Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Honda HR-V

honda hrv

Η τρίτη γενιά του Honda HR-V ντύνει το προηγμένο τεχνολογικά προφίλ μιας υβριδικής κατασκευής με τον απαραίτητο σχεδιαστικό φουτουρισμό, επιστρέφοντας στις ρίζες του.

Αν κάποιος δικαιούται να ομιλεί εξ ονόματος της υβριδικής τεχνολογίας τότε αυτοί είναι οι Ιάπωνες και ειδικότερα εκείνοι που στα τέλη της δεκαετίας του 1990 βάλθηκαν να αλλάξουν τον ρου της αυτοκινητιστικής ιστορίας, επενδύοντας στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που αποδεδειγμένα προσέφερε η ειρηνική συνύπαρξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού μοτέρ κάτω από την ίδια, μεταλλική «στέγη».

Μετά από δύο δεκαετίες αργής και βασανιστικής εξέλιξης, ο υβριδισμός έχει πάψει να αντιμετωπίζεται ως μια σπάνια εκφυλιστική «ασθένεια», η οποία απειλεί το αμόλυντο DNA μιας τετράτροχης κατασκευής, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε η πολυδιαφημισμένη μετάβαση στην ηλεκτροκίνητη εποχή να πραγματοποιηθεί με τις λιγότερο δυνατές απώλειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Honda HR-V 2022

Ως μια πρόταση η οποία αν μη τι άλλο φαντάζει ικανή να μας ταξιδέψε έως την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης παρουσιάζεται και η τρίτη, κατά σειρά, γενιά του Honda HR-V. Ένα συμπαγών διαστάσεων SUV, το οποίο μετά από ένα σύντομο πέρασμα από τη σχεδιαστική μετριοπάθεια, επιστρέφει στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας, διεκδικώντας εκ νέου το τίτλο ενός εκ των ελκυστικότερων προτάσεων της κατηγορίας του.

Πέρα από τη νέα σχεδιαστική… ιδεοληψία που κομίζει η τρίτη γενιά του ιαπωνικού crossover, ιδιαίτερη μνεία χρήζει και η αύξηση των διαστάσεων, η οποίο και την τοποθετεί στον προθάλαμο της κατηγορίας των C-SUV. Το μήκος του πεντάθυρου αμαξώματος φτάνει τα 4,34 μέτρα, το πλάτος αγγίζει τα 1.800 χιλιοστά και το ύψος τα 1.582 χιλιοστά, παρά την 18,8 εκατοστά απόσταση από το έδαφος.

Honda HR-V 2022
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο HR-V δείχνει και είναι μεγαλύτερο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, διαθέτοντας την πολυτέλεια να «κλείσει» νωρίτερα τη γραμμή της οροφής του και να αφήσει ένα μικρό παράθυρο αισιοδοξίας σε εκείνους που θα θελήσουν να απομονώσουν από την καλοβαλμένη φιγούρα του τις αναλογίες ενός coupe SUV.

Λιγότερο εμπνευσμένη αποδεικνύεται η εικόνα στο εσωτερικό της ιαπωνικής πρότασης, από τη στιγμή μάλιστα που και η ποιότητα των υλικών, κινείται πιο κοντά στα επίπεδα της κατηγορίας των crossover πόλης απ’ ότι σε εκείνα των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV.  

Honda HR-V 2022

Το βελτιωμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και η απουσία εργονομικών σφαλμάτων αποτελούν σε κάθε περίπτωση μια εξαιρετική βάση πάνω στην οποία μπορείς να τοποθετήσεις τις πολυχρηστικές ιδιότητες που προσδίδουν στον θάλαμο επιβατών του HR-V τα περίφημα Magic Seats και οι περίπου… μαγικές ιδιότητες αναδίπλωσής τους.

Κατώτερη του αναμενομένου, βέβαια, είναι η επίδοση του χώρου αποσκευών, καθώς τα 335 λίτρα μπορούν να συγκριθούν με οποιοδήποτε supermini της ευρωπαϊκής αγοράς. Αυτός είναι ενδεχομένως και ο μοναδικός συμβιβασμός που επιβάλλει το υβριδικό σύνολο του νέου Honda HR-V, το οποίο αν και είναι εμπνευσμένο από την αντίστοιχη έκδοση του Jazz, φέρει αρκετές αναβαθμίσεις ώστε να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη ευκολία στον νέο του ρόλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Honda HR-V 2022

Στην καρδιά του υβριδικού συνόλου βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης, στο έργο του οποίου συμβάλλουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Ένα κιβώτιο μονής σχέσης και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των 60 κελιών (48 στην περίπτωση του Jazz) συμπληρώνουν τις προδιαγραφές του νέο Honda HR-V, εξασφαλίζοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να πάρει το μέγιστο από τους 131 ίππους και τα 253 Nm ροπής.

Τα τρία προγράμματα οδήγησης (ECON, Normal και Sport) αποτελούν ένα ακόμα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του οδηγού, στην προσπάθειά του να κατανοήσει και να τιθασεύσει την υβριδική φύση του αυτοκινήτου.

Honda HR-V 2022
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα σε ταχύτητες έως και τα 40 χλμ./ώρα, το 91% των χιλιομέτρων πραγματοποιούνται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ποσοστό που μειώνεται στο 54% στο εύρος των 40 έως 80 χλμ./ώρα.

Από εκεί και πέρα τον πρώτο λόγο έχει ο κινητήρας βενζίνης, καλύπτοντας το 70% των απαιτήσεων, ενώ σε υψηλότερες των 120 χλμ./ώρα ταχύτητες, η αποδοτικότερη λειτουργία είναι η υβριδική που συνδυάζει και τα δύο συστήματα κίνησης. Στην πράξη βέβαια αυτό που έχει σημασία είναι η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου, η οποία χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια θα περιοριστεί ακόμα και κάτω από τα επίπεδα των 6,0 λίτρων.

Honda HR-V 2022

Οι επιδόσεις ποτέ δεν ανήκαν στις προτεραιότητες ενός υβριδικού συνδυασμού και αυτό δεν έχει αλλάξει στην περίπτωση του Honda HR-V, μολονότι το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο αφήνει να εννοηθεί ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά ικανό ακόμα και στα δύσκολα σύνολο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το σωστό βάρος και την απαιτούμενη ακρίβεια, ώστε χτίσεις από την πρώτη στιγμή μια σχέση εμπιστοσύνης, την ίδια στιγμή που η ανάρτηση στην ούτως ή άλλως κολακευτική γερμανική άσφαλτο, αποπνέει την ποιότητα μιας μεγαλύτερων διαστάσεων και υψηλότερων προδιαγραφών κατασκευής.

Το νέο Honda HR-V αναμένεται στη χώρα μας τον Ιανουάριο του 2022 με την τιμή του να αποτελεί το μοναδικό κομμάτι που παζλ το οποίο λείπει και εν πολλοίς θα καθορίσει την πορεία του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ., 107 PS/6.000 σ.α.λ., 131 Nm/4.500 σ.α.λ.
Συνδυαστική ισχύς: 131 PS, 253 Nm
Μετάδοση: Κιβώτιο με μία σχέση μετάδοσης, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 sec. 0-100 km/h, 170 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,1 l/100 χλμ., 122 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.340/1.790/1.582 χλστ., 2.610 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.380 κιλά
Χώρος αποσκευών: 335 λτ.
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ