To Fiat Panda επιστρέφει στις ρίζες του -Όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα

Fiat Concept Centoventi

H αναγέννηση του ιταλικού citycar, στη νέα του ηλεκτρική εποχή που ξεκινά φέτος, θα αντλεί τη σχεδιαστική έμπνευση από το αρχέγονο Fiat Panda της δεκαετίας του 1980. Διαβάστε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του γενιά.

Οι Ιταλοί, με τόσο πλούσια αυτοκινητική παράδοση, χειρίζονται πολύ επιδέξια τις επιρροές των νέων τους αυτοκινήτων από το παρελθόν. Δεν αφήνουν τη νοσταλγία αναξιοποίητη από το τμήμα marketing, και αυτό αποδείχθηκε με τη λαμπρή εμπορική πορεία του Fiat 500 την τελευταία μιάμιση δεκαετία.

Κατά συνέπεια, η νέα, τέταρτη γενιά του Fiat Panda δεν θα είναι αποκομμένη από το σχεδιαστικό του παρελθόν. Στις 11 Ιουλίου, που θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του, θα δούμε ένα αυτοκίνητο με σαφείς παραπομπές στην αισθητική του πρωταρχικού Panda του 1980.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κεντρικά στοιχεία του εμβληματικού εκείνου αυτοκινήτου πόλης ήταν η σχεδιαστική λιτότητα και η αίσθηση στιβαρότητας. Μια πρώτη ιδέα από το σχεδιασμό του νέου Panda έδωσε η Fiat νωρίτερα φέτος, με το πρωτότυπο Concept City Car που εμφανίζει αντίστοιχο μινιμαλισμό και πολλές ιδέες από το παρελθόν.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fiat, Olivier Francois, «συνήθως ξεκινάς από λευκό χαρτί και σχεδιάζεις ένα πρωτότυπο, που προκύπτει από όλα τα όνειρα και από όλα όσα έχουμε φανταστεί. Όμως όλοι ξέρουμε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό για τα αυτοκίνητα παραγωγής, στα οποία πρέπει να γίνονται εξωφρενικές θυσίες από άποψη στιλ και ιδεών. Οπότε, κάναμε ακριβώς το αντίθετο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξηγόντας τι εννοεί, ο Francois είπε πως τα πέντε πρωτότυπα που παρουσίασε η Fiat τον περασμένο Φεβρουάριο είναι αληθινά αυτοκίνητα, που κατασκευάστηκαν κανονικά, και πρόκειται για «προχωρημένα μοντέλα που θα αναγνωρίσετε μόλις δείτε τα τελικά [παραγωγής], και ελπίζουμε ότι δεν θα πείτε πως 'προτιμούσα το πρωτότυπο' όπως συμβαίνει συχνά».

Θυμίζουμε ότι, τεχνικά, το νέο Fiat Panda θα μοιράζεται την ηλεκτρική του πλατφόρμα με το νέο Citroen C3 και θα ανέβει στην κατηγορία Β χάρη στην αύξηση του μήκους του στα περίπου 4,0 μέτρα. Θα διατίθεται τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές όσο και σε θερμικές / υβριδικές εκδόσεις.

Η ηλεκτρική θα αποδίδει 113 ίππους και με μπαταρία LFP χωρητικότητας 44 kWh θα προσφέρει αυτονομία της τάξης των 320 km (κατά WLTP). Σε φορτιστή 100 kW η φόρτιση 20-80% θα επιτυγχάνεται σε 26 λεπτά, σε ιδανικές συνθήκες. Η παραγωγή του Panda θα γίνεται στο εργοστάσιο της Stellantis στη Σερβία, και η τιμή του ηλεκτρικού θα ξεκινά κάτω από τις 25.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ