Το εμβληματικό sportscar της Porsche θα είναι το μόνο που δεν θα γίνει ηλεκτρικό, τουλάχιστον όχι μέσα σε αυτή τη δεκαετία. Ποιά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναμένουμε από το Zuffenhausen.
Στη γενική συνέλευση των μετόχων της Porsche ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, έδωσε περαιτέρω πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο η Porsche φιλοδοξεί να πετύχει το στόχο της για 80% ηλεκτρικά αυτοκίνητα επί του συνόλου των πωλήσεών της έως το 2030.
Μετά την Taycan που σταδιοδρομεί εδώ και χρόνια στις μεγάλες αγορές του πλανήτη και θα αποκτήσει και ισχυρότερες εκδόσεις, το πρώτο νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας θα είναι η Macan EV το 2024 - ένα χρόνο μετά τον αρχικό προγραμματισμό του λανσαρίσματός της, εξαιτίας των προβλημάτων με το λογισμικό που αντιμετώπισε ο όμιλος Volkswagen.
BUY NOW
Θα ακολουθήσουν οι ηλεκτρικοί διάδοχοι των 718 Boxster/Cayman έναν χρόνο αργότερα, το 2025, και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα εν συνεχεία θα έρθει και η αμιγώς ηλεκτρική Cayenne. Το δημοφιλές SUV της Porsche θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με τις θερμικές εκδόσεις της, στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας.
Μετά την Cayenne, θα ακολουθήσει το ακόμα μεγαλύτερο, επταθέσιο ηλεκτρικό SUV της Porsche που θα απευθύνεται κυρίως στις αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ. Όπως εξήγησε ο Blume, το μοντέλο αυτό θα είναι εξελιγμένο εν λευκώ και θα προσφέρει «συναρπαστικές επιδόσεις» και μια «νέα εμπειρία στο εσωτερικό του», με εξελιγμένα συστήματα περαιτέρω αυτόνομης οδήγησης.
Το μεγάλο αυτό SUV δεν έχει όνομα ακόμη, αλλά γνωρίζουμε ότι πέραν των τριών σειρών καθισμάτων του θα έχει και εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό σε σχέση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά της εταιρείας.
Σύμφωνα με πηγές από το Zuffenhausen, θα συνδυάζει τις σιλουέτες των Sedan και Crossover και θα έχει μήκος μεγαλύτερο των 5 μέτρων. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP Sport, τη σπορ παραλλαγή της αρχιτεκτονικής Scalable Systems Platform που εξελίσσει ο όμιλος Volkswagen.
Κατά συνέπεια, βλέπουμε ότι όλη η γκάμα της Porsche θα εξηλεκτριστεί, με εξαίρεση την 911 που έλαμπε δια της απουσίας της από το λόγο που εκφώνησε ο Blume. Παρόλα αυτά, είναι πολύ πιθανόν ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας το θρυλικό sportscar της γερμανικής εταιρείας θα αποκτήσει plug-in υβριδική έκδοση - κι αυτό είναι, προς το παρόν, το όριο που θα μπορούσαν να αποδεχθούν οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί της φίρμας.
Η Porsche θέλει να παρατείνει όσο μπορεί τους θερμικούς κινητήρες για την 911, και αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο επενδύει στα βιώσιμα e-fuels και πιέζει την ευρωπαϊκή ένωση να τα κάνει δεκτά για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Αν πετύχει τους σκοπούς της, σε πλήρη σύμπνοια με τις Ferrari και Lamborghini σε αυτόν τον τομέα, τότε η 911 δεν αποκλείεται να παραμείνει με κινητήρα εσωτερικής καύσης εις το διηνεκές.