Το ηλεκτρικό sportscar που φορτίζει στο 80% σε λιγότερα από 5 λεπτά

Nyobolt EV Lotus Elise

Με ένα ηλεκτρικό σπορ πρωτότυπο βασισμένο σε μια παλιά πλατφόρμα της Lotus, η νεοφυής Nyobolt παρουσίασε την προηγμένη της μπαταρία που υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση.

Συγκεκριμένα, η Nyobolt ισχυρίζεται ότι η μπαταρία της μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% σε μόλις 4 λεπτά και 37 δευτερόλεπτα, σε ταχυφορτιστή φυσικά - και αυτός ο χρόνος είναι συγκρίσιμος με εκείνον που χρειάζεται κανείς για τον ανεφοδιασμό του θερμικού του αυτοκινήτου με καύσιμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φόρτιση της μπαταρίας, συνεχίζει η Nyobolt, γίνεται “με διπλάσια ταχύτητα σε σχέση με τα οχήματα που προσφέρουν σήμερα την ταχύτερη φόρτιση”. Δηλαδή, για τα 4 πρώτα λεπτά διοχετεύεται στη μπαταρία ρεύμα με 500A, που αρκεί για 193 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Το πρόβλημα, βεβαίως, είναι πως η μπαταρία που φορτίζει σε λιγότερα από 5 λεπτά (σε ποσοστό 80%) έχει χωρητικότητα 35 kWh, και η συνολική της αυτονομία δεν ξεπερνά τα 249 χιλιόμετρα. Πολλά, ακόμα και μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, ξεπερνούν τις 42 kWh, ενώ ακόμα και plug-in υβριδικά (σαν το Jeep Wrangler 4xe) ξεπερνούν τις 17 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα παραπάνω, η Nyobolt απαντά ότι τα οφέλη από το περιορισμένο βάρος είναι πολύ σημαντικά, ειδικά για ένα σπορ αυτοκίνητο, και ότι είναι προτιμότερο να έχεις μια μικρή μπαταρία που να φορτίζει γρήγορα, παρά μια μεγάλη και υπέρβαρη που θα προσφέρει περισσότερη αυτονομία με κάθε πλήρη φόρτισή της.

Η -κατοχυρωμένη με πατέντα- τεχνολογία της μπαταρίας της Nyobolt αξιοποιεί τα «επόμενης γενιάς υλικά άνθρακα και οξειδίου μετάλλου» μαζί με τον «καινοτόμο σχεδιασμό κυψελών χαμηλής αντίστασης» και αντίστοιχα προηγμένη ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία, έτσι, στοχεύει στην αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων που σχετίζονται με την πτώση της απόδοσης της μπαταρίας με την πάροδο των ετών. Στο πλαίσιο αυτό, στις δοκιμές της οι κυψέλες των 24,5 Ah έχουν αντέξει με επιτυχία πάνω από 4.000 κύκλους γρήγορης φόρτισης / πλήρους αποφόρτισης (DoD), και αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα από 965.606 χιλιόμετρα χρήσης - ενόσω διατηρούν πάνω από το 80% της αρχικής χωρητικότητάς τους.

Η ισχύς φόρτισης που επιδέχεται η μπαταρία φτάνει στα 350 kW, ενώ το μικρό μέγεθος της μπαταρίας έχει επιτρέψει στη Nyobolt να κρατήσει το βάρος του συγκεκριμένου πρωτοτύπου στα 1.250 κιλά. Η εξέλιξη του αυτοκινήτου έγινε σε συνεργασία με την εξειδικευμένη εταιρεία Callum, που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει η δυνατότητα παραγωγής κάποιων αντιτύπων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ