Δοκιμάζουμε το νέο BYD Seal U DM-i AWD των 324 ίππων

BYD-Seal-U-DM-I

H BYD δημιουργεί έναν νέο πυλώνα στη νεοσύστατη γκάμα της, επενδύοντας στη μεγαλοπρέπεια ενός μεσαίων διαστάσεων SUV και στην εντυπωσιακή αποδοτικότητα ενός προηγμένου plug-in υβριδικού συνόλου.

Η BYD συστήθηκε και μάλιστα προσφάτως στο ελληνικό κοινό ως μια κινεζική υπερδύναμη, ως τη μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που διαθέτει τη δεδομένη χρονική στιγμή την απαραίτητη εξειδίκευση ή αν προτιμάτε την τεχνολογία ώστε να καταστήσει αμφίβολη την απόλυτη κυριαρχία της Tesla στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.

Τα νούμερα δικαιώνουν όσους επένδυσαν στην άσημη, μέχρι πριν από λίγους μήνες, BYD, μιας και η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα κόψει, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, πρώτη το νήμα των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμια κλίμακα, εκθρονίζοντας τη μέχρι πρότινος ανίκητη Tesla.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση, μάλιστα, που αθροίσει κανείς στις πωλήσεις της BYD και τις εξηλεκτρισμένες προτάσεις, κοινώς τα plug-in υβριδικά μοντέλα, τότε η ψαλίδα ανάμεσα στους δύο κατασκευαστές ανοίγει ακόμα περισσότερο την ψαλίδα, δημιουργώντας μια νέα τάξη πραγμάτων που δύσκολα θα ανατραπεί.

Στην κατηγορία των plug-in υβριδικών προτάσεων ανήκει και το BYD Seal U DM-i, στην κορυφαία έκδοση του οποίου ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου συνδυάζεται με δυο ηλεκτρικά μοτέρ, αποδίδοντας συνδυαστικά 324 ίππους και 500 Nm ροπής.

Μέγεθος που επιβάλλεται

Οι αριθμοί που συνοδεύουν τo πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή πορεία της BYD είναι αναμφίβολα εντυπωσιακοί, όπως εντυπωσιακή είναι και η κορμοστασιά ενός μεσαίων διαστάσεων SUV, το οποίο μετρά σχεδόν 4,8 μέτρα μετάλλου.

Αν βάλει κανείς στην εξίσωση και το εξίσου επιβλητικό σχεδιαστικό του αποτύπωμα, τότε εύκολα καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι το BYD Seal U DM-i έχει τον τρόπο όχι μόνο να ξεχωρίζει αλλά και να επιβάλλεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD-Seal-U-DM-I

Το λογότυπο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο ρύγχος του αμαξώματος λύνεις τις όποιες απορίες για την καταγωγή του, ενώ οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν κοινά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά με τις μέχρι σήμερα γνωστές προτάσεις του κατασκευαστή.

Άλλωστε το Seal U προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, με ελάχιστες σχεδιαστικές διαφορές από τη plug-in υβριδική εκδοχή του που βρέθηκε στα χέρια μας.

Στα 46.500 ευρώ -αυτή είναι η τιμή για το plug-in υβριδικό Seal U των 324 ίππων- δεν χωρούν εξοπλιστικοί… πειραματισμοί και αυτό φαίνεται να το γνωρίζουν πολύ καλά οι άνθρωποι της BYD, δίνοντας τοn καλύτερό τους εαυτό και γεμίζοντας με περισσότερο ή λιγότερο χρήσιμα καλούδια τη μία και μοναδική έκδοση Design.

BYD-Seal-U-DM-I
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ίσως οι τροχοί των 19 ιντσών αποδειχθούν “λίγοι” στο αχόρταγο μάτι των καλοζωισμένων millennials, ωστόσο, δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε υπέρ της συγκεκριμένης επιλογής, από τη στιγμή μάλιστα που τα ελαστικά του Seal U DM-i έρχονται από το πάνω ράφι με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για το εύρος των δυνατοτήτων τους.

Η ίδια, ακριβώς, στρατηγική έχει ακολουθηθεί και σε ό,τι αφορά στον “ηλεκτρονικό” εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Το γεγονός ότι το cockpit είναι πλήρως ψηφιοποιημένο δεν αποτελεί είδηση, ακόμα και έτσι βέβαια οφείλει κανείς να αναφερθεί στα υψηλής ευκρίνειας πάνελ που έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην κεντρικά τοποθετημένη, και περιστρεφόμενη παρακαλώ, οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

BYD-Seal-U-DM-I

Η τελευταία έχει διαγώνιο 15,6 ιντσών και ανήκει πέρα από κάθε αμφιβολία στα εξοπλιστικά highlights, δίνοντας το έναυσμα να περιπλανηθείς στο μάλλον σύνθετο περιβάλλον χρήστη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κοινώς απαιτούνται αρκετές… εργατοώρες ώστε να εξοικειωθείς με τις ιδιαιτερότητες του ψηφιακού κόσμους του Seal U DM-i και να αποκωδικοποιήσεις ακόμα και τις πληροφορίες που σου προσφέρει ο υπεραναλυτικός, κατά τ’ άλλα, υπολογιστής ταξιδίου.

BYD-Seal-U-DM-I

Οι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, όπως και στο τιμόνι, δίνουν κάποιες λύσεις, προσφέροντας απευθείας πρόσβαση σε ορισμένες λειτουργίας, την ίδια στιγμή που το head-up display σού επιτρέπει να επεξεργάζεσαι μια ευρύτατη γκάμα πληροφοριών χωρίς να χρειάζεται να τραβήξεις το βλέμμα σου από τον δρόμο.

Το γεγονός ότι το κάθισμα έχει τοποθετηθεί ψηλότερα απ’ ότι ενδεχομένως θα ήθελες αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που απαιτεί εξοικείωση, ενισχύοντας μολαταύτα την περιμετρική ορατότητα.

BYD-Seal-U-DM-I
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μένοντας στον θάλαμο επιβατών, θα αποτελούσε παράληψη αν δεν στεκόταν κανείς στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του Seal U DM-i. Με δεδομένο το μέγεθος, τον χαρακτήρα αλλά και το… ταμπελάκι της τιμής, το SUV της BYD είναι καταδικασμένο να κινηθεί σε ένα άρτιο, αν όχι υψηλό επίπεδο σε ό,τι αφορά στην ποιότητα της κατασκευής.

Παρατηρώντας, λοιπόν, τις επιμέρους επιφάνειες του εσωτερικού, μπορείς να διαπιστώσεις ότι ως έναν βαθμό, το BYD Seal U DM-i στέκεται αντάξιο των υψηλών προσδοκιών. Οι επιφάνειες του ταμπλό είναι “ντυμένες” με ένα εξαιρετικά ποιοτικό αφρώδες πλαστικό, ενώ και η εκτεταμένη χρήση της μαύρης λάκας στις μετωπικές φάσες χαρίζει έναν… γερμανικό αέρα στον διάκοσμο του εσωτερικού. Αντιθέτως, οι βαμμένες πλαστικές επιφάνειες αποτυγχάνουν να προσδώσουν το φινίρισμα του αλουμινίου, υποβαθμίζοντας τη συνολική εικόνα.

BYD-Seal-U-DM-I

Κλείνοντας το κεφάλαιο του θαλάμου επιβατών, ο λόγος περνά στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, με τους μεν και τους δε να εξαργυρώνουν, στον βαθμό που τους το επιτρέπει και η plug-in υβριδική τεχνολογία, τις επιβλητικές διαστάσεις του αμαξώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα 425 λίτρα του χώρου αποσκευών απέχουν από την κορυφαία επίδοση της κατηγορίας, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.

Ο υβριδικός άγνωστος X

Το plug-in υβριδικό σύστημα του Seal U, το περίφημο DM-i, έχει εξελιχθεί από την ίδια την BYD και μέχρι σήμερα δεν είχε καταθέσει τα διαπιστευτήριά του στο ελληνικό κοινό, πραγματοποιώντας έτσι μια άτυπη πρεμιέρα.

Στην καρδιά του υβριδικού συνόλου βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1.497 κ.εκ. και απόδοδσης 131 ίππων. Στο έργο του θερμικού κινητήρα συμβάλλουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το πρώτο βρίσκεται τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα και παράγει 204 ίππους ενώ το δεύτερο κινεί τους πίσω τροχούς με τη μέγιστη ισχύ των 164 ίππων.

BYD-Seal-U-DM-I
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι προδιαγραφές του plug-in υβριδικού συστήματος συμπληρώνουν οι LFP μπαταρίες των 18,3 kWh, καθώς και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης E-CVT.

Διατηρώντας τις “εργοστασιακές” ρυθμίσεις και αποφεύγοντας τις υπερβολές, ο θερμικός κινητήρας εμπλέκεται στην κίνηση του αυτοκινήτου από τη στιγμή που το ενεργειακό φορτίο των μπαταριών προσεγγίσει το 25%.

Έως εκείνη τη στιγμή, ο δείκτης της κατανάλωσης ενέργειας διατηρήθηκε σταθερά κάτω από τις 16 kWh/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι σε αστικές και περιαστικές διαδρομές το plug-in υβριδικό Seal U μπορεί σε πραγματικές συνθήκες να αγγίξει την ηλεκτρική αυτονομία των 100 χιλιομέτρων.

BYD-Seal-U-DM-I

Σίγουρα τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα αν η αναιμική ένταση της ανάκτησης ενέργειας ήταν σημαντικά μεγαλύτερη, ώστε να ανακτάται περισσότερη ισχύς κάθε φορά που οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το αριστερό πεντάλ.

Βέβαια το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στη λειτουργία του plug-in υβριδικού της BYD είναι ο τρόπος με τον οποίο ο θερμικός κινητήρας συνεργάζεται με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και κυρίως με εκείνο που είναι επιφορτισμένο με την κίνηση των μπροστινών τροχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι λίγες, λοιπόν, εκείνες οι φορές που «αναγκάζεσαι» να καταφύγεις στις ψηφιακές προβολές του πίνακα οργάνων ώστε να βεβαιωθείς ότι στην κίνηση του αυτοκινήτου συμμετέχει πλέον και ο βενζινοκινητήρας, μιας και η εξαιρετικά ομαλή μετάβαση από το ηλεκτρικό στο υβριδικό καθεστώς περνά σχεδόν απαρατήρητη.

Στα επίπεδα ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου διατηρείται άλλωστε και ο θόρυβος/κραδασμός, ενισχύοντας την άποψη ότι κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του BYD Seal U DM-i ίσως να βρίσκεται το πιο προηγμένο και αποτελεσματικό plug-in υβριδικό σύστημα των ημερών μας.

Μιλώντας για αποτελεσματικότητα, από τη στιγμή που θα βγεις από το «παράθυρο» των περίπου 100 χιλιομέτρων ηλεκτρικής αυτονομίας και το Seal U DM-i περάσει στην υβριδική λειτουργία, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου θα κυμανθεί, ανάλογα με τον ρυθμό που θα επιλέξεις να κινηθείς, μεταξύ 6,5 και 7,5 λίτρων/100 χλμ., τιμή άκρως ενθαρρυντική με δεδομένο το μέγεθος και τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προσανατολισμένο στην άνεση

Στο άκουσμα των 324 ίππων και ενός plug-in υβριδικού συνόλου που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο εξασφαλίζει την κίνηση και στους δύο άξονες, το BYD Seal δημιουργεί υψηλές προσδοκίες, όχι μόνον γι’ αυτές καθ’ αυτές τις επιδόσεις του -η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία τοποθετεί τον πήχη στα 5,8 δευτερόλεπτα για την τυπική διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα- αλλά και για τη γενικότερη παρουσία του στην άσφαλτο.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τη διαθέσιμη ισχύ και τον τρόπο με τον οποίο αυτή μοιράζεται στους δύο άξονες, γίνεται από την πρώτη στιγμή κατανοητό ότι από το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο δεν λείπει η δύναμη και η ικανότητα να ανταποκρίνεται στα θέλω του οδηγού.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport ο χρόνος αντίδρασης του κινητήριου συνόλου μειώνονται περαιτέρω και το Seal U DM-i φαντάζει έτοιμο να υπερασπιστεί τη θέση του στη μέχρι πρότινος αμιγώς ηλεκτροκίνητη γκάμα της BYD.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση, βέβαια, με το υβριδικό σύνολο, το πλαίσιο δεν μοιάζει ικανό να ακολουθήσει έναν δυναμικότερο προσανατολισμό, παραμένοντας σε έναν ράθυμο βιορυθμό και διατηρώντας την άνεση στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων του.

Ανεξαρτήτως προγράμματος οδήγησης, ο όγκος των πληροφοριών που καταλήγει στα χέρια σου μέσα από το σύστημα διεύθυνσης είναι μάλλον περιορισμένος και η γενικότερη αίσθηση δεν απέχει από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

Αντιστοίχως, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης ευνοούν τις κινήσεις του αμαξώματος, ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πίεσης, και δεν σε προδιαθέτουν να αναπτύξεις έναν ρυθμό, ξένο προς τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Με την τετρακίνηση να λειτουργεί αν και εφόσον χρειαστεί ως δικλίδα ασφαλείας και τα ηλεκτρονικά να παρεμβαίνουν εξίσου αποτελεσματικά «απαγορεύοντας» ουσιαστικά οποιαδήποτε απόκλιση από την αυστηρώς προβλεπόμενη τροχιά, δεν τίθεται προφανώς ζήτημα ευστάθειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τουναντίον, έχοντας στη φαρέτρα μια ευρύτατη γκάμα προγραμμάτων οδήγησης, το BYD Seal U DM-i υπόσχεται πρόσβαση

Εν κατακλείδι

Η BYD κερδίζει και το στοίχημα της plug-in υβριδικής τεχνολογίας, παρουσιάζοντας ένα σύνολο με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά. Σίγουρα ένα από τα πλέον αποτελεσματικά και προηγμένα της ελληνικής αγοράς, που θα σε κάνει να εξετάσεις πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο της επένδυσης 46.500 ευρώ σε έναν μη ηλεκτροκίνητο συνδυασμό, όταν με το ίδιο ποσό μπορείς να αποκτήσεις ένα κορυφαίο σε προδιαγραφές EV.

Τεχνικά χαρακτηριστικά BYD Seal U DM-i

Κινητήρας: 1.497 κ.εκ. βενζίνη, 131 PS/5.200 σ.α.λ., 220 Νm/1.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας μπροστά: 204 PS
Ηλεκτροκινητήρας πίσω: 164 PS
Συνδυαστική ισχύς: 324 PS, 550 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο Ε-CVT, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,2 λτ./100 χλμ., 26 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.775/1.890/1.670 χλστ., 2.765 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.100 κιλά
Χώρος αποσκευών: 425-1.440 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 46.500 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ