Η ιαπωνική εταιρεία δεν θα βιαστεί να παρουσιάσει την ηλεκτρική της γκάμα, αλλά όταν το κάνει θα δημιουργήσει αίσθηση με τις πιο προσιτές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Στόχος της Toyota είναι να μην επικεντρωθεί στην χωρητικότητα της μπαταρίας των νέων ηλεκτρικών της μοντέλων και να κοντράρει τον ανταγωνισμό με το χαμηλό κόστος κτήσης, την αξιοπιστία και την περιβαλλοντική ευθύνη, χαρακτηριστικά που “δούλεψαν” στο Prius και του χάρισαν μακροχρόνια επιτυχία. Από την άλλη, η Lexus θα μπορούσε να προσφέρει ηλεκτρικά μοντέλα με μεγαλύτερα πακέτα μπαταριών από αυτά των Toyota, που θα χαρίζουν ηλεκτρική αυτονομία από 650 έως 800 χλμ.
Σε αυτά τα σημεία επικεντρώθηκε ο αντιπρόεδρος της Toyota Β. Αμερικής, Cooper Ericksen, σε πρόσφατες δηλώσεις στον Τύπο. Εξηγώντας την αντίληψη περί προσιτής τιμής των ηλεκτρικών που θέλουν στην Toyota, ο κ. Ericksen ανέφερε ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι για φιλικότητα προς το περιβάλλον, μιας και χωρίς μεγάλο όγκο πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν πετυχαίνεις κάτι. “Πρέπει όλοι να μπορούν να πάρουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να θεωρηθεί ότι βοηθάμε το περιβάλλον και κάνουμε την διαφορά. Εάν μπορούν να πάρουν λίγοι ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν καταφέρνουμε κάτι”.
BUY NOW
Η Toyota υπολογίζει να πουλήσει εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Μάλιστα, τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει 13,5 δις δολάρια για την εξέλιξη μπαταριών, με στόχο το κόστος του πακέτου να πέσει στο 50% σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
Σύμφωνα με το εμπορικό πλάνο της Toyota, τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα θα συνταιριάξουν δίπλα στα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά της γκάμας, αλλά δεν θα αποτελούν τις κορυφαίες εκδόσεις. Θα βρίσκονται κάπου στη μέση της γκάμας. Όπως μάλιστα αναφέρει και ο κ. Ericksen, θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή στην απόδοση των ηλεκτρικών. Και αυτό γιατί δεν είναι σίγουρο εάν ο πελάτης χρειάζεται 400 ίππους, μιας και από οικονομικής απόψεως θα μπορούσε να “συμβιβαστεί” και με 120 ίππους.
“Οι μπαταρίες είναι ακριβές. Όσο πιο μεγάλο το πακέτο μπαταριών, τόσο πιο ακριβό. Οπότε το παν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι η αυτονομία, αλλά η σωστή σχέση αυτονομίας και τιμής για να μπορέσει να απευθυνθεί σε μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό”, ανέφερε ο κ. Ericksen.
Και συνέχισε λέγοντας “Καθώς οι άνθρωποι συνηθίζουν περισσότερο στην οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το άγχος της αυτονομίας θα μειωθεί ή και θα εξαφανιστεί. Πολλοί αγοραστές θα καταλάβουν ότι δεν χρειάζονται 500+ χλμ. αυτονομίας, ειδικά σε ένα δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο”.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ