
Με πλήρη γκάμα μηχανικών συνόλων, ελκυστική σχεδίαση, πλούσιους χώρους και τιμή εκκίνησης στα 18.900 ευρώ, το νέο Citroen C3 Aircross στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας των B-SUV.
Η επιτυχία της απερχόμενης γενιάς του C3 Aircross αποτέλεσε το έναυσμα για τη Citroen να σχεδιάσει από λευκό χαρτί το νέο μοντέλο και να δημιουργήσει ένα σύνολο ικανό να αλλάξει πλήρως τους συσχετισμούς στην πιο δημοφιλή κατηγορία της ευρωπαϊκής και κατ’ επέκταση της ελληνικής αγοράς. Ακολουθώντας, λοιπόν, τη συνταγή του νέου C3 που ήδη διαγράφει μια εξαιρετική εμπορική επιτυχία, το νέο C3 Aircross διαθέτει όλα τα εφόδια να πρωταγωνιστήσει στο στίβο των πωλήσεων.
Αυτά δεν είναι άλλα από τη μοντέρνα σχεδίασή του, τους πλούσιους για τους επιβάτες χώρους και φυσικά την τιμή του που εκκινεί από τα 18.900 ευρώ (με την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας), κάτι που αυτομάτως το τοποθετεί στις top επιλογές της αγοράς. Πάμε να δούμε τα κύρια σημεία του γαλλικού SUV, μετά την πρώτη επαφή που είχαμε μαζί του στους δρόμους της Βαρκελώνης.
BUY NOW

Το γκολ από τα αποδυτήρια έρχεται στην νέα γενιά του C3 Aircross στον τομέα της σχεδίασης. Η νέα εταιρική ταυτότητα της φίρμας με το μεγάλο λοχιόσημο και τα νέου τύπου φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με τις έντονες ακμές του αμαξώματος των 4.395 χιλιοστών (+235 χλστ. από την προηγούμενη γενιά) δημιουργούν ένα ελκυστικό σύνολο με ξεκάθαρο SUV προσανατολισμό (200 χλστ. απόσταση από το έδαφος). Το μεταξόνιο των 2.670 χιλιοστών και η εσωτερική διαμόρφωση δημιουργούν μια ευρύχωρη καμπίνα με χώρους που θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και δίνουν στο νέο μοντέλο έναν ξεκάθαρα οικογενειακό χαρακτήρα (σημειώστε πως το γαλλικό μοντέλο προσφέρεται και σε 7θέσια έκδοση).

Η 5θέσια έκδοση του C3 Aircross διαθέτει πίσω κάθισμα με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης (40/60) όντας τοποθετημένο κατά 65 χλστ. πιο πίσω από το αντίστοιχο της 7θέσιας έκδοσης. Σύμφωνα με τη Citroen, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετός χώρος για τους επιβάτες της 2ης σειράς, με τη μεγαλύτερη απόσταση για τα γόνατα στην κατηγορία του (+80 χλστ. σε σύγκριση με τον μέσο όρο). Οι τρεις επιβάτες του πίσω καθίσματος απολαμβάνουν επίσης το μεγαλύτερο πλάτος στο ύψος των αγκώνων, στην αγορά (+25 χλστ. σε σύγκριση με τον μέσο όρο). Επίσης, η ανάκλιση του πίσω καθίσματος δεν επηρεάζει τη συνολική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων, τιμή από τις καλύτερες στην κατηγορία.

Ένα ακόμη στοιχείο που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους επιβάτες του νέου Citroen C3 Aircross στον τομέα της άνεσης είναι τα νέας γενιάς καθίσματα Advanced Comfort. Ο συγκεκριμένος τύπος καθισμάτων διαθέτει καινούργια επιφάνεια που περιλαμβάνει επιπλέον αφρό πάχους 10 έως 15 χλστ. προσφέροντας επανασχεδιασμένη πλευρική στήριξη που εξασφαλίζει τον ιδανικό βαθμό άνεσης, ανεξάρτητα από την απόσταση και τη διάρκεια του ταξιδιού.

Με απλές σχεδιαστικές γραμμές και πολύ καλή ποιότητα συναρμογής στο σύνολό του, το ταμπλό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου χωρίζεται οριζόντια, με το κάτω σημείο να είναι καλυμμένο με ύφασμα στα πρότυπα της λογικής “Sofa Design” που γνωρίσαμε μέσω του νέου C3. O κλασικός πίνακας οργάνων απουσιάζει και έτσι όλες οι απαραίτητες ενδείξεις προβάλλονται σε ένα ψηφιακό περιβάλλον στο ύψος των ματιών του οδηγού. Προαιρετικά το γαλλικό μοντέλο προσφέρεται με κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, με τη βασική του έκδοση να περιλαμβάνει στο ίδιο σημείο βάση για smartphone προκειμένου να είναι εφικτός ο χειρισμός των διαφόρων λειτουργιών.


Σε βενζίνη, υβριδικό και 100% ηλεκτρικό για πρώτη φορά
Το νέο Citroen C3 Aircross προσφέρεται στην γκάμα του με 3 μηχανικά σύνολα (2 κινητήρες βενζίνης και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση). Στη βάση βρίσκουμε τον 1,2 τούρμπο PureTech με ισχύ 100 ίππων και ροπή 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και προσφέρει στο αμάξωμα των 1.237 κιλών τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα (κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ.).
Εξέχουσα θέση στη γκάμα του νέου C3 Aircross έχει το νέο υβριδικό σύνολο 1,2 Hybrid 135 e-DCS6, με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το σύστημα κίνησης των 48V χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1,2 PureTech νέας γενιάς που εξελίχθηκε ειδικά για υβριδικές λύσεις κίνησης, με το 40% των συστημάτων του να είναι εντελώς καινούργια. Με κυβισμό 1.199 κ.εκ, ο 3κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. και διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού που συμβάλλει στη ανθεκτικότητά του (τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ.).

Ο κινητήρας που λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT, που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο.
Ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης και δίνει τη δυνατότητα της 100% ηλεκτρικής οδήγησης στο 50 % της αστικής χρήσης, ενώ η επαναφόρτιση της μπαταρίας γίνεται αυτόματα κατά την επιβράδυνση. Ως αποτέλεσμα, οι εκπομπές CΟ2 της υβριδικής έκδοσης έχουν μειωθεί και βρίσκονται ανάμεσα στα 120 έως 124 γρ./χλμ., με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να τοποθετείται στα 5,3 λίτρα ανά 100 χλμ.
Για πρώτη φορά στην κατηγορία των B-SUV, η Citroen προσφέρει μια ηλεκτρική έκδοση του 5θέσιου C3 Aircross. Διαθέτει έναν κινητήρα 113 ίππων που συνδυάζεται με μία μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) 44 kWh, ικανή για να προσφέρει μια αυτονομία της τάξης των 306 χιλιομέτρων με μια φόρτιση (τελική ταχύτητα 143 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,9 δευτερόλεπτα). Σημειώνουμε πως αργότερα μέσα στο έτος θα είναι διαθέσιμη ακόμη μια ηλεκτρική έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία και αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων.

Με το νέο Citroen C3 Aircross είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα στην ευρύτερη περιοχή της Βαρκελώνης, τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο και στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο. Καλοφτιαγμένο στο σύνολο του και με αρωγό την στάνταρ ανάρτηση Advanced Comfort της Citroen, το γαλλικό SUV διεκδικεί τα σκήπτρα του κορυφαίου B-SUV ταξιδεύοντας με χαρακτηριστική άνεση και σίγουρο πάτημα σε κάθε διαδρομή. Στο πνεύμα της εποχής για μεγαλύτερη απόδοση και λιγότερους ρύπους – κατανάλωση, το υβριδικό σύστημα 1,2 Hybrid 136 e-DCS6 έρχεται και πάλι να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο για όσους οδηγούς επιμένουν στα τεχνολογικά προηγμένα μοτέρ εσωτερικής καύσης.
Έτσι, λοιπόν, με τη συγκεκριμένη έκδοση στα χέρια μας η μέση κατανάλωση που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου ήταν πολύ κοντά σε εκείνη που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, με τιμές κοντά στα 5,5 λίτρα /100 χλμ. και κατά περίπτωση χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο δεξί πεντάλ. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνουμε και στη συνεργασία ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα, με τον πρώτο να χαρίζει αρκετά χιλιόμετρα εντός της πόλης με ηλεκτρική ενέργεια και τον δεύτερο να επεμβαίνει διακριτικά όπου ο οδηγός απαιτήσει μεγαλύτερες επιταχύνσεις.

Διαθέσιμο για παραγγελίες με τιμές από 18.900 ευρώ
Το νέο Citroen C3 Aircross θα βρίσκεται στην Ελλάδα στα μέσα Απριλίου και είναι διαθέσιμο για προπαραγγελίες στο επίσημο δίκτυο της φίρμας. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 18.900 ευρώ (μετά και την προωθητική ενέργεια της ελληνικής εισαγωγική εταιρείας) και ο βασικός του εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ανάρτηση Citroen Advanced Comfort, 6 αερόσακους, χειροκίνητο κλιματισμό, βάση Smartphone, ενεργό φρενάρισμα ασφαλείας, ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ειδοποίηση απόσπαση της προσοχής του οδηγού, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, αυτόματη εναλλαγή φώτων πορείας-προβολέων, ρύθμιση ύψους για το κάθισμα του οδηγού και άλλα. H τιμή εκκίνησης για την υβριδική έκδοση ορίζεται στα 25.000 ευρώ με πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό και χωρίς προωθητική ενέργεια, ενώ για την αντίστοιχη αμιγώς ηλεκτρική version το κόστος απόκτησης τοποθετείται στα 20.770 ευρώ με το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και την έκπτωση της ελληνικής εισαγωγικής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – C3 Aircross 1,2 PureTech 100
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 12,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 179 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,0 λτ./100 χλμ., 135 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.395/1.660/1.850 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.237 κιλά
Χώρος αποσκευών: 460 λίτρα
Τιμή: Από 18.900 ευρώ (με προωθητική ενέργεια)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – C3 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 192 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 120 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.395/1.660/1.850 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.348 κιλά
Χώρος αποσκευών: 460 λίτρα
Τιμή: Από 25.000 ευρώ (χωρίς την προωθητική ενέργεια)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ