Οδηγούμε στο Μόναχο τη νέα BMW Σειρά 1

BMW Seira 1 1

Το μικρότερο και πιο προσιτό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας περνά στην τέταρτη γενιά και χάρη στις προδιαγραφές του, δείχνει ότι βαδίζει στον σωστό δρόμο.

Η BMW έχει παρουσία στην κατηγορία των μικρομεσαίων εδώ και τρεις δεκαετίες, με το πρώτο δείγμα γραφής να είναι η 3θυρη χάτσμπακ εκδοχή της Σειράς 3, η 3 Compact. Μετά από δύο γενιές σε 10 χρόνια ζωής, η 3 Compact έδωσε την σκυτάλη σε ένα εντελώς νέο μοντέλο που προσφερόταν και με 5θυρο αμάξωμα, την Σειρά 1, όντας μια αρκετά πιο ορθολογική εξέλιξη πρόταση στην κατηγορία των premium μικρών οικογενειακών.

BMW Seira 1 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κίνηση αυτή αποδείχθηκε σωστή, καθώς από το 2004 που λανσαρίστηκε η πρώτη Σειρά 1 μέχρι και μέχρι σήμερα που «έδυσε» η καριέρα της τρίτης γενιάς, κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 3 εκ. αυτοκίνητα.

Στον όγκο

Η καινούργια Σειρά 1 με κωδική ονομασία F70 βασίζεται σε μια εξελιγμένη εκδοχή του διαμορφώσιμου πατώματος UKL2 που γνωρίζουμε και από άλλα μοντέλα του BMW Group και φέρει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις στο νέο μοντέλο.

BMW Seira 1 3

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, η νέα Σειρά 1 έχει μακρύνει κατά 42 χλστ. φτάνοντας 4,36 μ. μήκους και έχει ψηλώσει 25 χλστ. Το πλάτος έχει μείνει σταθερό στα 1,80 μ., όπως και το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων.

Αυτό μεταφράζεται σε παρόμοιες αναλογίες, αλλά όχι και σχεδιαστικές ομοιότητες. Η νέα Σειρά 1 ακολουθεί το σύγχρονο σχεδιαστικό μοτίβο της φίρμας, με πιο καθαρές γραμμές και πολλά νέα σχεδιαστικά στοιχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW Seira 1 9

Στο εμπρός μέρος συναντάμε τη νέα μάσκα με κάθετα και διαγώνια στοιχεία που τονίζουν τη μουσούδα, ενώ παρών δηλώνει και η ενεργή γρίλια (με σταθερό άνοιγμα και οριζόντιες γραμμές στο M Performance μοντέλο, την M135). Η εικόνα συμπληρώνεται από τα νέα φώτα τύπου LED με τα τέσσερα κάθετα φώτα ημέρας που την κάνουν να ξεχωρίζει από μακριά.

Από το πλάι παρατηρούμε δύο έντονες γραμμές να διατρέχουν το αμάξωμα, με τα χαμηλά σημασία στα μαρσπιέ να είναι ανάγλυφα και σε συνδυασμό με το μακρύ καπό, παραπέμπουν σε καλογυμνασμένο αθλητή. Ακόμα, όλα τα χρωμιωμένα στοιχεία που είχαν οι προηγούμενες γενιές, έχουν αντικατασταθεί από μαύρα, ενώ στην πίσω κολόνα βρίσκουμε και έναν διακοσμητικό άσσο (1).

BMW Seira 1 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω, η εικόνα είναι πολύ καθαρή, με τον προφυλακτήρα να είναι πιο φουσκωμένος και ανάλογα την έκδοση να επιτρέπει την εμφάνιση των απολήξεων της εξάτμισης ή όχι. Επιπλέον, τα διακοσμητικά χαμηλά είναι πλέον σκουρόχρωμα και φέρουν έντονο αεροδυναμικό διαχύτη. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης τροχοί αλουμινίου σε διάσταση από 17 έως 19 ίντσες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εμφάνιση του νέου Άσσου μπορεί να διαφοροποιηθεί αρκετά με τα αξεσουάρ του τμήματος M Performance, ενώ είναι και η πρώτη BMW στην ιστορία που μπορεί να εφοδιαστεί και με χρωματική αντίθεση στην οροφή.

Αποθέωση της απλότητας

Το ταμπλό ακολουθεί τη λογική των σύγχρονων και εξηλεκτρισμένων BMW και καλύπτεται από υλικά καλής ποιότητας με ακόμα καλύτερο μεταξύ τους μοντάρισμα. Η εικόνα είναι προσεγμένη και σε συνδυασμό με τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό, δημιουργείται μια ιδιαίτερα ξεχωριστή ατμόσφαιρα.

BMW Seira 1 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κύριο «συστατικό» στο ταμπλό, αποτελεί η νέα κυρτή οθόνη που περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων στο αριστερό της μέρος, 10,25 ιντσών, και στη δεξιά πλευρά απεικονίζει το σύστημα πολυμέσων, (10,7 ιντσών). Το λογισμικό ένατης γενιάς έχει κατανοητό και εύκολο στη χρήση μενού, και ο γρήγορος επεξεργαστής αναβαθμίζει την εμπειρία. Ελέγχεται με την αφή ή την φωνή. Από την εργονομία, τα παράπονα που μπορεί να έχει κάποιος είναι από την ελαχιστοποίηση των φυσικών πλήκτρων στην κεντρική κονσόλα. Ο κλιματισμός πλέον ελέγχεται από την οθόνη.

Νέας σχεδίασης είναι και οι ταπετσαρίες, που πλέον είναι 100% οικολογικές. Η θέση οδήγησης παραμένει πολύ καλή, η σημαντικότερη βελτίωση όμως έχει συντελεστεί στην αίσθηση ευρυχωρίας, χάρη στο ελαφρώς μεγαλύτερο ύψος της καμπίνας. Πίσω, η βελτίωση είναι ακόμα μεγαλύτερη, τόσο στο χώρο για το κεφάλι όσο και σε εκείνον για τα πόδια.

BMW Seira 1 10
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 380 λτ. για τις εκδόσεις χωρίς το ήπια υβριδικό σύστημα 48V, με αυτές που το φέρουν να έχουν 300 λτ. χωρητικότητας. Σε κάθε περίπτωση έχει φαρδύ άνοιγμα και σχεδόν ανύπαρκτο κατώφλι φόρτωσης, διευκολύνοντας τη φόρτωση.

Παραδοσιακά και υβριδικά

Για την περίοδο λανσαρίσματος ο υποψήφιος αγοραστής της νέας BMW Σειρά 1 μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών συστημάτων κίνησης, δύο ήπια υβριδικά με θερμικό κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου και μία βενζίνης χωρίς υποβοήθηση για την έκδοση επιδόσεων M135. Αργότερα, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με επιπλέον εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.

BMW Seira 1 11

Αναλυτικότερα, η βασική έκδοση βενζίνης 120 με τον 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο αναφέρουν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 226 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αμέσως ισχυρότερη έκδοση βενζίνης είναι η σπορ Μ135 xDrive με 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm (από 55.200 ευρώ). Και σε αυτή την περίπτωση, το σασμάν είναι αυτόματο επτά σχέσεων και οι επιδόσεις που χαρίζει στο γερμανικό hot hatch των 4,36 μέτρων είναι, 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

BMW Seira 1 14

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση, η 120d, έχει κάτω από το μακρύ της καπό έναν 2λιτρο TwinPower Turbo κινητήρα που αποδίδει 163 ίππους και 400 Nm. Σε αυτή την περίπτωση, για να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 7,9 δλ. και η τελική της ταχύτητα ορίζεται στα 222 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο είναι 7άρι Steptronic διπλού συμπλέκτη

Στα άκρα

Κατά την διάρκεια της επίσημης παρουσίασης στο Μόναχο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την «βασική» 120 με τους 170 ίππους και την «πολεμική» και τετρακίνητη M135 των 300 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και τα δύο αυτοκίνητα έφεραν πολλά σπορ χαρακτηριστικά μέσω πακέτων από την M Performance, με την Μ135 να φέρει τις προαιρετικές σφυρήλατες ζάντες των 19 ιντσών (18 ιντσών στάνταρ) με το ενισχυμένο σύστημα πέδησης που περιλαμβάνει διάτρητους δίσκους, τετραπίστονες δαγκάνες και υλικά τριβής υψηλής απόδοσης από τις M3 και M4.

BMW Seira 1 13

Σε κάθε περίπτωση, το αναβαθμισμένο πλαίσιο έχει ενισχυθεί για αύξηση της ακαμψίας, ενώ όλες οι εκδόσεις έχουν νέα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές. Ταυτόχρονα, μπορεί να εφοδιαστεί και με αμορτισέρ τύπου FSD. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι στάνταρ στην M135, όπως και το μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα.

Η 120 με τον 3κύλινδρο mild hybrid 1.5 TwinPower Turbo, τους 170 ίππους και το ηλεκτρομοτέρ των 20 ίππων, μοιάζει ιδανική επιλογή και στην πράξη δείχνει ότι είναι. Κινεί με ευκολία τα 1.425 κιλά της 5θυρης BMW και ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης μπορεί να δώσει έμφαση στην οικονομία ή τις επιδόσεις. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο έχει ομαλή λειτουργία και η ρύθμισή του εξασφαλίζει διατηρεί το μοτέρ στο ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο άλλο άκρο της γκάμας, η κορυφαία έκδοση επιδόσεων M135 με τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης αποδίδει κοντά 300 ίππους από τις 5.750 έως τις 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm από τις 2.000 έως τις 4.500 σ.α.λ.). Και εδώ το κιβώτιο είναι επτά σχέσεων, με πιο επιθετική όμως ρύθμιση στο sport mode και στάνταρ ευμεγέθη paddles στο τιμόνι.

BMW Seira 1 6

Οδηγώντας και τα δύο αυτοκίνητα στους δρόμους της Γερμανίας, αμέσως αντιλαμβάνεσαι τον πειθαρχημένο έλεγχο και τις άμεσες αντιδράσεις που χαρίζει η αναβαθμισμένη ανάρτηση και το άκαμπτο πλαίσιο. Το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστό βάρος, ενώ φτάνει και αρκετή πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Γενικά, η ανάρτηση συνδυάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα.

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η M135 με τις έξτρα 19άρες και «ταψιά» για φρένα ήταν αρκετά πιο υπάκουη στις εντολές του οδηγού, με την ανάρτηση να μην τα βρίσκει σκούρα στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον ανοιχτό δρόμο παρουσιάζει εντυπωσιακή ευθυβολία και το 7άρι σασμάν ρίχνει αρκετά στις στροφές περιστροφής για οικονομία και ησυχία. Το μοτέρ δύσκολα θα ακουστεί στην καμπίνα, με την ησυχία να πλήττεται ελαφρώς από έναν μικρής έντασης αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τις εμπρός κολόνες.

BMW Seira 1 15

Συμπερασματικά, η νέα τέταρτη γενιά της BMW Σειρά 1 έχει βελτιωθεί σε όλους σχεδόν τους τομείς και σε συνδυασμό με την ανταγωνιστική τιμή, κρίνεται ως μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση στα μικρομεσαία οικογενειακά, premium ή μη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW 120
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. βενζίνη, 156 PS/4.700-6.500 σ.α.λ., 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ.
Ηλεκτρικός κινητήρας: 20 PS, 55 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 170 PS, 280 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 226 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3-6,0 λτ./100 χλμ. - 121-135 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.361/1.800/1.459 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.425 κιλά
Χώρος αποσκευών: 300 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 28.960 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ