Δοκιμάζουμε το νέο Ford Explorer RWD 286 PS

Ford Explorer RWD 286 PS 1

Το νέο Explorer εμπλουτίζει την γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της Ford με τον ιδανικότερο τρόπο.

Το νέο Explorer δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford, μιας και υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια η Mustang Mach-E. Είναι όμως το πρώτο του ευρωπαϊκού τμήματος της εταιρείας με αυτή την τεχνολογία και προορίζεται φυσικά για εμπορική διάθεση, αρχικά, στην γηραιά ήπειρο.

Ford Explorer RWD 286 PS 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι αγοραστές έχουν μία ακόμα επιλογή στην ηλεκτροκίνητη γκάμα της Ford, ενώ πολύ σύντομα θα την δούμε να εμπλουτίζεται με το νέο Capri και την αντίστοιχης τεχνολογίας έκδοση του compact Puma.

Με γερές βάσεις

Για την δημιουργία της νέας αμιγώς ηλεκτρικής γενιάς του Explorer, η Ford εκμεταλλεύτηκε την συνεργασία που έχει με τον Όμιλο Volkswagen. Το αποτέλεσμα αυτής είναι να κάνει η Ford χρήση της σύγχρονης πλατφόρμας τύπου skateboard MEB, καθώς και της αρχιτεκτονικής των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford αρκέστηκαν στην «έτοιμη» και αποδοτική λύση, αλλά μπόλιασαν το δικό τους μοντέλο με τα φημισμένα οδικά χαρακτηριστικά που αρμόζουν στο μπλε οβάλ σήμα και φυσικά του χάρισαν την απαραίτητη «οικογενειακή» εμφάνιση.

Ford Explorer RWD 286 PS 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Ford Explorer έχει τις πιο μαζεμένες διαστάσεις μεταξύ των συγγενικών του μοντέλων, με το μήκος του να φτάνει τα 4,47 μέτρα, το πλάτος τα 1,87 μέτρα, το ύψος τα 1,63 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,77 μέτρα. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι το μήκος του είναι 15 εκ. πιο μικρό από το άλλο SUV της φίρμας, το Kuga, έχοντας παράλληλα 6 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Όπως είναι φυσικό, η νέα γενιά του «ευρωπαϊκού» Explorer διατηρεί σχεδιαστικούς δεσμούς με το παρελθόν, πράγμα που σημαίνει ότι το off road παρουσιαστικό και η επιβλητική εμφάνιση το κάνουν να ξεχωρίζει. Οι ακμές περιορίζονται στο εμπρός μέρος και στο υπόλοιπο αμάξωμα κυριαρχούν οι ανάγλυφες επιφάνειες. Διαθέτει ακόμα έντονα φτερά και ώμους, ενώ οι σκουρόχρωμες κολώνες από την μέση και πίσω, δίνουν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται.

Ford Explorer RWD 286 PS 17
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φώτα τύπου LED με τη σειρά τους κρατάνε και αυτά δεσμούς με την προηγούμενη γενιά, διατηρώντας την macho ταυτότητα του μοντέλου. Οι τροχοί με τους οποίους μπορεί να εφοδιαστεί είναι διαστάσεων 19, 20 ή 21 ιντσών, και η σχεδίασή τους φροντίζει για καλύτερη ψύξη των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω) και υψηλή αεροδυναμική απόδοση.

Με κορυφαία χωροταξική μελέτη

Το εσωτερικό του νέου Ford Explorer ακολουθεί τη σύγχρονη μινιμαλιστική σχεδίαση της Mustang Mach-E, με κυρίαρχο στοιχείο την κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Ford SYNC. Έχει διαγώνιο 14,6 ιντσών και λειτουργία κλίσης (30 μοιρών), ενώ πίσω της κρύβεται ένας πολύ χρηστικός χώρος αποθήκευσης μικροαντικειμένων που κλειδώνει (My Private Locker). Παράλληλα, υπάρχει και το MegaConsole στην κονσόλα δαπέδου που έχει χωρητικότητα 17 λίτρων και μπορεί να χωρέσει μέχρι και laptop 15 ιντσών.

Ford Explorer RWD 286 PS 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αίσθηση του πλάτους ενισχύεται από τις οριζόντιες γραμμές που φιλοξενούν τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού και ακριβώς από πάνω συναντάμε ένα ξεχωριστό ηχείο της Bang & Olufsen που θυμίζει sound bar. Ο οδηγός ενημερώνεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών που παρουσιάζει ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου, του συστήματος πλοήγησης, της μπαταρίας και των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι καλής ποιότητας, με τις «δερμάτινες» επενδύσεις να είναι οικολογικές, ονομάζονται Sensico και ντύνουν το τιμόνι, το ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό και τα πάνελ των θυρών. Στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών μάλιστα φέρουν και γέμιση που χαρίζει ευχάριστη υφή όταν ακουμπάς.

Ford Explorer RWD 286 PS 10

Τα πλαστικά ψηλά στο ταμπλό είναι σκληρά, αλλά έχουν καλύτερη συναρμογή σε σχέση με τα αυτοκίνητα που είχαμε οδηγήσει πριν μερικούς μήνες στο εξωτερικό, χαρίζοντας αίσθηση γεροδεμένου. Από την άλλη, τα πλαστικά ψηλά στις τέσσερις πόρτες είναι μαλακά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι θα βολέψουν με μεγάλη άνεση τέσσερις ενήλικους, ενώ ένας τρίτος πίσω δεν θα δυσανασχετήσει χάρη και στο ανύπαρκτο τούνελ «μετάδοσης». Ο χώρος αποσκευών έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, διαθέτει γάντζους χειραποσκευών και φτάνει τα 530 λίτρα. Από την άλλη, δεν διαθέτει frunk.

Ford Explorer RWD 286 PS 15

Ο οδηγός κάθεται σε ένα πολύ άνετο κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα και σε συνδυασμό με το μεγάλο εύρος ρύθμισης του καθίσματος και του τιμονιού, θα βολευτούν όλοι οι σωματότυποι. Η εργονομία με την σειρά της είναι καλή, μιας και αρκετές λειτουργίες περνάνε μέσα από το σύστημα πολυμέσων με τον γρήγορο επεξεργαστή, ενώ ο πολυδιακόπτης για τα ηλεκτρικά παράθυρα στην πόρτα του οδηγού, είναι ένα κουσούρι που έμεινε από τα «ξαδερφάκια» του.

Με επίκεντρο τον οδηγό

Το νέο Explorer διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Με πίσω ηλεκτρομοτέρ 170 (τέλη του έτους) ή 286 ίππων, ή τετρακίνητο με ηλεκτρικό κινητήρα και στους δύο άξονες και συνολική ισχύ 340 ίππων. Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στην λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, μέσω των προγραμμάτων λειτουργίας Normal, Sport, Eco, Individual και Traction (στο τετρακίνητο), και να το φέρει στα μέτρα του ανάλογα την όρεξη ή το τερέν. Επιπλέον, διαθέτει λειτουργία Brake για εντονότερη επιβράδυνση και ανάκτηση ενέργειας, η οποία όμως δεν το ακινητοποιεί πλήρως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ενέργεια προέρχεται από υγρόψυκτα πακέτα μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκονται ανάμεσα ανάμεσα από τους δύο άξονες. Η μπαταρία του πισωκίνητου Explorer των 286 ίππων έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh και του τετρακίνητου 79 kWh, με την αυτονομία που ανακοινώνει η Ford για τις εκδόσεις που εξοπλίζονται με τροχούς 19 ιντσών και σύμφωνα πάντα με το πρωτόκολλο WLTP να ακουμπά τα 602 χλμ. στην πρώτη περίπτωση και τα 566 χλμ. στην δεύτερη.

Ford Explorer RWD 286 PS 9

Ο ενσωματωμένος φορτιστής του νέου ηλεκτρικού SUV της Ford είναι ισχύος 11 kW, με την μέγιστη ισχύ φόρτισης που μπορεί να δεχθεί η έκδοση με τις 77 kWh είναι 135 kW. Η τετρακίνητη έκδοση με την ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να «τραβήξει» σε ταχυφορτιστή έως και 185 kW. Μια πλήρης φόρτιση σε 11άρι wallbox θα διαρκέσει περίπου 8 ώρες, ενώ εάν συνδεθεί σε ταχυφορτιστή η έκδοση που δοκιμάζουμε θα χρειαστεί 28 λεπτά για ποσοστό 0-80%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πισωκίνητο Explorer των 286 ίππων διαθέτει πληθωρική ροπή που φτάνει τα 545 Nm και κινεί με μεγάλη ευκολία τους δύο τόνους του νέου SUV της Ford. Όλες οι εκδόσεις εξοπλισμού πατάνε σε ασύμμετρους τροχούς, με αυτούς της έκδοσης Style να είναι 20 ιντσών με ελαστικά 235/50 εμπρός και 255/45 πίσω. Η δύναμη περνά στρωτά στο δρόμο από τα φαρδιά ελαστικά και τα καλορυθμισμένα ηλεκτρονικά, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 6,4 δλ.. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα και η επίτευξή της αποτελεί μια εύκολη υπόθεση για το νέο Explorer των 286 ίππων.

Ford Explorer RWD 286 PS 4

Οδηγώντας το νέο Explorer, αμέσως αντιλαμβάνεσαι την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με τα «συγγενικά» του μοντέλα. Σαν γνήσιο Ford που είναι όμως, προσφέρει απόλυτο έλεγχο χωρίς να τα βρίσκει σκούρα στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αστικό περιβάλλον, οι διαστάσεις του νέου Explorer δεν θα προβληματίσουν, με τον οδηγό να έχει αρωγό σε αυτές τις συνθήκες το τιμόνι που κόβει πολύ και εξασφαλίζει έναν πολύ μικρό κύκλο στροφής (9,7 μέτρα).

Ford Explorer RWD 286 PS 5

Στον ανοιχτό δρόμο και με ταχύτητα ταξιδιού, η σωστή ηχομόνωση και η μελετημένη αεροδυναμική κρατάνε μακριά τον θόρυβο από την κύλιση των τροχών και τον αέρα γύρω από τους καθρέφτες και τις εμπρός κολόνες, εξασφαλίζοντας ένα ήσυχο περιβάλλον μετακίνησης.

Εκεί όμως που δείχνει τα «φροντιστήρια» που έχει δεχθεί από τους μηχανικούς της Ford στην πίστα, είναι στον επαρχιακό δρόμο. Το νέο Explorer είναι ένα από τα ελάχιστα ηλεκτρικά SUV που χαίρεσαι να οδηγείς σβέλτα, προσφέροντας κορυφαίο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, κρύβοντας ταυτόχρονα καλά το βάρος του. Η υποστροφή είναι άγνωστη λέξη για το Explorer και το μπροστινό του σύστημα είναι τόσο άμεσο που θυμίζει σπορ μοντέλο. Ταυτόχρονα, το ζύγισμα του πλαισίου είναι ιδανικό και σε περίπτωση που ο οδηγός απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, θα μπει γλυκά στο παιχνίδι και η ουρά, μαρτυρώντας την πισωκίνητη φύση του. Με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσει τον οδηγό να κινηθεί πιο γρήγορα και μόνο μετά από υπερβολή του οδηγού θα επέμβει το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Αφήνει όμως μεγάλο περιθώριο μέχρι να δράσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Explorer RWD 286 PS 19

Σε περίπτωση που θελήσει ο οδηγός να συνεχίσει όταν τελειώσει η άσφαλτος, το πισωκίνητο Explorer δεν θα πει όχι. Η απόσταση από το έδαφος είναι 193 χλστ., πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί σε πατημένο χώμα, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή. Το όριο βέβαια σε αυτό το τερέν θα το θέσουν τα «οικολογικά» ελαστικά και φυσικά η έλλειψη ενός ηλεκτρομοτέρ στον εμπρός άξονα.

Αντί συμπεράσματος

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης και στις δύο εκδόσεις που προσφέρεται, Style και Premium, με την «ομπρέλα» συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού να περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα μέσα προστασίας και αποτροπής σύγκρουσης. Παράλληλα, διευκολύνουν τον οδηγό στην καθημερινότητα του, δημιουργώντας ένα αγχολυτικό και άνετο περιβάλλον οδήγησης.

Ford Explorer RWD 286 PS 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας έχει οριστεί στα 37.700 ευρώ, σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και απόσυρση αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας, και αφορά την πισωκίνητη έκδοση των 286 ίππων στο επίπεδο εξοπλισμού Style.

Κατά την διάρκεια της δοκιμής «γράψαμε» κάτι παραπάνω από 500 χλμ. σε μικτές συνθήκες και η μέση κατανάλωση καρφώθηκε στα 14,5 kWh/100 χλμ., χωρίς προσπάθεια. Αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία κοντά στα 600 χλμ., επιβεβαιώνοντας με ευκολία τον κατασκευαστή.

Ford Explorer RWD 286 PS 6

Εν κατακλείδι, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις, ανεξαρτήτου κατηγορίας, για να γίνει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μεγάλης μερίδας του αγοραστικού κοινού. Η φαρέτρα του διαθέτει πολλά πολεμοφόδια, μεταξύ αυτών η κορυφαία και σπορτίφ οδική συμπεριφορά στην κατηγορία, η μεγάλη αυτονομία, η ευκολία στη χρήση, η ευελιξία του στην πόλη και φυσικά οι χώροι και η πρακτικότητα, που δημιουργούν ένα πολύ ολοκληρωμένο σύνολο για μια σύγχρονη οικογένεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 286 ίπποι (210 kW), 545 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 6,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 13,9 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 602 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh (77 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.468/1.871/1.630 χλστ., 2.767 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.015 κιλά
Χώρος αποσκευών: 530 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 48.700 ευρώ (Από 37.700 ευρώ με επιδότηση και απόσυρση) /0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ