Η Honda διαχώρισε τη θέση της από την απόφαση της Toyota να επενδύσει στους θερμικούς κινητήρες υδρογόνου, καθώς ο τεχνολογικός δρόμος του μέλλοντος μεταμορφώνεται σε πεδίο αντιπαράθεσης των δύο ιαπωνικών μεγαθηρίων.
Ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe (κεντρική φωτό), είπε ότι η Honda διερεύνησε το ενδεχόμενο χρήσης υδρογόνου -αντί βενζίνης- σε κινητήρες εσωτερικής καύσης πριν από δέκα χρόνια και έφτασε στο συμπέρασμα, σε αντίθεση με την Toyota, ότι ένας θερμικός κινητήρας δεν δύναται να λειτουργεί επαρκώς με καύσιμο το υδρογόνο. Παρόλα αυτά, η Honda θεωρεί εφικτή την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου για τη φόρτιση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες ήταν από τις τελευταίες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη που έκαναν τη στροφή στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι πρότινος, έδειχναν να ρίχνουν όλο το βάρος της έρευνας, των υποδομών και της επένδυσής τους στο υδρογόνο, αλλά και στα υβριδικά - καθώς η Toyota εκτιμά ότι τα HEV και PHEV θα παραμείνουν ανταγωνιστικά για τουλάχιστον 30 χρόνια ακόμα.
BUY NOW
Η τελευταία, παράλληλα, διαθέτει εδώ και επτά χρόνια στην αγορά το υδρογονοκίνητο Mirai, που παίρνει την ενέργειά του από κυψέλες υδρογόνου, ενώ παράλληλα εξελίσσει -κυρίως μέσω των αγώνων GT στην Ιαπωνία- την τεχνολογία θερμικών κινητήρων που με μια ειδική τροποποίηση αντί για βενζίνη καίνε υδρογόνο. Παράλληλα, η Honda έχει επενδύσει και έχει βγάλει στην παραγωγή το υδργονοκίνητο ηλεκτρικό Clarity Fuel Cell.
Η έρευνα των δύο εταιρειών στην υδρογονοκίνηση χρηματοδοτείται και από την ιαπωνική κυβέρνηση, η οποία έχει αποφασίσει να επενδύσει στο υδρογόνο για να φτάσει στη μηδενικών ρύπων αυτοκίνηση το 2050. Ωστόσο, ενώ η χρήση υδρογόνου φαντάζει ως η ενδεδειγμένη λύση για τις μεταφορές και τα μεγάλα φορτηγά, η αμιγής ηλεκτροκίνηση δείχνει να κερδίζει τη μάχη για τα επιβατικά αυτοκίνητα.
Κατά συνέπεια, μόλις τα τελευταία δύο χρόνια η Honda, και έπειτα η Toyota, άρχισαν να διαθέτουν τα πρώτα τους EV στην αγορά - αν και με ενδοιασμούς: η πρώτη αμφιβάλλει για την εμπορικής τους επιτυχία, ειδικά στις ΗΠΑ, ενώ η δεύτερη φέρεται να προωθεί -ακόμα και στα σχολεία της Ιαπωνίας- τη χρήση υβριδικών αντί ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον.
Μιλώντας για το υδρογόνο, ο Toshihiro Mibe είπε πρόσφατα: «Έχουμε ερευνήσει κάθε δυνατότητα που υπάρχει. Σχετικά με τους κινητήρες [καύσης] υδρογόνου, βλέπουμε ορισμένες αρκετά δύσκολες τεχνολογικές προκλήσεις. Έτσι, πριν από περίπου 10 χρόνια, αποφασίσαμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να επικρατήσει».
Παρότι η Honda δεν έχει επενδύσει στην απευθείας καύση υδρογόνου απευθείας στο θερμικό κινητήρα, συνεχίζει να εξελίσσει τις τεχνολογίες των κυψελών υδρογόνου για την φόρτιση των μπαταριών, κυρίως φορτηγών μεγάλων αποστάσεων.
Τις τεχνολογίες αυτές μακροχρόνια θα μεταφέρει και στα επιβατικά αυτοκίνητα, μιας και η Honda τον περασμένο Απρίλιο είχε δηλώσει επίσημα ότι έχει θέσει στόχο τα EV (ηλεκτρικά) και FCEV (ηλεκτρικά κυψελών υδρογόνου) να αποτελούν το 40% των πωλήσεών της το 2030, το 85% το 2035 και το 100 τοις εκατό μέχρι το 2040.
Παράλληλα, ο τομέας αεροσκαφών της Honda εξελίσσει και ένα μικρό ιδιωτικό jet με τεχνολογίες κυψελών υδρογόνου, καθώς η εταιρεία διευκρίνισε ότι δεν είναι εφικτή η πτήση αεροπλάνου αποκλειστικά με μπαταρίες.
«Αν προσπαθήσουμε να δούμε ποια τάση θα επικρατήσει, πιθανότατα για τα μικρά οχήματα θα είναι η αμιγής ηλεκτροκίνηση και για τα μεγάλα οι κυψέλες καυσίμου [υδρογόνου]. Αυτό είναι το συμπέρασμα μέχρι στιγμής», κατέληξε ο Mibe. Συνεπώς, από τη Honda τα προσεχή χρόνια θα πρέπει να περιμένουμε EV επιβατικά.
Διαβάστε επίσης