οποίος έχει στο πλευρό του το αποδειγμένης αξίας οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Aisin.
Διεκδικώντας το μέγιστο στον τομέα της αποδοτικότητας ίσως είναι κρίσιμο να καταφύγει κανείς και στο αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης (βλέπε ECO) το οποίο προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόκρισης του κινητήρα, όπως άλλωστε και τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων.
Σε αντίθετη περίπτωση, το πρόγραμμα Sport είναι εκείνο που πρόκειται να υπηρετήσει αποτελεσματικότερα την αποστολή σου, επιτρέποντας στο σύστημα κίνησης-μετάδοσης να ακονίσει τα αντανακλαστικά του.
Αν και η full επίθεση δείχνει να μην ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία της συγκεκριμένης έκδοσης, οι 130 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 300 Nm μέγιστης ροπής εξασφαλίζουν τον απαιτούμενο ρυθμό στα περίπου 1.300 κιλά του καλοκάγαθου γαλλικού Λέοντα.
Ένας αλλά Λέων
Η συνέχεια ανήκει στο πλαίσιο ή αν προτιμάτε στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα η οποία φέρει την κωδική ονομασία EMP2 και συντροφεύει πλέον όχι μόνον γαλλικές αλλά και γερμανικές κατασκευές.
Το νέο Peugeot 308 έχει διατηρήσει το γνώριμο από το πρόσφατο παρελθόν ανάλαφρο πάτημα, μόνο που στη νέα γενιά του η ευελιξία που προσφέρει το εξαιρετικά άμεσο σύστημα διεύθυνσης συνοδεύεται από την εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα και την αδιαπραγμάτευτη νηφαλιότητα με την οποία το γαλλικό μικρομεσαίο διαχειρίζεται ακόμα και καταστάσεις κρίσης.
Με ανεπαίσθητες υποχωρήσεις στον τομέα της άνεσης, το Peugeot 308 δείχνει να πατά στην άσφαλτο με αυτοπεποίθηση, δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό να βρει πολύ γρήγορα τα πατήματά του και να προσαρμοστεί ή ακόμα και να ταυτιστεί με τις όποιες ιδιαιτερότητες του γαλλικού συνόλου.
Τόσο ο μπροστινός άξονας όσο και ο πίσω με την ταπεινότερη επιλογή του ημιάκαμπτου άξονα δείχνουν ακλόνητοι ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο παίρνοντας το μέγιστο από τα χαμηλοπρόφιλα Michelin Primacy 4 και τα αριστοτεχνικά «ζυγισμένα» ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου.
Αντί συμπεράσματος
Το νέο Peugeot 308 δίνει νέο νόημα στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks αλλά και σε έναν πετρελαιοκίνητο συνδυασμό, από τον όποιο δεν λείπει ούτε η αποδοτικότητα ούτε φυσικά και οι επιδόσεις.
Ξεπερνώντας, έστω και οριακά, τα 31.000 ευρώ για ένα μικρομεσαίο hatchback, οφείλεις να έχεις υψηλές προσδοκίες και απαιτήσεις, τις οποίες το Peugeot 308 μπορεί και μάλιστα με ευκολία να ικανοποιήσει.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Peugeot 308 1.5 BlueHDi130 EAT8
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. diesel, 130 PS/3.750 σ.α.λ., 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 207 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,5 λτ./100 χλμ., 120 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.367/1.852/1.444 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.312 κιλά
Χώρος αποσκευών: 412 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 31.100 ευρώ / 0 ευρώ