Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Renault 5 E-Tech

Renault 5 E-Tech

H Renault δίνει ξανά ζωή σε ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της σύγχρονης ιστορίας της, ευελπιστώντας ότι η κατά γενική ομολογία επιτυχημένη αναβίωση του R5 θα της εξασφαλίσει ένα σαφές προβάδισμα στον αχαρτογράφητο στίβο της ηλεκτροκίνησης.

Το έπραξε η MINI, αναβιώνοντας με απόλυτη επιτυχία έναν πραγματικό θρύλο της αυτοκίνησης, ακολούθησε η Fiat επαναφέροντας στη ζωή το αξιαγάπητο «πεντακοσαράκι» και τώρα είναι η σειρά της Renault να αναστοχαστεί, επιστρέφοντας στις ρίζες της με μοναδικό σκοπό να αποκαταστήσει ένα ιστορικό λάθος και να αντεπιτεθεί.

Παρότι χρειάστηκαν περισσότερα από 20 χρόνια ώστε οι Γάλλοι να ανατρέξουν στο ένδοξο παρελθόν τους και να αντλήσουν τη γενεσιουργό έμπνευση από αυτό, το αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα τη μάλλον καθυστερημένη απόφασή τους και αν μη τι άλλο κρατά ζωντανή την ελπίδα ότι οι Ευρωπαίοι, έστω και την ύστατη στιγμή, θα καταφέρουν να βρουν τις απαντήσεις απέναντι στην κινεζική λαίλαπα και να υπενθυμίσουν, σε όσους ενδεχομένως έχουν λησμονήσει, για ποιον λόγο η γηραιά ήπειρος ήταν και θα παραμείνει ένα επιφανές μέλος της αυτοκινητικής ελίτ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάμε σαν άλλοτε

Το Renault 5, ακόμα κι αν μιλάμε για τη σύγχρονη εκδοχή του, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Βλέπετε οι Γάλλοι εξάντλησαν κάθε σχεδιαστικό και μη τρικ ώστε να πετύχουν τη φυσική σύνδεση ενός αυτοκινήτου που πέρασε στην παραγωγή το 1972 διατηρώντας τη θέση του στο ρόστερ της Renault έως και το 1996 με ένα τετράτροχο που καλείται εν έτη 2024, να πρωταγωνιστήσει, στον στίβο της ηλεκτροκίνησης.

Μένοντας κάτω από το ψυχολογικό όριο των τεσσάρων μέτρων, το Renault 5 διατηρεί ανέπαφο τον αστικό χαρακτήρα του, φροντίζοντας ωστόσο να αναπτύξει, στο μέτρο του εφικτού, την ικανότητά του να ανταποκρίνεται στις τυπικές υποχρεώσεις της καθημερινότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα προσθέτει δίχως αμφιβολία πόντους πρακτικότητας στα 277 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών και στoν αξιοπρεπέστατο χώρο -ακόμα και για τα δεδομένα δύο ενηλίκων- στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Στο τέλος της ημέρας, βέβαια, ελάχιστοι είναι εκείνοι που θα εμβαθύνουν τόσο ώστε να «ζυγίσουν» τις χωροταξικές αρετές του σύγχρονου, μένοντας στον εμπνευσμένο σχεδιασμό του και στο αριστοτεχνικό πάντρεμα του χθες με το σήμερα.

Οδηγώντας σε γαλλικό έδαφος, το Renault 5 όχι μόνον δεν πέρασε απαρατήρητο αλλά έγινε ουκ ολίγες φορές αντικείμενο θαυμασμού, δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες για την πορεία του στις αγορές της γηραιάς ηπείρου.

Μάλιστα είναι τόσο έντονο το σχεδιαστικό αποτύπωμα του νέου R5, που η είσοδος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ίσως απογοητεύσει όσους ενδεχομένως θα περίμεναν τις επιφάνειες του θαλάμου επιβατών να ακολουθήσουν τον ίδιο, ξέφρενο σχεδιαστικό ρυθμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξαιρώντας τα καθίσματα και τη φάσα ακριβώς μπροστά από τη θέση του συνοδηγού, το εσωτερικό του Renault 5 κρατά σαφείς αποστάσεις από το παράδειγμα των προγόνων του, επιλέγοντας μια πιο φλατ και προβλέψιμη σχεδιαστική λογική.

Το ψηφιοποιημένο cockpit με τις δύο οθόνες, μια εκ των οποίων αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, απομακρύνει ακόμη περισσότερο το Renault 5 από το ίδιο του το παρελθόν.

Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς τους διακόπτες και τους αεραγωγούς από την υπάρχουσα παλέτα της γαλλικής φίρμας τότε αντιλαμβάνεται ότι ο θάλαμος επιβατών του R5 δεν έχει δεχθεί την ίδια φροντίδα με τις επιφάνειες του αμαξώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδηγώντας στη γαλλική Ριβιέρα      

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει βασιστεί το Renault 5 είναι νέα και έχει εξελιχθεί ώστε να αποτελέσει τη βάση για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα πόλης της γαλλικής φίρμας. Για τη διάταξη του μπροστινού άξονα, οι Γάλλοι κατέφυγαν στη δοκιμασμένη λύση του Renault Clio, ενώ «οδηγός» για τον πίσω άξονα αποτέλεσε το επίσης ηλεκτροκίνητο Megane, με τους πολλαπλούς συνδέσμους να επιλέγονται αντί του πολυφορεμένου ημιάκαμπτου άξονα.

Ουσιαστικά το Renault 5 γίνεται το δεύτερο μοντέλο της κατηγορίας του B-Segment –το πρώτο ήταν το MINI- που προσφέρεται με ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες, γεγονός που δεν περνά απαρατήρητο και στην άσφαλτο.

Ευέλικτο, αξιοποιώντας το περιορισμένο μήκος του και το απρόσμενα άμεσο τιμόνι με τις μόλις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη, αλλά και εξαιρετικά αποτελεσματικό χάρη στην ακαμψία του πλαισίου και το αριστοτεχνικό setup της ανάρτησης, το Renault 5 απέδειξε από τα πρώτα μέτρα στη γαλλική άσφαλτο πως οι πραγματικές δυνατότητές του υπερβαίνουν κατά πολύ τα σχεδόν 4 μέτρα του μήκους του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός ότι το ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα και κινεί τους μπροστινούς τροχούς ίσως να δημιουργεί μια ανισορροπία στην υπό πίεση αντιδράσεις του μικρού Renault, η οποία ωστόσο αποκαθίσταται εν τη γενέσει της χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζουν οι τοποθετημένες στο δάπεδο του αμαξώματος μπαταρίες ιόντων λιθίου και η εντυπωσιακή κινηματική των πολλαπλών συνδέσμων του πίσω άξονα.

Σε ό,τι αφορά στην ηλεκτρική «καρδιά» του νέου Renault 5, η ισχυρότερη έκδοση -και η μοναδική διαθέσιμη κατά τη διάρκεια του  στους δρόμους της Νίκαιας- εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα  150 ίππων και 245 Nm ροπής, ο οποίος επιτρέπει στο περίπου 1.400 κιλά R5 να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8 δευτερόλεπτα.

Κρισιμότερα, την ώρα των αναπόφευκτών συγκρίσεων, ίσως αποδειχθούν τα νούμερα της ηλεκτρικής αυτονομίας, τα οποία υπόσχονται ότι το Renault μπορεί να διανύσει μια απόσταση 410 χιλιομέτρων πριν επιστρέψει σε κάποιο σημείο φόρτιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εκτίμηση αυτή δεν απέχει, τουλάχιστον σημαντικά, από τα όσα είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι στη Νίκαια της Γαλλίας, όπου η μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας κυμάνθηκες πέριξ των 15 kWh/100 χλμ. παρά τη συστηματική χρήση του κλιματισμού.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου διαθέτουν στη συγκεκριμένη διαμόρφωση ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh και η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 100 kW.

Αν κάτι μας έλλειψε, σε σχέση με τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης του Renault 5, ήταν η λειτουργία «one pedal», η οποία μεγιστοποιεί το ενεργειακό κέρδος από τη διαδικασία της ανάκτησης κατά την πέδηση και καθιστά περιττή τη χρήση των φρένων, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την άνεση.

Αντ’ αυτού, υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης καθώς και η λειτουργία «B» του συστήματος μετάδοσης, για εκείνους που θα θελήσουν να προσαρμόσουν ορισμένα από τα χαρακτηριστικά κίνησης του γαλλικού μοντέλου στα μέτρα τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απέχοντας σχεδόν τρεις μήνες από το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Renault 5 στη χώρα μας, είναι μάλλον νωρίς για οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με την τιμή του, ωστόσο, αξίζει να γνωρίζεται ότι σε αγορές, όπως αυτή της Γαλλίας, η κορυφαία έκδοση των 150 ίππων -ναι, θα υπάρξουν και ταπεινότερες- κοστίζει κάτι παραπάνω από 30.000 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζει κανείς τις όποιες κρατικές επιδοτήσεις.

Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 150 PS, 245 Nm.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Xωρητικότητα μπαταρίας: 52 kWh
Επιδόσεις: 8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 150 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 14,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία: Έως 410 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.922/1.774/1.598 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.450 κιλά
Χώρος αποσκευών: 277 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα: Αρχές 2025

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ