H Mercedes έτοιμη για το άλμα σε μπαταρίες ημι-στέρεου τύπου για αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων

Mercedes Solid-State battery

Η Mercedes-Benz προχωρά με γοργούς ρυθμούς προς την ενσωμάτωση των solid-state μπαταριών στα ηλεκτρικά της οχήματα, ξεκινώντας ήδη τις δοκιμές τους στην EQS, το κορυφαίο ηλεκτρικό της sedan.

Οι μπαταρίες FEST (Factorial Electrolyte System Technology) της Factorial Energy προσφέρουν ενεργειακή πυκνότητα 391 Wh/kg, σε σύγκριση με τα 300 Wh/kg ή λιγότερο που προσφέρουν οι καλύτερες σύγχρονες μπαταρίες νικελίου. Η νέα τεχνολογία υπόσχεται αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων, δηλαδή περίπου 25% περισσότερη από τις υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου του ίδιου μεγέθους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Factorial Energy, με έδρα τη Μασαχουσέτη, συνεργάστηκε με τη Mercedes-AMG High Performance Powertrains στο Ηνωμένο Βασίλειο για την εξέλιξη των νέων μπαταριών, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί σε μία EQS για τις δοκιμές τους στο δρόμο.

Ο ημι-στερεός ηλεκτρολύτης που χρησιμοποιεί η Factorial αποτελεί ένα ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ των συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου και των πλήρως στερεών μπαταριών, με στόχο να συνδυάσει υψηλή ενεργειακή απόδοση και αυξημένη ασφάλεια, μειώνοντας τον κίνδυνο ανάφλεξης.

Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει τη δημιουργία μικρότερων, ελαφρύτερων και πιο αποδοτικών μπαταριών, που μπορούν είτε να διατηρήσουν την ίδια αυτονομία με τις σημερινές μπαταρίες σε μικρότερο μέγεθος και βάρος είτε να διατηρήσουν το ίδιο μέγεθος, αλλά με πολύ αυξημένη αυτονομία και απόδοση.

Η Factorial αναπτύσσει επίσης τις πλήρως στέρεου τύπου μπαταρίες Solstice, οι οποίες στοχεύουν σε ενεργειακή πυκνότητα έως 500 Wh/kg, σχεδόν διπλάσια από τις μπαταρίες νικελίου που χρησιμοποιούνται σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επένδυση της Mercedes-Benz και της Stellantis -ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων- στη Factorial υπογραμμίζει τη σοβαρότητα της προσπάθειας αυτής. Η εταιρεία έχει ήδη παραγωγική ικανότητα 500.000 κυψελών FEST ετησίως, ενώ συνεργάζεται και με τη Stellantis για την παροχή αυτών των μπαταριών στη Dodge για το Charger Daytona του 2026.

Η ημι-στερεή τεχνολογία της Factorial έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει το 80% του υπάρχοντος εξοπλισμού παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου, μειώνοντας το κόστος μετάβασης των εργοστασίων στην επόμενη γενιά μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προσέγγιση αυτή έρχεται σε αντίθεση με εκείνη άλλων εταιρειών, όπως η QuantumScape, η Solid Power, η Honda και η Toyota, που επίσης εξελίσσουν στερεές μπαταρίες, αλλά ακολουθούν διαφορετικές τεχνολογικές διαδρομές.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Factorial, Siyu Huang, βλέπει το 2030 ως έναν ρεαλιστικό στόχο για την ευρεία διάθεση των μπαταριών στέρεου τύπου, φέρνοντας επανάσταση στα ηλεκτρικά οχήματα με μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και χαμηλότερο κόστος. Αν η τεχνολογία της επιτύχει, η Mercedes-Benz και η Stellantis θα είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που θα επωφεληθούν από αυτήν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ