Το Mazda2 Hybrid ανανεώθηκε, αποκτώντας πιο αυτόνομο χαρακτήρα και τεχνολογίες που του επιτρέπουν να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.
Το Mazda2 έχει εδραιώσει το όνομά του στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, τυγχάνοντας καθολικής αποδοχής για την υψηλή ποιότητα κατασκευής του, την αξιοπιστία του και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.
Τον Δεκέμβριο του 2021, ωστόσο, ο αυτοκινητικός κόσμος έμελλε να συστηθεί με ένα διαφορετικό Mazda2 απ' αυτό που γνώριζε. Κυριολεκτικά επρόκειτο για ένα Toyota Yaris Hybrid που έφερε απλά το σήμα της Mazda, και αποτελούσε το επιστέγασμα της μακροχρόνιας συνεργασίας των δύο ιαπωνικών κολοσσών.
BUY NOW
Η άφιξη του νέου Mazda2 Hybrid (όπως ήταν η ονομασία του) στις αγορές δεν σήμανε την κατάργηση του Mazda2 που όλοι γνωρίζουμε, με τα δύο μοντέλα να συνεχίζουν μέχρι και σήμερα το εμπορικό τους ταξίδι χέρι-χέρι, απευθυνόμενα, όμως, σε διαφορετικού είδους οδηγούς: Το «ξαδερφάκι» του Yaris στους φίλους της πλήρως υβριδικής τεχνολογίας, και το «αυθεντικό» Mazda2 σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο στο οποίο η ηλεκτρική ενέργεια έχει πιο δευτερεύοντα ρόλο (ήπια υβριδικό).
Εν έτει, ωστόσο, 2024, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου, το Mazda2 Hybrid να ανανεωθεί και να χαλαρώσει τους δεσμούς που το ένωναν με την Toyota. Το μοντέλο απόκτησε έναν πιο αυτόνομο χαρακτήρα, περισσότερο συμβατό με τις αυστηρές αισθητικές αρχές της μάρκας που πηγάζουν από σχεδιαστική γλώσσα "Kodo" και έχουν προσδώσει μια μοναδική εμφάνιση σε όλα τα τετράτροχα προϊόντα της, ενώ ταυτόχρονα εμπλούτισε τον εξοπλισμό του με τελευταίας γενιάς συστήματα. Το Mazda2 Hybrid έγινε πιο… Mazda και το carandmotor.gr ταξίδεψε στη Βαρκελώνη προκειμένου να το οδηγήσει.
Το Mazda2 Hybrid έγινε πιο… Mazda
Το extreme makeover του Mazda2 Hybrid, που το εναρμονίζει με τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, ξεκινάει από το μπροστινό μέρος, παρουσία της χαρακτηριστικής πεντάγωνης μάσκας που κοσμεί τα περισσότερα μοντέλα της. Πέντε γωνίες φέρουν και οι εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, το κάτω μέρος του οποίου είναι επανασχεδιασμένο φιλοξενώντας μικρότερες εισαγωγές αέρα.
Πρόκειται για αλλαγές που χαρίζουν στο μοντέλο έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, χωρίς, φυσικά, να απουσιάζουν και κάποιες νότες δυναμισμού, όπως αυτές που προσθέτουν οι αιχμηρής σχεδίασης κεντρικοί προβολείς τεχνολογίας LED όπου ενσωματώνονται τα φώτα ημέρας, αλλά και τα φουσκωμένα εμπρός/πίσω φτερά. Διαφορετικό είναι και το πίσω μέρος, όπου μέρος της πόρτας του πορτμπαγκάζ πλέον είναι στο χρώμα του αμαξώματος (ήταν μαύρη), χαρίζοντας ακόμα πιο αυτόνομο χαρακτήρα στο ανανεωμένο Mazda2 Hybrid.
Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι 3,940 μ. μήκος, 1,745 μ. πλάτος και 1,5 μ. ύψος, με τη χρωματική παλέτα για το αμάξωμα να απαρτίζεται από συνολικά 7 χρώματα που συνδυάζονται με μαύρους καθρέπτες. Αυτά είναι τα Lunar White, Northern White Pearl, Stormy Silver, Lead Grey, Opera Black, Formal Red, αλλά και το νέο Glass Blue.
Εσωτερικό: Εργονομικό και high-tech
Περνώντας στο εσωτερικό, η μεγαλύτερη αλλαγή στο ανανεωμένο Mazda2 Hybrid, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, είναι οι μεγαλύτερες οθόνες που στην κορυφαία έκδοση Homura Plus (πρόκειται για το μοντέλο που οδηγούμε στη Βαρκελώνη) φτάνουν τις 12,3” και 10,5” (έως και 8,0” στο απερχόμενο) για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αντίστοιχα. Όπως διαπιστώσαμε κινούμενοι στους δρόμους πέριξ της καταλωνικής πρωτεύουσας, η οθόνη αφής είναι ιδιαίτερα εύκολη στη χρήση, χωρίς να αποσπάει την προσοχή του οδηγού. Τον εργονομικό χαρακτήρα του μοντέλου ενισχύουν και τα φυσικά μπουτόν, όπως αυτά για τη ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού.
Τα υλικά της καμπίνας (συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών) είναι αρκούντως ικανοποιητικά, με πολύ καλή συναρμογή, την ίδια ώρα που η χαμηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει αρκετό αέρα για το κεφάλι, ακόμα και για τους υψηλότερους οδηγούς. Το τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και τα αρκετά άνετα καθίσματα κάνουν ακόμα ευκολότερη τη ζωή του οδηγού, ενώ το μεταξόνιο των 2,56 μ. επιτρέπει την άκοπη επιβίβαση στο όχημα έως και τεσσάρων ενηλίκων οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους 286 λτ. χώρου αποσκευών (χωρητικότητα που αντιστοιχεί κάπου στο μέσο όρο της κατηγορίας) για τα μπαγκάζια τους.
Το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid είναι διαθέσιμο σε 5 επίπεδα εξοπλισμού (Prime-line, Centre-line, Exclusive-line, Homura και Homura Plus), με τις παροχές να είναι πλούσιες μόλις από τη βασική έκδοση Prime-line. Αυτή περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- οθόνη αφής 9”, ασύρματη σύνδεση με Android Auto & Apple CarPlay, θύρα USB-C, αυτόματο σύστημα κλιματισμού, Adaptive Cruise Control και LED πίσω φώτα. Ως στάνταρ, επίσης, διατίθεται πίσω κάμερα στάθμευσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, τεχνολογία διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, και τεχνολογία αυτόνομης πέδησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Mazda2 Hybrid είναι ένα από τα λίγα μοντέλα του Β-Segment με κεντρικούς αερόσακους SRS ανάμεσα στους επιβάτες, ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να αποτραπεί η σύγκρουση του οδηγού με τον συνοδηγό.
Σύστημα κίνησης: Αποδεδειγμένα ικανό
Το υβριδικό σύστημα που κινεί το Mazda2 Hybrid είναι αυτό του τελευταίας γενιάς Toyota Yaris, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο αξιοπιστίας, λειτουργίας και οικονομίας καυσίμου. Πρόκειται για έναν 3κύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και αποδίδει 91 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 120 Nm μεταξύ 3.600-4.800 σ.α.λ. Πλαισιώνεται από ηλεκτρομοτέρ 80 PS, με τη συνδυαστική απόδοση να ανέρχεται σε 116 ίππους, ενώ κάτω από τα πίσω καθίσματα υπάρχει και μπαταρία ιόντων λιθίου με τάση 177,6 V και βάρος 21,5 κιλά.
Τα 9,7 δλ. που χρειάζεται το μοντέλο για την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σίγουρα δεν υποδηλώνουν «καυτές» επιδόσεις, αλλά αποτελούν μια ιδιαίτερα αξιοπρεπή τιμή, ειδικά για ένα μοντέλο που έχει ως βασικό στόχο να αραιώσει τις επισκέψεις του οδηγού στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Το τελευταίο, μάλιστα, το καταφέρνει ιδιαίτερα εύκολα, όπως υποδηλώνουν τα μόλις 4,0 λτ./100 χλμ. που έδειχνε ο πίνακας οργάνων κατά την κίνησή μας στη Βαρκελώνη.
Καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της κατανάλωσης σε πολύ χαμηλά επίπεδα, φυσικά, διαδραματίζει το γεγονός ότι εντός της πόλης, το Mazda2 Hybrid κινείται ως επί το πλείστον με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ όταν μπει στην εξίσωση και το θερμικό μοτέρ, η μετάβαση στο καθεστώς υβριδικής λειτουργίας γίνεται με αρκετά ομαλό τρόπο.
Η κίνηση φτάνει στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου τεχνολογίας e-CVT, το οποίο και είναι ηλεκτρικό με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση. Το κιβώτιο διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, με τη βαριά φωνή του να εκδηλώνεται ως επί το πλείστον σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης.
Στον δρόμο
Ένα από τα ατού του Mazda2 Hybrid που γίνονται γρήγορα αντιληπτά κατά τη συμβίωση μαζί του είναι η άνεση του ιαπωνικού «μικρού» να περνάει απρόσκοπτα (ακόμα και με τις ζάντες των 17 ιντσών) πάνω από τις περισσότερες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος (τις λίγες που συναντήσαμε στη Βαρκελώνη), δίχως να διαταράσσεται η ηρεμία των επιβατών.
Τα εύσημα αποδίδονται στην καλορυθμισμένη ανάρτηση (McPherson εμπρός/ημιάκαμπτος πίσω) που σε συνδυασμό με την ακαμψία του πλαισίου και το χαμηλό κέντρο βάρους προσδίδουν στο μοντέλο και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι αρκετά περιορισμένες, και σε καμία περίπτωση να μη τρομάζουν τους επιβάτες.
Σε ανοικτό δρόμο το Mazda2 Hybrid δεν έχει πρόβλημα να «καταπιεί» αρκετά χιλιόμετρα, πατώντας στον δρόμο με σταθερότητα και αυτοπεποίθηση, δίχως να κουράσει όσους φιλοξενεί στην καμπίνα του. Όταν το πόδι είναι κολλημένο στο γκάζι θόρυβος του κινητήρα -λόγω της λειτουργίας του κιβωτίου- δεν είναι αμελητός, αλλά αντισταθμίζεται από την συνολικά πολύ καλή συμπεριφορά και αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος.
Ο οδηγός λαμβάνει ικανοποιητική πληροφόρηση από το τιμόνι, που είναι επίσης αρκετά άμεσο, την ίδια ώρα που τα φρένα λειτουργούν με πειστικό τρόπο. Μεγάλο προσόν του Mazda2 Hybrid, φυσικά, αποτελεί το γεγονός ότι είναι ευκολοδήγητο και ευχάριστο εντός του αστικού ιστού, ο οποίος συνιστά και την κύρια «έδρα» του μοντέλου.
Στο ταμείο
Το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid ευθυγραμμίστηκε με τις σχεδιαστικές αρχές της Mazda, χαλαρώνοντας τους δεσμούς που το ένωναν με Toyota Yaris. Έμεινε, ωστόσο, πιστό στο αποδεδειγμένα ικανό υβριδικό σύστημα του τελευταίου, ώστε σε συνδυασμό με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες του να διεκδικήσει με ακόμα μεγαλύτερες αξιώσεις μια ισχυρή θέση στην κατηγορία των μικρών αυτοκίνητων.
Και φυσικά, να αποτελέσει μια ακόμα πιο αξιόμαχη πλήρως υβριδική εναλλακτική του… original Mazda2, το οποίο έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά του με την προηγμένη ήπια υβριδική του τεχνολογία, την ποιότητα κατασκευής του και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.
Το νέο Mazda2 Hybrid θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα περίπου στα μέσα Απριλίου και όπως όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας θα συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 6 χρόνων ή 150.000 χιλιομέτρων (όποιο από τα δύο έρθει πρώτα).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.490 κ.εκ., 92 PS/ 5.500 σ.α.λ., 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 80 PS, 141 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 116 PS, 207 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 sec. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 3,8-4,2 λτ./100 χλμ., 87-97 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.940/1.765/1.500 χλστ., 2.560 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.105 κιλά
Χώρος αποσκευών: 286 λίτρα
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ