To Volvo XC40 επικαιροποίησε τις προδιαγραφές του, εμπλουτίζοντας την γκάμα του με νέες εκδόσεις ισχύος του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου.
Το Volvo XC40 δεν ήταν το πρώτο συμπαγών διαστάσεων SUV που θέλησε να κλέψει λίγη από τη λάμψη μιας αυθεντικά premium κατασκευής, μεταφέροντας αρκετά εκατοστά πάνω από το έδαφος τη γνωστή στους περισσότερους σουηδική αντίληψη για την πολυτέλεια, αποδείχθηκε ωστόσο το πιο επιδραστικό σε αυτή την ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία των πέντε ετών στην ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά.
Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε το γεγονός ότι το Volvo XC40 ήταν εκείνο που εισήγαγε την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης στην κατηγορία του, συντηρώντας έκτοτε ένα σταθερό προβάδισμα στη βασανιστικά αργή διαδικασία μετάβασης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια νέα, πολλά υποσχόμενη εποχή.
BUY NOW
Μέχρι να έρθει αυτή η στιγμή, βέβαια και ο στόχος του περίφημου εξηλεκτρισμού επιτευχθεί, το Volvo XC40 έχει την πολυτέλεια να απολαμβάνει τις υπηρεσίες θερμικών κινητήρων και δη μικρού κυβισμού, χτίζοντας πάνω σε σταθερές βάσεις μια πολυσύνθετη και πολυδιάστατη γκάμα εκδόσεων.
Ο λόγος για τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 129 ίππων, ο οποίος εφοδιάζει την πιο προσιτή έκδοση του προσφάτως ανανεωμένου σουηδικού SUV, αποτελώντας μια εξαιρετική αφορμή ώστε να επιστρέψουμε στο αριστερό κάθισμα του καταξιωμένου XC40.
Το σουηδικό μοντέλο ανάπτυξης
Μολονότι η παρουσία ενός τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης κάτω από το καπό ενός premium SUV δεν δημιουργεί υψηλές προσδοκίες για το τελικό αποτέλεσμα, η βασική διαμόρφωση του Volvo XC40 απέχει από το να χαρακτηριστεί μετριοπαθής.
Η εικόνα του δεν μαρτυρά την καλοδεχούμενη ταπεινότητα των προδιαγραφών του και ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στον κατάλογο του εξοπλισμού, μπορεί να δηλώσει κανείς με σιγουριά ότι δεν έχουν προκύψει ουσιαστικές εκπτώσεις.
Με αφορμή άλλωστε την επικαιροποίηση των προδιαγραφών της έκδοσης του 2023, το Volvo XC40 έχει αποκτήσει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα, εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας με την ενσωμάτωση βασικών υπηρεσιών και εφαρμογών της Google, καθώς και ένα προηγμένο σύστημα καθαρισμού και έλεγχου του αέρα που περνά μέσα από το σύστημα του κλιματισμού.
Προφανώς οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων δεν έχουν να προσθέσουν κάτι στην premium συλλογιστική του ανανεωμένου Volvo XC40, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποβιβάζει την αίσθηση της ποιότητας σε ένα απολύτως συγκροτημένο και απαλλαγμένο από οποιαδήποτε υποψία κατασκευαστικής ή εργονομικής αστοχίας θάλαμο επιβατών.
Απουσία φυσικών διακοπτών, ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος ανήκει στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνης αφής, μέσα από την οποία αποκτάς πρόσβαση όχι μόνο στις υπηρεσίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αλλά και στο σύστημα του κλιματισμού. Παράλληλα παρέχεται και δυνατότητα πλήρως φωνητικών εντολών μέσω της προηγμένης Google Assistant, που ακούει στο "Hey Google" και μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να χειριστεί μια σειρά από λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Για την ιστορία και μόνο αξίζει να αναφέρουμε ότι το Volvo XC40 του 1,5 λίτρου και των 129 ίππων προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, την Core και την Plus Dark, με την τιμολογιακή απόσταση που τις χωρίζει να φτάνει το σεβαστό ποσό των 5.356 ευρώ.
Συμπληρώνοντας το παζλ του θαλάμου επιβατών, οφείλει κανείς να αναφερθεί στα μεγέθη του. Στα 452 λίτρα του χώρου αποσκευών και στον απολύτως επαρκή χώρο για όσους φιλοξενηθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων.
Επίθεση από τη βάση
Το πιο κρίσιμο ερώτημα που καλείσαι να απαντήσεις έχοντας βρεθεί πίσω από τα πηδάλια του Volvo XC40 με την κωδική ονομασία Τ2 είναι προφανώς αν ο κινητήρας των τριών κυλίνδρων και των 1.477 κ.εκ. μπορεί να υποστηρίξει την παρουσία του ανάμεσα στις προδιαγραφές ενός SUV premium βλέψεων και καταβολών.
Μολονότι η ονομαστική ισχύς των 129 ίππων δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας, η μέγιστη τιμή της ροπής (βλέπε 245 Nm στις 2.700 σ.α.λ.), προσεγγίζει εκείνη της δίλιτρης, ήπια υβριδικής έκδοσης B3.
Με τα παραπάνω αριθμητικά δεδομένα και το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων να αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού, πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι οι πιθανότητες επιβίωσης ή ακόμα και διάκρισης του Volvo XC40 T2 στην ελληνική άσφαλτο είναι πολύ περισσότερες απ’ όσο κανείς θα πίστευε.
Άλλωστε στην προσπάθεια σου να πάρεις το μέγιστο από το κινητήριο σύνολο του XC40 μπορείς να καταφύγεις και στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, τα οποία αναλαμβάνουν την παραμετροποίηση τόσο της απόδοσης του τρικύλινδρου συνόλου όσο και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων.
Παραδείγματος χάριν, επιλέγοντας το πρόγραμμα Eco, το σύστημα μετάδοσης αποσυμπλέκεται συχνά-πυκνά από τον τρικύλινδρο κινητήρα, επιτρέποντας στο σουηδικό SUV να «ρολάρει» με τις μικρότερες δυνατές ενεργειακές απώλειες.
Ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης ξεχωρίζει και η επιλογή «Off Road», η οποία έρχεται να τονίσει τον διττό προσανατολισμό μιας πρότασης η οποία ούτως ή άλλως διαθέτει την απαραίτητη απόσταση από το έδαφος (20,5 εκατοστά) ώστε να πειθαρχήσει στα εκτός δρόμου κελεύσματα του χειριστή του.
Ακόμα και έτσι, πάντως, το Volvo XC40 δεν μπορεί να κρύψει την προτίμησή του στην άσφαλτο, πατώντας πάνω σε τροχούς 18 ιντσών και όντας κατά τέτοιον τρόπο σεταρισμένο ώστε να βρίσκει ισορροπία κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα περίπου 1.600 κιλά του βάρους του.
Σφικτό αλλά όχι δυσάρεστο, το σουηδικό SUV έχει τον τρόπο να επιβάλλει τους δικούς του κανόνες, χωρίς παρ’ όλα αυτά να θέτει αυστηρούς περιορισμούς ως προς τον ρυθμό που θα θελήσεις να ακολουθήσεις. Οι 129 ίπποι και τα 245 Nm απλώνονται μαεστρικά από το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, κρύβοντας την ταπεινότητα των προδιαγραφών του κινητήριου συνόλου.
Αν το ζητούμενο είναι οι επιδόσεις, τότε τα σχεδόν 11 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα δεν θα αποτελέσουν το έξτρα κίνητρο για την απόκτηση του μικρότερου σε ισχύ Volvo XC40.
Στο ακριβώς αντίθετο άκρο, οι θιασώτες ενός ηπιότερου ή αν προτιμάτε στωικότερου ρυθμού κίνησης είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εκτιμήσουν την ικανότητα του σουηδικού SUV να κρατά τον οδηγό και τους επιβάτες στο απυρόβλητο, προτάσσοντας την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας και τις ίσες αποστάσεις που κρατά η ανάρτηση ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική.
Μόνον υπό ασφυκτική πίεση η χροιά του τρικύλινδρου θα φτάσει στα αυτιά σου, κάτι που δεν θα συμβεί με τους κραδασμούς παράγει η λειτουργία του, καθώς αυτοί φιλτράρονται αποτελεσματικότερα πριν καταλήξουν στον θάλαμο επιβατών.
Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, σε μεικτές συνθήκες κίνησης μια ρεαλιστική τιμή κυμαίνεται μεταξύ 7 και 8 λίτρων καυσίμου, επιβεβαιώνοντας την πρόβλεψη του Σουηδού κατασκευαστή.
Αντί συμπεράσματος
Η μικρότερη σε κυβισμό και ισχύ έκδοση του XC40 δεν σου δίνει το δικαίωμα να αμφισβητήσεις την καταγωγή του, ακολουθώντας χωρίς αστερίσκους τις υψηλές κατασκευαστικές και εξοπλιστικές συνήθειες της σουηδικής φίρμας.
Από τη στιγμή μάλιστα που η παρουσία του τρικύλινδρου κινητήρα των 1.477 κ.εκ. ανάμεσα στις προδιαγραφές της δεν επιβάλλει οδυνηρούς συμβιβασμούς στην κίνηση του σουηδικού SUV εντός ή εκτός των τειχών, έχεις κάθε λόγο να αναλογιστείς τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από το downsizing των προσδοκιών σου.
Άλλωστε η τιμή των 38.946 ευρώ, η οποία συμβαδίζει απόλυτα με τον πλήρη εξοπλισμό, απέχει και μάλιστα σημαντικά από την αμέσως επόμενη βενζινοκίνητη έκδοση, η οποία εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,0 λίτρων και θέτει διαφορετικές τιμολογιακές και φορολογικές προκλήσεις.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: βενζίνης, 129 PS, 245 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 7,6 λίτρα/100 χλμ., 173 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.440/1.863/1.652 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.580 κιλά
Χώρος αποσκευών: 452 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 38.946 ευρώ / 147,05 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ