Συγκριτική δοκιμή: Opel Astra 1.2 Turbo 130 Auto vs Toyota Corolla 1.8 Hybrid
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
Με δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις στο ενεργητικό τους, τα δύο εμβληματικά οικογενειακά χάτσμπακ αποτελούν ολοκληρωμένες προτάσεις, προσεγγίζοντας την κατηγορία και τα θέλω των αγοραστών από διαφορετική σκοπιά.
Η κατηγορία των 5θυρων οικογενειακών χάτσμπακ αποτελούσε μέχρι πριν μερικά χρόνια μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες σε παγκόσμιο επίπεδο, και παρά το γεγονός ότι έχουν χάσει την «αίγλη» τους έναντι των αντίστοιχου μεγέθους crossover και SUV, παραμένουν εξαιρετικά ανταγωνιστικά.
Βλέπετε, η «φανέλα» που κουβαλάνε είναι από τις πιο βαριές στην αυτοκινητοβιομηχανία και δεν μπορούσαν οι άνθρωποι που τα εξέλιξαν να μην δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.
BUY NOW
Οι δύο ανταγωνιστές του συγκριτικού μας δεν χρειάζονται συστάσεις, με το γερμανικό Opel Astra να αποτελεί τη νέα έκτη γενιά του μοντέλου, και την ιαπωνική Toyota Corolla να αφορά την ανανεωμένη εκδοχή της δωδέκατης γενιάς.
Ακολουθούν εντελώς διαφορετική τεχνολογική «οδό», αλλά ο στόχος είναι ίδιος. Να μπορέσουν να εκπληρώσουν με επιτυχία όλες τις αποστολές που θα κληθούν να πραγματοποιήσουν ως το μοναδικό, ίσως, αυτοκίνητο μιας μικρής οικογένειας.
Δυναμικά και ξεχωριστά
Οι δύο εταιρείες ακολουθούν ένα διαφορετικό σχεδιαστικό κομμάτι στις τελευταίες τους γενιές. Το σχεδιαστικό τμήμα της Opel, υπό την αιγίδα πλέον του Ομίλου Stellantis, χάριζε πάντα μια ενδιαφέρουσα εικόνα στο δημοφιλές χάτσμπακ της, με αυτό της Toyota να αλλάζει ρότα πριν μία δεκαετία και να προσθέτει συναίσθημα και δυναμισμό στο μικρομεσαίο της.
Από πλευράς διαστάσεων, τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας είναι πολύ κοντά και διαθέτουν μήκος που φτάνει τα 4,37 μέτρα. Παρόμοια αντιστοιχία συναντάμε και στις υπόλοιπες διαστάσεις, με την ουσιαστικότερη διαφορά να εντοπίζεται στο μεταξόνιο υπέρ του γερμανικού μοντέλου (2,68 μέτρα το Astra και 2,64 μέτρα το Corolla), καθώς και στο ελαφρώς μεγαλύτερο πλάτος του.
Η έκτη γενιά του Opel Astra ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, με πολλές και έντονες ακμές, καθώς και το νέο προσωπείο Visor που χαρίζει δυναμισμό και παραπέμπει σε full face κράνος μοτοσικλετιστή.
To Opel Visor συνοδεύεται από νέα λεπτά φώτα Intelli-Lux LED, καθώς και από τις έντονες γωνίες της «πυξίδας» της γερμανικής εταιρείας. Κάτω από την μαύρη μάσκα, συναντάμε τις εισαγωγές αέρα, ενώ το ανάγλυφο καπό διατρέχεται από μία έντονη ακμή στο μέσο που αντλεί έμπνευση από την ράχη του σαλαχιού (Manta).
Στο δυναμισμό του νέου Astra προσδίδουν επίσης οι μεγάλοι τροχοί, έξτρα 18 ιντσών όπως του αυτοκινήτου δοκιμής, που είναι αρκετά εντυπωσιακοί και ταιριαστοί. Ακόμα, η χαμηλή γραμμή των παραθύρων και η αντίστοιχη της οροφής, εξασφαλίζουν σπορ διάθεση. Πίσω, τα λεπτά LED φώτα θυμίζουν, όπως και τα εμπρός, μπούμερανγκ και τονίζουν ακόμα πιο πολύ το πλάτος του μοντέλου.
Την εικόνα συμπληρώνουν η μεγάλη πίσω αεροτομή, η νέα γραμματοσειρά του λογότυπου και το μοναδικής σχεδίασης τρίτο φως των φρένων που αποτελεί συνέχεια της «ουράς» του σαλαχιού.
Το ανανεωμένο Toyota Corolla δωδέκατης γενιάς από την άλλη, δεν έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά και διατηρεί το χαμηλό και δυναμικό σχήμα που του χαρίζει η σχεδιαστική γλώσσα Keen Look, ενώ δεν μαρτυρά με κανέναν τρόπο την τεχνολογική εξέλιξη που έχει υποστεί στο προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης που διαθέτει.
Οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν αφορούν τους νέους προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας και φλας τεχνολογίας LED, καθώς και στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τα piano black πλαστικά μέρη. Παράλληλα, ενισχύθηκε η χρωματική παλέτα και διαφοροποιήθηκαν ελαφρώς οι λογότυποι.
Η σφηνοειδής σχεδίαση ενισχύεται από τις όμορφες πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και από τη διχρωμία που προσφέρει η μαύρη οροφή, ενώ παράλληλα χαρίζει μια πρωτόγνωρα σπορ εικόνα στο ιαπωνικό χάτσμπακ.
Προηγμένα και φιλόξενα
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν προσεγμένες ποιοτικά καμπίνες, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό τους να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας. Μαλακά πλαστικά συναντάμε και στα πάνελ των εμπρός θυρών, όχι όμως και των πίσω.
Χαμηλότερα, και τα δύο έχουν σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας που εξασφαλίζουν στιβαρότητα. Συνολικά όμως, η Corolla έχει λίγο καλύτερη συναρμογή και φινίρισμα.
Τόσο οι οθόνες για τα συστήματα πολυμέσων (10 ιντσών στο Astra και 10,5 στη Corolla), όσο και οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων (10 ιντσών στο Astra και 12,3 στη Corolla) αποτελούν highlight και των δύο μοντέλων, αλλά η σχεδιαστική προσέγγιση του Astra με τον καμπύλο σχεδιασμό του Pure Panel Pro, σίγουρα κλέβει τις εντυπώσεις.
Και τα δύο συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης διαθέτουν πληθώρα λειτουργιών και συνδέονται με τα πάντα, προσφέροντας υψηλή ελευθερία και ασφάλεια στον οδηγό. Η απόκριση του συστήματος και στις δύο περιπτώσεις είναι αποδεκτός, με τα γραφικά όμως της Corolla να είναι υψηλότερης ανάλυσης (πίνακας οργάνων). Οι οδηγοί και των δύο μοντέλων μπορούν να επέμβουν στην εμφάνιση του πίνακα οργάνων μέσω των διάφορων μοτίβων, ή του προγράμματος οδήγησης, και να επιλέξουν την πληροφορία που θα δέχονται, στοιχείο πολύ χρηστικό.
Το κάθισμα του οδηγού και των δύο είναι ιδιαίτερα άνετο, με αυτό του Astra να προσφέρει εντονότερη πλευρική στήριξη. Η ορατότητα και στα δύο είναι καλή, μόνο πίσω διαγώνια θα δυσκολευτεί ο οδηγός λόγω της φαρδιάς κολόνας, με τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες να βοηθούν τα μέγιστα.
Από πλευράς χώρων, το Astra διαθέτει περισσότερες και χρηστικότερες θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα, ενώ το μεγαλύτερο μεταξόνιο προσφέρει και καλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, σε σχέση με την Corolla που δύο ψηλοί πίσω θα τον αναζητήσουν.
Μεγαλύτερος κατά 61 λίτρα είναι και ο χώρος αποσκεύων του Astra, με την υβριδική Corolla να αρκείται στα 361 λίτρα. Ταυτόχρονα ο χώρος του Opel έχει πιο εκμεταλλεύσιμο σχήμα, ενώ και τα δύο διαθέτουν μεγάλο άνοιγμα φόρτωσης.
Συμβατικό vs υβριδικό
Οι δύο ανταγωνιστές του συγκριτικού μας προσεγγίζουν την κατηγορία με δύο διαφορετικής τεχνολογίας συστήματα κίνησης, με το μεν Astra να έχει κινητήρα βενζίνης χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση και το δε Corolla να είναι υβριδικό με θερμικό κινητήρα βενζίνης.
Το Opel Astra διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου και επαναφορτιζόμενες υβριδικές (PHEV), με αυτό που δοκιμάζουμε να αφορά την έκδοση με τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 Turbo που αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (διατίθεται και με χειροκίνητο έξι σχέσεων).
Το ανανεωμένο Toyota Corolla από την άλλη διατίθεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες βενζίνης 1,8 και 2,0 λίτρων, με την έκδοση που κοντράρει το Astra του συγκριτικού μας να είναι η βασική με τον 1.8 των 98 ίππων. Πρόκειται για το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης πέμπτης γενιάς που φέρει ισχυρότερο κατά 24 ίππους ηλεκτρομοτέρ, φτάνοντας συνολικά τους 95 ίππους. Το γεγονός αυτό μεταφράζεται σε 18 επιπλέον ίππους συνδυαστικής ισχύος, φτάνοντας τους 140 ίππους.
Ταυτόχρονα όμως, το πέμπτης γενιάς υβριδικό σύστημα της Corolla διαθέτει καινούργια μονάδα ελέγχου και μια μικρότερη, ελαφρύτερη και ισχυρότερη μπαταρία ιόντων λιθίου με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Επιπλέον, η Toyota έχει επανασχεδιάσει το διαφορικό και το αυτόματο σασμάν e-CVT.
Στην πράξη, η διαφορετική τεχνολογία που κουβαλάνε τα μοντέλα του συγκριτικού μας είναι αισθητή, λόγω του εντελώς διαφορετικού τρόπου λειτουργίας που επιβάλει η φιλοσοφία τους. Και τα δύο όμως έχουν τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), με το Astra να διαθέτει και paddles αλλαγών για χειροκίνητη λειτουργία.
Στον τομέα των επιδόσεων, η άμεση παροχή δύναμης από το ηλεκτρομοτέρ της Corolla της εξασφαλίζει καλύτερη επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, με την μέτρηση να διακόπτεται στα 9,2 δλ., την στιγμή που το Astra χρειάζεται επιπλέον 0,7 δλ. (9,9 δλ.). Από την άλλη, η τελική ταχύτητα του ιαπωνικού μοντέλου περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ του γερμανικού ακουμπά τα 210 χλμ./ώρα.
Η οδήγηση των δύο μοντέλων είναι μια εύκολη υπόθεση, με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και την ύπαρξη αυτόματου σασμάν να προσφέρουν άνεση στον οδηγό. Βέβαια, η λειτουργία του υβριδικού συστήματος της Toyota σε αστικές συνθήκες δεν έχει αντίπαλο, καθώς φροντίζει να κινείται σε μεγάλο ποσοστό μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και σε συνδυασμό με την ποιοτική κύλιση σε αυτές τις συνθήκες, αποτελεί το πιο αγχολυτικό μικρομεσαίο για καθημερινή χρήση.
Άνετο και ήσυχο είναι και το Astra στην πόλη, με την ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων να λειτουργεί στην πλειοψηφία των περιπτώσεως σωστά.
Στον ανοιχτό δρόμο όμως το Astra θα βρεθεί στο στοιχείο του και θα ξεδιπλώσει τις αρετές του, εξασφαλίζοντας ποιοτική κύλιση, ευθυβολία και απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος. Μάλιστα, ο τρόπος που λειτουργεί η ανάρτηση του Astra, είναι πρωτόγνωρος για το μοντέλο και για αυτό ευθύνονται τα προηγμένα μηχανικά μέρη της πλατφόρμας EMP2. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η Corolla, μόνο που σε αυτό το περιβάλλον θα λάβει πρωταγωνιστικό ρόλο το θερμικό μοτέρ που υπό πίεση θα ακουστεί.
Το υβριδικό σύστημα της Toyota δεν χαρίζει μόνο καλύτερες επιδόσεις από στάση και γαλήνη στις αστικές μετακινήσεις, αλλά πετυχαίνει και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στην πόλη κινείται με περίπου 5 λτ./100 χλμ. και στον αυτοκινητόδρομο ανεβαίνει κοντά στα 6 με 6μιση λτ./100 χλμ.. Στις αντίστοιχες συνθήκες, το Astra θα «κάψει» στην πόλη περίπου 8 λτ./100 χλμ, ενώ στο αυτοκινητόδρομο που κουμπώνει την όγδοη και ρίχνει τις σ.α.λ. του κινητήρα, καταναλώνει κάτι λιγότερο από 7 λτ./100 χλμ.
Photo finish
Η αγορά αυτοκινήτου έχει αλλάξει αρκετά την τελευταία διετία και όλα τα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων και των αυτοκινήτων, παρουσιάζουν αυξημένες τιμές.
Το νέο Opel Astra με τον 1.2 Turbo των 130 ίππων προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν και με δύο με το αυτόματο. Η τιμή εκκίνησης έχει καθοριστεί 27.900 ευρώ για το χειροκίνητο, ενώ για το αυτόματο του συγκριτικού μας στα 34.500 ευρώ.
Η Toyota Corolla 1.8 Hybrid διατίθεται με πέντε επίπεδα εξοπλισμού, είναι αποκλειστικά αυτόματη, και η τιμή της βασικής έκδοσης έχει καθοριστεί στα 28.470 ευρώ, δημιουργώντας έτσι ικανή διαφορά τιμής μεταξύ των αυτόματων εκδόσεων.
Πέρα όμως από την διαφορά τιμής, η Corolla καταφέρνει να προσφέρει ίσως το χαμηλότερο κόστος χρήσης της κατηγορίας, λόγω της υβριδικής τεχνολογίας που φέρει, και δεν χρεώνεται με τέλη κυκλοφορίας και στέρηση εισόδου στον Δακτύλιο. Επιπλέον, έχει 6ετή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη, ένα περισσότερο χρόνο από το Astra, με αυτή την μπαταρίας του υβριδικού συστήματος να καλύπτεται για έντεκα έτη.
Συμπερασματικά, η Toyota Corolla καταφέρνει να διακριθεί έναντι του ιδιαίτερα ανταγωνιστικού και ολοκληρωμένου Opel Astra, χάρη στα προτερήματα του υβριδικού συστήματος, τις καλές επιδόσεις και φυσικά την χαμηλότερη τιμή κτήσης. Το γερμανικό μοντέλο από την πλευρά του, έχει καλύτερους χώρους και προσφέρει μια πιο ποιοτική οδική συμπεριφορά, με επιπλέον στοιχεία που του δίνουν αδιαμφισβήτητα τον τίτλο του καλύτερου Astra όλων των εποχών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά - Opel Astra 1.2 T 130 Auto
Κινητήρας: 1.198 κ.εκ. βενζίνη, 130 PS/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 128 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.374/1.860/1.441 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.346 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422 λίτρα
Τιμή -Τέλη κυκλοφορίας: Από 34.500 ευρώ (Από 27.900 ευρώ το χειροκίνητο)/108,80 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Toyota Corolla 1.8 Hybrid
Κινητήρας βενζίνης: 1.798 κ.εκ., 98 PS/ 5.200 σ.α.λ., 142 Nm/3.600 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 95 PS/185 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 140 PS
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 sec. 0-100 km/h, 180 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,6 λτ./100 χλμ., 105 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.370/1.790/1.460 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.345 κιλά
Χώρος αποσκευών: 361 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 28.470 ευρώ - 0