Η Mercedes εξελίσσει τις δικές της μπαταρίες στέρεου τύπου

Mercedes-Benz EQA & EQB

Η εταιρεία της Στουτγάρδης βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης των δικών της μπαταριών στέρεου τύπου, σε συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία Factorial, με χρονοδιάγραμμα χρήσης τους έως το τέλος της δεκαετίας.

Οι μπαταρίες στέρεου τύπου υπόσχονται να φέρουν μια μικρή επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς είναι πιο συμπαγείς, πιο ελαφριές και προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία. Ήδη οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές βρίσκονται από χρόνια σε αυτόν τον τεχνολογικό αγώνα, με στόχο να διαθέτουν αυτοκίνητα με μπαταρίες στέρεου τύπου πριν κλείσει αυτή η δεκαετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Mercedes δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς εξελίσσει τις δικές της τέτοιες μπαταρίες. Ονομάζονται Solstice, που σημαίνει “ηλιοστάσιο”. Οι Γερμανοί συνεργάζονται με την αμερικανική εταιρεία Factorial Energy από το 2022 πάνω στο πρόγραμμα εξέλιξής τους.

Αυτές οι μελλοντικές μπαταρίες θα είναι διαθέσιμες μέχρι το τέλος της δεκαετίας και υπόσχονται να αυξήσουν την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων κατά περίπου 80%. Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται χάρη στην κατά 40% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα (450 Wh/kg) που έχουν οι μπαταρίες στέρεου τύπου.

Η ικανότητα αποθήκευσης περισσότερης ενέργειας επιτρέπει, με τη σειρά της, τη μείωση του μεγέθους των μπαταριών και, κατά συνέπεια, του βάρους των αυτοκινήτων - κάτι που θα έχει οφέλη στο κόστος παραγωγής, στην περαιτέρω αύξηση της αυτονομίας και στη μείωση των τιμών πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το αποτέλεσμα θα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα είναι ελαφρύτερα, πιο αποδοτικά, με ταχύτερη φόρτιση και χαμηλότερο κόστος. Ο νέος σχεδιασμός της καθόδου ξηρού τύπου θα βελτιώσει επίσης την αποδοτικότητα και τη διάρκεια ζωής της παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν επίσης μικρότερους κινδύνους φωτιάς σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ωστόσο, αντιμετωπίζουν προκλήσεις σχετικά με τη λειτουργία τους σε χαμηλές θερμοκρασίες, τουλάχιστον στο σημερινό στάδιο εξέλιξής τους.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η αμερικανική start-up συνεργάζεται, πέραν της Mercedes, και με τις Hyundai-Kia και τον όμιλο Stellantis. Για την ακρίβεια, η εταιρεία της Στουτγάρδης και ο ιταλο-γαλλικός όμιλος χρηματοδότησαν την κατασκευή του εργοστασίου και των γραμμών παραγωγής της Factorial Energy, επενδύοντας 200 εκατομμύρια ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη η Factorial παρέδωσε στη Mercedes τους τελευταίους μήνες μπαταρίες με ψευδο-στερεό ηλεκτρολύτη με τη μορφή δειγμάτων B, με ενεργειακή πυκνότητα 391 Wh/kg. Πρόκειται για τους πρώτους καρπούς της επένδυσης αυτής, αν και για την εφαρμογή τους στην αγορά θα πρέπει να περιμένουμε λίγα χρόνια ακόμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ