Το νέο μοντέλο ονομάζεται Explorer και το carandmotor έδωσε το παρών στα παγκόσμια αποκαλυπτήρια του νέου αυτού ηλεκτρικού μεσαίου crossover της Ford.
Το Ford Explorer έχει ιστορία τριών δεκαετιών και μέχρι σήμερα έχουν κάνει την εμφάνισή τους έξι γενιές του δημοφιλούς SUV. Μάλιστα, η τελευταία γενιά με κωδική ονομασία U625 άρχισε να ενστερνίζεται τις σύγχρονες τάσεις, με αποτέλεσμα να διαθέτει στην γκάμα του και μία πανίσχυρη plug-in hybrid έκδοση 457 ίππων, που γνωρίζουμε και από την «ελληνική» γκάμα της εταιρείας.
Το νέο Ford Explorer είναι αμιγώς ηλεκτρικό και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κολωνία. Το τελευταίο έχει δεχθεί πολλές μετατροπές για να αλλάξει την γραμμή παραγωγής του, με την Ford να επενδύει πάνω από 2 δις ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ορίσει το μπλε οβάλ, αναμένει να πουλά πάνω από 600.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2026.
BUY NOW
Η νέα γενιά του Explorer ανήκει στη μεσαία κατηγορία και το μήκος του φτάνει σχεδόν τα 4μιση μέτρα (4,46 μέτρα). Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι τύπου skateboard και προέρχεται από τον Όμιλο Volkswagen. Πρόκειται για την ίδια που χρησιμοποιεί και το ID. 4, ενώ όπως είναι ευκόλως κατανοητό έχει και την ίδια αρχιτεκτονική στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Σχεδιαστικά, η νέα γενιά του «ευρωπαϊκού» Explorer διατηρεί δεσμούς με το παρελθόν, πράγμα που σημαίνει ότι το off road παρουσιαστικό και η επιβλητική εμφάνιση το κάνουν να ξεχωρίζει. Οι ακμές περιορίζονται στο εμπρός μέρος και στο υπόλοιπο αμάξωμα κυριαρχούν οι ανάγλυφες επιφάνειες. Διαθέτει ακόμα έντονα φτερά και ώμους, ενώ οι σκουρόχρωμες κολώνες από την μέση και πίσω, δίνουν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται.
Τα φώτα τύπου LED με τη σειρά τους κρατάνε και αυτά δεσμούς με την προηγούμενη γενιά, διατηρώντας την macho ταυτότητα του μοντέλου. Οι τροχοί με τους οποίους μπορεί να εφοδιαστεί είναι διαστάσεων 19, 20 ή 21 ιντσών, και η σχεδίασή τους φροντίζει για καλύτερη ψύξη των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω) και υψηλή αεροδυναμική απόδοση.
Το εσωτερικό ακολουθεί τη σύγχρονη μινιμαλιστική σχεδίαση της Mustang Mach-E, με κύριο highlight την κάθετη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Ford SYNC. Έχει διαγώνιο 15 ιντσών και λειτουργία κλίσης (30 μοιρών), ενώ πίσω της κρύβεται ένα χώρος αποθήκευσης μικροαντικειμένων που κλειδώνει (My Private Locker). Παράλληλα, υπάρχει και το MegaConsole στην κονσόλα δαπέδου που έχει χωρητικότητα 17 λίτρων και μπορεί να χωρέσει μέχρι και laptop 15 ιντσών.
Η αίσθηση του πλάτους ενισχύεται από τις οριζόντιες γραμμές που φιλοξενούν τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού και ακριβώς από πάνω συναντάμε ένα ξεχωριστό ηχείο της Bang & Olufsen που θυμίζει sound bar. Ο οδηγός ενημερώνεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών που παρουσιάζει ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου, της μπαταρίας και των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης και στις δύο εκδόσεις, με την «ομπρέλα» συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού να περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα μέσα προστασίας και αποτροπής σύγκρουσης. Παράλληλα, διευκολύνουν τον οδηγό στην καθημερινότητα του, δημιουργώντας ένα αγχολυτικό και άνετο περιβάλλον οδήγησης.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι καλής ποιότητας, με τις «δερμάτινες» επενδύσεις να είναι οικολογικές, ονομάζονται Sensico και ντύνουν το τιμόνι και τα πάνελ των θυρών. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικους, ενώ ένας τρίτος πίσω δεν θα δυσανασχετήσει χάρη και στο ανύπαρκτο τούνελ «μετάδοσης». Ο χώρος αποσκευών έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, διαθέτει γάντζους χειραποσκευών και φτάνει τα 470 λίτρα.
Το επερχόμενο Explorer θα λανσαριστεί στην αγορά προς τα τέλη του έτους, με δύο εκδόσεις εξοπλισμού: την Explorer και την Explorer Premium. Από πλευράς κινητήρων, το νέο ηλεκτρικό crossover της Ford θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, με πίσω ηλεκτρομοτέρ 170 ή 286 ίππων, ή τετρακίνητο με ηλεκτρικό κινητήρα και στους δύο άξονες και συνολική ισχύ 340 ίππων. Ο οδηγός μπορεί να επέμβει στην λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, μέσω των προγραμμάτων λειτουργίας Normal, Sport, Eco, Individual και Traction, και να το φέρει στα μέτρα του ανάλογα την επιθυμία ή το τερέν.
Η ενέργεια προέρχεται από υγρόψυκτα πακέτα μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκονται ανάμεσα από τους δύο άξονες. Σύμφωνα με την Ford, οι ιδιοκτήτες του νέου ηλεκτρικού Explorer θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερα από 400.000 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη μέσω το Ford Charging Network. Ο ενσωματωμένος φορτιστής OBC του νέου Explorer είναι ισχύος 11 kW και φυσικά μπορεί να συνδεθεί στο οικιακό δίκτυο με πρίζα σούκο.
Όπως προαναφέραμε, το νέο ηλεκτρικό crossover της Ford θα λανσαριστεί στην αγορά προς τα τέλη του έτους, και μέχρι τότε θα έχουν ανακοινωθεί τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Μείνετε συντονισμένοι.