Η τέταρτη γενιά της X3 έχει αναβαθμιστεί καθολικά με στόχο να συνεχίσει ως το best seller της γερμανικής εταιρείας και ταυτόχρονα ανεβάζει τον πήχη της ιδιαίτερα απαιτητικής κατηγορίας σε αρκετούς τομείς.
Η BMW X3 αποτελεί τον βασικό πυλώνα εξέλιξης της οικογένειας μοντέλων X και φυσικά, είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα της μοντέλα. Μάλιστα, την περασμένη χρονιά, η X3 ήταν το πιο εμπορικό αυτοκίνητο της γκάμας, συνολικά.
Η X3 άρχισε να γράφει σελίδες στο βιβλίο ιστορίας της BMW τα τελευταία 20 χρόνια, με τις τρεις γενιές να βρίσκονται στην αιχμή της επικαιρότητας για την εποχή τους και να προσφέρουν πληθώρα επιλογών στο αγοραστικό κοινό.
BUY NOW
Νέα εποχή
Το έργο των μηχανικών και των σχεδιαστών της BMW είχε βαρύνουσα σημασία, καθώς η σημαντικότητα του μοντέλου είναι τέτοια που δεν επιτρέπει λάθη ή βιασύνες.
Η τέταρτη γενιά της BMW X3 φέρει νέα σχεδίαση που ξεγελάει το μάτι και δείχνει σα να έχει φτιαχτεί από ένα κομμάτι μέταλλο. Ταυτόχρονα βέβαια, διαθέτει όλα τα κλασικά χαρακτηριστικά των μοντέλων X και φυσικά το ανάλογο SUV σουλούπι.
Οι καμπυλωτές μεταλλικές επιφάνειες συνδυάζονται με ορισμένες σχεδιαστικές γραμμές και ακόμα λιγότερες ακμές, που ως στόχο έχουν να της χαρίσουν μια καθαρή σχεδίαση που συνδυάζει την απλότητα με την επιβλητικότητα.
Η τελευταία ενισχύεται και από το γεγονός ότι μεγάλωσε σε μήκος και πλάτος, χαμήλωσε σε ύψος και απέκτησε φαρδύτερα μετατρόχια. Το αποτέλεσμα είναι μια πιο δυναμική στάση που μαρτυρά, χάρη και στο μακρύ καπό, το σπορτίφ ποιόν της.
Πιο συγκεκριμένα και σε σχέση με την προηγούμενη τρίτη γενιά, η νέα είναι 34 χλστ. μακρύτερη (4,76 μ.) και 29 χλστ. πλατύτερη (1,92 μ.), την στιγμή που το ύψος της έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. (1,66 μ.).
Στο εμπρός μέρος βασιλεύει η νέα μεγάλη μάσκα που τονίζει τον λογότυπο και το ρύγχος, ενώ ανάλογα με την έκδοση διαθέτει φωτεινό περίγραμμα και ενεργή γρίλια (η M50 έχει ένα σταθερό άνοιγμα για την ψύξη του 6κύλινδρου σε σειρά). Νέα είναι και τα φώτα τεχνολογίας LED με καινούργια φωτεινή υπογραφή σε σχήμα L από τα αντίστοιχα ημέρας.
Στο πλάι συναντάμε εντονότερα ανάγλυφα μαρσπιέ και χαμηλότερη γραμμή οροφής σε σχέση με το παρελθόν, με σκοπό να τονιστεί η πιο ρευστή και δυναμική σιλουέτα. Το πίσω μέρος είναι αρκετά έντονο στο μάτι και όλες οι εκδόσεις, πλην της M50, έχουν προφυλακτήρα που κρύβει τις απολήξεις της εξάτμισης. Νέας σχεδίασης είναι και τα φώτα τύπου LED, σχηματίζοντας ένα ξαπλωμένο T, ενισχύοντας ταυτόχρονα και την αίσθηση του πλάτους.
Η νέα Χ3 με κωδική ονομασία G45 διατίθεται σε ένα μη μεταλλικό και οκτώ μεταλλικά χρώματα για το αμάξωμα, περιλαμβάνοντας και τη νέα μεταλλική απόχρωση Dune Grey. Εννοείται ότι σαν γνήσια BMW που είναι διαθέτει και κάμποσες Individual επιλογές στην χρωματική παλέτα (15 για την ακρίβεια), με τους τροχούς που μπορούν να την εφοδιάσουν να έχουν διάσταση από τις 18 μέχρι τις 21 ίντσες.
Ταυτόχρονα, τα διαθέσιμα εξοπλιστικά πακέτα μπορούν να διαφοροποιήσουν αρκετά την εικόνα της για να δείχνει πιο σπορ, όχι μόνο αισθητικά αλλά και ουσιαστικά καθώς αλλάζουν τα φρένα, η ανάρτηση, οι προφυλακτήρες, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και το σχέδιο των τροχών.
Μινιμαλιστικό και ευρύχωρο
Το εσωτερικό της νέας BMW X3 ακολουθεί ένα νέο μοτίβο, που συνδυάζει την απλότητα με την ευρυχωρία, και την υψηλή τεχνολογία με την αίσθηση στιβαρότητας, χωρίς να απολέσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που φέρουν τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας.
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η έλλειψη πλήκτρων στην κεντρική κονσόλα και φυσικά η νέα κυρτή οθόνη που περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων στο αριστερό της τμήμα και απεικονίζει το σύστημα πολυμέσων στο δεξί. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά πλαστικά καλής ποιότητας με πολύ καλή συναρμογή και στο τονισμένο κέντρο του εντοπίζουμε την φωτεινή διακοσμητική φάσα αλληλεπίδρασης με συντομεύσεις για ορισμένες σημαντικές λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού.
Ίδιου τύπου φωτεινές διαμοσμητικές «μπάρες» συναντάμε και στην κονσόλα δαπέδου, καθώς και στις πόρτες, με τις εμπρός να φέρουν και τον καινούργιο πολυδιακόπτη αφής για την ρύθμιση της έντασης του ανεμιστήρα του συστήματος κλιματισμού και τις μνήμες των καθισμάτων. Οι θήκες είναι πολλές και χρηστικές, θα θέλαμε όμως κάποιου είδους επένδυση στο εσωτερικό αυτών που βρίσκονται στις πόρτες για να μην ακούγονται τα αντικείμενα που αφήνουμε.
Στην καινούργια κονσόλα δαπέδου συναντάμε τον επιλογέα ταχυτήτων τύπου toggle, το πλήκτρο επιλογής προφίλ οδήγησης, το περιστροφικό χειριστήριο για τον χειρισμό του συστήματος πολυμέσων με το πολύ γρήγορο λογισμικό ένατης γενιάς, το πλήκτρο για τα προφίλ οδήγησης και τις ατμόσφαιρες κ.α.
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις ευνόησαν τους χώρους, με αποτέλεσμα πέντε ενήλικοι να βολευτούν με άνεση. Εννοείται ότι υπάρχει τούνελ μετάδοσης στο κέντρο, αλλά αυτό δεν θα δυσκολέψει τον μεσαίο πίσω να βολέψει τα πέλματά του. Το πορτμπαγκάζ με την σειρά του απέκτησε μεγαλύτερο άνοιγμα και με τα 570 λτ. χωρητικότητας είναι σίγουρο ότι δεν θα αφήσετε τίποτα πίσω (460 λτ. η plug-in hybrid 30e).
Ο οδηγός κάθεται σε ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και θερμαινόμενο κάθισμα νέας σχεδίασης με επενδύσεις Econeer στη βασική έκδοση, απολαμβάνοντας άνεση και σωστή στήριξη τόσο στη μέση όσο και τους μηρούς. Τα σπορ καθίσματα που διαθέτει η M50 και προσφέρονται στον προαιρετικό εξοπλισμό των υπόλοιπων εκδόσεων, πραγματοποιούν όσα υπόσχονται χωρίς θυσίες στην άνεση.
Σε βενζίνη, ντίζελ και plug-in hybrid
Για αρχή, ο υποψήφιος αγοραστής της νέας BMW X3 μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων συστημάτων κίνησης, δύο ήπια υβριδικά με θερμικό κινητήρα βενζίνης, ένα ήπιο υβριδικό με πετρελαιοκινητήρα και ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 90 χλμ. Αργότερα, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με επιπλέον εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου(6κύλινδρος).
Αναλυτικότερα, η βασική έκδοση βενζίνης xDrive20 με τον 2λιτρο 4κύλινδρο TwinPower Turbo αποδίδει 208 ίππους και 330 Nm, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο αναφέρουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 215 χλμ./ώρα.
Η αμέσως ισχυρότερη έκδοση βενζίνης είναι η σπορ Μ50 με 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα που αποδίδει 398 ίππους και 580 Nm. Και σε αυτή την περίπτωση, το σασμάν είναι αυτόματο οκτώ σχέσεων και οι επιδόσεις που χαρίζει στο SUV των 4,76 μέτρων είναι, 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση, η 20d, έχει κάτω από το μακρύ καπό έναν 2λιτρο TwinPower Turbo κινητήρα που αποδίδει 197 ίππους και 400 Nm. Σε αυτή την περίπτωση, για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 7,7 δλ. και η τελική της ταχύτητα ορίζεται στα 215 χλμ./ώρα.
Η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση 30e διαθέτει σύστημα κίνησης που αποτελείται από 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης TwinPower Turbo απόδοσης 190 ίππων και 310 Nm, ένα ηλεκτρομοτέρ 184 ίππων και 250 Nm, και μία μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 299 ίππους και η ροπή τα 450 Nm.
Το κιβώτιο ταχυτήτων της PHEV έκδοσης είναι οκτώ σχέσεων, και οι επιδόσεις που χαρίζει ο συνδυασμός είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ. και τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα (140 χλμ./ώρα ηλεκτρικά). Η αυτονομία που εξασφαλίζει η μεγάλη μπαταρία είναι τα 90 χλμ. και η φόρτισή της διαρκεί 2 ώρες και 15 λεπτά (11 kW OBC).
Για όλα τα γούστα
Κατά την διάρκεια της επίσημης παρουσίασης της νέας X3 στο Μόναχο, οδηγήσαμε την βασική βενζινοκίνητη 20 και την κορυφαία M50. Η διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων δεν εντοπίζεται μόνο στην εμφάνιση, τις επιδόσεις και την «φωνή», μιας και οι μηχανικοί της Βαυαρικής εταιρείας κατάφεραν να τους προσδώσουν και διαφορετικό χαρακτήρα.
Η 2λιτρη βενζινοκίνητη έκδοση TwinPower Turbo με τους 190 ίππους και το ηλεκτρομοτέρ των 18 ίππων μπορεί να μοιάζει «λίγη» στα χαρτιά, στην πράξη όμως αποδεικνύεται αρκετά σβέλτη χάρη στην ροπή των 330 Nm, με τα 310 Nm να κάνουν την εμφάνισή τους στις 1.500 σ.α.λ. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο έχει ομαλή λειτουργία και το καλιμπράρισμά του εξασφαλίζει αδιάκοπη παροχή δύναμης.
Στο άλλο άκρο της γκάμας, η κορυφαία έκδοση επιδόσεων M50 με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα αποδίδει κοντά 400 ίππους (398 PS) από τις 5.200 έως τις 6.250 σ.α.λ. και 580 Nm (540 Nm από τις 1.900 έως τις 4.800 σ.α.λ.). Και εδώ το κιβώτιο είναι οκτώ σχέσεων, με πιο επιθετική όμως ρύθμιση στο sport mode και «κλώτσημα» για τη αίσθηση.
Όλες οι εκδόσεις έχουν ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με την M50 να εφοδιάζεται με παχύτερες αντιστρεπτικές, επιπλέον ενισχύσεις και αμορτισέρ Μ Sport με ενεργά αμορτισέρ (FSD). Προαιρετικά, μπορεί να εφοδιαστεί και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα.
Τα φρένα σε κάθε περίπτωση είναι αεριζόμενοι δίσκοι και στα τέσσερα άκρα, με τις διαφορές να εντοπίζονται στην διάμετρό τους, τα υλικά τριβής και τις δαγκάνες που τις σφίγγουν. Για παράδειγμα, η 20 έχει μονοπίστονες εμπρός ενώ η M50 τετραπίστονες.
Πρώτα οδηγήσαμε την M50 (από 97.200 ευρώ) και από τα πρώτα μέτρα μας μαρτύρησε τον αθλητικό της χαρακτήρα. Η χροιά του straight-6 κινητήρα, η εκπνοή του από τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης με τα σκασίματα στις αλλαγές και στα άσε του γκαζιού, ο τρόπος λειτουργίας του κιβωτίου στο σπορ πρόγραμμα και φυσικά ο πολύ καλός έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος, μαρτυρούν το DNA της. Ακόμα και «τσιτωμένη» (το αυτοκίνητο διέθετε τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), προσέφερε καλή άνεση, δείχνοντας μάλιστα ότι οι 20αρες ζάντες της έκδοσης δεν είναι υπεροβολικές. Εννοείται ότι με επιλεγμένο ένα πιο ήπιο πρόγραμμα λειτουργίας, «χαλαρώνει» ελαφρώς και παρουσιάζει ένα πιο πράο πρόσωπο.
Στον αντίποδα της γκάμας, η 20 xDrive που οδηγήσαμε αμέσως μετά κινείται στον αφρό, θυμίζοντας χωρίς υπερβολή λιμουζίνα. Η πολύ καλή ηχομόνωση δεν αφήνει τον κινητήρα να ακουστεί και σε συνδυασμό με τον σχεδόν ανύπαρκτο αεροδυναμικό θόρυβο και την πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που δεν επιτρέπει πλεύσεις ή έντονες κλίσεις, καταπίνει τα χιλιόμετρα με τρομερή ευκολία και άνεση.
Εν κατακλείδι, και μέχρι να την οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους, η νέα τέταρτη γενιά της BMW X3 μοιάζει ως μία τοπ επιλογή στην μεσαία κατηγορία των premium SUV. Είναι βελτιωμένη παντού, διαθέτει έναν πληθωρικό χαρακτήρα που διαφοροποιείται αισθητά ανάλογα την έκδοση κινητήρα και εξοπλισμού, ενώ παράλληλα προσφέρεται και με ανταγωνιστική τιμή εκκίνησης (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές του γερμανικού SUV).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ X3 20 xDrive
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη, 190 PS/4.400-6.500 σ.α.λ., 310 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτρικός κινητήρας: 18 PS, 200 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 208 PS, 330 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 7,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 215 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,9-7,6 λτ./100 χλμ. - 156-172 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.755/1.920/1.660 χλστ., 2.865 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.855 κιλά
Χώρος αποσκευών: 570 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 68.700 ευρώ / 109,20 ευρώ