Τεχνολογικός «πυρετός» για την ηλεκτρική αυτονομία των 1.500 χιλιομέτρων

φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η τεχνολογία που θα περάσει την ηλεκτροκίνηση στην επόμενη σελίδα της, των μπαταριών στέρεου τύπου, επιταχύνθηκε με τα νέα πλάνα του ομίλου Stellantis και του ομίλου Chery (Jaecoo και Omoda).

Μέχρι στιγμής οι Κινέζοι της MG και της Chery έδειχναν να ηγούνται της παγκόσμιας τεχνολογικής «κούρσας» για την εξέλιξη των μπαταριών στέρεου τύπου - της τεχνολογίας που υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία, καλύτερες επιδόσεις, ταχύτερη φόρτιση και μειωμένο κίνδυνο πυρκαγιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, παρότι σχεδόν το σύνολο των κατασκευαστών του πλανήτη επενδύει στην τεχνολογία αυτή, οι τελευταίες εξελίξεις φέρνουν στο επίκεντρο της «κούρσας» και τον μεγάλο ευρωπαϊκό όμιλο της Stellantis, ο οποίος -έπειτα από τις MG και Chery- ανακοίνωσε τα δικά του πλάνα για τη δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυτονομίας που θα αγγίζει τα 1.500 χιλιόμετρα.

Το πρόβλημα που καθυστερεί την τεχνολογία αυτή είναι η πιο απαιτητική και πολύπλοκη παραγωγή των μπαταριών στέρεου τύπου. Συγκεκριμένα, ο στέρεος ηλεκτρολύτης πρέπει να συνδέεται σταθερά με τα ηλεκτρόδια για να διευκολύνει τη ροή ιόντων, και αυτή είναι μια τεχνική πρόκληση που καλούνται να λύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Όμως, η λύση πλέον φαίνεται να είναι κοντά. Η MG ανακοίνωσε πρόσφατα ότι από το Φθινόπωρο του 2025 κιόλας θα είναι σε θέση να προσφέρει αυτοκίνητα με μπαταρίες στερεάς κατάστασης και αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η MG, μέλος του κινεζικού ομίλου SAIC, φαίνεται να προπορεύεται σε αυτόν τον τεχνολογικό αγώνα με το IM L6, το πρώτο της μοντέλο με μπαταρίες στέρεου τύπου. Με το IM L6 προσφέρει μπαταρίες διπλάσιας ενεργειακής πυκνότητας από τις σημερινές, και συνεπώς αυτονομία έως 1.000 χιλιόμετρα. Επίσης, υπόσχεται ότι ο χρόνος φόρτισης 12 λεπτών θα αρκεί για 400 χιλιόμετρα αυτονομίας.

MG IM L6
MG IM L6

Μετά από αυτό, τώρα ήρθε η σειρά κι άλλων κατασκευαστών να δώσουν παρόμοιες υποσχέσεις. Ο πρώτος και πιο σημαντικός είναι ο κινεζικός όμιλος Chery, που πριν λίγες μέρες αποκάλυψε τα σχέδιά του για την εισαγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης το 2026, με ενεργειακή πυκνότητα έως 600 Wh/kg.

Η Chery, στην οποία ανήκουν οι μάρκες Jaecoo και Omoda, διαβεβαίωσε ότι τα πρωτότυπα είναι ήδη υπό δοκιμή και ότι η μαζική παραγωγή θα ξεκινήσει το 2027. H φιλοδοξία του ομίλου είναι τα 1.500 χιλιόμετρα αυτονομίας των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων με μία μόνο πλήρη φόρτιση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Stellantis ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα ότι θα λανσάρει μια σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2026 για δοκιμές. Η γιγαντιαία πολυεθνική εταιρεία διαβεβαιώνει ότι στοχεύει στη μείωση του κινδύνου πυρκαγιάς και την κατασκευή ελαφρύτερων και φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυξάνοντας ταυτόχρονα την αυτονομία τους, αν και χωρίς να διευκρινίζει συγκεκριμένα νούμερα.

Η Stellantis προχωρά τα σχέδιά της σε συνεργασία με την αμερικανική startup Factorial, που διατείνεται ότι η τεχνολογία που εξελίσσει είναι «πολλά υποσχόμενη». Οι μπαταρίες αυτές θα δοκιμαστούν αρχικά σε πρωτότυπα που βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large της εταιρείας, την οποία χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα σε μέγεθος μοντέλα των Jeep, Chrysler, Alfa Romeo και Maserati.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια στιγμή, άλλοι κατασκευαστές -όπως η Mercedes, η Volkswagen, η Nissan, η Honda και η Toyota- που εργάζονται εδώ και καιρό σε αυτήν την τεχνολογία αναμένεται σύντομα να προχωρήσουν στις δικές τους ανακοινώσεις για το πότε θα είναι σε θέση να προσφέρουν αυτοκίνητα με μπαταρίες στέρεου τύπου, σε αυτή την κατακλυσμιαία ενεργειακή «κούρσα» της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ