Με πάνω από μισό αιώνα ζωής, η εμβληματική μπερλίνα της γερμανικής εταιρείας πέρασε στην όγδοη γενιά της πιο ετοιμοπόλεμη από ποτέ.
Παρά το γεγονός ότι η αυτοκίνηση κινείται σε ρυθμούς SUV «σκοτώνοντας» πολλές κατηγορίες αυτοκινήτων, για παράδειγμα τα σεντάν, υπάρχουν ακόμα μερικές εταιρείες που συνεχίζουν να προσφέρουν μοντέλα σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες.
Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η BMW που δεν έδωσε απλά την απαιτούμενη συνέχεια στην ιστορία της καταξιωμένης 5άρας, αλλά με την όγδοη γενιά της προσφέρει την πλουσιότερη γκάμα συστημάτων κίνησης που έχει να επιδείξει μέχρι σήμερα.
BUY NOW
Έτσι λοιπόν, για πρώτη φορά στα χρονικά, η νέα BMW Σειρά 5 G60 προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης και diesel με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικές, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες της εποχής μας.
Με όλα αυτά κατά νου, η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW μας ταξίδεψε κατ’ αποκλειστικότητα και για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην ακαδημία χειμερινής οδήγησης που έχει στην Αυστρία, για να πάρουμε μια γεύση από τη νέα Σειρά 5, οδηγώντας στον παγετώνα των Άλπεων και φυσικά στον ψηλότερο ασφαλτοστρωμένο δρόμο της Ε.Ε. σε υψόμετρο που φτάνει τα 3.000 μέτρα.
Η έδρα της ακαδημίας είναι το δημοφιλές χειμερινό θέρετρο της Αυστρίας στην κοιλάδα του Τιρόλο, στο Ζέλντεν των Άλπεων, και τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή ήταν οι τετρακίνητες 520d και η κορυφαία ηλεκτρική i5 M60.
Η συγκεκριμένη ήπια υβριδική πετρελαιοκίνητη έκδοση εφοδιάζεται με τον 2λιτρο 4κύλινδρο TwinPower Turbo των 197 ίππων και 400 Nm, και συνδυάζεται με αυτόματο σασμάν οκτώ σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η τετρακίνητη 520d χρειάζεται 7,3 δλ. για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα, με την τελική της ταχύτητα να φτάνει τα 228 χλμ./ώρα.
Η αμιγώς ηλεκτρική i5 M60 xDrive έχει ένα εμπρός ηλεκτρομοτέρ 261 ίππων και 365 Nm, και ένα πίσω που αποδίδει 340 ίππους και 430 Nm. Η συνδυαστική απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης είναι 601 ίπποι και 795 Nm (820 Nm με ενεργό το Boost Mode ή το launch control).
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, οι επιδόσεις της i5 M60 xDrive είναι πολύ δυνατές, με την μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί μόλις 3,8 δλ. και η τελική της ταχύτητα να ακουμπά τα 230 χλμ./ώρα.
Ενημερωτικά, το πακέτο μπαταριών της νέας i5 M60 είναι ιόντων λιθίου και η χωρητικότητά του είναι 83,9 kWh (81,2 kWh καθαρή), εξασφαλίζοντας αυτονομία 515 χλμ. (WLTP). H φόρτισή της σε ένα wallbox 11 kW διαρκεί κάτι παραπάνω από 8 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή με ισχύ έως και 205 kW, φορτίζει από το 0% στο 80% σε 30 λεπτά.
Πέρα από το γεγονός ότι όλα τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν τετρακίνητα, ήταν και εφοδιασμένα με τα προβλεπόμενα χειμερινά ελαστικά, πράγμα που σημαίνει ότι οι δύσκολες χειμερινές συνθήκες δεν μπόρεσαν να φέρουν σε δύσκολη θέση το νέο γερμανικό premium σεντάν.
Το πρόγραμμα της πρώτης μέρας στην χειμερινή ακαδημία της BMW περιελάμβανε διαδικασία σλάλομ με την πετρελαιοκίνητη έκδοση, με ή χωρίς το σύστημα τετραδιεύθυνσης. Τα οδηγήσαμε με όλα τα διαθέσιμα προγράμματα, τόσο με την συνδρομή του DSC όσο και χωρίς αυτό, και παρουσίαζαν υποδειγματικό έλεγχο στις αλλαγές κατευθύνσεων στο χιονισμένο τερέν. Ειδικά στις εκδόσεις με την τετραδιεύθυνση, η προσπάθεια του οδηγού να ολοκληρώσει την διαδικασία αποτελεσματικά ήταν λιγότερο «κοπιαστική», μιας και απαιτούσε λιγότερη δουλειά από τα χέρια και ηπιότερες κινήσεις.
Με ενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η εμπειρία οδήγησης δεν διαφοροποιείται, με το τελευταίας γενιάς DSC να λειτουργεί αθόρυβα. Το τελευταίο ήταν που ήθελε να πετύχει η BMW, ειδικά για τους οδηγούς της ηλεκτρικής έκδοσης που έχουν συνηθίσει σε ένα ήσυχο περιβάλλον οδήγησης.
Με την επιλογή Sport Plus και απενεργοποιημένο το DSC στην πετρελαιοκίνητη έκδοση, η πρόσφυση που προσφέρει η άμεση τετρακίνηση δεν διαφοροποιείται, ενώ παράλληλα μπορεί να χαρίσει και ορισμένες στιγμές χαράς με τον υπερστροφικό χαρακτήρα της.
Το δεύτερο workshop της πρώτης ημέρας ήταν και το highlight της παρουσίασης, και αφορούσε την επίδειξη των καινοτόμων εξελίξεων στους τομείς του Driverless @ Development, της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Στόχος του Driverless @ Development του BMW Group είναι να βελτιστοποιηθεί η απόδοση και η ανάπτυξη των νέων μοντέλων, και εννοείται των τεχνολογιών που κουβαλάνε. Μάλιστα, οι δοκιμές πραγματοποιούνται τώρα στον παγετώνα της Αυστρίας, για την συλλογή δεδομένων σε πραγματικά απαιτητικές και ρεαλιστικές συνθήκες.
Ενημερωτικά, η BMW εργάζεται από το 2002 πάνω στην αυτοματοποιημένη λειτουργία των νέων μοντέλων, πραγματοποιώντας δοκιμές σε ειδικά διαμορφωμένα κέντρα εξέλιξης. Η υψηλή τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη (A.I.) έχει επιτρέψει στην ομάδα Έρευνας και Εξέλιξης της BMW να αναπτύσσει πολύ πιο γρήγορα τις νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και φυσικά με μειωμένη συχνότητα σφαλμάτων (απουσιάζει ο ανθρώπινος παράγοντας).
Σύμφωνα με την BMW, η αυτοματοποίηση των επαναλαμβανόμενων και μονότονων συνθηκών οδήγησης έχει ανακουφίσει τους δοκιμαστές, μιας και μειώνει τον κίνδυνο ατυχημάτων και βελτιώνει την υγεία των ανθρώπων του συγκεκριμένου τμήματος, λόγω της μειωμένης σωματικής και ψυχολογικής πίεσης που δέχονται από το επαναλαμβανόμενο κατά χιλιάδες φορές μοτίβο δοκιμαστικής οδήγησης για την συλλογή δεδομένων.
Όλα αυτά τα είδαμε και τα ζήσαμε σε πραγματικό χρόνο, καθώς σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χιονισμένο τερέν υπήρχε μία iX και μία M3 με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Τα δύο αυτοκίνητα κινούνταν διαρκώς, εννοείται χωρίς οδηγό, σε συγκεκριμένη πορεία και εκτελούσαν ελιγμούς χωρίς να τίθεται κάποιο θέμα ασφάλειας για εμάς που ήμασταν απλοί επιβάτες και όχι οδηγοί.
Την δεύτερη μέρα οδηγήσαμε την i5 M60 xDrive με σκοπό να βιώσουμε τη λειτουργία του προηγμένου και πανίσχυρου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης που διαθέτει, και φυσικά το καλιμπράρισμά του με όλα τα συστήματα που διαθέτει.
Η δοκιμασία περιελάμβανε οδήγηση στην παγωμένη άσφαλτο και σε εντελώς παγωμένο δρόμο, με σκοπό να δούμε ότι η σταθερότητα και το αίσθημα ασφάλειας που χαρίζει στον οδηγό δεν διαφοροποιείται από το τερέν και τις συνθήκες.
Για το τέλος, αφήσαμε την επίσκεψη στον αυστριακό παγετώνα που βρίσκεται σε υψόμετρο κοντά στα 3.000 μέτρα και φυσικά στον ψηλότερο ασφαλτοστρωμένο δρόμο της Ε.Ε. (εννοείται ότι ήταν καλυμμένος με πολύ χιόνι και πάγο).
Πραγματοποιήσαμε ανάβαση με όλα τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, χωρίς πρόβλημα, άγχος και με απόλυτη ασφάλεια, ενώ κατά την διάρκεια της κατάβασης βιώσαμε την λειτουργία του προηγμένο συστήματος πέδησης με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, που προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ενώ σε φουλ ισχύ γυρνάει πίσω στην μπαταρία έως και 150 kW.
Εν κατακλείδι, το βιωματικό ταξίδι στην ακαδημία χειμερινής οδήγησης της BMW για την γνωριμία μας με τη νέα 5άρα και τα συστήματα που διαθέτει ήταν απολύτως ενδιαφέρον, καθώς νοιώσαμε τον τρόπο λειτουργίας τόσο του πετρελαιοκίνητου όσο και του ηλεκτρικού συστήματος σε δύσκολες συνθήκες και μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ο στόχος της BMW για την δημιουργία ενός αρμονικού συνόλου που δεν παρουσιάζει διαφορές στην αίσθηση ανάλογα με την έκδοση και το τερέν, έχει στεφθεί με επιτυχία. Παράλληλα, η εμπειρία συνοδήγησης ενός οχήματος με αυξημένα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης, μοιάζει στην αρχή τρομακτική, αλλά όλα δείχνουν ότι βαδίζει στον σωστό δρόμο.