Δοκιμάζουμε το συλλεκτικό Citroen My Ami Buggy

Citroen My Ami Buggy

Το δημοφιλές ηλεκτρικό microcar της Citroen αποτελεί ένα πραγματικό τετράτροχο gadget, με την συλλεκτική έκδοση Buggy να του χαρίζει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα και πολλούς πόντους μοναδικότητας.

Η Citroen δεν είναι μια συμβατική εταιρεία και το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία. Τόσο με τους σχεδιαστικούς νεοτερισμούς των μοντέλων της όσο και με τις μηχανικές, αλλά αποδοτικές λύσεις που χρησιμοποιεί σε αυτά.

Ένα από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα στη γκάμα της είναι το Ami που είναι και το μικρότερο. Το Ami όμως δεν είναι αυτοκίνητο, αλλά ένα τετράτροχο με ορισμένες ιδιαιτερότητες. Πέρα από την ηλεκτρική φύση του και τον ιδιαίτερα ευέλικτο χαρακτήρα που του εξασφαλίζουν οι ιδιαίτερα μαζεμένες διαστάσεις, το μικρό της Citroen βγάζει άδεια κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου και μπορεί να οδηγηθεί στη χώρα μας από την ηλικία των 16 ετών και άνω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen My Ami Buggy 2

Η εμπορική πορεία του Ami ξεκίνησε πέρσι και από τότε έχει αποδειχθεί μεγάλη επιτυχία για την γαλλική εταιρεία, καθώς έχει πουλήσει αρκετές δεκάδες χιλιάδες «κομμάτια». Οι άνθρωποι όμως της Citroen δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια απολαμβάνοντας την επιτυχία του, αλλά συνεχίζουν να εμπλουτίζουν διαρκώς την γκάμα του με νέες εκδόσεις.

Με καλοκαιρινή αύρα

Παρόμοια υποδοχή από το αγοραστικό κοινό είχε και η πρωτότυπη έκδοση Buggy του Ami, με τους Γάλλους να μετρούν τις αντιδράσεις και να προχωρούν στην δημιουργία της έκδοσης παραγωγής. Δικαιολογημένα θα πούμε εμείς, καθώς η συγκεκριμένη έκδοση είναι φτιάχνει τη διάθεση για πολλές δραστηριότητες και βόλτες στις κοντινές παραλίες.

To συλλεκτικό My Ami Buggy, κατασκευάστηκε μόνο για 1.000 αυτοκίνητα, που οδηγούμε αποτελεί αυτή την στιγμή την κορυφαία έκδοση της γκάμας και ξεχωρίζει σε πολλά σημεία από τις πιο απλές εκδόσεις. Το ανοιχτό μπλε οινοπνευματί πλαστικό αμάξωμα έχει αντικατασταθεί από ένα χακί και οι στιλιστικές λεπτομέρειες και τα χαρακτηριστικά του, εξασφαλίζουν τον απαραίτητο buggy χαρακτήρα που ξυπνά μνήμες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen My Ami Buggy 3

Για την ακρίβεια, δεν συναντάμε τις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες των υπόλοιπων εκδόσεων, αλλά ένα σωληνωτό προστατευτικό πλαίσιο που παίζει τον ρόλο πόρτας. Αλλαγή βρίσκουμε και στην οροφή του μοντέλου, που πλέον δεν φέρει το γυάλινο προστατευτικό, αλλά μία ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή που εξασφαλίζει περισσότερο αέρα όταν είναι ανοιχτή και φυσικά κρύβει τον ήλιο όταν δεν χρησιμοποιείται.

Παράλληλα, υπάρχουν νέα πλαστικά καλύμματα με φερμουάρ, εν είδει παραθύρων, που έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να προστατεύουν τους επιβάτες από τις καιρικές συνθήκες. Αυτά έρχονται επιπρόσθετα της αντίστοιχης προστασίας της οροφής, προκειμένου να κλείνει η καμπίνα και να προστατεύει τους επιβάτες από τον αέρα, το κρύο ή τη βροχή. Στα χαμηλά σημεία βέβαια, κοντά στα μαρσπιέ, υπάρχει άνοιγμα περίπου 25 πόντων που επιτρέπει στον αέρα να εισέλθει στην καμπίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen My Ami Buggy 12

Τις ηλιόλουστες και ήπιες μέρες, όταν οι δύο επιβάτες θέλουν φρέσκο αέρα, απλά τυλίγουν τα πλαστικά καλύμματα προς τα πίσω και στη συνέχεια τα κουμπώνουν στις κολόνες των «θυρών» με κλιπ. Σε περίπτωση που δεν τα χρειάζεστε ή είναι καλοκαιρινή περίοδος, υπάρχει η δυνατότητα να αφαιρεθούν πλήρως, και να αποθηκευτούν στο σπίτι σας.

Την εικόνα συμπληρώνουν οι «χάλκινες» ζάντες, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, η μεγάλη πίσω αεροτομή οροφής και το εμπρός γείσο που παραπέμπει σε καπέλο τζόκεϊ.

Citroen My Ami Buggy 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόμοιες χρωματικές επιλογές συναντάμε και στο διθέσιο εσωτερικό του γαλλικού microcar, όπως για παράδειγμα στο άγκιστρο χειραποσκευής μπροστά από τον συνοδηγό, τους ιμάντες για το άνοιγμα των θυρών και τα πλαστικά στο ταμπλό που αναβαθμίζουν την χρηστικότητα.

Με φουλ γκαρνταρόμπα

Το κορυφαίο Citroen Ami όμως δεν ξεχωρίζει μόνο αισθητικά, αλλά φέρει και πλουσιότερο εξατομικευμένο εξοπλισμό. Ειδικότερα, το Buggy συνοδεύεται από ένα κίτρινο τσαντάκι (σαν μπανάνα μέσης) για τα χαρτιά του αυτοκινήτου που τοποθετείται στον αφαλό του τιμονιού και πολλά αξεσουάρ σε camo χρωματισμό.

Τα αξεσουάρ που «ακολουθούν» την έκδοση είναι ένα ασύρματο Bluetooth ηχείο ears Boom 3 που αντέχει τις πτώσεις (από ύψος έως 1,5 μέτρo) και είναι αδιάβροχο (IP67), ένα ρολόι ice watch, ένα καπέλο τύπου bucket, μια τσατσάρα για τα μαλλιά σας και το DAT@ami DUNASYS box για να μεταμορφώσετε το Ami σε SmartAmi.

Citroen My Ami Buggy 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τελευταίο αξεσουάρ συνδέεται με τη θύρα OBD κάτω από την κολόνα του τιμονιού και κρατάει τον οδηγό σε διαρκή «επαφή» με το Ami, μέσω του smartphone του. Η τοποθέτησή του είναι μια εύκολη διαδικασία και για αρχή θα πρέπει να ενσωματώσετε την εφαρμογή MyCitroen App, να δημιουργήσετε εξατομικευμένο λογαριασμό και να προσθέσετε τον αριθμό πλαισίου και την ένδειξη του ολικού χιλιομετρητή.

Μόλις συνδεθείτε θα μπορέσετε να λάβετε πολλές χρήσιμες πληροφορίες και να επωφεληθείτε από τις υπηρεσίες που διαθέτει. Μερικές από αυτές είναι τα συνολικά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου, η αυτονομία, ο χρόνος φόρτισης που απομένει, η περιοδική συντήρηση, το ιστορικό συντήρησης και φυσικά να εντοπίσετε έναν επίσημο ντίλερ της Citroen.

Citroen My Ami Buggy 13

Επιπλέον, προσφέρει λειτουργία «S.O.S.» για μια ώρα ανάγκης και επικοινωνία σε περίπτωση βλάβης, ενώ όπως λογικό μπορείτε να δείτε τα «χαρτιά» του Ami και πολλά video tutorial για πολλές από τις λειτουργίες του γαλλικού microcar.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, το νέο Ami Buggy διαθέτει και το Ami Switch που κολλάει στον αφαλό του τιμονιού και επιτρέπει στον οδηγό να χειριστεί το κινητό του τηλέφωνο, μετά από pairing, μέσω αυτού, αναβαθμίζοντας την ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις.

Αυτό που πρέπει

Η μικροκινητικότητα δεν δημιουργήθηκε μόνο για να εξυπηρετηθούμε στα σύγχρονα αστικά κέντρα και να συμβαδίσουμε με τα σύγχρονα δεδομένα μετακίνησης σε αυτά, αλλά και για να σπάσει αυτή την μουντή γκρίζα εικόνα που συναντάμε στις πόλεις.

Η αλήθεια είναι ότι αντικρίζοντας το My Ami Buggy, δεν γίνεται να μην σου φτιάξει τη διάθεση. Ειδικά σε μια χώρα σαν τη δική μας που το φθινόπωρο «μυρίζει» ακόμα καλοκαίρι, η ύπαρξη της έκδοσης έχει νόημα και αυξάνει ακόμα πιο πολύ την χρηστικότητά του.

Citroen My Ami Buggy 4

Οι διαστάσεις της έκδοσης Buggy είναι ίδιες με των υπόλοιπων Ami, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να ελιχθεί με τρομερή άνεση στους στενούς δρόμους της πόλης. Σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερα μικρό κύκλο στροφής των 7,2 μέτρων και την κορυφαία ορατότητα που χαρίζουν τα μεγάλα ανοίγματα περιμετρικά, η κίνηση στην αστική ζούγκλα δεν προβληματίζει ακόμα και νέους οδηγούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις και αποτελείται από ένα ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 8 ίππων και 9,6 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 5,5 kWh. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό λόγω και της κατηγορίας στην οποία ανήκει το Ami, η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 45-46 χλμ./ώρα, αλλά επιτυγχάνεται σχετικά γρήγορα, σε 10 δλ, και μπορεί να την διατηρήσει ακόμα και σε έντονο στήθωμα. Η απόκριση του γκαζιού είναι ήπια για λόγους διαχείρισης της ενέργειας.

Citroen My Ami Buggy 10

Σύμφωνα με την Citroen, η μικρή μπαταρία που βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα εξασφαλίζει αυτονομία 75 χλμ. και σε πραγματικές συνθήκες θα βγάλει χωρίς κόπο κοντά στα 70 χλμ. Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί μόλις τρεις ώρες και είναι μια απλή διαδικασία καθώς απαιτεί μόνο μία πρίζα σούκο. Προαιρετικά, διατίθεται και αντάπτορας για το «κούμπωμα» του σε κάποιο wallbox.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάκτηση ενέργειας δεν είναι μεγάλης έντασης, αλλά βάζει και αυτή το λιθαράκι της στην διατήρηση της αυτονομίας. Τα φρένα αποτελούνται του από δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, δεν διαθέτουν ABS, και είναι υπεραρκετά για τον χαρακτήρα του Ami Buggy. Για την ακρίβεια, είναι πολύ δυνατά και το πεντάλ έχει γραμμικότητα.

Buggy, αγάπη μου

Αντικρίζοντας το Buggy, η διάθεσή σου αμέσως αλλάζει και ταυτόχρονα χαράσσετε ένα χαμόγελο στο πρόσωπο που δύσκολα «σπάει». Το παρατηρήσαμε και στην τελευταία Έκθεση Αυτοκινήτου που κοσμούσε το περίπτερο του carandmotor.gr και έκλεψε τις εντυπώσεις όλων. Είναι το παρουσιαστικό του; Είναι ο αέρας που εισέρχεται στην καμπίνα και σε «ξυπνάει» για τα καλά; Είναι τα χαμόγελα που βλέπεις στο δρόμο όταν σε αντικρίζουν οι πεζοί και οι υπόλοιποι οδηγοί; Όποιος και να είναι ο λόγος, η κυκλοφορία με το Ami Buggy είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία που σου φτιάχνει τη μέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σίγουρα, μια μέρα με βροχή ή με αρκετό κρύο θα ήταν προτιμότερο να το αφήσετε κλειδωμένο στο γκαράζ σας για ευνόητους λόγους. Στην χώρα μας όμως που έχουμε ηλιοφάνεια 9 με 10 μήνες το χρόνο, η ύπαρξη του Ami Buggy έχει λογική. Για να μην αναφέρουμε τα νησιά ή τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες σε αυτά.

Οι χώροι της 2θέσιας καμπίνας είναι αντιστρόφως ανάλογοι των εξωτερικών διαστάσεων, με το αίσθημα ευρυχωρίας να ενισχύεται από την ευήλια και ευάερη καμπίνα. Πορτμπαγκάζ δεν υπάρχει, και την ανάγκη για την «αποθήκευση» μιας βαλίτσας καλύπτει ο χώρος μπροστά από τα πόδια του συνοδηγού που φτάνει σε χωρητικότητα τα 64 λίτρα.

Οι δύο επιβάτες θα βρουν μέρος να τοποθετήσουν τα μικροαντικείμενά τους στις θήκες του ταμπλό, ενώ οι λιγοστοί διακόπτες βοηθούν στην εργονομία και αναδεικνύουν την μινιμαλιστική φιλοσοφία της κατασκευής. Για την ψυχαγωγία των δύο επιβατών, φροντίζει το ασύρματο ηχείο που θα «παντρέψετε» με το smartphone σας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η οδήγηση του γαλλικού microcar είναι μια εύκολη υπόθεση, με τον οδηγό απλά να επιλέγει το D από τα πλήκτρα που βρίσκονται πλέον στο κέντρο του ταμπλό και όχι αριστερά στο έδρανο του καθίσματος του οδηγού. Το τιμόνι δεν διαθέτει υποβοήθηση, αλλά ο οδηγός δεν χρειάζεται να ασκήσει μεγάλη δύναμη για το χειριστεί. Το πλαίσιο είναι ένα χωροδικτύωμα και η σκληρή και με μικρή διαδρομή ανάρτηση προσφέρει αποδεκτή άνεση και καλό έλεγχο.

Αντί συμπεράσματος

Τα οχήματα μικροκινητικότητας αυξάνονται και πληθύνονται μέρα με τη μέρα, αλλά το μοντέλο με τις περισσότερες διαθέσιμες επιλογές για το υποψήφιο αγοραστικό κοινό είναι το Citroen Ami. Πέρα όμως από τις αρκετές εκδόσεις, το γαλλικό microcar υποστηρίζεται από μία μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, τον Όμιλο Stellantis και φυσικά είναι Citroen, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται.

Citroen My Ami Buggy 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τιμές του ξεκινούν από τα 6.600 ευρώ, πάντα σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και την έκπτωση για νέους οδηγούς κάτω των 29 ετών. Αυτή της κορυφαίας έκδοσης Buggy που δοκιμάζουμε είναι 8.750 ευρώ και κρίνεται ανταγωνιστική για την κατηγορία για τον χαρακτήρα της. Παρόλα αυτά, το Ami Buggy θα το αποκτήσεις και για άλλους λόγους, όχι μόνο οικονομοτεχνικούς, μιας και πρόκειται για ένα μοναδικό συλλεκτικό microcar που χαίρεσαι να κυκλοφορείς.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 8 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 9,6 Nm/6.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 10 δλ. 0-45 χλμ./ώρα, 45 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Αυτονομία: 11,9 kWh/100 χλμ. - 75 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 2.410/1.388/1.525 χλστ., 1.728 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 471 κιλά
Χώρος αποσκευών: 64 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 8.750 ευρώ* – 0
* Η τιμή περιλαμβάνει την κρατική επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και την έκπτωση για αγοραστές ηλικίας 29 ετών και κάτω.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ