Το Renault Clio αποκτά μια νέα, άκρως συναρπαστική εμφάνιση και ταυτόχρονα την ικανότητα να στέκεται στην κορυφή μιας κατηγορίας στην οποία δραστηριοποιείται για περισσότερα από 30 χρόνια.
Οι συνολικά πέντε γενιές και τα σχεδόν 16 εκατομμύρια πωλήσεων περιγράφουν με τον πλέον εύγλωττο τρόπο την επιτυχία ενός αυτοκινήτου που όρισε την τύχη και τη μορφή μιας ολόκληρης κατηγορίας, αλλάζοντας μια για πάντα την αντίληψη μας για τα μικρά και τηρουμένων των αναλογιών προσιτά τετράτροχα των ελληνικών δρόμων.
Ο λόγος για το γνωστό σε όλους Renault Clio, το οποίο περνά πλέον σε μια νέα εποχή μετά και τον ολοκληρωτικό ανασχεδιασμό των επιφανειών του αμαξώματός του.
BUY NOW
Αρκεί μια γρήγορη ματιά στο ρύγχος του αμαξώματος ώστε να αντιληφθεί κανείς την ένταση και την έκταση των παρεμβάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί εκεί, χαρίζοντας στο γαλλικό supermini μια δυναμικότερη και αναμφίβολα πιο αιχμηρή όψη.
Στην περίπτωση μάλιστα που μιλάμε για τις δύο κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις, Techno και Esprit Alpine, η εικόνα του ανανεωμένου Renault Clio αποκτά αυτομάτως ακόμα πιο εξεζητημένα χαρακτηριστικά.
Σε κάθε περίπτωση είναι τα κάθετα προς το έδαφος φώτα ημέρας εκείνα που κάνουν τη διαφορά, πλαισιώνοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το τρισδιάστατο αποτύπωμα της κεντρικής εισαγωγής αέρα και τους άριστα εναρμονισμένους στο γαλλικό σύνολο προβολείς.
Αλλαγές θα συναντήσεις και στο πίσω τμήμα του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος, εστιάζοντας στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα και στα φωτιστικά σώματα, χωρίς ωστόσο να μπορείς να μιλήσεις σε αυτή την περίπτωση για μεταμόρφωση.
Όπως ήταν φυσικό, οι εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Το Renault Clio δείχνει μεγαλύτερο χωρίς να είναι, φτάνοντας σε μήκος τα 4,053 μέτρα και διαφυλάσσοντας κατά αυτόν τον τρόπο την αστική του «ταυτότητα».
Γνώριμη, σε μεγάλο βαθμό, είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Νέα, ποιοτικότερα υλικά έχουν επιλεγεί για τις επενδύσεις των θυρών, των καθισμάτων και της επιφάνειας του ταμπλό ακριβώς μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό.
Και εδώ η επιλογή της εξοπλιστικής έκδοσης καθορίζει τη συνολική εικόνα, με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα της γραμμής Esprit Alpine και των εντυπωσιακών καθισμάτων που τη συνοδεύουν.
Για τους λάτρεις της τεχνολογίας, ο πίνακας οργάνων αναβαθμίστηκε-ψηφιοποιήθηκε φτάνοντας έως και τις 10 ίντσες, ενώ σε δύο εκδοχές –με διαγώνιο 7 ή 9,3 ιντσών- προσφέρεται και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής.
Την ίδια στιγμή, περισσότερα από 20 συστήματα ενεργητικής ασφάλειας αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν το απαραίτητο αίσθημα εμπιστοσύνης πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Renault Clio και να περιορίσουν την πιθανότητα εμπλοκής σε ένα σοβαρό ατύχημα.
Περνώντας στα κινητήρια σύνολα, παρά το γεγονός ότι ο πρώτος λόγος ανήκει δικαιωματικά στο εξαιρετικό υβριδικό σύνολο των 145 ίππων, το βλέμμα όλων είναι στραμμένο στην πιο γήινη και προσιτή πρόταση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG) χωρητικότητας 1,0 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων.
Σημαντικό για ορισμένες αγορές και συγκεκριμένες κατηγορίες αγοραστών είναι και το γεγονός ότι στην γκάμα του ανανεωμένου Renault Clio διατηρείται και ο κινητήρας diesel του 1,5 λίτρου, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και αποδίδει 100 ίππους.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις του πλαισίου δεν έχουν πραγματοποιηθεί αλλαγές, με το Renault Clio να διατηρεί ακόμα και στις πιο δυναμικές εξοπλιστικές εκφάνσεις του τον ισορροπημένο χαρακτήρα και την ομοιογενή εικόνα του στην άσφαλτο.
Η πρώτη, σύντομη επαφή μας μαζί του στους δρόμους των Βρυξελλών ανέδειξε για πολλοστή φορά εκείνες τα χαρίσματα που του έχουν προσφέρει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.
To υβριδικό σύνολο υπηρετεί με συνέπεια τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε, χωρίς ωστόσο να δημιουργεί απροσπέλαστα εμπόδια σε εκείνους που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του πλαισίου και να ανακαλύψουν τη δυναμική πλευρά του Clio.
Στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Esprit Alpine, οι τροχοί των 17 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δίνουν το έναυσμα ώστε να κινηθείς με έναν διαφορετικό ρυθμό, αξιοποιώντας το αναβαθμισμένο στα σημεία υβριδικό σύνολο με τους 145 ίππους και την αυτονομία που μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 900 χιλιόμετρα.
Άλλωστε οι επιδόσεις είναι εκεί ώστε να διεκπεραιώσεις με άνεση οποιαδήποτε αποστολή, είτε αυτή απαιτεί την παρουσία σου στους μποτιλιαρισμένους δρόμους μιας μεγαλούπολης, είτε στο εθνικό και το επαρχιακό δίκτυο.
Το ανανεωμένο Renault Clio αναμένεται στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, ωστόσο, από τα μέσα Ιουλίου θα μπορεί κανείς να παραγγείλει μία από τις εκδόσεις που πρόκειται να διατεθούν στην ελληνική αγορά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 96 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ., 144 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 49 ίπποι/205 Nm, 20 ίπποι/50 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 145 ίπποι/205 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,3 sec. 0-100 km/h, 174 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,2/100 χλμ., 95γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.053/1.798/1.440 χλστ., 2.583 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.238 κιλά
Χώρος αποσκευών: 254 λτ.