Το Nissan Qashqai επιταχύνει τον βηματισμό του προς ένα πλήρως εξηλεκτρισμένο μέλλον, επενδύοντας σε έναν εξαιρετικά αποδοτικό υβριδικό συνδυασμό και προσφέροντας τα καλύτερα από δύο, πολύ διαφορετικούς κόσμους.
Δίχως ίχνος υπερβολής θα μπορούσε κάλλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι τo Qashqai δεν άλλαξε μονάχα την κοσμοθεωρία της Nissan περί αυτοκίνησης αλλά και της βιομηχανίας του αυτοκινήτου στο σύνολο της, η οποία με τον έναν ή τον άλλο τρόπο επιχείρησε να ανέβει στο προελαύνων άρμα των απανταχού crossovers.
To Nissan Qashqai στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας διαμόρφωσε μια ολόκληρη γενιά καταναλωτών, οι οποίοι είδαν από τη μία στιγμή στην άλλη το όνειρο της απόκτησης ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου να γίνεται απρόσμενα προσιτό και συνάμα ελκυστικό.
BUY NOW
Ποιος θα μπορούσε να αντισταθεί σε ένα ημίψηλο hatchback, το οποίο στο όνομα της αποδοτικότητας εγκατέλειψε το «βαριά» και ασύμφορα συστήματα τετρακίνησης, χωρίς παρόλα αυτά να στερήσει την ελπίδα της επιβίωσης μακριά από την άσφαλτο.
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς κανείς και αυτό το αποδεικνύει το συντριπτικό μερίδιο αγορά της ευρύτερης κατηγορίας των SUV/Crossovers, το οποίο αγγίζει πλέον το 50%. Ένα στα δύο νέα οχήματα που ταξινομούνται στην ευρωπαϊκή ήπειρο κοιτούν αφ’ υψηλού ετούτο τον μάταιο κόσμο και η μεγαλύτερη ευθύνη για το μαζικό κίνημα του… κροσοβερισμού βαραίνει, πέρα από κάθε αμφιβολία, τις πλάτες του αρχετυπικού Nissan Qashqai του 2006.
Δεκαέξι χρόνια μετά, το Nissan Qashqai βρίσκεται και πάλι στον δρόμο μας, στην τρίτη κατά σειρά γενιά του και σε εκείνη την έκδοση η οποία φλερτάρει και μάλιστα έντονα με τον τίτλο του ηλεκτρικού.
Η ηλεκτρική ισχύς εν τη ενώσει
To Nissan Qashqai E-Power λογίζεται ως μια υβριδική διαμόρφωση, μιας και ο ηλεκτροκινητήρας των 190 ίππων και το τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης του 1,5 λίτρου συνυπάρχουν αρμονικά, με τη μόνη διαφορά ότι για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει το ηλεκτρικό μοτέρ και όχι το θερμικό, ο ρόλος του οποίου έχει περιοριστεί στη φόρτιση των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας.
Ως μια άτυπη… γεννήτρια, το τρικύλινδρο-υπερτροδοφοτούμενο σύνολο διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως αυτό της μεταβλητής συμπίεσης, γεγονός που το καθιστά αποδοτικότερο στο έργο του αναμφίβολα πιο ταιριαστό στις αρχές που το Nissan Qashqai E-Power πρεσβεύει.
Όχι τυχαία, η εμπειρία οδήγησης παραπέμπει σε εκείνη ενός αμιγώς ηλεκτρικού τετράτροχου, εξαιρουμένου τους άγχους της περιορισμένης αυτονομίας. Τις στιγμές που ο θερμικός κινητήρας δεν βρίσκεται σε λειτουργία -και αυτές είναι αρκετές- το Nissan Qashqai E-Power κυλά αθόρυβα και άκρως… αποδοτικά πάνω στην άσφαλτο, κλέβοντας όχι μόνο τη δόξα αλλά και τη χάρη μιας ηλεκτροκίνητης πρότασης.
Φυσικά, μόλις το τρικύλινδρο σύνολο μπει σε λειτουργία επιστρέφεις στη θερμική… πραγματικότητα ενός βενζινοκινητήρα, χωρίς ωστόσο να απωλέσεις χαρακτηριστικά όπως η αμεσότητα με την οποία ο ηλεκτροκινητήρας ξεδιπλώνει τους 190 ίππους και τα 320 Nm ροπής και την ομαλότητα-απλοϊκότητα του συστήματος μετάδοσης.
Με δεδομένη μάλιστα την αποτελεσματική ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών -μέχρι και η τεχνολογία του noise cancelation έχει επιστρατευθεί για τον σκοπό αυτό- το ηχητικό αποτύπωμα του Nissan Qashqai E-Power δεν διαφοροποιείται σημαντικά από την έναυση του θερμικού κινητήρα.
Στην εξαιρετική εμπειρία οδήγησης που εξασφαλίζει το Nissan Qashqai E-Power συμβάλλει και η γνωστή από την παρουσία της στο Nissan Leaf λειτουργία του e-pedal με την οποία ο οδηγός απομακρύνοντας το πόδι του από το pedal του γκαζιού επωφελείται από το φαινόμενο της ανάκτησης ενέργειας επιβραδύνοντας χωρίς να χρησιμοποιήσει το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου.
Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνον μεγιστοποιεί τα ενεργειακά οφέλη, επιστρέφοντας στις μπαταρίες ενέργεια η οποία υπό άλλες συνθήκες θα πήγαινε κυριολεκτικά χαμένη, αλλά δημιουργεί τις συνθήκες ώστε η συμβίωση σου με το εξηλεκτρισμένο Nissan Qashqai να γίνει πιο εύκολη και άνετη.
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειώσουμε ότι η έκδοση E-Power δεν προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης από εξωτερική πηγή ενέργειας ώστε να μπορεί να τη χαρακτηρίσει κανείς ως plug-in υβριδική και επαφίεται στη λειτουργία του θερμικού κινητήρα ώστε να τροφοδοτήσει το ηλεκτρικό μοτέρ. Ως εκ τούτου, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται σε 5,3 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 119 γρ./χλμ.
Το αυξημένο βάρος του ιαπωνικού crossover, το οποίο αγγίζει πλέον τα 1.700 κιλά και κάποιες πολύ συγκεκριμένες σχεδιαστικέ και εξοπλιστικές λεπτομέρειες διαφοροποιούν την έκδοση E-Power από εκείνες που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα στην ελληνική αγορά.
Αν λοιπόν θα έπρεπε να εστιάσουμε στις απτές διαφορές του εξηλεκτρισμένου Qashqai, τότε η συζήτηση αναπόφευκτα θα επιστρέψει στα χαρίσματα τα οποία προκύπτουν από τη φυσική σύνδεση του ηλεκτρικού μοτέρ με τους μπροστινούς-κινητήριους τροχούς.
Η αβίαστη-απρόσκοπτη επιτάχυνση, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και το περιορισμένο ενεργειακό αποτύπωμα ενός τετράτροχου το οποίο θα διεκδικήσει θέση στα αστικά κέντρα της Ευρώπης.
Στη χώρα μας, το νέο Nissan Qashqai E-Power αναμένεται το φθινόπωρο, χωρίς ωστόσο να έχουν ανακοινωθεί οι τιμές διάθεσής του στην ελληνική αγορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Ηλεκτρικός 190 PS, 320 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2 5,3 λτ./100 χλμ., 119 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.425/1.835/1.625 χλστ., 2.665 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.612 κιλά
Χώρος αποσκευών: 504 λτ.
Άφιξη στην Ελλάδα: Φθινόπωρο