Με premium χαρακτήρα και δυναμική αισθητική, τα Mercedes GLA και Peugeot 3008 μπαίνουν σε πρώτο πλάνο για όσους επιθυμούν ένα πολυτελές SUV. Συγκρίνουμε τα δύο μοντέλα στις βασικές τους εκδόσεις.
Το 3008 είναι το μοντέλο που άλλαξε πριν μερικά χρόνια την εικόνα της Peugeot, εισάγοντας μια νέα premium φιλοσοφία που βρίσκουμε -πλέον-σε κάθε αυτοκίνητο των Γάλλων. Σήμερα, στην ανανεωμένη του εκδοχή, το 3008, είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ φιγουράροντας στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της κατηγορία των μικρομεσαίων SUV για το πρώτο εξάμηνο του 2021, με 1.143 ταξινομήσεις.
Στην άλλη πλευρά τώρα, ο εκπρόσωπος της Mercedes στα compact SUV είναι η GLA, που διαγράφει και αυτή μια πολύ καλή πορεία στην κατηγορία. Το γερμανικό μοντέλο, στη δεύτερη πλέον γενιά του, έρχεται με πιο σύγχρονη αισθητική και με όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές καινοτομίες της Mercedes στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας.
BUY NOW
Στη χώρα μας, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και για τα δύο μοντέλα συγκεντρώνουν οι βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις στις οποίες βρίσκουμε δύο μοτέρ με παραπλήσια απόδοση. Η γερμανική σχολή προτάσσει τον 1.333 κυβικών εκατοστών κινητήρα με 136 ίππους στην αρχική έκδοση GLA 180 (διατίθεται και σε ισχυρότερη version με 163 άλογα), που συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT. H Peugeot εφοδιάζει το 3008 με τον 3κύλινδρο 1,2 PureTech απόδοσης 130 ίππων, όπου για την περίσταση, συνεργάζεται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο του PSA Group (στάνταρ 6άρι μηχανικό).
Ξεκινώντας από τον υποκειμενικό τομέα της αισθητικής, οι δύο κατασκευές διαθέτουν ξεχωριστά μοναδικά χαρακτηριστικά. Η φιλοσοφία της Mercedes περιλαμβάνει απλές και λιτές γραμμές, σε ένα compact αμάξωμα μήκους 4.410 χλστ., και με έμφαση στον SUV χαρακτήρα. Δυναμικό στοιχείο εδώ αποτελεί το μεγάλο μεταξόνιο των 2.729 χλστ., που δίνει την εντύπωση πως έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Στην περίπτωση του "Λέοντα", το εμπρόσθιο μέρος θα συγκεντρώσει τις περισσότερες εντυπώσεις, όπου στο ανανεωμένο 3008 έχει τοποθετηθεί μια νέα εμπρόσθια μάσκα και φωτιστικά σώματα πιο δυναμικής σχεδίασης από ό,τι στο προ-ανανέωσης μοντέλο. Το γαλλικό μοντέλο είναι μεγαλύτερο σε μήκος συγκριτικά με την GLA φτάνοντας τα 4.447 χλστ. (+37 χλστ.) και στο σύνολο του δείχνει πιο επιβλητικό και πιο ογκώδες.
Μάχη χώρων και ποιότητας
Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με δύο πλήρως σύγχρονα -απολύτως εναρμονισμένα με τα premium στάνταρ- εσωτερικά. Στο 3008 επιπλέον πόντους δίνει το Digital i-Cockpit και η μεγάλη συμπαγής κεντρική κονσόλα. Διαθέσιμα είναι, επίσης, όλα τα στοιχεία συνδεσιμότητας και άνεσης στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά, η Mercedes διαθέτει εφάμιλλη ποιότητα κατασκευής, με υψηλά στάνταρ, και το σύστημα πολυμέσων MBUX να μπαίνει σε πρώτο πλάνο (στη βασική έκδοση διατίθεται με δύο οθόνες 7 ιντσών).
Η GLA, λόγω της σχεδίασής της, παρέχει περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ωστόσο, το Peugeot 3008 είναι πιο πλατύ σε διαστάσεις και διαθέτει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στα 520 λίτρα (435 λίτρα στη GLA). Συνολικά, το SUV της Peugeot διαθέτει ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό με περισσότερα στοιχεία πρακτικότητας.
130 PS vs 136 PS
Όπως προαναφέραμε, η GLA 180 εφοδιάζεται με τον 1,3 τούρμπο βενζινοκινητήρα του Renault Group, o οποίος διαθέτει απόδοση στα 136 άλογα και 200 Nm ροπής. Το αμάξωμα των 1.485 κιλών κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φθάνει στα 200 χλμ./ώρα. Η Mercedes υπόσχεται μέση κατανάλωση στα 5,9 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να συγκρατούνται σε χαμηλά επίπεδα (134 γρ./χλμ.). Ο τρικύλινδρος 1.200άρης της Peugeot, με απόδοση στα 130 άλογα, παρουσιάζει μεγαλύτερη ροπή 230 Nm, προσφέροντας παραπλήσιες επιδόσεις στο 3008 (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα). Και στις δύο περιπτώσεις, η συνεργασία κινητήρα-αυτόματου κιβωτίου είναι αρμονική και έτσι, έχουμε να κάνουμε με δύο ομοιογενή σύνολα που δε θα προβληματίσουν.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, η Mercedes GLA θα επιδείξει έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα, κυρίως λόγω της πιο σφιχτής ανάρτησης, εμφανίζοντας μικρότερες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές και περισσότερη αμεσότητα στις αντιδράσεις της. Το Peugeot 3008 από την πλευρά του, προσφέρει έναν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα, όντας αρκετά άνετο με πολύ καλό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου από την ανάρτηση και παράλληλα, αρκούντως οδηγοκεντρικό, γρήγορο στο στρίψιμο και με μικρό, σπορτίφ τιμόνι που αρέσει.
Συμπέρασμα
Σε πρακτικό επίπεδο έχουμε να κάνουμε με δύο premium μικρομεσαία SUV, που μπορούν να καλύψουν κάθε ανάγκη. Και τα δύο είναι πλήρως εξοπλισμένα στις βασικές εκδόσεις, με τα μηχανικά σύνολα να προσφέρουν παραπλήσιες επιδόσεις. Ωστόσο, η διαφορά στην τιμή τους ακόμη και με την έξτρα χρέωση του αυτόματου κιβωτίου στο 3008 (βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 30.000 ευρώ έναντι 34.300 της GLA) και οι μεγαλύτεροι χώροι του Peugeot συγκριτικά με τη Mercedes, δίνουν σαφές προβάδισμα στο 3008.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 PS
Κινητήρας: Βενζίνης, 1,2 λίτρα, 130 PS, 230 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,4 λτ./100 χλμ., 146 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.447/1.841/1.624 χλστ., 2.672 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.395 κιλά
Χώρος αποσκευών: 520 λτ.
Τιμή: Από 25.200 ευρώ (με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Mercedes GLA 180
Κινητήρας: Βενζίνης, 1,3 λίτρα, 136 PS, 200 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,9 λτ./100 χλμ., 134 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.410/1.834/1.611 χλστ., 2.729 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.495 κιλά
Χώρος αποσκευών: 435 λτ.
Τιμή: Από 34.309 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ