Η Dacia ετοιμάζει την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Sandero με κύριο στόχο όχι την τεράστια αυτονομία ή την τάχιστη φόρτιση, αλλά να αποτελέσει ένα προσιτό EV για την Ευρώπη.
Μετά το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Spring, που έχει ήδη πετύχει 120.000 πωλήσεις στην Ευρώπη από το λανσάρισμά του το 2021, η ρουμανική εταιρεία του ομίλου Renault ξεκινά την ηλεκτρικό μετασχηματισμό και των βασικών μοντέλων της γκάμας της.
Κύριος στόχος είναι να κατακτήσει τα μελλοντικά της EV οικονομικά στην τιμή αγοράς τους. Για να το πετύχει αξιοποιεί φυσικά τις οικονομίκες κλίμακας και τα συστήματα ηλεκτροκίνησης της Renault-Nissan, και παράλληλα χρησιμοποιεί μικρότερες μπαταρίες - φροντίζοντας μέσω της μείωσης του βάρους να εξασφαλίσει ικανοποιητική αυτονομία.
BUY NOW
Η νέα, τέταρτη γενιά του επιτυχημένου Sandero θα έρθει το 2027 ή 2028, όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Dacia Denis Le Vot, και θα είναι ο «σημαιοφόρος» της μετάβασης της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Κι αυτό διότι είναι το εμπορικότερο μοντέλο της κατηγορία Β στην Ευρώπη, γεγονός που καθιστά τη Dacia πολύ προσεκτική σχετικά με τον ηλεκτρικό μετασχηματισμό του.
Εξάλλου, όπως είναι ο εμπορικός διευθυντής Xavier Martinet στο αγγλικό περιοδικό Autocar, «η κατηγορία Β εκφράζει αυτό που είμαστε και όλα όσα κάνουμε, και δεν θέλουμε να ξεχάσουμε ποιοί είμαστε». Τα λόγια του επιβεβαιώνουν τη σημασία που προσδίδει η Dacia στο Sandero, την ώρα που εξελίσσει τρία διαφορετικά αυτοκίνητα για τη μεγαλύτερη κατηγορία C.
Σε αυτό το πνεύμα, ο Le Vot εξήγησε ότι η ρουμανική εταιρεία θα διατηρήσει και με το ηλεκτρικό Sandero τη φήμη της εξαίρετης σχέσης τιμής-αξίας που έχουν τα Dacia διαχρονικά. Όπως είπε, η εταιρεία δεν θα διστάσει να αφήσει τα EV της με μικρότερη αυτονομία και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης, καθώς κατά κύριο λόγο «θέλουμε να τα προσφέρουμε σε πιο οικονομική τιμή στους πελάτες».
Στην πράξη, το νέο Sandero θα βασίζεται στην ίδια ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-BEV του νέου Renault 5 του 2024. Όμως, το πρώτο θα δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην πρακτικότητα και τους χώρους, και ενδεχομένως να εφοδιάζεται με μικρότερη (και πιο οικονομική) μπαταρία σε σχέση με το R5 και το ηλεκτρικό Nissan Micra.
Εξάλλου, όπως είπε ο Le Vot, ο μέσος κάτοχος του Sandero κάνει λιγότερα από 20 χιλιόμετρα την ημέρα, που σημαίνει ότι η μπαταρία των 26,8 kWh του γαλλικού ομίλου -που προσφέρει 240 χιλιόμετρα αυτονομίας- θα τους αρκούσε για περισσότερες από δέκα μέρες με κάθε πλήρη φόρτιση.
Έτσι, επιβεβαίωσε ο διοικητής της εταιρείας, η Dacia δεν θα θέσει στόχο με το νέο Sandero τα 500-600 χιλιόμετρα αυτονομίας και τη φόρτιση σε 20 λεπτά. Και πέραν της χρήσης μικρότερης μπαταρίας, προσπαθεί παράλληλα να κατεβάσει και το κόστος της κάνοντας έρευνα για νέες και πιο προσιτές χημικές τεχνολογίες.
Εξάλλου, το νέο Sandero κατά πάσα πιθανότητα θα διατίθεται και σε έκδοση με θερμικό κινητήρα -φυσικά με υβριδικό σύστημα, πλέον, όπως το Jogger- καθώς τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα απαγορευτούν στην Ευρώπη το 2035 και η τέταρτη γενιά του Sandero προσδιορίζεται να μείνει στην αγορά μέχρι το 2034.
Όσο για το σχεδιασμό της, ο διευθυντής του τμήματος αυτού David Durand είπε ότι η αισθητική δεν θα έχει καμία σχέση με της τρέχουσας γενιάς, και θα προσεγγίζει τη νέα «γλώσσα» που εισήγαγε το πρωτότυπο SUV Bigster.
Στόχος του, όπως είπε, δεν είναι το λανσάρισμα ενός ακόμα SUV στη γκάμα της Dacia, αλλά περισσότερο «ένα αυτοκίνητο που να μπορείς να το χρησιμοποιείς σε κάθε περίσταση και συνθήκη, να μην φοβάσαι να το σπάσεις οδηγώντας σε έναν κακοτράχαλο δρόμο».
Κατά συνέπεια, το επόμενο Sandero θα έχει μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος σε σχέση με το σημερινό, και πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα που θα αντλεί έμπνευση και μεμονωμένα στοιχεία και από το πρωτότυπο Manifesto της περσινής χρονιάς.