
Η BYD επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει να χρησιμοποιεί στερεάς κατάστασης μπαταρίες στα μεσαία και premium ηλεκτρικά της οχήματα το 2027, με μαζική διάθεση να ακολουθεί από το 2030.
Οι νέες αυτές μπαταρίες υπόσχονται μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και μείωση του κόστους παραγωγής, φέρνοντάς τις σε παρόμοιο επίπεδο τιμής με τις τρέχουσες τεχνολογίες.

Η ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια του China All-Solid-State Battery Innovation and Development Summit Forum, όπου ο Sun Huajun, διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της BYD Lithium Battery, αποκάλυψε τα σχέδια της εταιρείας για την εξέλιξη της νέας τεχνολογίας.
BUY NOW
Η πιλοτική παραγωγή στερεάς κατάστασης μπαταριών 20 Ah και 60 Ah έχει ήδη ξεκινήσει από το 2023, ενώ η BYD στοχεύει να τις εφαρμόσει πρώτα στα premium μοντέλα της και στη συνέχεια, καθώς θα μειώνεται το κόστος, να τις διαθέσει και στα πιο προσιτά ηλεκτρικά της από το 2030 έως το 2032.

Παρόλα αυτά, η BYD δεν θα εγκαταλείψει τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP), καθώς ο Lian Yubo, επικεφαλής επιστήμονας και μηχανικός της εταιρείας, τόνισε ότι αυτές θα παραμείνουν σημαντικές για τα πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα για τουλάχιστον 15-20 χρόνια ακόμα.
Άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Chery, αναπτύσσουν επίσης στερεάς κατάστασης μπαταρίες. Τον Οκτώβριο του 2024, η Chery ανακοίνωσε ότι διαθέτει πρωτότυπες μπαταρίες με ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/kg, ενώ στοχεύει να φτάσει τα 500 Wh/kg και να τις ενσωματώσει σε οχήματα από το 2026, με παραγωγή σε μεγάλη κλίμακα το 2027.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, οι νέες μπαταρίες θα μπορούν να προσφέρουν αυτονομία έως και 1.500 χιλιομέτρων με μία φόρτιση.

Παράλληλα, παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota και η Nissan επενδύουν βαρέως στην τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης, με στόχο να τις ενσωματώσουν στα ηλεκτρικά τους οχήματα μέσα στα επόμενα χρόνια.