
H βαυαρική εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει έξι νέα ηλεκτρικά SUV μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Η αρχή θα γίνει με την iX5, πριν ακολουθήσουν τα iX6 και iX7.
Χτίζοντας όλο και περισσότερο την ηλεκτρική της οικογένεια μοντέλων, η BMW βασίζεται στη δυναμική που απέκτησε με τη νέα iX3 και επίσης με την ολοκαίνουρια πλατφόρμα Neue Klasse.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατες φήμες, τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά SUV της σειράς -όπως τα iX5, iX6 και iX7- θα βασιστούν σε διαφορετική πλατφόρμα από τα μικρότερα αδέρφια τους: θα χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα CLAR, στην οποία βασίζονται από το 2015 μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και με υβριδικά κινητήρια σύνολα, όπως οι iX και i4.
BUY NOW
Σύμφωνα με το βρετανικό περιοδικό Autocar, η χρήση συμβατικών κινητήρων σε μοντέλα βασισμένα στη Neue Klasse θα ήταν υπερβολικά δαπανηρή - καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι αποκλειστικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά οχήματα και δεν είναι συμβατή με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Από τα έξι νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η γερμανική εταιρεία την προσεχή τριετία, το πρώτο στη σειρά θα είναι η BMW iX5 - που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026.
Το μοντέλο αυτό θα αποτελεί την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της επόμενης γενιάς X5, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και plug-in hybrid. Για την ακρίβεια, το μεγάλο βαυαρικό SUV ενδέχεται να συνεχίσει να χρησιμοποιεί και μεγάλους κινητήρες βενζίνης, όπως ο V8. Από το 2028, δε, η X5 θα διατίθεται και σε έκδοση με υδρογόνο, πάντα βασισμένη στην πλατφόρμα CLAR.
Ένας επιπλέον λόγος για την επιλογή της πλατφόρμας CLAR στα μελλοντικά ηλεκτρικά SUV της BMW είναι ότι η X5 (και η iX5) θα εξακολουθήσουν να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg των ΗΠΑ για την αμερικανική αγορά - όπου παράγονται τα περισσότερα SUV της εταιρείας (X3, X4, X5, X6, X7 και XM).

Παρότι, πάντως, θα βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR, η νέα iX5 θα υιοθετήσει πολλά στοιχεία από το ηλεκτρικό σύστημα της Neue Klasse. Θα διαθέτει αρχιτεκτονική 800V, κυλινδρικές μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα έκτης γενιάς. Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει στη BMW να δημιουργήσει μια έκδοση M Performance, με ισχύ που αναμένεται να ξεπερνά τους 600 ίππους.