NOOS: Δοκιμάζουμε πρώτοι το ελληνικό ηλεκτρικό scooter που αλλάζει τους κανόνες
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Με στοιχεία και χαρακτηριστικά που θέτουν νέα πρότυπα για τον ανταγωνισμό και το καθιστούν ιδανικό για αστική μετακίνηση, το NOOS είναι η ελληνική επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση που περιμέναμε χρόνια.
Με το brain drain να αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα για τη χώρα μας, υπάρχουν εταιρείες που συνεχίζουν να επενδύουν στους ανθρώπους και στις νέες τεχνολογίες στην Ελλάδα, όπως ο Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος. Κάνοντας το μεγάλο άλμα και μετά από σοβαρή μελέτη και συνεργασίες, παρουσίασε πριν λίγο καιρό στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό urban scooter, το NOOS, που αποτελεί και το πρώτο «παιδί» της επιχειρηματικής μονάδας ΕCOSHIFΤ του ομίλου.
Πρόκειται για ένα επίτευγμα Ελλήνων μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων, χημικών μηχανικών και άλλων ειδικοτήτων, που επέλεξαν να επενδύσουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους στη χώρα μας, δημιουργώντας ένα προϊόν που συναρμολογείται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Το ελληνικό urban micromobility όχημα θέλει να βάλει το δικό του λιθαράκι στην αλλαγή της καθημερινότητας στην αστική μετακίνηση, συνδυάζοντας τεχνολογία, άνεση και βιωσιμότητα. Βγαίνει σε δύο εκδόσεις, με την πρώτη να έχει μέγιστη ταχύτητα τα 45 χλμ./ώρα (κατηγορία L1), ενώ η δεύτερη περιορίζεται στα 80 χλμ./ώρα (κατηγορία L3).
BUY NOW
Η ετήσια δυναμικότητα παραγωγής του ανέρχεται σε 5.000 μονάδες, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική παρουσία του στην αγορά, με τη συναρμολόγηση να πραγματοποιείται στις ολοκαίνουργιες και σύγχρονες εγκαταστάσεις του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος στη Μεταμόρφωση Αττικής.
Το NOOS εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή χάρη στον φουτουριστικό του σχεδιασμό. Σχεδόν όλα τα κομμάτια του οχήματος έχουν σχεδιαστεί και κατασκευάζονται αποκλειστικά για αυτό, αποδεικνύοντας τη δέσμευση των δημιουργών του για πρωτοπορία και εξειδίκευση. Το μπροστινό φωτιστικό σώμα, με καθαρές γραμμές και τολμηρή αισθητική, παραπέμπει σε όχημα του μέλλοντος.
Η συναρμολόγηση του scooter είναι εξαιρετικά στιβαρή, αποδεικνύοντας τη δέσμευση των σχεδιαστών για ποιότητα. Η θέση οδήγησης είναι προσεκτικά μελετημένη ώστε να παρέχει άνεση, ενώ η χαμηλού ύψους σέλα (780 χιλιοστά από το έδαφος), με το ικανοποιητικό αφρώδες υλικό είναι φιλική για κάθε σωματότυπο, χωρίς να κουράζει τον αναβάτη, ακόμα και σε μεγάλες διαδρομές.
Την ίδια στιγμή, το επίπεδο κάλυμμα των μπαταριών εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση και ευκολία, καθιστώντας την επιβίβαση και αποβίβαση ακόμα πιο πρακτική, ενώ ο χώρος για τον πίσω επιβάτη είναι άκρως επαρκής, με τις χειρολαβές και τα πατάκια να βρίσκονται σε εργονομικές θέσεις.
Ο οδηγός παίρνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μέσω της κεντρικής οθόνης LCD 8 ιντσών, η οποία είναι ευδιάκριτη ακόμα και υπό έντονο φως. Ταυτόχρονα, το scooter είναι εφοδιασμένο με τεχνολογία 4G και δυνατότητα σύνδεσης μέσω κάρτας SIM, ενώ μπορεί να συνδεθεί και με smartphone μέσω εφαρμογής. Αυτό δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα να πραγματοποιεί διάφορες λειτουργίες, όπως κλείδωμα/ξεκλείδωμα, παρακολούθηση αυτονομίας και παρακολούθηση τοποθεσίας.
Επίσης διαθέτει σύστημα keyless για εύκολη εκκίνηση, θύρα USB για φόρτιση συσκευών, καθώς και γάντζο αποθήκευσης στην ποδιά, όπου σε συνδυασμό με έναν μικρό χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα και τη δυνατότητα προσθήκης έξτρα βαλίτσας είναι ικανά να εξυπηρετήσουν κάθε ανάγκη. Τέλος το NOOS μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε «cargo scooter», με αντικατάσταση του πίσω τμήματος της σέλας από βάση για κιβώτιο μεταφοράς.
Όσον αφορά στην «καρδιά» του μοντέλου, η συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία Bosch δείχνει πόση βαρύτητα δόθηκε στο κομμάτι της αξιοπιστίας και των σωστών συνεργασιών. Ενσωματωμένος στον πίσω τροχό, ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας προσφέρει την απαραίτητη ισχύ, χωρίς σχεδόν καθόλου απώλειες. Η απόδοσή του κυμαίνεται από 3 έως 5 kW, δηλαδή από 4 έως 6,7 ίππους, με το μοντέλο της δοκιμής να είναι η πιο ισχυρή έκδοση.
Τα τρία διαθέσιμα οδηγικά προγράμματα (Eco, Normal και Dynamics) προσαρμόζουν τη λειτουργία στις ανάγκες του αναβάτη. Στο Eco mode, η έμφαση δίνεται στην αυτονομία, με την ταχύτητα να περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα. Στο Normal mode, το σύστημα εξισορροπεί επιτάχυνση και αυτονομία, ενώ το Dynamics απελευθερώνει την πλήρη ισχύ του κινητήρα για πιο δυναμικές επιδόσεις.
Στην έκδοση με τις δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 44Ah η καθεμία, η αυτονομία του αγγίζει τα 120 χλμ., ανεβάζοντας τον πήχη της αστικής μετακίνησης. Η δυνατότητα κάλυψης τέτοιων αποστάσεων το καθιστά ιδανικό τόσο για την καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη όσο και για επαγγελματικές ανάγκες, χωρίς να απαιτείται συνεχής φόρτιση.
Ο αναβάτης μπορεί να απολαύσει μεγάλες διαδρομές με απόλυτη ελευθερία, ενώ η επιλογή τοποθέτησης αποσπώμενων μπαταριών αποδεικνύεται μια άκρως στρατηγική κίνηση. Επιχειρήσεις με μεγάλους στόλους δικύκλων αλλά και ιδιώτες μπορούν να προμηθευτούν επιπλέον μπαταρίες, εξασφαλίζοντας «backup» έτοιμες προς χρήση μπαταρίες για άμεση αντικατάσταση.
Οι μπαταρίες του NOOS έχουν σχεδιαστεί από το αντίστοιχο τμήμα της ελληνικής εταιρείας, χρησιμοποιώντας κελιά της Samsung, και ζυγίζουν λιγότερο από 12,5 κιλά. Αυτό τις καθιστά εύκολες στη μεταφορά για φόρτιση, μιας και γίνεται αποκλειστικά εκτός του μοντέλου. Όσον αφορά τη διάρκεια «γεμίσματος», η κάθε μπαταρία χρειάζεται μόλις 4 ώρες για μια πλήρη φόρτιση ή 120 λεπτά για να φτάσει από το 20% στο 80%, ενώ η διάρκεια ζωής της φτάνει τους 1.000 κύκλους για το 80% της χωρητικότητάς της.
Το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ανάρτησης για το μοντέλο απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, προσφέροντας άνεση και σταθερότητα ακόμα και σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Από την άλλη, ιδιαίτερη «φροντίδα» έχει δοθεί και στον τομέα των φρένων, δισκόφρενα μπρος- πίσω, με τη δυναμική τους να φαίνεται στο πάτημα των μανετών, όπου ακινητοποιούν το scooter από τα 35 χλμ./ώρα σε μόλις 6 μέτρα, ενώ διαθέτει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που βοηθάει στη συνολική αυτονομία.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli (110/70-14 μπροστά και 110/80-14 πίσω) προσφέρουν κορυφαία πρόσφυση και σταθερότητα, με την επιλογή τους να δηλώνει ότι δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια, ενώ οι ζάντες είναι ειδικά σχεδιασμένες για το μοντέλο από το R&D της εταιρείας.
Στον δρόμο, το NOOS προσφέρει μια ενδιαφέρουσα και εύχρηστη οδηγική εμπειρία, ξεχωρίζοντας για τη σταθερότητά του και την ευκολία χρήσης, ακόμα και για αναβάτες χωρίς σχεδόν καθόλου εμπειρία. Το scooter, όταν λειτουργεί σε Dynamic ή Normal mode, επιταχύνει από στάση στα 50 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, χρόνος αρκετά καλός για την κατηγορία. Αυτό επιτρέπει στον αναβάτη να εκτιναχθεί γρήγορα από το φανάρι, χωρίς να νιώθει ότι υστερεί σε σχέση με άλλους χρήστες του δρόμου.
Η άμεση απόκριση και η ικανότητα διαχείρισης της ισχύος βοηθούν τον αναβάτη να αποκτήσει γρήγορα αυτοπεποίθηση και να κινείται με άνεση, ενώ το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι ενσωματωμένος στον πίσω τροχό ενισχύει τη σταθερότητα του scooter, παρέχοντας παράλληλα αθόρυβη και ομαλή απόδοση ισχύος.
Οι μαζεμένες διαστάσεις του, μόλις 60 εκατοστά πλάτος και 1,8 μέτρα μήκος, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του, που δεν ξεπερνά τα 120 κιλά στην έκδοση με τις δύο μπαταρίες, καθιστούν το ελληνικό urban micromobility δίκυκλο ιδανικό για αστική μετακίνηση, καθώς μπορεί να ελίσσεται με άνεση ανάμεσα στα αυτοκίνητα και να παρκάρει εύκολα ακόμα και στους πιο περιορισμένους χώρους.
Από την άλλη, το χαμηλό κέντρο βάρους του, αποτέλεσμα της έξυπνης σχεδίασης, συμβάλλει στη συνολική ευστάθεια, επιτρέποντας στον αναβάτη να χειρίζεται το scooter με αυτοπεποίθηση, ακόμα και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Αυτό το χαρακτηριστικό, σε συνάρτηση με την άψογη ρύθμιση των αναρτήσεων και το ισχυρό σύστημα φρένων, καθιστά το NOOS εξαιρετικά ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αστικής κυκλοφορίας.
Είτε λοιπόν πρόκειται για καθημερινές μετακινήσεις, είτε για πιο απαιτητικές διαδρομές μέσα στην πόλη, το NOOS αποδεικνύει την ικανότητά του να προσαρμόζεται στις ανάγκες του αναβάτη, προσφέροντας παράλληλα έναν συνδυασμό ευκολίας, άνεσης και απόδοσης που δύσκολα συναντάται σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας.
Το NOOS είναι κάτι περισσότερο από ένα ακόμα urban micromobility όχημα. Είναι ένα ελληνικό επίτευγμα που ενώνει τεχνολογία, ποιότητα και καινοτομία, χωρίς να έχει να ζηλέψει σε τίποτα τον ανταγωνισμό, ο οποίος πολλές φορές είναι και «άγνωστης» προέλευσης. Αντιθέτως, θέτει νέα πρότυπα στα ποιοτικά στοιχεία που πρέπει να έχει ένα όχημα αστικής μετακίνησης, προβάλλοντας τη σημασία της ελληνικής κατασκευής και της προσοχής στη λεπτομέρεια.
Με την τιμή του να ξεκινά από τα 4.300 ευρώ με την επιδότηση, το NOOS μπορεί να μη συγκαταλέγεται στις φθηνότερες επιλογές της κατηγορίας του, ωστόσο ξεχωρίζει για την ασυναγώνιστη αξία που προσφέρει. Από τον φουτουριστικό του σχεδιασμό και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής μέχρι την τεχνολογία αιχμής που ενσωματώνει, το ελληνικό μοντέλο αποδεικνύει ότι κάθε ευρώ που επενδύεται έχει αντίκρισμα.
Άλλωστε, η υποστήριξη της εγχώριας παραγωγής και η εμπιστοσύνη σε ένα προϊόν που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από Έλληνες μηχανικούς προσθέτουν ένα επιπλέον επίπεδο αξίας, τόσο συναισθηματικό όσο και πρακτικό.
Είναι μια έξυπνη και, πάνω απ’ όλα, συνειδητή επιλογή για τον σύγχρονο αναβάτη που αναζητά κάτι μοναδικό, πρακτικό, φιλικό προς το περιβάλλον και με την εγγύηση μιας ελληνικής καινοτομίας. Το NOOS είναι το όχημα που συνδυάζει ουσία και συμβολισμό, αποδεικνύοντας ότι το μέλλον της αστικής μετακίνησης μπορεί να είναι εξίσου πράσινο όσο και ελληνικό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός αερόψυκτος, 6,7 PS
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 1.800 χλστ., 600 χλστ.
Ύψος σέλας: 780 χλστ.
Τροχοί: Ε:110/70-14'', Π: 110/80-14''
Σύστημα πέδησης Ε/Π: δίσκος/δίσκος
Χωρητικότητα μπαταρίας: 44 Ah
Βάρος: 120 κιλά (με δυο μπαταρίες)
Τιμή: Από 4.300 ευρώ με επιδότηση
Οι μονάδες αποθήκευσης BES 1.0
Το project ECOSHIFT, αποτελεί μια πρωτοβουλία που αναπτύσσει λύσεις και προϊόντα, Ελληνικής Νοημοσύνης & Κατασκευής, αναγκαία για την βιώσιμη ανάπτυξη της κοινωνίας μας. Δεν αφορά μόνο στην εξέλιξη και παραγωγή των ηλεκτρικών scooter NOOS, αλλά έχει θέσει και υλοποιεί σημαντικούς στόχους και σε άλλα έργα στο πλαίσιο της μικροκινητικότητας και βιωσιμότητας, όπως τις μονάδες αποθήκευσης ενέργειας BES 1.0 που βγαίνουν και αυτές στην αγορά φέτος.
Το ΒΕS 1.0 είναι ενεργειακή βιώσιμη λύση, που στόχο έχει να αυτονομήσει ενεργειακά οικίες, επαγγελματικές εγκαταστάσεις σε συνδυασμό με φωτοβολταϊκά ή και τη χρήση του δικτύου, όπως και η νομοθεσία προβλέπει.