Επελαύνουν οι Κινέζοι: Ένα στα τρία αυτοκίνητα στον κόσμο το 2030 θα είναι κινεζικό

LeapMotor T03

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση των τάσεων της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, το 2030 οι κινεζικές εταιρείες θα αυξήσουν το ποσοστό τους στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων από 21% σήμερα, σε 33%.

Η συγκεκριμένη έρευνα και ανάλυση, που έγινε από την εταιρεία AlixPartners, αναφέρει ότι για την ευρωπαϊκή αγορά ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν το 12% των πωλήσεων στο τέλος της δεκαετίας, από 6% που είναι αυτό τον καιρό, και το 72% για την εγχώρια αγορά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη των κινεζικών εταιρειών παίζει τόσο ο ταχύτερος ρυθμός εξέλιξης όσο και το χαμηλότερο κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων, σε σχέση με τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η εν λόγω έρευνα, φυσικά, λαμβάνει υπόψιν της τους νέους, σημαντικά αυξημένους δασμούς που επέβαλε για τα εισαγωμένα κινεζικά αυτοκίνητα τόσο η αμερικανική κυβέρνηση, όσο και πρόσφατα η ευρωπαϊκή ένωση.

Xpeng

Παρόλα αυτά, στην Ευρώπη το ποσοστό πωλήσεων των Κινέζων θα διπλαστεί μέχρι το 2030, όπως και στη ρωσική - που αναμένεται από το 33% που είναι σήμερα, να φτάσει στο 69% στο τέλος της δεκαετίας.

Στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, οι πωλήσεις τους θα πενταπλασιαστούν, ανεβαίνοντας από 8% σήμερα σε 39%, ενώ τα κινεζικά αυτοκίνητα στη Λατινική Αμερική το 2030 θα αντιπροσωπεύουν το 28% των πωλήσεων, από 7% σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ιαπωνία, εν πολλοίς χάρη και στην τεράστια δική της αυτοκινητοβιομηχανία, θα εξακολουθήσει να είναι “σκληρό καρύδι” για τους Κινέζους. Εκεί το ποσοστό τους σήμερα είναι μηδαμινό, και το 2030 δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 1%. Αντίθετα, στην περιοχή της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας, την προσεχή εξαετία θα δεκαπλασιαστεί - από 3% σήμερα, σε 31% το 2030.

Πέραν των αυξημένων δασμών και της επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής των κινεζικών εταιρειών, η έρευνα της AlixPartners συνυπολόγισε ως κρίσιμη παράμετρο την ταχύτητα εξέλιξης νέων μοντέλων από τις εταιρείες της ασιατικής χώρας - ταχύτητα που τους δίνει την ευχέρεια να προσφέρουν ταχύτερα από τον δυτικό ανταγωνισμό τις νέες τους, κυρίως ψηφιακές και ηλεκτρικές, τεχνολογίες.

«Οι κινεζικές εταιρείες δίνουν μεγαλύτερη αξία σε χαρακτηριστικά που μπορούν να βιώσουν οι πελάτες, όπως η σχεδίαση και η τεχνολογία στην καμπίνα» είπε ο Andrew Bergbaum της AlixPartners.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι αδίστακτοι στο να διατηρήσουν το πλεονέκτημά τους ως προς το κόστος, ακόμη και όταν χτίζουν εργοστάσια στο εξωτερικό, και έχουν αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα στις αναδυόμενες τεχνολογίες - συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών. Αυτές οι ικανότητες τελικά θα καθορίσουν την παγκόσμια αγορά», πρόσθεσε ο Bergbaum.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ